پلتفرم جامع ارسال پیامک، پیام صوتی و تلفن ابری مدیانا

بازاریابی غیرمستقیم چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

2-aban-بازاریابی-غیرمستقیم-چیست-و-چطور-از-آن-استفاده-کنیم؟

بازاریابی مستقیم، قدیمی‌ترین شیوه بازاریابی است اما برای زندگی امروز ما کافی نیست. مصرف‌کنندگان امروزی دوست ندارند با تبلیغاتی که به آن‌ها می‌گوید چه بخورند و چه بخرند و چه بپوشند بمباران شوند. حالا چاره چیست؟ شیوه پیچیده‌تر و گسترده‌تری از بازاریابی وجود دارد که به مراتب جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از بازاریابی مستقیم است: بازاریابی غیرمستقیم! شما از بازاریابی غیرمستقیم چه می‌دانید؟

بازاریابی مستقیم چه بود؟

بازاریابی مستقیم از قدیمی‌ترین انواع روش‌های بازاریابی است. در این شیوه، پیام و ایده یک کسب‌وکار مستقیما به مخاطبانش منتقل می‌شود. نمایش محصولات به صورت پنجره‌های بازشو در وب‌سایت‌ها، تماس‌های فروش، تبلیغات بنری، ایمیلی و ارسال پیامک انبوه از رایج‌ترین و کارآمدترین شیوه‌های بازاریابی مستقیم است. 

در بازاریابی مستقیم، داشتن یک استراتژی کافیست تا بتوانید از این شیوه‌ها به شکلی موثر بهره‌مند شوید. و ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ دو بازوی مهم بازاریابی مستقیم است. اولی به شما این امکان را می‌دهد که یک نامه یا متن صمیمانه بفرستید و محصول یا خدمتتان را به مخاطب معرفی کنید، کمپین‌ها و به‌روز‌رسانی‌ها را به او اطلاع دهید و مختصر اما کامل، ارتباطتان را با او حفظ کنید و دومی، در یک کلا کار شما و مخاطب را سریع راه می‌اندازد! ارتباط شما و مخاطب را در دسترس و صمیمانه می‌کند و پیام‌های ضروری را کوتاه و سریع به مخاطب می‌رساند. ارسال پیامک انبوه کمک می‌کند که کمپین‌ها و اطلاعات ضروری را در کوتاه‌ترین زمان اطلاع‌رسانی کنید. برای خرید پنل اس ام اس مدیانا کلیک کنید 

بازاریابی غیرمستقیم: جاده‌ای طولانی و سنگلاخی اما موثر!

در بازاریابی غیرمستقیم (Indirect marketing) تمرکز بر جلب اعتماد مشتری بالقوه است. هدف این شیوه بازاریابی این است که با افزایش آگاهی و بهتر شناساندن برند خود، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل ‌کنید. در این شیوه، شما فرصت دارید تا درباره تخصص، دانش و اطلاعاتتان با مشتری حرف بزنید و ثابت کنید خدمت و محصول ارزشمندی برای ارائه به او دارید. در واقع به جای روبه‌رو کردن مشتری با محصولات و خدماتتان، دانش و اطلاعات خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید. ایده شکل‌گیری این شیوه بازاریابی بسیار ساده است: مصرف‌کنندگان امروزی دوست ندارند با تبلیغاتی که به آن‌ها می‌گوید چه بخورند و چه بخرند و چه بپوشند بمباران شوند. با بازاریابی غیرمستقیم، شما استراتژی‌هایی تدوین می‌کنید که با ارائه اطلاعات مفید به مشتری بالقوه خود، روابط برند با مشتری را توسعه می‌دهد و تلاش‌های شما برای کمک مستقیم به رفع نیاز مشتری، در او اعتمادی به برند و محصول شما شکل می‌دهد و این اعتماد جاده را هموار می‌کند که محصول شما را بررسی کند. بازاریابی غیرمستقیم را مکملی برای بازاریابی مستقیم می‌دانند و به‌کارگیری این دو شیوه در هر کسب‌وکاری می‌تواند نتایج درخشانی داشته باشد.

2-aban-dakheli-بازاریابی-غیرمستقیم-چیست-و-چطور-از-آن-استفاده-کنیم؟

برخی از انواع رایج بازاریابی غیر مستقیم

۱. بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا شامل تمام انواع محتوای آموزنده یا سرگرم‌کننده‌ای است که می‌توانید در رسانه‌ها و پلتفرم‌های مختلف کسب‌وکارتان منتشر کنید و هدفش تنها افزایش ارزش برند شما نزد مخاطب است و نه کسب درآمد. این محتوا باید طوری طراحی شود که با محصول شما مرتبط باشد و مشتریان علاقه‌مند را جذب کند. در بازاریابی محتوایی شما فروشنده محصول نیستید! بلکه می‌خواهید مخاطب، برندتان را بشناسد و احساس کند خدمت یا محصول شما برایش مفید یا سرگرم‌کننده است. 

انواع بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارها

  1. وبلاگ‌نویسی: نوشتن متن‌های راهنما، معرفی ابزار و نرم‌افزارهای مفید برای مشتریان، آموزش مهارت، ترندها، پرداختن به موضوعات مربوط به کسب‌وکار شما، نظر مشتریان دیگر درباره شما یا یک مصاحبه case study کامل با مشتریان بالفعلتان، همگی برای مشتری بالقوه مفید و جذاب است. 
  2. پادکست: ساختن پادکستی که بر بازار تخصصی که شرکت شما در آن فعالیت می کند متمرکز باشد، می تواند یک استراتژی بازاریابی محتوا نیز باشد.
  3. ویدیو: ایجاد یک کانال YouTube یا آپارات و ایجاد محتوای ویدئویی
  4. خبرنامه: خبرنامه‌ها از طریق ایمیل برای مخاطبان شما ارسال می‌شوند و می‌توانند راهی آسان برای دسترسی به مطالب وبلاگ و آن دست از فعالیت‌های شما فراهم کنند که هدفش بازاریابی غیرمستقیم است. 

۲. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)

 بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که کمک‌ می‌کند با سرچ درباره خدمات و سرویس شما توسط مشتری، محتوای وب‌سایت شما با رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به او معرفی شود. سئو یکی از بخش‌های حیاتی در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی است و این امکان را ایجاد می‌کند که محتوای شما برای افراد بیشتری قابل دسترس باشد. با مشاهده وب‌سایت شما در رتبه بالای نتایج جستجوی گوگل، افراد بیشتری به مطالعه مطلب شما ترغیب می‌شوند و همین نکته امتیاز ویژه‌ای برای بهتر دیده شدنِ کسب‌وکار شما خواهد بود. به خصوص اگر کیفیت فعالیت‌های شما در این حوزه بهبود پیدا کند. 

سئو به دو دسته on-page و off-page تقسیم می‌شود: 

در سئو on-page هدف ما این است که وب‌سایت، برای گوگل قابل درک باشد و به سادگی طراحی و اجرا شود و همچنین، محتوای موجود در وب‌سایت شما با سوالاتی که مخاطبان در گوگل سرچ می‌کنند مرتبط باشد. در این صورت است که سایت شما در مقابل سرچ کاربر در گوگل به او نشان داده می‌شود.

سئو off-page، مختص زمانی است که وب‌سایت‌های معتبر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند. در نتیجه لینک‌دادن آن‌ها، برای گوگل مسلم می‌شود که دیگران درباره محصول یا خدمات شما صحبت می‌کنند و این موضوع به شما کمک می‌کند تا رتبه‌بندی نتایج جستجوی شما افزایش پیدا کند. اگر در وب‌سایتتان محتوای باکیفیتی منتشر کنید، دیگران ترغیب شوند مطلب شما را از طریق بک‌لینک به اشتراک بگذارند و این در بازاریابی محتوایی و سئو یک برگ برنده است. 

۳. تبلیغات دهان‌ به ‌دهان

شاید بتوان گفت که هیچ روش تبلیغاتی به اندازه تعریف‌کردن از یک برند و توصیف نقاط مثبت آن برای یک دوست، موثر نیست. در حقیقت مشتری‌های راضی، خودبه‌خود با تبلیغات دهان به دهان برای شما تبلیغ می‌کنند. با گفتن از بازخوردها و صحبت درباره محصول یا خدمت شما، تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند  و این زنجیره زنده و پویا، همواره ادامه پیدا می‌کند. 

۴. شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده‌اند. بستری که در آن از مایحتاج خانه تا پوشیدنی‌ها قابل تأمین است و نیازهای ما را به ساده‌ترین شکل ممکن برآورده می‌کند. پس اگر شما صاحب یک کسب‌وکار هستید، مهم است که در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و هر روز در معرض دید کابرانی قرار بگیرید که مشتریان بالقوه شما هستند. شبکه‌های اجتماعی بهترین فرصت انتشار محتوا و بازاریابی غیرمستقیم (و مستقیم) را در اختیار شما می‌گذارند. داشتن شبکه اجتماعی موجب می‌شود تا برند شما در ذهن افرادی که شما را دنبال می‌کنند، به‌طور رایگان ثبت شود. تولید محتوای باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی، ارزش افزوده‌ای است که به مرور برند شما را در ذهن مخاطب تثبیت می‌کند.

ما چطور می‌توانیم کنارتان باشیم؟

مدیانا یک پلتفرم جامع برای کسب‌و‌کارهاست که امکان تعامل و ارتباط موثر با مشتریان را فراهم می‌کند. ما ابزار ارتباطی جامعی در یک پلتفرم ارائه و شما را کسب وکارها را از داشتن چندین پلتفرم جداگانه بی نیاز می‌کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان فرم موجود در صفحه اصلی را پر کنید

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .