پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

چطور بفهمیم که اس‌ام‌اس خوانده شده است؟

روش اطلاع از خوانده شدن اس ام اس

ساختن ارتباط نیازمند گفت‌وگوست و یکی از اهداف مهم فناوری ابزارهای ارتباطی، برقراری یک ارتباط دو طرفه است. ارسال و دریافت پیام، پایه ارتباط است، به همین دلیل وقتی پیام متنی ارسال می‌کنیم، انتظار پاسخ داریم. با این حال، برخی از گیرندگان پیام به هر دلیلی پاسخ نمی‌دهند و این امروزه در خصوص درصد بالایی از مخاطبان صدق می‌کند. از این رو، بسیار اهمیت دارد که بدانیم که آیا مخاطب، پیام ما را خوانده است یا نه.

در این مقاله به معرفی راه‌هایی می‌پردازیم که به ما در یافتن پاسخ به این پرسش کمک می‌کنند که آیا پیام ما خوانده شده است؟

اهمیت دریافت و خوانده شدن پیامک در روابط فردی، اجتماعی و تجاری

شاید سوال اصلی این است که چه اهمیتی دارد که پیام خوانده شده باشد یا نه؟ در حوزه روابط شخصی پیامک یکی از پرکاربردترین ابزارهای انتقال پیام است و بنا بر پژوهش‌ها روزانه نزدیک به ۲۰ میلیارد پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود. با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های آنلاین، بیش از ۵۵ درصد از نوجوانان پیامک ارسال می‌کنند و این در افراد بالای ۵۰ سال به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. بنابراین وقتی پیامی برای یک عضو خانواده، یک دوست یا همکار می‌فرستیم و جوابی نمی‌گیریم، ممکن است این عدم پاسخگویی نوعی پاسخ باشد. بنابراین مهم است که بدانیم آیا او پیام را خوانده است یا نه؟ این در بازاریابی نیز بسیار اهمیت دارد. حدود ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای دیدن تبلیغات اینترنتی روی رایانه یا تلفن همراه، پیشنهادات ویژه را از طریق پیامک دریافت کنند. به همین دلیل در کمپین‌های ارسال پیام کوتاه، به دست مخاطب رسیدن و خوانده شدن پیام بسیار اهمیت دارد.

چگونه بفهمیم که اس ام اس ارسالی ما خوانده شده است؟

شاید خیلی‌ها ندانند که با تغییر تنظیمات در گوشی‌های هوشمند نسل جدید می‌توان از وضعیت دریافت و خوانده شدن پیام اطلاع پیدا کرد. این فناوری برای تعیین دقیق زمانی که کسی پیامک شما را خوانده است، رسید خوانده‌شدن پیام را به شما نشان می‌دهد. رسیدهای خواندن (Read Receipts) به فرستنده پیام اطلاع می‌دهد که مخاطب پیامک، چت یا ایمیلی را دریافت و باز کرده است. در زیر روش فعال کردن این قابلیت را در دو سیستم عامل محبوب معرفی می‌کنیم.

روش فهمیدن خوانده شدن اس ام اس

فعال کردن رسید خواندن در برنامه پیام‌های آیفون

برنامه پیش‌فرض پیامک در iMessage آیفون دارای رسیدهای خواندن است تا نشان دهد که آیا مخاطب، متن ارسالی شما را خوانده است یا خیر. این ویژگی زمانی کار می‌کند که فرستنده و گیرنده رسید خواندن را در سرویس Apple iMessage خود فعال کنند. در این صورت، پس از خوانده شدن پیام، فرستنده نماد Read و زمان خواندن پیام را در زیر پیام متنی که ارسال کرده است می‌بیند.

برای فعال کردن این ویژگی در آیفون کافی است وارد Settings شوید و در بخش پیام‌ها Send Read Receipts را روشن کنید.

فعال کردن رسید خواندن پیامک در اندروید

در اندروید نیز برای اینکه این ویژگی کار کند، هم فرستنده و هم گیرنده باید قابلیت دریافت رسید را در برنامه‌های خود فعال کنند. رسید خواندن را با مسیر زیر می‌توانید در اندروید فعال کنید:

  • برنامه Android Messages را باز کنید.
  • رسیدهای خواندن نیاز به اتصال اینترنت دارند، بنابراین باید Wi-Fi یا داده تلفن همراه را فعال کنید.
  • روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید.
  • گزینه Settings  را انتخاب کنید.
  • روی Chat features در منوی تنظیمات ضربه بزنید.
  • سپس حالت Enable chat features را در وضعیت روشن قرار دهید.
  • و در نهایت Send read receipts را فعال کنید.

در حین اتصال به اینترنت پیامک ارسال کنید. وقتی مخاطب شما، که او نیز رسیدهای خواندن را فعال کرده است پیام شما را می‌خواند، کلمه Read را زیر آن خواهید دید.

ذکر این نکته برای صاحبان کسب‌وکارها مهم است که معمولا ۹۸ درصد پیامک‌ها در سه دقیقه نخست باز و خوانده می‌شوند. به همین دلیل می‌توانند با ارسال پیامک گروهی مخاطبین بسیاری را در مناطق مختلف، مخاطب تبلیغات خود قرار دهند.

چگونه بفهمیم کسی پیام‌های متنی ما را در برنامه‌های پیام‌رسانی خوانده است؟

اکثر برنامه‌های پیام‌رسانی فوری دارای ویژگی رسید خواندن هستند. با این حال، کاربران می‌توانند به دلخواه آن را خاموش کنند تا کسی متوجه نشود که آیا پیامی را خوانده‌اند یا خیر. در این بخش، رسید خواندن در پیام‌رسان‌های پرکاربرد در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه اطلاع از خوانده شدن پیام در پیام رسان

اطلاع از خوانده شدن پیام در واتساپ و تلگرام

از طریق رسید خواندن می‌توانید متوجه شوید که آیا فردی چت شما را در واتس‌اپ و تلگرام خوانده است یا خیر. این ویژگی دارای سه علامت است: خاکستری، خاکستری دوتایی و تیک دوبل آبی. تیک خاکستری اول نشان می‌دهد که پیام شما با موفقیت ارسال شده است. تیک دوم نشان می‌دهد که پیام تحویل مخاطب داده شده و دو تیک آبی نشان می‌دهد که گیرنده، پیام شما را خوانده است.

این ویژگی در چت‌های گروهی متفاوت است. در واتس‌اپ پس از ارسال پیام در گروه، متن پیام را انتخاب کنید و سپس با لمس نماد اطلاعات پیام “i” در گوشه بالای صفحه، متوجه می‌شوید که چه کسانی و در چه زمانی پیام شما را دریافت کرده و خوانده‌اند. در تلگرام در گروه‌های ساده می‌توانید تا یک هفته با کلیک روی پیام، افرادی که پیام شما را خوانده‌اند با ذکر زمان و ساعت خواندن پیام ببینید. این قابلیت برای سوپرگروه‌ها غیرفعال است.

اطلاع از خوانده شدن پیام در اینستاگرام

اینستاگرام یک ویژگی پیام مستقیم دارد که از رسید خواندن استفاده می‌کند. برای آن که بفهمیم آیا پیاممان در دایرکت اینستاگرام خوانده شده است یا خیر، پس از ارسال پیام، وضعیت به حالت تحویل‌شده تبدیل می‌شود و در صورت مشاهده تیک آبی در کنار نام شخص، پیام خوانده شده است.

اطلاع از خوانده شدن پیام در فیس‌بوک مسنجر

ویژگی رسید خواندن در Facebook Messenger کاملاً متفاوت است. این ویژگی با نشان‌دادن نمادها وضعیت پیام را به شما اطلاع می‌دهد. هنگامی که پیام هنوز ارسال نشده است، نماد کنار پیام شما یک دایره آبی خواهد بود. پس از ارسال، دایره با یک تیک آبی مشخص می‌شود و هنگامی که پیام به گیرنده تحویل داده شد، نماد به دایره‌ای پر شده با رنگ آبی و علامت‌گذاری شده با تیک سفید تغییر می‌کند. پس از خواندن پیام، نماد به یک نسخه کوچک از تصویر پروفایل مخاطب شما تبدیل می‌شود.

نحوه اطلاع ازخوانده شدن پیام در پنل پیامکی

ارزیابی وضعیت پیام‌های ارسالی از طریق پنل پیامکی

ارسال پیامک‌های هدفمند یکی از مهمترین راهکارها برای جذب و بهبود ارتباط با مشتریان است. بسیاری از صاحبان صنایع و اهالی بازار با استفاده از پنل تبلیغاتی پیامکی کسب‌وکار خود را ارتقا داده و باشگاه مشتریان وفاداری برای خود ساخته‌اند. این سوال که چطور بفهمیم پیامکی که از طریق پنل اس‌ام‌اس ارسال می‌شود خوانده شده یا نه؟ سوال برخی از کسانی است که تصمیم به خرید آن دارند. در پاسخ باید گفت سامانه‌های پیامکی هنوز این امکان را برای کاربران خود ایجاد نکرده‌اند، اما این به معنای عدم امکان ارزیابی وضعیت پیامک ارسالی نیست. در پنل پیامکی قابلیت گزارش‌گیری دقیق وجود دارد و کاربران می‌توانند پیامک را از لحظه ارسال تا رسیدن به گوشی مخاطب پیگیری کنند و از تحویل آن اطمینان یابند.

همچنین کاربران پنل‌ها ترفندهای ساده و خلاقانه‌ای را در متن پیام به کار می‌گیرند تا هم از خوانده شدن پیامک مطمئن شوند و هم مخاطب را به مشتری تبدیل کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به ارسال لینک و دعوت به ثبت‌نام، درج شماره تماس و درخواست برای ارسال پیام و دعوت از افراد برای استفاده از طرح‌های تشویقی اشاره کرد. به عنوان نمونه برخی مشاغل می‌توانند با ارسال پیامک فرودگاه به حاضران در یک موقعیت جغرافیایی تخفیف‌های ویژه برای یک زمان خاص بدهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در حال حاضر به سختی می‌توان ابزار انتقال پیامی را یافت که رسید خواندن نداشته باشد. این یک ویژگی آسان است که به فرستندگان کمک می‌کند تا بفهمند گیرنده، پیام آنان را دریافت و مشاهده کرده است یا نه. این مقاله شیوه فعال‌سازی رسیدهای خواندن پیام‌های SMS را در دو سیستم عامل محبوب بررسی می‌کند. همچنین، نوع کارکرد این رسیدها را در برنامه‌های پیام‌رسان محبوب مانند Whatsapp، Telegram و Instagram در ایران نشان می‌دهد.

2.6/5 - (22 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .