جشنواره پاییزی مدیانا، ویژه پنل های پیامکی
مهلت استفاده تا 30 مهر 

اتوماسیون بازاریابی چیست و چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

کاربرد و مزایا اتوماسیون بازاریابی

اولین قدم بعد از تولید محصول و ارائه خدمات، ارتباط با مشتریان احتمالی برای فروش است. کار بازاریابی یا مارکتینگ دقیقا همین است. کارآفرینان یا کارکنان امکان ارتباط با تک‌تک مشتریان را ندارند؛ به دلیل مشغله زیاد، وظایف و چالش‌هایی که با آن روبرو می‌شوند. اتوماسیون بازاریابی برای حل این مشکل به وجود آمده است.

این شیوه بازاریابی از بهترین و پربازده‌ترین شیوه‌ها برای هر کسب و کاری است. در ادامه می‌خواهیم به توضیح دقیق و کاربرد اتوماسیون در بازاریابی بپردازیم. مدیانا را تا انتهای این مطلب یاری کنید تا قدمی در رشد کسب و کارتان برداشته باشید.

مارکتینگ اتومیشن (Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی

مارکتینگ اتومیشن شیوه بازاریابی با استفاده از تکنولوژی است. این تکنولوژی به‌طور همزمان و برنامه‌ریزی شده فرآیندهای بازاریابی و کمپین‌های چندمنظوره را در پلتفرم‌های متفاوت مدیریت می‌کند. در این شیوه، سیستم طبق داده دریافتی جامعه هدف را انتخاب می‌کند سپس از طریق ایمیل، اس ام اس، وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی پیام تبلیغاتی موردنظر را ارسال می‌کند.

اتوماسیون بازاریابی وابسته به داده های دریافتی است

مخاطب شما با هر کلیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. در فرآیند اتوماسیون بازاریابی، دستورهای مشخصی به سیستم شما داده می‌شود. سیستم از طریق داده‌هایی که پیش‌تر از کاربران سایت جمع‌آوری کرده است، استفاده می‌کند. طبق دستورهای داده شده به سیستم، تکنولوژی را به‌کار می‌گیرید تا وظایف محول شده را به جای انسان‌ها انجام دهد.

دستورهایی که به سیستم داده می‌شوند عموما از نوع زیر هستند:

  1. چه پیامی به کاربران ارسال شود. این پیام شامل چه برچسب‌هایی باشد؟
  2. جامعه هدف را مشخص می‌کند.
  3. کدام فعالیت کاربر اتوماسیون را فعال کند؟

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم کاربر شما را به تعامل وادار می‌کند. دقیقا زمانی که تبدیل اطلاعات رخ می‌دهد.

کاربرد و مزایا اتوماسیون بازاریابی در کسب و کار شما

استفاده از این نوع اتوماسیون مزیت‌های متعددی برای کسب و کار شما به دنبال دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درک بهتر مشتری و عادات رفتاری، علایق و نیازها

درک مشتری یا خریدار قدم اول برای افزایش احتمال فروش است. هر چه درک شما از جامعه مخاطب بیشتر باشد، ارتباط هوشمندانه‌تری پیاده خواهید کرد. طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از نیمی از خریداران از برندهایی که پیشنهادهای فروش طبقه‌بندی شده و مرتبط دارند خرید می‌کنند.

شخصی‌سازی تبلیغات باعث وفاداری مشتری شما می‌شود. مشتری عاشق این است که برند مورد علاقه‌‌شان آنها را منحصر به فرد و شناخته شده بداند. حتی مشتری قبلی شما هم از پیامک‌های تبلیغاتی که برای هزاران نفر دیگر هم فرستاده شده استقبال نمی‌کنند. حال اگر جامعه هدف جدیدتری پیدا کرده باشید، استقبال به مراتب پایین‌تر می‌آید.

فرصت پیاده‌سازی راهبردهای پیشرفته را میسر می‌کند

اتوماسیون کردن فعالیت‌ها امروزه در عرصه دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج شده است. اتوماسیون بازاریابی با انجام تسک‌های تکراری و روزانه، وقت بیشتری برای کارکنان مجموعه فراهم می‌آورد. بدین ترتیب می‌توان روی جنبه‌های پرسود پروژه، استراتژی‌های رهبری تیم و حفظ مشتری تمرکز کرد.

برای مثال در حالی که تیم ارسال خودکار پیام‌ها با ماکتینگ اتومیشن برنامه‌ریزی کرده است، نیروی انسانی قادر به ارتقا جنبه مشتری مداری، حل چالش‌ها و مشکلات احتمالی مشتری هنگام خرید خواهد بود.

ذخیره زمان و منابع شرکت

اتوماسیون بازاریابی کمک شایانی به ذخیره زمان، وفاداری مشتری و تحلیل نتایج بازاریابی و به‌طور کلی سود بیشتر به مجموعه می‌کند. این شیوه به مشتری و مخاطب، پیام‌هایی شخصی‌سازی شده، معنادار و هدفمند ارسال می‌کند. لحن دوستانه این پیام ها حس دوستی صمیمی بین فروشنده و مشتری را القا می‌کند.

برای نمونه، با اتصال برچسب نام مشتری این حس صمیمیت ایجاد می‌شود. تبریک روز تولد یا سالگرد ازدواج و غیره نام برند شما را در ذهن مخاطب حک می‌کند.

شیوه کار اتوماسیون بازاریابی

سیستم تمام داده‌هایی که از طریق تعامل کاربران در فضای مجازی به‌دست آمده را جمع‌آوری می‌کند. این تعاملات در ایمیل‌ها، اپلیکیشن‌ها، بازدید سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و غیره رخ می‌دهد. این آمار دید کامل و 360 درجه از هر کاربر را در اختیار سیستم می‌گذارد.

دقیقا از همین جا کار اتوماسیون بازاریابی شروع می‌شود. سیستم با دستورهای از پیش تعیین شده این داده‌ها را دسته‌بندی می‌کند. جامعه هدف را به‌سرعت از بین دسته‌بندی‌ها پیدا می‌کند. پیام‌ها را با ایمیل، پیامک یا شبکه‌های اجتماعی در دید کاربری که مشخصات موردنظر را دارد، قرار می‌دهد.

صرف‌نظر از اینکه تعداد مخاطب‌ها 100 نفر باشد یا 100 میلیون، سیستم کار پیام‌رسانی را به بهترین نحو انجام می‌دهد. صد البته که سیستم انتخابی شما و دستورهای اعمالی به آن مهمترین نقش را دارند.

پنل پیامکی مدیانا ارسال اس ام اس تبلیغاتی با امکانات پیشرفته را به بازار هدف موردنظر امکان‌پذیر می‌کند. پنل پیامکی ما بسته‌های پیامکی مقرون‌به‌صرفه برحسب نیاز شما فراهم کرده است کافیست تا به صفحه پنل اس ام اس مراجعه کنید.

مدیانا علاوه بر مشاوره تخصصی در انتخاب بسته موردنیاز، پشتیبانی‌های لازم در فرآیند جذب مشتری را هم انجام می‌دهد. پنل اس ام اس مدیانا با تفکیک سن و جنسیت بازار هدف، کدپستی و حتی مشاغل و منطقه پیامک‌های تفکیک شده را برای مشتریان ارسال می‌کند.

کلام آخر

بی‌شک اتوماسیون بازاریابی یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین راهکارها در دنیای امروزی کسب و کار است. این شیوه بازاریابی زمانی کارایی و بازدهی لازم را دارد که پنل انتخابی شما و دستورهای داده شده به آن شما را در رسیدن به هدف یاری کند.

مدیانا آماده یاری شما برای رسیدن به این هدف است. بیشتر از این وقت را تلف نکنید با متخصصان ما در ارتباط باشید. همین ثانیه هایی که در شک هستید رقبای شما در حال جذب مشتری هستند، پس عجله کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ورود پنل‌ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

پنل اصلی

امکان ارسال‌های متنوع‌تری خواهید داشت.

پنل جدید (نسخه آزمایشی)

تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .