پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

برندینگ دیجیتال چیست و چه تفاوتی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟

برندینگ دیجیتال چیست و چه تفاوتی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟

چگونه وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و هر نوع کانال بازاریابی می‌توانند ارتباط شما با مخاطبان را تقویت کنند؟ در حالی که افزایش ترافیک سایت، جذب فالوورهای جدید و تبدیل کاربران عادی به مشتریان بالقوه، به خودی خود اهداف بسیار خوبی هستند اما این برندینگ دیجیتال است که شما را به مخاطبان هدفتان وصل می‌کند.

اگر بازدیدکنندگان با محتوای شما درگیر نشوند و آن محتوا با هویت برند شما ارتباط برقرار نکند، افزایش ترافیک وبسایت می‌تواند موضوعی بی‌معنی باشد. اگر به نقشی که برندسازی می‌تواند در بازاریابی دیجیتال ایفا کند فکر نکنید، افزایش آمار بازدید سایت یا جذب فالوورهای زیاد برای شما فقط یک عدد خواهند بود که در کوتاه مدت می‌مانند و به سرعت محو می‌شوند. شما تنها با برندینگ دیجیتال می‌توانید مخاطبان هدف خود را برای همیشه حفظ کنید.

برندینگ دیجیتال چیست؟

مانند سایر حوزه‌های برندسازی، برندینگ دیجیتال (Digital branding) در مورد ارزش کسب و کار (انگیزه و اهداف) و سپس انتقال این ارزش‌ها به مخاطبان است. برندسازی دیجیتال فقط به هویت بصری و جنبه‌های فنی ایجاد یک وبسایت مربوط نمی‌شود بلکه به ارزشی وابسته است که از طریق وبسایت به کاربران هدف منتقل خواهد شد. این ارزش از طریق برندسازی ایجاد می‌شود و انتقال ارزش به کاربران هدف با استفاده از وبسایت‌ها، اپلیکشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، پنل پیامکی و سایر کانال‌های بازاریابی و انواع محتواها انجام خواهد شد.

برای درک بهتر این موضوع به دو نمونه از پیامک توجه کنید:

نمونه اول: «سلام مریم عزیز، برند تازه تاسیس … در یک اقدام بی‌نظیر، کلیه محصولات خود را 20 درصد ارزان می‌فروشد. برای خرید محصولات روی لینک… کلیک کنید.»

نمونه دوم: «سلام مریم عزیز، برند تازه تاسیس … با هدف چهره زیبا – زندگی شاد، محصولات آرایشی خود را برای جذابیت هر چه بیشتر شما تولید کرده است. برای مشاهده محصولات روی لینک… کلیک کنید.»

پیامک نمونه اول بدون اینکه هیچ گونه ارزشی را معرفی نمی کند و تنها به هدف فروش به مخاطبان پیامک ارسال کرده است. اما در پیامک نمونه دوم، برند مورد نظر به یک ارزش خاص اشاره می‌کند که هویت برند را نشان می‌دهد. مخاطبان ممکن است به دلیل تخفیف روی لینک کلیک کنند اما برند ارتباطی نمی‌گیرند اما وقتی متوجه اهداف برند می‌شوند، محصولات را با یک فکر اولیه خریداری می‌کنند. این فکر اولیه همان چهره زیبا – زندگی شاد است.

اهمیت برندینگ دیجیتال

برندینگ-دیجیتال-چیست-و-چه-تفاوتی-با-دیجیتال-مارکتینگ-دارد؟

برندسازی دیجیتال در مورد درک ارزش شما به عنوان یک تجارت و انتقال این ارزش‌ها به مخاطبانی است که در فضای آنلاین حضور دارند. درک ارزش‌ها برای مشتری به عنوان «ارزش پیشنهادی» شما شناخته می‌شود که بر نقاط فروش منحصر به فرد (USP) استوار است. ارزش پیشنهادی، وعده‌ای از ارزش است که برای مشتریان شما جذاب خواهد بود.

برندینگ دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که ارزش پیشنهادی خود را به اشتراک بگذارید. بسیاری از کسب و کارهای موفق توانسته‌اند این ارزش را بهتر منتقل کنند. از وبسایتی بازدید می‌کنید که لزوماً محصولات ارزان نمی‌فروشد اما بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را ارائه می‌دهند. این می‌تواند نمونه‌ای از ارزش برای مشتری باشد.

اهمیت برندسازی دیجیتال به ارتباط موثر ارزش شما با مشتری مربوط می‌شود. برندینگ دیجیتال به شما کمک می‌کند تا به مشتریان خود بگویید که چه کسی هستید و چه چیزی شما را متفاوت می‌کند. این نوع برندسازی در هر کانال بازاریابی و هر نقطه تماسی که مشتری با آن تعامل دارد، ریشه دوانده است. اگر نیازهای مشتری را پاسخ ندهید، هیچ فایده‌ای ندارد که در وبسایت خود بنویسید که بهترین خدمات را دارید!

اهمیت برندینگ دیجیتال را می‌توانید در مثال زیر بهتر درک کنید:

«صفحه اصلی سایت یک مکان عالی برای برندسازی است. بسیاری از صفحات اصلی وبسایت‌ها هیچ نشانه‌ای از ارزش‌های کسب و کار را ارائه نمی‌دهند، حتی نمی‌دانند چه چیزی آنها را از رقبا متمایز می‌کند! صفحه اصلی را باید با پیامی در مورد ارزش پیشنهادی خود تغییر داد. سپس کاربر می‌داند وبسایت مربوط دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد و چه چیزی آن را متفاوت و منحصر به فرد می‌کند. بدین ترتیب، اولین نقطه تماس کاربر با برند از طریق صفحه اول ایجاد می‌شود.»

تفاوت برندینگ دیجیتال با بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین یک اصطلاح کامل برای طیف وسیعی از فعالیت‌های آنلاین با هدف ترویج خدمات و فروش محصولات در اینترنت است. بازاریابی آنلاین به مشتریان اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌های دیجیتالی مانند شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها با کسب و کار تعامل داشته باشند. ارزش دیجیتال مارکتینگ در فرصت دستیابی به بخش مورد نظر از مخاطبان با استفاده از هدف گذاری موثر در بسترهای مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی و سایر موارد است.

برندینگ دیجیتال یک بخش ضروری از مجموعه فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال است. برندسازی آنلاین بر توسعه یک برند، ایجاد آگاهی از برند و موقعیت ‌یابی متمرکز است. به عبارت دیگر، برندسازی دیجیتال به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در فضای آنلاین مشهور شوند. 

مثال: 

  • شعار «Just do it» به طور خودکار با نایک مرتبط می‌شود. ما لوگوی مک ‌دونالد را با حرف «M» از میلیون‌ها لوگوی دیگر متمایز می‌کنیم. سیب گاز گرفته همیشه اشاره‌ای به غول فناوری یعنی «اپل» دارد. اینها نمونه‌هایی از برندسازی عالی هستند که نام، لوگو و شعار شرکت در یک تصویر به یاد ماندنی در ذهن مشتری ترکیب شده‌اند.

 

مصرف کنندگان به سرعت محصولات شرکت را فراموش می‌کنند اما تصویر برند قدرتمند برای سال‌ها در ذهن آنها باقی خواهد ماند. هنگامی که مشتری به محصول یا خدمات شما نیاز دارد، نام و هویت برند در حافظه او ظاهر می‌شود. برندسازی دیجیتال نه تنها داستان شما را بیان می‌کند بلکه جامعه‌ای بزرگ از طرفداران را پیرامون برند شما ایجاد می‌کند. محتوای شما ویروسی می‌شود و سپس این فرصت را دارید که با مشتریان تعامل داشته باشید و نظر آنها را در مورد محصول یا خدمات خود دریافت کنید. درنهایت، برای اینکه دیجیتال مارکتینگ تا حد ممکن تاثیرگذار باشد، ابتدا باید برند دیجیتالی خود را ایجاد کنید.

تاثیر اس ام اس مارکتینگ در برندینگ دیجیتال

هسته اصلی برندینگ دیجیتال، ارتباط موثر بین یک برند و مشتریان است. این ارتباط می‌تواند از طریق وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، اس ام اس مارکتینگ با هر پلتفرم تبلیغاتی دیگری باشد. برندی که در دسترس نباشد به زودی فراموش می‌شود! یک برند دیجیتال قوی باید همیشه در دسترس باشد تا بتواند نیازهای مشتری را در کمترین زمان ممکن برآورده کند.

بازاریابی پیامکی یکی از کارآمدترین و موثرترین راه‌ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه و فعلی است. در دنیایی که ما دائماً با پیام‌های بازاریابی بمباران می‌شویم، پیامک به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا مستقیماً به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. بدین دلیل که پیامک یک شکل ارتباطی بسیار شخصی است. وقتی مشتری از یک کسب و کار اس ام اسی دریافت می‌کند، احتمالاً آن را می‌خواند و به آن توجه می‌کند.

بازاریابی پیامکی از نظر بازگشت سرمایه بسیار موثر است. مطالعات نشان داده‌اند که کمپین‌های پیامکی نرخ تبدیلی در حدود 4 درصد دارند، در مقایسه با بازاریابی ایمیلی که فقط یک درصد است! این بدان معناست که به ازای هر 1 دلاری که برای بازاریابی پیامکی خرج می‌شود، کسب و کارها می‌توانند انتظار بازگشت 4 دلار را داشته باشند. پس اگر به فک ایجاد یک ارتباط قوی با مشتریان خود هستید و می‌خواهید از بهترین خدمات پیامکی استفاده کنید، با تیم فروش مدیانا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

جمع بندی 

مصرف کنندگان خیلی سریع ممکن است محصولات شما را از یاد ببرند و این تصویر برند است که سال ها در ذهن مشتریان باقی می ماند. در این مقاله به برندینگ دیجیتال پرداختیم اینکه چرا کسب و کارها برای حضور در فضای دیجیتال به آن نیازمند هستند. چه تفاوتی میان دیجیتال مارکتینگ و برندینگ دیجیتال وجود دارد. چگونه کسب و کارهای بزرگ از برندینگ دیجیتال در جهت برندسازی و تبلیغات خود استفاده می کنند. شما از تجربه برندسازی و اقداماتی که تا کنون بر آگاهی از برند خود انجام داده اید برایمان بنویسید. 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .