پس از دیسکهای بلوری، جدیدترین نوع حافظه، فضای ابری است. این تکنولوژی جدید به شما این امکان را میدهد که تا اطلاعات و فایلهای دیجیتالی خود را در فضایی غیرفیزیکی ذخیره کنید. بهطورکلی واژه ابر بهمعنای اینترنت است و تمام خدماتی که بهوسیله اینترنت صورت میگیرد را خدمات ابری مینامند.
فضای ابری به معنای فضایی اینترنتی است که در آن میتوان اطلاعات شخصی و لازم خود را ذخیره کنید و در هر مکان و زمانی به آن دسترسی داشته باشید. در چند سال اخیر اصطلاح محاسبات ابری در دنیای تکنولوژی رواج پیدا کرده است که اکثر متخصصان استفاده از آن را پیشنهاد میدهند. درواقع با استفاده از محاسبات ابری مدیران نیازی به خریداری تمام سرویسها ندارند و میتوانند خدمات موردنیاز خود را اجاره کنند.
اما فضای ابری چیست؟ آیا با کاربرد مرکز تلفن ابری برای کسب و کارها آشنایی دارید؟ استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ برای گرفتن پاسخ این سوالات، با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب مطالعه میکنید:
با تلفن ابری برای کسب و کارها بیشتر آشنا شوید
مرکز تماس ابری که بهوسیله سرور تجاری در فضای ابری میزبانی میشود، تمامی ارتباطات مشتری را مدیریت میکند. با توجه به اینکه این مرکز در فضای ابری است، تعامل با مشتریان مانند امکان برقراری تمامی ارتباطات ورودی و خروجی را بهوسیله رسانههای اجتماعی، اینترنت، ایمیل و فایلهای صوتی را به آنها میدهد.
بهعبارتدیگر امکان برقراری ارتباط با دیگران با استفاده از شماره ابری را در هر فضا و مکانی به مشتریان میدهد. بازار جهانی ابر در چند سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر میزان تقاضا و رشد بوده است. در سالهای قبل اکثر شرکتها برای ارائه پشتیبانی از مشتری برنامههای مرکز تماس را نصب میکردند. با کمک محاسبات ابری، سازمانها میتوانند مراکز تماس خود را در مکانی از راه دور، در مرکز داده شخص ثالث و بدون نیاز به زیرساختهای سختافزاری داخلی میزبانی کنند.
در حال حاضر با بالا رفتن سرعت اینترنت، رشد شبکههای اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی اکثر کارها بهصورت اینترنتی انجام میشود. در این راستا تلفنهای معمولی نیز به سیستمهای سانترال به مرکز و تلفنهای اینترنتی تغییر پیداکردهاند. مرکز تماس یا تلفن ابری بهجای نصب در محل شرکت بهعنوان سرویس پایدار اینترنتی که در اختیار قرار دارد، شناسایی میشود.
مزایای تلفن ابری برای کسب و کارها چیست؟
سازمانها و شرکتها با توجه به اینکه توانایی راهاندازی مرکز تماس ابری را در عرض چند دقیقه دارند، آن را جذاب میدانند. بهعبارتدیگر این مرکز هیچگونه نیازی به سرمایهگذاری اولیه ندارد و به شرکتها امکان استفاده از قابلیتهای پیشرفته را میدهد. همچنین امکان تبدیل مرکز تماس قدیمی به مراکز پیشرفته و مدرن را به آنها میدهد. بهطورکلی از مزایای این مرکز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تداوم کسب و کار پیشرفته
مراکز تماس مبتنی بر محل از مراکز تماس مبتنی بر ابر متمایز هستند؛ زیرا مراکز تماس قدیمی مستعد خرابی سختافزاری هستند. درصورتیکه با استفاده از تلفن ثابت ابری شخصیتهای مختلفی مانند سرپرستان، نمایندگان و مدیران میتوانند در هر مکانی به مرکز تماس ابری دسترسی داشته باشند. درواقع آنها برای اتصال فقط به اینترنت و یک تلفن نیاز دارند که استفاده از این امکانات درنهایت منجر به تداوم کسب و کارها میشود.
استقرار راحت و سریع
با توجه به اینکه برای استقرار مراکز تماس مبتنی بر ابر به زیرساخت نیازی ندارید، پس در کل راهاندازی با سرعت بیشتری انجام میشود.
انعطافپذیری و بهبود مقیاسپذیری
این نرمافزار به کسب و کارها کمک میکند تا با توجه به نیازهای تجاری و ترافیک مشتری، میزان مقیاسپذیری را کاهش یا افزایش دهند.
تمرکز بر عملکرد نماینده، نه نگهداری و تعمیر سیستم
با کمک این مراکز، کسب و کارها میتوانند بهجای تمرکز بر نگهداری و تعمیر سیستمها، روی عملکرد نمایندهها تمرکز کنند که انجام این کار موجب افزایش بهرهوری آنها میشود.
کار مبتنی بر خانه
یکی دیگر از مزایای استفاده از تلفن ابری برای کسب و کارها این است که به کارمندان این امکان را میدهد که وظایف خود را در منزل انجام دهند. همچنین به کسب و کارها کمک میکند تا مجموعهای از نمایندگان بومی زبان با مهارت بیشتر را با هزینههای کمتر نگه دارند. همچنین میتوانند با توجه به حجم تماس، تعداد آنها را افزایش یا کاهش دهند.
افزایش سرعت بازار
با توجه به اینکه نیازی به نصب سختافزار نیست، کسب و کارها میتوانند در بازه زمانی کوتاه مرکز را راهاندازی کنند. پس کل مراکز تماس، میتوانند با سرعت بیشتری فعالیت خود را انجام دهند که درنهایت منجر به افزایش سرعت بازار میشود.
لازم به ذکر است که از سایر مزایای استفاده از این مرکز میتوان بهصورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:
- بهبود بازگشت سرمایه و کاهش هزینهها
- ارائه تجربیات بهتر به مشتریان
- توانمندسازی کارکنان
- کمک به ایجاد یک مرکز تماس چندکاناله با امکانات پیشرفته و کامل
- کاهش هزینههای جاری
- بهینهسازی کارایی عامل
- مدیریت مرکز تماس
- استفاده از قابلیتها و ویژگیهای پیشرفته
مزایای مراکز تماس در محل
اکثر شرکتها تصور میکنند که مراکز تماس ابری قیمت پایینتری دارند. با این وجود، میتوان روی راهحل داخلی با هزینه اولیه و کیفیت بالا سرمایهگذاری کرد. میتوان با پرداخت هزینه اولیه بهصورت دائمی و بدون پرداخت هزینه مداوم از آن استفاده کرد. برخی دیگر از شرکتها برای رفع نیازهای سفارشی و خاص بیشتر مراکز تماس داخلی را انتخاب میکنند.
همچنین شرکتهایی که این مراکز تماس داخلی را انتخاب میکنند، متوجه آسان بودن آموزش کارکنان نیز میشوند؛ زیرا این سیستم برای مطابقت بیشتر با مشاغل مختلف سفارشیسازی شده است. از دیگر مزایای مرکز تماس ابری در محل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- حداکثر کنترل بر عملکردها
- خریداری سیستمها و تجهیزات موردنیاز
- پرداخت هزینه اولیه بهجای پرداخت مداوم
- آسوده کردن خاطر شما به علت ذخیره اطلاعات محرمانه
کمک به ایجاد یک مرکز تماس چندکاناله با امکانات پیشرفته و کامل
نگرانیهای قبل از انتخاب تلفن ابری برای کسب و کارها چیست؟
قبل از انتخاب این مرکز ممکن است نگرانیهایی در سازمانها و شرکتها وجود داشته باشد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امنیت دادهها
- ایجاد چالش در انتقال تماس از محل به فضای ابری
- پشتیبانی از یکپارچهسازیهای فشردهتر
بهطورکلی با کمک این مرکز تمام نگرانیهای شما بهصورت کامل برطرف شده و همچنین استفاده از آن به بهبود وضعیت کسب و کارها کمک میکند.
استفاده از مرکز تماس ابری و رفع تمام نگرانیهای سازمانها
سخن پایانی
در این مطلب سعی کردیم به بررسی تلفن ابری برای کسب و کارها بپردازیم و مزایای استفاده از آن را شرح دهیم. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش میزان استفاده از اینترنت برای مدیریت تماسها، برقرای امنیت، افزایش میزان سرعت، کاهش هزینهها و… مرکز تلفن ابری راهاندازی شد و جایگزین مرکز تماس سنتی شد.