در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

دیجیتال مارکتینگ؛ سبک و سیاق عصر تکنولوژی!

یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌وکاری، دیده شدن در میان مشتریان بالقوه است. برای این که بتوانید خدمات یا محصولات خود را در معرض دید قرار دهید و آگاهی تجاری برندتان را افزایش دهید، باید از بازاریابی یا همان مارکتینگ (Marketing) استفاده کنید. بازاریابی در دوره‌های مختلف، ابزارها و روش‌های متفاوتی دارد، از این رو در دنیایی که کسب‌وکارها در حال دیجیتالی شدن هستند، روش‌های مارکتینگ نیز به سراغ دیجیتال شدن رفته است. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) همان بازاریابی است اما در سبک و سیاق عصری که در آن زندگی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با بازاریابی دیجیتال، در ادامه مطلب در کنار ما حضور داشته باشید تا یک سفر کوتاه درباره چیستی مفهوم دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ پادشاه دنیای جدید تجارت!

تصور کنید که یک محصول خیلی با کیفیت و کاربردی تولید کرده‌اید، اما به هنگام فروش، کسی نیست که از شما محصولات‌تان را بخرد. یا بدتر از آن، شما نمی‌دانید که به چه کسانی باید محصولات خود بفروشید. در این مواقع مارکتینگ یا بازاریابی، به شما کمک می‌کند تا اگاهی تجاری از برند خود را افزایش دهید و همچنین محصولات‌تان را در معرض دیدن مخاطبین مورد نظرتان قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال که به آن آنلاین مارکتینگ نیز گفته می‌شود، به شکل‌دهی ارتباط میان مشتریان بالقوه و محصولات یک بیزینس گفته می‌شود که با وسایل دیجیتال و در فضای اینترنت انجام می‎‌شود. این روش بازاریابی علاوه بر این که شامل ایمیل مارکتینگ و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فروش می‌شود، پیام‌های چند رسانه‌ای و اس ام اس مارکتینگ نیز جزو روش‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند.

به ویژه زمانی که یک کمپین تبلیغاتی با وسایل دیجیتالی و اینترنت همراه می‌شود، به آن دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. امروزه این نوع روش بازاریابی، برای تمامی کسب‌وکارها الزامی است، تا بتوانند در نبرد بی‌رحمانه دنیای تجارت زنده بمانند. در نظر داشته باشید که استفاده از دیجیتال مارکتینگ، ضامن پیروز شدن شما نیست اما اگر درست استفاده شود می‌تواند کمک شایانی به موفقیت برندتان بکند.

بازاریابی پیامکی را همین امروز شروع کنید.

دیجیتال مارکتینگ B2B یا B2C به چه معنا است؟

بیزینس‌های B2C به کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که محصولات یا خدمات به مشتریان ارائه می‌شود. از طرفی دیگر در کسب‌وکارهای B2B، مشتریان شما کسب‌وکارهای دیگری هستند که از خدمات یا محصولات‌تان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شما موتور خودرو تولید می‌کنید و به شرکت‌های معروف خودرو در حجم انبوه می‎فروشید.

دیجیتال مارکینگ در هر دو نوع کسب‌وکار B2B و B2C موثر است و مدیران هر نوع شرکتی می‌توانند از روش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. در ادامه این بخش با تفاوت میان دیجیتال مارکتینگ در بیزینس‌های B2B و B2C آشنا می‌شوید:

  • کسب‌وکارهای B2B به داشتن پروسه‌های طولانی فروش تمایل دارند که برای محقق شدن این موضوع باید بر روی روابط میان خود و مشتریان کار کنند. در کسب‌وکارهای B2C مشتریان تمایل دارند پیام‌ها و پیشنهادهای کوتاه دریافت کنند.
  • کسب‌وکارهای B2B بیشتر بر پایه اطلاعات دقیق و منطق پایه‌ریزی می‌شود. در صورتی که در کسب‌وکارهای B2C، بیشتر بر روی احساسات مشتریان تمرکز می‌شود.

تفاوت بازاریابی دیجیتال با روش‌های سنتی آن

تفاوت‌های زیادی میان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی وجود دارد که مهم‌ترین آن، رسانه‌هایی هستند که توسط آن‌ها پیام شرکت منتقل می‌شود. به عنوان مثال در بازاریابی سنتی، از رسانه‌های سنتی مانند روزنامه برای تبلیغات استفاده می‌شد، اما در دنیای امروزی از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ از هر روش نوینی استفاده می‌کند تا در روزهایی که تقریبا همه افراد بالغ دنیا یک گوشی هوشمند دارند، در معرض دیدن مردم و مشتریان بالقوه قرار بگیرند. از این رو بازاریابی دیجیتال اهمیت بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد. جالب است بدانید استفاده از انواع اتوماسیون بازاریابی مانند پنل اس ام اس در میان کسب‌وکارهای نوین بسیار رواج پیدا کرده است.

معرفی برخی کانال‌های بازاریابی دیجیتال

کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، همان روش‌هایی هستند که بیزینس‌ها با استفاده از آن، پیام‌ها و تبلیغات خود را به گوش مشتریان می‌رسانند. به عنوان مثال رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی، از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ هستند. برخی دیگر از کانال‌های بازاریابی دیجیتال به شرح زیر هستند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است امکان نگه داشتن ارتباط با مشتریان را فراهم می‌کند. شما می‌توانید با ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده به همراه پیشنهاد اختصاصی مشتریان بالقوه خود را به سمت کسب‌وکارتان بکشانید.

سئو مارکتینگ

سئو مارکتینگ، از بهترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است که معمولا با بازاریابی محتوا یا همان Content marketing مکمل می‌شود. پست‌هایی که در سطح اینترنت هستند، می‌توانند به شیوه‌ای نوشته شوند که احتمال دیده شدن آن‌ها توسط کاربران بیشتر شود. تمامی روش‌هایی که برای بهتر دیده شدن یک پست در فضای مجازی انجام می‌شود را سئو گویند. به زبان ساده‌تر باید گفت که اگر سئو خوبی داشته باشید، احتمال دیده شدن شما به نسبت رقبا بیشتر می‌شود و در سرچ‌های اول موتورهای جستجو مانند گوگل دیده می‌شوید.

پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی

از دیگر کانال‌های موثر دیجیتال مارکتینگ، باید به پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی اشاره کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید با پنل اس ام اس و ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی شده به مشتریان، آن‌ها را از پیشنهادات و محصولات جدید خود آگاه کنید. در این روش می‌توانید بر روی ریتنشن مارکتینگ نیز تمرکز کنید و افرادی که پیش از این از شما خرید کرده‌اند را به خرید مجدد ترغیب کنید. نمونه متن پیامک ریتنشن را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

ارتباط مستمر با مشتریان با مدیانا

بازاریابی دیجیتال در عصر فناوری، یک لازمه است تا بتوانید در میان مخاطبین خود شناخته شوید. از آنجایی که درصد زیادی از شهروندان، بیشتر اوقات فراغت خود را با گوشی‌های هوشمند خود می‌گذرانند، فرصت عالی پیش آمده است تا بتوانید از طریق این وسایل، آگاهی برندتان را افزایش دهید. دیجیتال مارکتینگ مزایای مختلف مانند هزینه پایین تبلیغات و دسترسی بالای مخاطبین دارد. اگر می‌خواهید دسترسی یک‌پارچه‌ای به مشتریان خود داشته باشید تا ارتباط خوبی میان برند خود و ایشان شکل دهید، ما به شما پلتفرم مدیانا را پیشنهاد می‌کنیم. این پلتفرم تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ارتباط با مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد. ابزار هایی مانند پنل اس ام اس و تلفن ابری از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیستند اما می توانند در بهبود و موفقیت آن موثر باشد.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .