پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

جستجوی پولی چیست و چگونه انجام می شود؟

19-azar-جستجوی-پولی-چیست-و-چگونه-انجام-می-شود؟

در سال 2022، پیش بینی می‌شد که 92.4 میلیارد دلار در سطح جهان برای جستجوی پولی هزینه شود. این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که نشان دهنده اثربخشی بالای این پلتفرم برای سرمایه گذاری جهت فروش محصولات یا ارائه خدمات مختلف است. جستجوی پولی شکل قدرتمندی از دیجیتال مارکتینگ است که فرصت‌های جدیدی را پیش روی کسب و کارها قرار می‌دهد. این روش جستجو به شرکت‌ها کمک می‌کند تا مشتری راغب را به خریدار تبدیل کنند.

جستجوی پولی چیست؟

جستجوی پولی (Paid Search) نوعی بازاریابی پولی است که در آن کسب و کارها از طریق کلمات کلیدی که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، توانایی نمایش تبلیغات خود را دارند. وبسایت‌ها برای پیشنهاد کلمات کلیدی هزینه می‌پردازند تا هر بار که کسی آنها را جستجو می‌کند تبلیغاتشان در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده شوند. این شیوه تبلیغات را «PPC» می‌گویند. بدین معنا که شما به ازای هر کلیک مبلغ پرداخت می‌کنید. وقتی روی یک تبلیغ در نتایج گوگل که با Ad مشخص است کلیک می‌کنید، شما براساس مبلغ پیشنهادی و کلمه کلیدی که روی آن کلیک شده است، مبلغی را پرداخت می‌کنید.

مزایای جستجوی پولی

موتورهای جستجو مانند یک خاک حاصلخیز برای کسب و کارها هستند زیرا در در نهایت پایگاه مشتری گسترده را فراهم می‌کنند. گوگل به تنهایی بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز انجام می‌دهد، به این معنی که موتورهای جستجو همیشه یک جریان ثابتی از ترافیک با بالا را در دسترس خواهند داشت. بیایید به برخی از مزایای استفاده از تبلیغات جستجوی پولی بپردازیم:

1- هدف گذاری مشتریان بالقوه

کسب و کارها با انجام تحقیقات کلمات کلیدی می‌توانند خریدارانی را هدف قرار دهند که به پیشنهادات آنها توجه ویژه دارند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت فروش کفش وزشی عبارت کلیدی «بهترین کفش‌های رانینگ» را هدف قرار دهد، احتمالاً به خریدارانی که به دنبال خرید این مدل کفش‌ها هستند دسترسی پیدا می‌کند.

راه اندازی تبلیغات پولی با هدف جستجو و کلمات کلیدی راهی برای دستیابی به مخاطبان هدف است. درحقیقت، جستجوی پولی تنها به بهینه سازی کلمات کلیدی در متا تایتل (عنوان صفحه‌ای که در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود) و نوشتن توضیحات متا جذاب و برای تشویق کاربران به کلیک کردن نیاز دارد.

2- بازدهی سرمایه گذاری بالا

موتورهای جستجو به بازار اجازه می‌دهند قیمت تبلیغات را دیکته کند. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار حداکثر پیشنهاد خود را برای یک کلمه کلیدی 5 دلار تعیین کند و بالاترین پیشنهاد رقیب فقط سه دلار باشد، کسب و کار مربوطه تنها 3.01 دلار می‌پردازد.

اغلب اوقات، کسب و کارها کمتر از حداکثر قیمت پیشنهادی را پرداخت می‌کنند و اگر علاقه رقبا برای کلمه کلیدی افزایش یابد، آنها می‌توانند پیشنهاد خود را در هر زمان تغییر دهند. این روش از قیمت گذاری بازده سرمایه گذاری (ROI) بالایی را ارائه می دهد. به طور متوسط، برندها به ازای هر دلاری که برای تبلیغات کلیکی در گوگل خرج می کنند، بازدهی 8 دلاری دارند.

3- دریافت نتایج فوری

برخلاف سایر جنبه‌های استراتژی سئو، کسب و کارها می‌توانند نتایج قابل اندازه گیری ناشی از جستجوی پولی را ببینند. ماهیت بسیار هدفمند تبلیغات پولی، مشتریانی را که برای خرید به بررسی‌های بیشتری نیاز دارند حذف می‌کند. بنابراین، کسب و کارها خریدارانی را هدف قرار می‌دهند که مشتری بالقوه باشند.

راه اندازی یک کمپین به زمان و تلاش بسیار کمی نیاز خواهد داشت. شما نیازی به استخدام یک سئوکار یا نویسنده ندارید زیرا تبلیغات PPC براساس الگوریتم‌های مربوط به سئوی ارگانیک و تولید محتوا بنا نشده‌اند! همچنین سئوی ارگانیک زمان‌بر است تا به نتیجه برسد اما تبلیغات پولی از طریق سرچ منجر به نتایج فوری می‌شود.

19-azar-dakheli-جستجوی-پولی-چیست-و-چگونه-انجام-می-شود؟

انواع جستجوی پولی

انواع مختلف جستجوی پولی بسته به مکانی که تبلیغ در آن قرار می‌گیرد و انواع مشتریانی که می‌خواهند به آنها دسترسی پیدا کنند ممکن است متفاوت باشد. در ادامه به به انواع تبلیغات از طریق سرچ در موتورهای جستجو اشاره می‌کنیم:

1- تبلیغات PPC

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک با تمرکز بر یک کلمه کلیدی کار می‌کنند. تبلیغ کننده قیمتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار هدف پیشنهاد می‌دهد. سپس، تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجو یا SERP برای جستجوهایی که حاوی آن کلمه کلیدی هستند ظاهر می‌شوند. هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک می‌کند، تبلیغ کننده قیمت پیشنهادی را به گوگل می‌پردازد. قیمت کلمات کلیدی بسته به حجم جستجو و رقابت متفاوت است.

2- تبلیغات CPM

نوع دیگری از جستجوی پولی، تبلیغات CPM هستند. CPM مخفف Cost Per Mille است. به جای پرداخت هزینه به ازای کلیک، مبلغ به ازای هزار بار نمایش یا تعداد دفعاتی که تبلیغ دیده شده است پرداخت می‌شود. به عنوان یک ناشر هر بار که تبلیغ CPM در صفحه شما ارائه می شود و توسط کاربر مشاهده می شود، درآمد کسب خواهید کرد.

3- تبلیغات تماسی

تبلیغات تماسی (Call-Only Ads) نوعی جستجوی پولی است که در آن تبلیغ کننده تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کند که مشتری با شماره ذکر شده در آگهی تماس بگیرد. تبلیغات تماسی بسیار نادر هستند و محبوبیت آنها رو به کاهش است زیرا استفاده از کانال‌های ارتباطی دیجیتال مانند ایمیل و پیامک فراگیرتر شده است.

مزایای پیامک در مدیریت کمپین‌های جستجوی پولی

پنل اس ام اس یک سرویس پیام متنی است که برای ارسال تبلیغات، اعلان‌ها و انواع دیگر پیام‌ها به مخاطب هدف استفاده می‌شود. مهمترین دلیل استفاده از پیامک برای کسب و کارهای آنلاین را می‌توان به کاربردی بودن، قیمت کمتر نسبت به دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی و دسترسی به مخاطبان در زمان و مکان مناسب دانست. همچنین پیام‌های متنی دارای نرخ باز شدن 98 درصد هستند. بنابراین پیامک نسبت ایمیل می‌تواند راهکار مناسبتری برای جستجوی پولی چیست و چگونه انجام می شود؟ مدیریت کمپین‌های جستجوی پولی باشد.

مشتریانی که از طریق تبلیغات PPC از شما خرید می‌کنند، به طور معمول انتظار بازخورد از سوی شما با استفاده از اس ام اس را دارند. این بازخورد می‌تواند پیام تشکر از خرید باشد یا راهنمای خریداران برای نحوه ارسال و خدمات دیگر باشد. حتی می‌توانید خدمات اس ام اس مارکتینگ مدیانا را به کمپین‌های جستجوی پولی متصل کنید تا رابطه خود با مشتریان را به شکلی مدیریت شده تقویت کنید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .