در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

سیستم ویپ voip چیست؟ 

سیستم voip چیست؟

سیستم ویپ (VoIP) یکی از فناوری‌هایی است که اخیرا توانسته برقراری ارتباطات تلفنی را در کسب‌ و کارهای مختلف، دچار تحول کند. اگر در کسب و کار خود و ارتباط با مشتریان نیاز به تحول و ارتباطی حرفه ای دارید با ما در این مقاله همراه باشید. 

ارتباط درست و اصولی با مشتریان، یکی از ارکان اصلی موفقیت در کسب و کارها است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی، دریافت و پاسخ به تماس ها دچار تحول شده است. یکی از این فناوری ها که بسیاری از کسب و  کارها از آن استفاده می کنند سیستم تماس ویپ voip است. با مدیانا در این مقاله همراه باشید تا به تعریف این فناوری، مزایا و معایب آن و پیشنهاد ویژه ای برای شما بپردازیم. 

معرفی ویپ (voip)

همانطور که می دانید تلفن های معمولی یا به اصطلاح سنتی، سیگنال های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ منتقل می کنند در نتیجه برای برقراری تماس نیاز به اتصال سیمی دارند. برای اتصال خطوط داخلی به شبکه عمومی از یک سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange که به آن سانترال نیز می گویند، استفاده می شود.

سیستم ویپ مخفف عبارت انگلیسی “Voice over Internet Protocol” و به معنای انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنت است. بر خلاف سیستم تلفن های معمولی که از طریق اتصال سیمی و اتصال خطوط داخلی به شبکه عمومی از طریق سخت افزار است در سرویس ویپ این اتصال بر بستر اینترنت صورت می گیرد. در ویپ، از خطوط سنتی مخابراتی خبری نیست و صدا در بستر شبکه منتقل می شود. با توجه به اینکه سرویس ویپ به خطوط سنتی نیاز ندارد برای برقراری تماس ملزم به استفاده از تلفن ثابت نیست و می توانید تماس های خود را به روی تلفن همراه، تبلت، لپتاپ و… پاسخ دهید. 

VoIP چگونه کار می‌کند؟

ویپ سیگنال‌های صوتی را تبدیل به داده های دیجیتال می کند و آن ها را از طریق اینترنت منتقل می کند. برای راه اندازی تماس ویپ به یک سرور یا مرکز تلفن IP نیاز است که امکان برقراری تماس از طریق شبکه اینترنت را برای شما فراهم می کند. 

این سرور به دو صورت قابل راه اندازی است: 

  •  سانترال تحت شبکه یا IPPBX
  • فضای ابری (Cloud PBX)

اگر از Cloud PBX برای راه اندازی ویپ استفاده می کنید به نصب سخت افزار نیازی نخواهید داشت و کلیه تنظیمات از طریق اینترنت اعمال می شود. در مقابل در سرور سانترال تحت شبکه نیاز به نصب و راه اندازی سخت افزاری و فیزیکی وجود دارد. 

ویپ تحت شبکه 

ویپ تحت شبکه به دو روش نرم افزاری و سخت افزاری اجرا می شود و برای استفاده از روش نرم افزاری این سرویس باز نیازمند یک سرور و استقرار سیستم هستید. 

سانترال تحت شبکه

مزیت های تلفن ویپ تحت شبکه

  • دارا بودن تمامی امکانات 
  • عدم محدودیت در تعریف داخلی، تلفن گویا و …
  • ارتباط درون شبکه ای داخلی 
  • عدم نیاز به اینترنت 

معایب مرکز تلفن ویپ

  • هزینه بالا پیاده سازی 
  • هزینه بالای سخت افزارها 
  • مصرف 24 ساعته برق 
  • اشغال کردن فضای زیاد 
  • قطع شدن سرویس با جابه جایی دفترکار 
  • نیازمند ارتقای سرور 

مرکز‌تلفن ابری

امروزه اکثر نرم افزارهای مدیریت با مشتری و اتوماسیون های اداری و… به صورت ابری و تحت عنوان Software as a Service ارائه می شود. مرکز تلفن ویپ ابری به هیچ گونه سخت افزاری نیاز ندارد و تمامی اقدامات بر بستر ابر صورت می گیرد. این سرویس به نسبت به سرویس ویپ تحت شبکه به صرفه و کم هزینه تر است و مزایای زیادی دارد. 

مرکز_تلفن ابری

مزایای مرکز تلفن ابری 

  • عدم نیاز به پیاده سازی و سخت افزار
  • امکان جا به جایی محل بدون قطعی تلفن 
  • امکان پشتیبانی به صورت 24 ساعته 
  • استفاده در زمان دوکاری بدون نیاز به تجهیزات 
  • سهولت در ارتقای سرور 
  • کاهش نیروهای پشتیبانی IT 
  • مالکیت دائمی خطوط 
  • امکان استفاده از سر شماره های مختلف 

معایب مرکز تلفن ابری 

  • محدودیت در تعریف داخلی، صف تماس، تلفن‌گویا و …
  • عدم امکان برقراری تماس خارج از کشور
  • کانال های محدود 

تلفن ابری مدیانا 

در این مقاله به سرویس تماس ویپ و سرورهایی که در بر بستر آن ارائه می شود پرداختیم یکی از این سرور ها تحت شبکه ارائه می شود و به سخت افزار یا نرم افزار نیازمند است. در مقابل روش دوم بر بستر ابری ارائه می شود و هیچگونه نیاز به پیاده سازی یا هزینه های بالای تجهیزات ندارد. مدیانا به عنوان سرویس ارائه دهنده ی راهکارهای ارتباط با مشتری، سرویس تماس ابری را در بین محصولات خود قرار داده که هم از هزینه پایین تری به نسبت ویپ تحت شبکه دارد و گزینه مناسب تری برای کسب و کارها است. مهم ترین تفاوت سرویس ابری مدیانا نسبت به سایر رقبا قابلیت خرید خطوط ابری به نام کاربران است. با این ویژگی انتخاب شماره محل کار به انتخاب خود شماست، قیمت آن پایین است و مالکیت آن به نام شماست. 

کانال های بیشتر سرویس های ارائه دهنده ی تلفن ابری به صورت محدود است اما در تلفن ابری مدیانا به صورت نا محدود می توان تماس خروجی و ورودی داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه ی دریافت و خرید خطوط از طریق فرم مشاوره با مدیانا در ارتباط باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .