پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

انواع روش های آفلاین دیجیتال مارکتینگ

انواع-روش-های-آفلاین-دیجیتال-مارکتینگ

در دنیای دیجیتالی امروز، بازاریابی آنلاین حرف اول را می‌زند زیرا هم ارزان‌تر است و هم اینکه مخاطبان زیادی دارد. اما این بدان معنا نیست که تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ آفلاین کاربردی ندارد بلکه بسیاری از کسب و کارها با ترکیب کردن بازاریابی آنلاین و آفلاین می‌توانند صدای خود را به گوش دورترین کاربران خود برسانند. در این مطلب به انواع روش های آفلاین دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین چیست؟

دیجیتال مارکتینگ آفلاین یا بازاریابی آفلاین (Offline Marketing) به هر نوع روش بازاریابی گفته می‌شود که خارج از فضای آنلاین باشد. شما هر تبلیغی که به صورت فیزیکی می‌بینید را باید جزء بازاریابی آفلاین بدانید. تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات رادیویی، روزنامه‌ها، مجلات و تبلیغات فیزیکی در این دسته از بازاریابی قرار می‌گیرند.

ممکن است به خودتان بگویید که دیجیتال مارکتینگ آفلاین چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ هدف بازاریابی آفلاین، تبلیغ فضای آنلاین در بستر فضای آفلاین است. به عنوان مثال، تبلیغ وبسایت یا اپلیکیشن در بیلبوردهای شهر یک نوع دیجیتال مارکتینگ آفلاین تلقی می‌شود. همچنین می‌توان گفت که بازاریابی آفلاین تکمیل کننده بازاریابی آنلاین است.

ارسال پیام کوتاه از پنل پیامکی می‌تواند یک روش آفلاین برای تبلیغ کانال‌های بازاریابی آنلاین باشد. شما بدون اینکه آنلاین باشید، یک پیام کوتاه دریافت می‌کنید. بنابراین پیامک در درون خود یک عنصر آفلاین دارد. سپس در پیامک توضیح داده می‌شود که برای خرید محصول یا استفاده از خدمات روی لینک کلیک کنید.

 

مقاله پیشنهادی: انواع روش های بازاریابی 

 

روش های آفلاین دیجیتال مارکتینگ

انواع-روش-های-آفلاین-دیجیتال-مارکتینگ

بازاریابی آفلاین نه تنها به تقویت آگاهی از برند کمک می‌کند فروش محصولات و خدمات شما را نیز افزایش می‌دهد. شما برای موفقیت در بازار پرچالش امروز باید اهداف کسب و کارتان را با نوع روش بازاریابی تطبیق دهید. در ادامه به انواع روش های آفلاین دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم:

1- شبکه سازی

ارتباطات چهره به چهره هنوز هم یک شکل ارزشمند از شبکه سازی هستند که می‌توانند به افزایش ترافیک در فضای آنلاین کمک کنند. اگر بتوانید برندتان را به صورت فیزیکی به مخاطبان خود نشان دهید، حس عمیق‌تری در آنها ایجاد می‌کنید. شبکه سازی به معنای ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان هدف است. برای مثال، اگر تجهیزات پزشکی می‌فروشید، مخاطبان هدف شما شرکت های B2B هستند. شما می‌توانید با این شرکت‌ها در انجمن‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای حضوری ارتباط بگیرید.

2- تعاملات گفتاری

گفتگو کردن و صحبت حضوری یک فرصت بازاریابی فوق العاده است. طبق نظر کارشناسان، تعاملات گفتاری دومین راه محبوب برای مجاب کردن مشتریان هدف است. گفتگو همچنین راهی عالی برای ایجاد اعتبار برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری در بازار است. مهمترین مثال برای رهبران فکری، افراد انگیزشی هستند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها، ویزیتورهای خود را به سطح شهر می‌فرستند تا به صورت حضوری مشتریان را هدف قرار دهند. اما تعاملات گفتاری به تخصص، مهارت و روانشناسی نیاز دارد و اگر به درستی اجرا نشود، تصویر برند را مخدوش می‌کند.

3- بازاریابی پیامکی

از آنجایی که بازاریابی پیامکی یک روش مدرن محسوب می‌شود، اغلب مردم فکر می‌کنند که پیامک جزء روش‌های بازاریابی آنلاین است. با این حال، اس م اس یک عنصر آفلاین در وجود خود دارد؛ شما با اجازه کاربر از او شماره تماسش را می‌گیرید. زمانی که شما از مغازه پوشاک محصولی را خریداری می‌کنید، فروشنده از مشتری درخواست شماره تماس می‌کند. در مرحله بعدی، شما حتی بدون نیاز به اینترنت می‌توانید به مخاطبان خود پیامک ارسال کنید. به طور کلی، بازاریابی پیامکی جایگزین بسیار کارآمدی برای ایمیل و رسانه‌های اجتماعی است زیرا 98 درصد از پیام‌های متنی در عرض 3 دقیقه پس از دریافت توسط گیرندگان خوانده می‌شود.

4- انتشارات چاپی

نشریات چاپی هنوز جایگاه ارزشمندی در بازاریابی آفلاین دارند. به دست آوردن جایگاه‌های مرتبط در مجلات به افزایش دیده شدن برند شما و نشان دادن تخصصتان کمک می‌کند. آثار چاپی را به عنوان بخشی از استراتژی وبلاگ نویس خود در نظر بگیرید. همانطور در وبسایت خود مقالات مختلف منتشر می‌کنید که حاوی اطلاعات متنی و تصویری هستند، آثار چاپی را با رویکرد عکس محور ارائه دهید. همچنین نشریاتی را انتخاب کنید که به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند و منبع اطلاعاتی معتبری محسوب می‌شوند. در صورت امکان، لینک وبسایت یا یک کد QR در تبلیغات چاپی قرار دهید تا مخاطبان را به صفحات وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود ارجاع دهید.

5- پست مستقیم

پست مستقیم یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی در عصر دیجیتال است. اگرچه پست مستقیم از بازاریابی آنلاین پرهزینه‌تر است اما همچنان می‌تواند ابزاری مؤثر برای تولید سرنخ باشد. ارسال کارت پستال و کارت تخفیف به درب منزل می‌تواند هر مخاطبی را هیجان زده کند. درواقع، برخی افراد هستند که ارسال‌های پستی را به روش‌های ارتباطی آنلاین ترجیح می‌دهند. حتی این امکان را دارید برای تشکر از وفاداری مشتریان خود، هدایای خاصی را به درب خانه آنها ارسال کنید.

6- تماس‌های سرد

تماس‌های تلفنی شخصی‌تر از ایمیل‌ها هستند و نیاز به پاسخ فوری دارند و ممکن است هم خوب و هم بد باشند. فقط باید به دلایل مشخصی با مخاطبان خود تماس بگیرید و مراقب زمان دریافت تماس نیز باشید. بدین دلیل که تماس‌های سرد برای بسیاری از مخاطبان یک جنبه مزاحمت‌آمیز تلقی می‌شوند. نکته مهم دیگر در این نوع از تماس‌ها، داشتن لحن مثبت و گفتار مناسب است. مخاطبی که در پشت تلفن است، به لحن صدای شما توجه دارد و قدرت کلمات شما را می‌سنجند. بنابراین به مهارت‌های گفتاری قوی نیاز دارید تا بتوانید مخاطبی که چهره شما را نمی‌بیند را به انجام کار خاصی مجاب کنید.

8- نمایشگاه‌های تجاری

شرکت در نمایشگاه‌های تجاری به شما کمک می‌کند تا با سایر رهبران صنعت خود و خریداران احتمالی ارتباط برقرار کنید. نمایشگاه‌های تجاری می‌توانند فرصتی عالی برای اجرای مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی آفلاین باشند. علاوه بر شبکه ‌سازی می‌توانید آثار چاپی را نیز به اشتراک بگذارید و شاید حتی این فرصت را نیز داشته باشید که یک سخنرانی پرشور انجام دهید. اما شرکت در نمایشگاه‌های تجاری می‌تواند هزینه بردار باشد اما اگر با هدف گذاری درستی انجام شود، سود زیادی برای شرکت شما خواهد داشت.

استفاده از پیامک تبلیغاتی انبوه در بازاریابی آفلاین

پیامک تبلیغاتی انبوه یکی از موثرترین تکنیک‌های بازاریابی مستقیم است که همه کسب و کارها می‌توانند از آن استفاده کنند. شما این امکان را دارید تا بر اساس جنسیت، سن، منطقه جغرافیایی، شماره تماس و سایر موارد، پیام‌های شخصی برای کاربران مختلف ارسال کنید. این امر انعطاف پذیری بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا ارتباطات موثرتری با مخاطبان هدف خود برقرار کنید.

پیامک راهی عالی برای ترکیب بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین است. پیام کوتاه به همه جای کشور قابل ارسال است و شما حتی می‌توانید با قرار دادن لینک سایت خود، کاربران را به کلیک کردن ترغیب کنید. برای استفاده از خدمات پیامکی مدیانا و کسب اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

جمع بندی 

در این مقاله دیجیتال مارکتینگ آفلاین را به شما توضیح دادیم و انواع روش های آفلاین دیجیتال مارکتینگ مانند شبکه سازی، بازاریابی پیامکی، چاب بنر و بروشور، تماس و… را به شما آموزش دادیم. تا با استفاده از این روش در کنار سایر روش های بازاریابی از آن بهره ببرید. اگر تصمیم دارید از بازاریابی پیامکی برای استراتژی بازاریابی افلاین کسب و کار خود استفاده کنید و هنوز پنل پیامکی را برای کسب و کار خود تهیه نکرده اید از طریق فرم مشاوره با کارشناسان مدیانا در ارتباط باشید تا پنل پیامکی مدیانا را به صورت رایگان دریافت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .