آیا میتوانید آخرین تبلیغی که در شبکههای اجتماعی یا تلویزیون دیدید را به یاد بیاورید؟ هر شما هر روز هزاران تبلیغ مختلف را در چه فضای آنلاین و چه در کوچه و خیابان میبیند، به همین دلیل ممکن است به سختی چیزی را ذهن خود ثبت کنید. همین امر باعث شده است تا چیزی نزدیک به 90 درصد تبلیغات به راحتی فراموش شوند. اما برخی از انواع تبلیغات مانند محتوای حمایت شده یا دارای اسپانسر به خوبی در ذهن نقش میبینند زیرا هدفشان افزایش آگاهی از برند است. برای درک اهمیت و میزان اثربخشی محتوای حمایت شده در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ادامه این مطلب را بخوانید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
محتوای حمایت شده چیست؟
محتوای حمایت شده (Sponsored Content) توسط اینفلوئنسرها، وبسایتها یا ناشران دیگر ایجاد و به اشتراک گذاشته میشود. از سویی دیگر، یک کسب و کار میتواند نقش اسپانسر را برای محتوای مورد نظر بر عهده داشته باشد. برای مثال، شرکت شما به یک پیج اینستاگرامی پول میدهد تا در یکی از محتواهای پربازدید خود، نام برند شرکت را قید کند.
محتوای دارای اسپانسر نوعی تبلیغات بومی (Native) محسوب میشود زیرا شبیه به هر نوع محتوای دیگر در شبکههای اجتماعی و وبسایتها است. انتشار رپورتاژ یا مقاله در وبسایتهای ناشر نیز در قلمرو محتوای حمایت شده قرار میگیرد. اگر شما یک کسب و کار هستید و میخواهید از یک ناشر حمایت مالی کنید تا برند شما را تبلیغ کند، این امکان را دارید از طریق پنل اس ام اس به مخاطبان خود یا اسپانسر جهت کمپین بازاریابی محتوایی اطلاع رسانی کنید.
مزایای محتوای حمایت شده
محتوای دارای اسپانسر راهی عالی برای جذب مشتریانی است که از تبلیغات خسته شدهاند. این نوع محتوا دقیقاً مانند هر محتوای دیگری در رسانههای اجتماعی، وبسایت یا پلتفرم دیگر به نظر میرسد. بنابراین یک روش تبلیغاتی غیر مستقیم محسوب میشود. درج نام برند شما در یک محتوا باعث میشود تا برند شما از نگاه کاربران قابل اعتمادتر و معتبر تر به نظر برسد. همچنین ناشر میتوانید با ارائه محتوایی با ارزش و منحصر به فرد، تجربه کاربری را بهبود ببخشد و به برندسازی شما کمک کند.
محتوای حمایت شده به شما امکان میدهد در قالبهای مختلف از جمله ویدیو، مقاله، پادکست و سایر گزینههای محتوای با مخاطبان هدفتان ارتباط برقرار کنید. این نوع محتوا فرصتی است تا ناشران و اینفلوئنسرها در مورد کسب و کار شما صحبت کنند و مزایای محصولات شما را برای مشتریان توضیح دهند. همچنین محتوای دارای اسپانسر کوتاه مدت نیست و تا زمانی که محتوا در حالت انتشار است، کاربران میتوانند با برند شما ارتباط بگیرند.
به طور کلی، سه مزیت عمده محتوای حمایت شده به شرح زیر است:
- این نوع محتوا برای ناشر مفید است زیرا از این طریق درآمد کسب میکند.
- این نوع محتوا برای کسب و کارها مفید است زیرا به ایجاد آگاهی از برند کمک میکند.
- این نوع محتوا برای مشتری مفید است زیرا مشتری ارزش کسب میکند. ارزش ممکن افزایش اطلاعات شخصی، خرید محصول یا استفاده از خدمات باشد.
انواع محتوای دارای اسپانسر
شما در استفاده از قالب محتوایی محدود نیستید! به این معنا که میتوانید از ویدیو یا محتوای متنی برای معرفی برند خود استفاده کنید. اما چیزی که اهمیت بالایی دارد، انتخاب یک ناشر مرتبط با حوزه کاری شماست. برای مثال، اگر در حوزه آرایشی کار میکنید، به دنبال یک اینفلوئنسر فعال در حوزه آرایشی باشید.
برخی از رایجترین اشکال محتوای حمایت شده عبارتند از:
- محتوای نوشتاری: مقالهها، بررسیها، کتابهای الکترونیکی، محتوای لیست شده (listicles)، توییتهای حمایت شده، پستهای حمایت شده فیس بوک
- محتوای بصری: ویدیوها و استوریهای اسنپ چت، اینستاگرام یا فیسبوک، اینفوگرافیکها و تصاویر
- محتوای جایگزین: ارائههای پاورپوینت، وبینارها، سخنرانیهای رویداد یا پادکستها
با تنوع گستردهای که در انواع محتوا وجود دارد، شما میتوانید به طیف وسیعتری از مشتریان دسترسی داشته باشید که از اشکال مختلف محتوا لذت میبرند. از آنجا که شما به ناشر پول میپردازید تا محتوا را برای شما تولید و منتشر کند، نیازی به استخدام تولیدکننده محتوا یا سرمایه گذاری بر روی ابزارهای مورد نیاز مانند برنامههای تولید و ویرایش ویدیو یا پادکست ندارید.
مدیریت کمپینهای بازاریابی با پیامک انبوه تبلیغاتی
با محتوای حمایت شده میتوانید دسترسی خود را به مشتریان جدید گسترش دهید. ایجاد محتوای دارای اسپانسر نیز به طور شگفت آوری آسان است زیرا لازم نیست خودتان آن را بسازید. شما فقط باید برای اسپانسر شدن پول به ناشر بدهید. بنابراین، به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی جامع، محتوای حمایت شده یک روش تبلیغاتی منطقی محسوب میشود.
اما موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، ایجاد ارتباط با مشتری و کمک به تقویت این ارتباط است. برای تقویت ارتباط با مشتری میتوانید از خدمات پیامک انبوه تبلیغاتی مدیانا استفاده کنید. شما میتوانید از طریق کد شهری، پیش شماره، جنسیت و سایر امکانات گسترده که در پنل پیامکی وجود دارند، کمپینهای بازاریابی خود را مدیریت کنید.
جمع بندی
یکی از روش های آگاهی از برند اسپانسر شدن برای محتوای یا انتشار محتوای حمایت شده است. این روش که یکی از زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال است با بالا بردن اطلاعات مخاطبان هدف از محصولات و خدمات باعث افزایش فروش و برندسازی می شود. محتوای اسپانسری کسب و کار شما می تواند از نوع نوشتاری، بصری و پادکست و… باشد. در این مقاله به تمامی این موارد پرداختیم و در انتها روشی را برای اطلاع رسانی و مدیریت آن به شما با استفاده از بازاریابی پیامکی عنوان کردیم. در صورتی که برای اطلاع رسانی کمپین ها یا تبلیغ محصولات خود نیازمند ارسال پیامک به مشتریان و مخاطبان خود هستید از طریق فرم مشاوره یا تماس با مجموعه 54968000 021 از راهنمایی همکاران ما به صورت رایگان بهرمند شوید.