در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

افیلیت مارکتینگ چیست + مزایا

افیلیت مارکتینگ چیست + مزایا

دیجیتال مارکتینگ از گسترده‌ترین انواع تجارت حال حاضر محسوب می‌شود که شاخه‌ها و انواع بسیار زیادی دارد. هر کدام از انواع آن برای حوزه خاصی کاربرد دارد و برای نوع خاصی از کسب‌وکار مناسب است. بنابراین در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه افیلیت مارکتینگ چیست صحبت کنیم، زوایای مختلف، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته نوعی روش تبلیغاتی است که در آن صاحبان کسب‌وکار به شخص ثالث مبلغی می‌پردازند تا به ازای آن ترافیک منتهی به خدمات و محصولات کسب‌وکار را افزایش دهند. این ناشران شخص ثالث درواقع شرکت‌های وابسته‌ای هستند که به ‌علت مبلغی که دریافت کرده‌اند می‌توانند راه‌های خوبی را برای تبلیغ برند شما پیدا کنند.

از جمله مواردی که موجب پیشرفت بازاریابی وابسته شده ‌است، اینترنت است. این موضوع سبب شده تا ناشران شرکت‌های وابسته به خلق راه‌های هیجان‌انگیزی برای تبلیغ محصولات و خدمات برسند. نمونه بارز از کسب‌وکارهایی که از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند، شرکت آمازون است.

آمازون به‌واسطه این تکنیک توانست در وبلاگ‌ها و سایت‌ها محصولات خود را به خوبی به نمایش بگذارد و شناخته شود. بازاریابی وابسته نوعی تکنیک بازاریابی پرداخت در ازای عملکرد است که در آن فروش در حوزه‌ای بسیار گسترده از طریق برون‌سپاری انجام ‌می‌شود.

اینکه افیلیت مارکتینگ چیست و چه زمانی به وجود آمده است به قبل از اینترنت برمی‌گردد. اما پس از پیدایش اینترنت و تجارت الکترونیک این صنعت با استفاده از تجزیه و تحلیل‌ها و کوکی‌ها بسیار گسترده شد و میلیاردها دلار بر ارزش آن افزوده شد. شرکت‌هایی که اجرای برنامه‌های بازاریابی وابسته را به عهده ‌دارند می‌توانند با استفاده از لینک‌های مخصوص میزان فروش را ارزیابی کنند.

شرکت‌های بازاریابی وابسته

تاجران و صاحبان کسب‌وکار که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند خواهان دستیابی به پایگاه گسترده‌ای از کاربران اینترنتی هستند، اما ممکن است خودشان به تنهایی نتوانند به این پایگاه دست پیدا کنند؛ از این رو به استخدام شرکت‌های بازاریابی وابسته اقدام می‌کنند.

این شرکت‌ها اغلب مالک چندین وب‌سایت و لیست‌های ایمیل هستند که سبب می‌شود بتوانند نیاز صاحبان کسب‌وکار را رفع کنند. هر چه تعداد وب‌سایت‌ها و لیست‌های ایمیل بیشتر باشد، قدرت شرکت‌های وابسته نیز بیشتر خواهد بود.

ناشران این شرکت‌ها پس از استخدام توسط تاجران به تبلیغ خدمات و محصولات مورد نظر در شبکه گسترده خود اقدام می‌کنند. شرکت‌های وابسته با استفاده از تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، ارسال ایمیل، ارسال پیامک و ارسال پیوند در وب‌سایت‌ها اقدام به تبلیغات می‌کنند.

زمانی که بازدیدکنندگان از این قبیل تبلیغات دیدن می‌کنند و روی پیوندهای تبلیغ کلیک می‌کنند به سایت تجارت الکترونیک وارد می‌شوند. در صورتی که کاربران به‌واسطه این پیوندها خرید انجام دهند، طبق قراردادی که با شرکت مقابل داشتند می‌توانند 5 تا 10 درصد قیمت محصول را دریافت کنند.

هدف افیلیت مارکتینگ چیست؟

هدف از بازاریابی وابسته افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت‌ها و ایجاد راهکاری برد-برد هم برای صاحبان کسب‌وکار و هم برای شرکت‌های وابسته ‌است. این مدل یکی از سودآورترین مدل‌های بازاریابی است که به ‌طور فزاینده‌ای رو به رشد است.

علاقه‌مندان به این مدل بازاریابی با استفاده از این روش می‌توانند از مزایا و معایب آن بهره‌مند شوند. همچنین کسب‌وکارهایی که به دنبال شرکت‌های وابسته هستند می‌توانند با بررسی‌های صحیح و دقیق شرکای خود از لحاظ واجد شرایط بودن سود ببرند. به‌طور کلی می‌توان گفت این مدل، روشی کم‌هزینه و پرسود برای تبلیغات خدمات و محصولات، گسترش شبکه مشتریان و افزایش آگاهی از برند است.

افیلیت مارکتینگ خود به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی وابسته مرتبط
  • بازاریابی وابسته بدون پیوست

مزایای افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته از جمله مهم‌ترین و پرسودترین مدل‌های موجود در تجارت الکترونیک است. پیش‌تر در مورد مزایای آن خیلی جزئی نکاتی گفته شد که در ادامه قصد داریم آن را به‌طور کامل بیان کنیم:

نحوه کار بازاریابان وابسته

  • بازاریابی وابسته تجارتی به ارزش میلیاردها تومان است.
  • کسب‌وکاری کم‌هزینه و مقرون به‌صرفه است.
  • نیاز به تخصص خاصی ندارد.
  • به سرمایه بسیار کمی نیاز دارد.
  • می‌توانید به‌عنوان یک منبع درآمد اضافی از آن کسب درآمد کنید.
  • این کار بسیار راحت و انعطاف‌پذیر است.
  • بر خدمات مشتری متمرکز نیست.
  • برای انجام این کار استقلال کافی و اختیار عمل دارید.
  • درآمدی غیرفعال برای شما فراهم می‌کند.
  • مالکیت آن از آن خودتان است.
  • زمان‌بندی برای انجام کار انعطاف‌پذیر و وابسته به خودتان است.
  • حقوق مبتنی بر عملکرد پرداخت می‌شود.
  • آزادی عمل برای تبلیغات دارید.

معایب افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی وابسته همانند سایر مدل‌ها و تکنیک‌های موجود در دیجیتال مارکتینگ معایب مخصوص به خود را دارد که در اینجا قصد داریم به آنها بپردازیم:

  • قسمت هایی از بازاریابی وابسته خارج از کنترل شماست.
  • رقابت موجود در بازاریابی وابسته کنترل‌نشده است.
  • فاقد پایگاهی از مشتریان وفادار و تکراری است.
  • درآمد حاصل از این کار تضمین ‌شده نیست.
  • فریلنسینگ برای تمام افراد مناسب نیست.
  • دارای رویکرد کمیت محور است و از قوانین اسپم در بازاریابی تبعیت می‌کند.

به‌طور کلی با مطالعه مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ متوجه می‌شویم مزایای آن بر معایبش برتری دارد و با رعایت تکنیک‌های بازاریابی اسپم می‌توانید از این مدل استفاده ‌کنید و از آن درآمد کسب کنید.

افیلیت مارکتینگ روز به‌روز در حال رشد است؛ یکی از روش های موجود در ایران برای افیلیت مارکتینگ، خرید پنل نمایندگی اس ام اس است که توانسته سود بسیاری را به سمت خود بکشاند که هم به نفع شاغلان در این بخش است و هم کسب وکارهایی که از آن استفاده می‌کنند.

نتیجه‌گیری

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته یکی از پرطرفدارترین مدل‌های بازاریابی حال حاضر است که صاحبان مشاغل به‌منظور افزایش فروش و شناخته‌ شدن برند خود از آن استفاده می‌کنند. بنابراین در این مطلب به توضیح اینکه افیلیت مارکتینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد پرداختیم.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .