تلفن ابری برای کسب و کارها + 5 ایده افزایش فروش تلفنی

تلفن ابری برای کسب و کارهای خانگی و کوچک

سیستم‌های تلفنی جزو عوامل و عناصر کلیدی ارتباطات تجاری هستند. با روی کار آمدن تلفن ابری برای کسب و کارها، بیشتر مشاغل ارتباط‌گیری راحت‌تر و به‌صرفه‌ای را تجربه می‌کنند. سیستم‌های تلفن و فناوری همیشه یک فناوری قابل اعتماد و قوی در طول سال‌های مختلف بوده است. در حال حاضر تلفن‌های سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف از سیستم‌های ابری استفاده می‌کنند تا راحت‌تر بتوان ارتباط با مشتری‌ها و همکارها را برقرار کرد. برای اینکه با مزیت‌ها و عملکرد تلفن‌های ابری بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه مدیانا باشید.

تلفن ابری چیست؟

یک سیستم تلفن ابری از فناوری Voice Over Internet Protocol (VoIP) پشتیبانی می‌کند و از یک سرور مبتنی بر ابر برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات مربوطه خود استفاده می‌کند. اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری می‌تواند شامل تنظیمات برگزیده اتوماسیون سیستم، لیست مخاطب‌ها، پیام‌های ورودی و پیام‌های صوتی کارمندها باشد.

به طور کلی، سیستم‌های تلفن ابری از اینترنت برای مدیریت تمام نیازهای ارتباطی و صوتی کسب و کار در یک مکان مرکزی استفاده می‌کنند. در حقیقت تلفن‌های voip به وسیله شبکه کار می‌کنند و با اتصال به اینترنت برقراری ارتباط خواهید داشت. به طور حتم استفاده از تلفن‌های ویپ نسبت به تلفن‌های سنتی کارایی بهتر و دردسر کمتری دارند.

برای مطالعه بیشتر: مرکز تلفن ابری چیست؟

مزایای تلفن ابری برای کسب و کارها

تلفن ابری برای کسب و کارها، کارایی زیادی دارد و باعث افزایش فروش یا حتی بهبود پشتیبانی خواهد شد. اگر کسب و کار خانگی یا بزرگ‌تر دارید و از تلفن برای برقراری ارتباط با مشتری‌ها استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که از تلفن‌های ابری بهره‌مند شوید. برای اینکه بدانید مزیت‌های تلفن ابری برای کسب و کارها چیست باید به نحوه کارکرد آن برای افزایش فروش دقت کرد. به طور کلی مزیت‌های استفاده از تلفن ابری به شرح زیر هستند.

ذخیره یادداشت‌ها

ثبت اطلاعات مشتری شما باعث می‌شود که در راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌های دیگر، مشکل ایجاد شده برای مشتری را زودتر بررسی کنید و ارتباط و تعامل بهتری با مشتری داشته باشید. حتی شما با ذخیره اطلاعات مرتبط در رابط کاربری خود، می‌توانید علایق مشتری خود را متوجه شوید و در استراتژی‌های فروش خود از یادداشت‌ها استفاده کنید.

بررسی آمار تماس‌ها

با بهره‌مندی از تلفن ابری برای کسب و کارها می‌توانید تماس‌های برقرار شده را بررسی کنید و آمارهای مختلفی مانند: تماس‌های موفق، تماس‌های از دست رفته و تماس‌های در حال انتظار را بررسی کنید. اما این شرایط در تلفن‌های سنتی و سانترال فراهم نیست.

صرفه‌جویی در زمان

خودکار کردن تماس‌ها در تلفن‌های ابری باعث می‌شود که خطای انسانی کمتر شود و در زمان صرفه‌جویی کرد. همچنین سیستم تلفن‌های voip برقراری تماس‌های بعدی را کنترل می‌کند.

بالاترین نرخ پاسخگویی به تماس‌ها

پشتیبانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار است که باید به آن توجه داشت. با بهره‌مندی از تلفن ابری برای کسب و کارها می‌توانید خدمات پشتیبانی بهتری را تجربه کنید و کیفیت تماس‌ها را افزایش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر: کاربرد مرکز تلفن ابری برای کسب و کارها چیست و مزایا

ویژگی‌های سیستم‌های تلفن میزبان ابری

کسب و کارها می‌توانند سیستم تلفن ابری خود را با ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته متناسب با نیازهای صنعت خاص خود سفارشی کنند. به عنوان مثال یک تیم خدمات مشتری ممکن است به ویژگی‌هایی مانند: انتقال تماس، ادغام پست صوتی به ایمیل و متصدی خودکار برای تماس‌های تلفنی ورودی نیاز داشته باشد. یک بخش فروش ممکن است از ابزارهای به اشتراک گذاری دسکتاپ بهره‌مند شود که آن‌ها را قادر می‌سازد تا به سرعت با مشتری‌ها، شرکا و فروشنده‌ها همکاری کنند.

به طور کلی سیستم‌های تلفن تجاری را می‌توان با نیازهای منحصربه‌فرد کسب و کار و اهداف ارتباطی شما تطبیق داد. به طور کلی عملکردها و اتوماسیون‌های سیستم تلفن ابری عبارتند از:

  • انتقال تماس
  • مسیریابی تماس
  • متصدی خودکار
  • تلفن گویا
  • یکپارچه سازی CRM
  • پست صوتی به ایمیل
  • کنفرانس ویدیویی
  • انتقال اعداد
  • ضبط تماس

در حقیقت یکپارچه‌سازی هر کسب و کاری با ابزار دیجیتال ضروری است. قابلیت یکپارچه‌سازی جزو بخش‌های حیاتی یک سیستم تلفن ابری پیچیده است. هنگام راه‌اندازی، سازمان‌ها می‌توانند شبکه تلفن خود را با سایر ابزارهای ضروری تجاری تطبیق دهند.

5 ایده افزایش فروش با تلفن ابری

تلفن ابری و VOIP یکی از دارایی‌های فعلی شرکت‌های تجاری است که سازگاری و پویایی عالی دارد. استفاده از سیستم تلفن‌های ابری باعث شده تا پشتیبانی با کارایی بیشتر انجام شود و مقیاس پذیرتر باشد. بهتر است که با استفاده از تلفن ابری برای کسب و کارها، فشار را از روی تیم فروش و پشتیبانی خود بردارید و سودآوری کسب و کار خود را افزایش دهید. در اینجا ایده‌های افزایش فروش با تلفن ابری را بررسی خواهیم کرد.

ایجاد فرصت‌های فروش جدید

سیستم‌های تلفن ابری با سیستم‌های CRM و ERP ادغام شده‌اند. از این‌رو هنگامی ‌که یک مشتری با مرکز تماس ارتباط برقرار کند، کارشناس پاسخ دهنده تلفن، می‌تواند تاریخچه تماس‌ها و نیاز‌های مخاطب را مطالعه کند. این موضوع فرصت فروش محصولات در کسب و کارها را بیشتر می‌کند.

حفظ مشتری‌های وفادار

با توجه به آمارها و تحقیقاتی که انجام شده است، هزینه حفظ مشتری‌های موجود نسبت به مشتری‌های جدید ارزان‌تر خواهد بود. در نتیجه می‌توان با ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای مختلف، مشتری‌های خود را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. از طریق تلفن ابری برای کسب و کارهای کوچک و حتی کسب و کارهای خانگی هم می‌توان حفظ مشتری را انجام داد و کافی است که شماره تلفن‌های این مشتری‌ها را یادداشت کنید و تخفیفات را برای آن‌ها در نظر بگیرید.

کاهش فرصت از دست رفته

فرض کنید که شما به‌عنوان یک مرکز تماس یا پشتیبانی، فرصت‌های تماس‌های ورودی را از دست دهید! به طور حتم این موضوع باعث نارضایتی و کاهش جذب مشتری می‌شود. با توجه به اینکه تنها 20 درصد از مشتری‌های پشت خط، پیام صوتی می‌گذارند، در نتیجه تعداد زیادی فرصت از دست خواهد رفت. اما تلفن‌های ابری یا VOIP به شما کمک می‌کنند تا تماس از دست رفته کمتری داشته باشید. در نتیجه مهم است که از تلفن ابری برای کسب و کارها استفاده کرد. با بهره‌مندی از سیستم تلفن ابری تماس‌های دریافتی به هر دستگاه خالی منتقل می‌شود و فرصت فروش خدمات یا محصولات حفظ خواهند شد.

دسترسی به کانال‌های ارتباطی چندگانه

برخی از مشتری‌های ترجیح می‌دهند که پیامک فوری دریافت کنند تا اینکه تماس‌های تلفنی با آن‌ها برقرار شود. در نتیجه اگر تنها بر روی تماس‌های صوتی تمرکز کنید ممکن است که کسب و کار خود را به خطر بیندازید. پس بهتر است که برای بهبود فروش کسب و کار خودتان از کانال‌های ارتباطی مختلف استفاده کنید. با راه‌اندازی سیستم‌های تلفن ابری و ویپ، می‌توانید همزمان در چند پلتفرم فعالیت کنید و حتی در حین صحبت با مشتری خود برای او پیامک ارسال کنید.

راه‌اندازی کمپین بازاریابی

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد، نیاز به کمپین‌های بازاریابی مختلف دارد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی چه تاثیراتی در رشد کسب و کار شما دارد؟

شما با استفاده از تلفن ابری برای کسب و کارها می‌توانید بر روی کمپین‌های مختلف خود نظارت داشته باشید. بدین گونه که تماس‌های ورودی را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام کمپین برای شما کارآمدتر بوده است.

دقت داشته باشید که از تلفن ابری برای کسب و کارهای کوچک هم می‌توان استفاده کرد و نیازی به این نیست که شما یک کسب و کار تجاری بزرگ داشته باشید تا از قابلیت‌ها و مزایای تلفن ابری بهره‌مند شوید.

تلفن ابری مدیانا برای کسب و کارها

به طور کلی یک سیستم تلفن ابری، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و مزایای صرفه‌جویی در هزینه را برای کسب‌ و کارها فراهم می‌کند تا بتوان بهترین عملکرد را داشت. ویژگی‌هایی مانند: انتقال تماس، تماس کنفرانسی و شناسه تماس گیرنده همگی از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند. شرکت‌های ارائه دهنده تلفن ابری برای کسب و کارها این تضمین را می‌دهند که هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

همچنین مدیانا به‌عنوان ارائه‌کننده پنل اس ام اس در کنار شما است تا به راحتی بتوانید تماس‌های خود را مدیریت کنید و برای ارسال پیامک در کمپین‌های مختلف نگرانی نداشته باشید. برای اینکه در کنار تلفن‌های ابری بتوانید تمرکز نیروی‌های انسانی خود را روی کارهای دیگر منعطف کنید، می‌توانید ارتباط با مشتری‌ها را به مدیانا بسپارید. به طور کلی پنل اس ام اس مدیانا شامل امکانات پیشرفته‌ای است که این موارد عبارتند از:

  • ارسال به لیست سیاه
  • ارسال گروهی
  • دریافت خط اختصاصی خدماتی
  • امکان ارسال کدتایید به شماره موبایل

در حقیقت ما در این متن سعی کرده‌ایم که شما را با تلفن ابری برای کسب و کارها آشنا کنیم تا تلفن‌های سنتی قدیمی ‌را کنار بگذارید. اما اگر سوال یا ابهامی ‌دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با کارشناس‌های مدیانا در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ داده ‌شود.

 

سوالات متداول

با استفاده از تلفن‌های ابری می‌توانید مدیریت تماس‌ها را داشته باشید و استراتژی‌های مختلفی را در فروش پیاده‌سازی کنید تا میزان رضایت مشتری‌ها افزایش پیدا کند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .