پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

چگونه بازاریابی ایمیلی موفقی داشته باشیم؟

بازاریابی ایمیلی

روزانه چیزی حدود 144 میلیارد ایمیل ارسال می شود و صندوق ورودی ایمیل افراد، پر از ایمیل های خوانده نشده است، با این حال هنوز هم بازاریابی ایمیلی یکی از کانالهای زبده در ارتباطات تجاری و انواع روش های بازاریابی است.

چیزی که سبب موثر واقع شدن این کانال ارتباطی می شود، یافتن یک خط سیر اصولی و مطابق با نیاز و توجه مخاطب است. آنچه که موضوع بلاگ امروز است ،8 نکته از بازاریابی ایمیلی است که فرستندگان موفق از آنها برای کلیک روی ایمیل های خود استفاده کرده اند. با به کارگیری از این نکات، شما هم می توانید نرخ دیده شدن (Open Rate) و نرخ کلیک (Click Through Rate) را در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود بالا ببرید.

در بازاریابی ایمیلی خود، یک برنامه را دنبال کنید

اگر از خبرنامه ایمیلی استفاده می کنید، به برنامه خود پایبند باشید. ارسال ایمیل در همان روز (یا روزهای) هر هفته، به مشترکین شما کمک می کند تا بدانند چه زمانی باید منتظر شما باشند.

اگر بیشتر از قولی که داده اید باشید، خطا رفته اید و همینطور اگر کمتر از آن باشید. همینطور در دیگر استفاده ی شما از ایمیل مارکتینگ، اگر پس از خرید برای مخاطب ایمیل ارسال کرده اید، این عمل باید به صورت مداوم انجام شود چرا که او برای اطمینان از فرآیند خرید خود، در انتظار تائیدیه ایمیلی خواهد بود.

موبایل فرندلی

ایمیل های خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

موبایل آینده همه چیز است. مرگ دسکتاپ نزدیک است. سالهاست که فروش دسکتاپ کاهش یافته است و مردم رایانه های شخصی قدیمی خود را عوض نمی کنند. در عوض ، آنها فقط از تبلت ها یا تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند.

دسکتاپ فقط 19٪ از کل ایمیل های باز شده را نشان می دهد و 54٪ ایمیل ها اکنون در تلفن همراه باز می شوند این موضوع بدین معنی است که ، اگر ایمیل شما به درستی در سیستم عامل های تلفن همراه نمایش داده نشود، نیمی از مخاطبان شما فکر می کنند که شما نمی دانید چگونه یک ایمیل را به درستی ارسال کنید.

همچنین اگر پیام های ایمیل شما برای تلفن همراه بهینه نشده باشند، مردم آنها را حذف می کنند و این شانس شما را برای تبدیل مشترکین به مشتری کاهش می دهد. تصور کنید پیام ایمیلی به این شکل دریافت می کنید:

شما کدام یک را بیشتر می خوانید؟ قطعا ایمیل دوم را بخوانید، چرا که با صفحه نمایش شما متناسب است و کامل نمایش داده می شود.

برای موبایل فرندلی شدن ایمیل ها:

  • طول موضوع را در ایمیل ها مدیریت کنید (بین 25 تا 30 کاراکتر)
  • به پیش نمایش متن ایمیل در تلفن همراه دقت کنید
  • تمام اطلاعات را بر عهده تصاویر نگذارید، چرا که امکان باز نشدن آنها وجود دارد.
  • دکمه های فرخوان عمل(CTA) را 44×44 پیکسل و تقریبا در بالای ایمیل قرار دهید
  • ایمیل های خود را در چندین دستگاه آزمایش کنید

به مشترکین خود احترام بگذارید

با لیست خود خوب رفتار کنید. به یاد داشته باشید افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنید، به شما اعتماد کرده اند و اطلاعات خود را در اختیار شما قرار داده اند.

آنها سزاوار احترام شما هستند، اگر می خواهید فرصتی را برای تبدیل آنها از مشتری بالقوه به خریدار و از خریدار به طرفدار و حتی بشارت دهنده برای نام تجاری خود ایجاد کنید، احساس خاص بودن را در آنها ایجاد کنید و به وقت و نگاه آن ها احترام بگذارید..

تنها به فکر فروش محصولات خود نباشید

از ایمیل های خود برای ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده کنید. اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که به آنها اجازه می دهد اطلاعات بیشتری در مورد شما و شرکت شما کسب کنند.

فقط برای فروش ایمیل ارسال نکنید. با به اشتراک گذاشتن تخصص خود با دیگران ، با ارائه راهنمایی ها و بینش هایی که می تواند برای آنها ارزشمند باشد، به فکر ارزش آفرینی برای آنها باشید. این خود مسیری می شود برای فروش بیشتر شما.

مشترکان غیرفعال را دوباره درگیر کنید

درگیر کردن مشترکان فعلی آسانتر از تلاش برای به دست آوردن مشترکان جدید است، این مورد درباره بازاریابی از طریق ایمیل نیز صدق می کند. مشترکین فعلی خیلی بیشتر از مشترکین جدید در مورد شما میدانند.

طبیعی است که تقریباً در همه لیست های ایمیل مشترکان غیرفعال وجود دارد، مشترکینی که با پیام های شما درگیر نیستند. این مشترکان غیرفعال در صورت انجام کار صحیح ، همچنان می توانند مشتری شوند و حتی دوستان خود را معرفی کنند. به شرط آنکه بتوانید “عدم فعالیت” آنها را پیدا کنید.

برای برخی از بازاریاب ها ، اگر مشترک در شش ماه گذشته ایمیل های خود را باز نکرده باشد، غیرفعال است. برخی از بازاریابان به شما می گویند دوره “غیرفعال” آنها سه ماه است.

بین سه تا شش ماه یک بازه زمانی مناسب است. پس از تعریف دوره “عدم فعالیت” ، زمان آن فرا رسیده است که مشترکان غیرفعال را درگیر کنید. چگونه؟ با انجام نظرسنجی می توانید مشترکان غیرفعال را دوباره درگیر کنید. از قبل هدایای رایگانی را به عنوان پاداش برای تکمیل نظرسنجی ها در نظر بگیرید. این هدیه به آنها انگیزه عمل می دهد. نظرسنجی ها همچنین شما را قادر می سازد اطلاعات بیشتری در مورد مشترکان غیرفعال کسب کنید.

قبل از ارسال، ایمیل های خود را تست کنید

مطمئن نیستید کدام موضوع بیشترین باز و کلیک را خواهد داشت؟ فکر می کنید ممکن است زمان خاصی از روز باشد که مشتریان شما به احتمال زیاد از طریق کمپین از شما خرید می کنند؟ اجرای یک آزمون A / B به شما امکان می دهد نسخه های مختلف ایمیل های خود را آزمایش کنید تا ببینید تغییرات ایجاد شده بر نتایج شما چگونه تأثیر دارد.

با استفاده از ای بی تست شما می توانید دقیقا به آن قالبی برسید که مخاطبان ترجیح می دهند ببینند، نه خودتان. با استفاده از ای بی تست می توانید درباره انتخاب عنوان ایمیل، زمان ارسال ایمیل، عکس ها، دکمه ها و … به نتیجه برسید. کافیست اهداف خود را از قبل تعیین کرده باشید. نحوه کار هم به سادگی تقسیم مخاطبین هدف به دو گروه A و B و ارسال دو مدل مختلف ایمیل به آنها است.

یاهو مسنجر

شخصی سازی کردن ایمیل ها را در موقعیت مناسب انجام دهید

با توجه به سطح بالای نگرانی های مربوط به امنیت سایبری در مورد فیشینگ ، سرقت هویت و کلاهبرداری در کارت های اعتباری، بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به ایمیل ها احتیاط می کنند ، به ویژه آنهایی که از سلام و اطلاعات شخصی مخاطبان استفاده می کنند.

یک عنصر قابل توجه در بازاریابی از طریق ایمیل رابطه است. آیا گیرنده ای به شما اعتماد دارد؟ آیا گیرنده می داند شما چه کی هستید؟ هنگامی که در یک ایمیل بدون آشنایی قبلی ، شخصی سازی صورت می گیرد، نتیجه خنده داری خواهد داشت. صمیمیت در زندگی واقعی حاصل می شود و به نظر می رسد که در ایمیل هم همین طور باشد.

این به معنای محدودیت شخصی سازی در تمام اشکال ایمیل نیست. شخصی سازی محصول ، که در آن مشتری ها به سمت کالاهایی هدایت می شوند که الگوی خرید قبلی آنها را نشان می دهد، در 98 درصد مشتریان پاسخ مثبت ایجاد کرده است. ارسال ایمیلی که هویت مشترک را تأیید کند مانند تائید ایمیل یا شماره همراه، همچنین ایمیل هایی که در پاسخ عملیات های مشتریان ارسال می شوند، نمونه های بارزی برای استفاده از شخصی سازی در ارسال ایمیل به شمار می روند.

عنوان ایمیل یکی از مهم ترین عوامل در دیده شدن آن است

عنوان؛ اولین (و شاید آخرین) برداشت کاربران از شما است. از بسیاری جهات، موضوع ایمیل شما مهمتر از متن ایمیل شماست. بگذارید بگوییم، شما می خواهید برای مشترکین خود پیوندی به جدیدترین وبلاگ خود درباره موضوعی مشابه ارسال کنید، اگر در عنوان بنویسید “زنان در رسانه های اجتماعی بیشتر از مردان فعال هستند” ، دریافت کنندگان شما دلیلی ندارند که روی ایمیل کلیک کنند.

عناوینی که کنجکاوی ایجاد میکنند یکی از موفق ترین عناوین هستند. اگر همین عنوان به صورت سوالی، کنجکاوی مخاطبان را بر می انگیخت، نتیجه متفاوتی را در بر داشت.همچنین ایجاد فوریت یا کمبود در عناوین می تواند توجه بیشتری را به باز کردن ایمیل ها جلب کند.

برای ایجاد فوریت یا ایجاد احساسات ، از شکلک ها در عنوان ایمیل استفاده کنید. مواقعی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید و قطعاً بعضی مواقع نیز هست که نباید از آنها استفاده کنید. حتی در صورت داشتن بهترین اهداف ، استفاده نادرست از شکلک ها نتیجه دلخواه شما را به همراه نخواهد داشت. ایموجی ها نه تنها مورد توجه قرار می گیرند ، بلکه در واقع می توانند میزان پاسخ ایمیل های شما را نیز افزایش دهند.

جمع بندی

در این مقاله به مراحل بازاریابی ایمیلی و نکات آن پرداختیم. بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت‌های زیادی در اجرای استراتژی خود به هم دارند. این دو کانال در کنار هم بیش‌ترین و بهترین بازده را خواهند داشت. اگر تمایل دارید در کنار بازاریابی ایمیلی خود از کانال پیامک هم بهرمند شوید با استفاده از پنل اس ام اس رایگان مدیانا می تواینید به راحتی بازاریابی پیامکی خود را آغاز کنید

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .