%30 تخفیف خرید سامانه پیامکی مدیانا  |  فقط 2 روز مانده
logo

خط تلفن ثابت ابری چیست؟ + مزایای استفاده از آن

تلفن ثابت ابری

در چند سال اخیر با توجه به افزایش ارتباطات به وسیله اینترنت و پیشرفت تکنولوژی ، بسیاری از روش های ارتباطی و به طور کلی سبک زندگی افراد تغییر کرده است. خدمات سنتی جای خود را به خدمات نوین و بر پایه اینترنت داده است، تلفن ثابت ابری نیز یکی از این سرویس های نوین و پرکاربرد است.

این سرویس که جایگزینی برای خطوط تلفن ثابت است امکان مدیریت تماس های تلفنی را به سادگی و در هر ساعتی از شبانه روز بدون نیاز به حضور در دفتر فراهم می کند.

در این مقاله به صورت کامل به تلفن ابری، نحوه کار این سرویس، مقایسه روش های سنتی ارتباط با تلفن ابری، خطوط ویپ و… پرداختیم.

تعریف تلفن ابری

خطوط تلفن ثابت، همانطور که از نامشان مشخص است محدود به مکان ونیازمند محیط ثابت است. در مقابل خطوط ثابت، امروزه خطوط ابری قرار دارند. این خطوط با فراهم کردن بستر تماس بر سرویس ابری ( اینترنت) امکان برقراری ارتباط را در هر نقطه ای و به صورت نامحدود فراهم می کند.

عدم نیاز به محیط کار فیزیکی، سخت افزارهای گران، از مهم ترین مزایای تلفن ابری در مقابل سرویس های آنالوگ، ویپ و… است که در ادامه به تفاوت های آن می پردازیم.

تفاوت تلفن ابری با سرویس تلفن ثابت

بزرگترین عاملی که بین هزینه ی سرویس ابری و تلفن ثابت اختلاف ایجاد می کند، عدم نیاز سرویس ابری به سخت افزار است.

اگر قصد دارید تا به تازگی دفتر کار خود را راه اندازی کنید و با کمبود بودجه مواجه هستید با سرویس تلفن ابری بدون نیاز به پرداخت هزینه سخت افزار یا تجهیزات می توانید خطوط خود را راه اندازی کنید.

عدم نیاز به سخت افزار یکی از راه های سرعت بخشیدن به سیستم پاسخگویی و راه اندازی آن است. برای راه اندازی این دسته از خطوط نیازی به کابل کشی و یا سخت افزار نیست در نتیجه این دسته از خطوط به سرعت راه اندازی می شوند و در مقایسه با خطوط ثابت از هزینه پایین تری برخوردار هستند.

توجه داشته باشید که جدا از خرید تجهیزات و سخت افزارها که یک بار اتفاق می افتد، خرابی، ارتقا و بروزرسانی و نگهداری از هزینه های جانبی خطوط ثابت است.

برقراری تماس بر بستر ابری (اینترنت) تنها هزینه شارژ اینترنت را به همراه خواهد داشت و نیازی به پرداخت بر اساس دقیقه مانند تلفن ثابت را نخواهد داشت.

در صورتی که کارکنان شما دورکار باشند یا در ساعات خارج از کار می توانید بدون نیاز به حضور در دفتر کار با مشتریان خود از طریق تماس در ارتباط باشید. با تلفن ابری هیچ یک از تماس های کسب و کار شما بی پاسخ نخواهد ماند.

می خواهید در کل کشور شعب متفاوت داشته باشید؟! برای داشتن شعب مختلف نیازی به اجاره دفتر نیست با دریافت خطوط ثابت ابری و پیش شماره شهر مورد نظر می توانید دفترکاری مجازی داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکات خطوط تلفن ابری، مادام العمر بودن خطوط است با این سرویس در صورت جا به جایی خطوط شما تغییر نمی کند و مشتریان خود را با جابه جایی  محیط کسب و کار خود از دست نخواهید داد.

تماس ابری

قابلیت پاسخگویی به تماس های بی شمار یکی از امکانات ویژه تماس ابری است. با این روش مشتریان پشت خطوط اشغال نخواهند ماند و می توان از پاسخگویی به تمامی تماس ها اطمینان حاصل کرد.

پایداری، کیفیت صدای بالا و عدم قطعی از ویژگی های سرویس ابری در مقایسه با تلفن های ثابت است.

نحوه کار تلفن ابری

امروزه شرکت ها و برندهای بزرگی از سرویس ابری به جای خطوط ثابت استفاده می کنند. اما این سرویس چگونه کار می کند؟

تلفن ابری یک سرویس مرکز تلفن Cloud PBX و سیستم تلفن میزبان است.

این سرویس از طریق یک شبکه IP مبتنی بر ابر و کاملا در بستر اینترنت در اختیار کاربران خود قرار می گیرد.

مرکز تلفن ابری

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم مرکز تلفن ابری به روی یک دیتا سنتر، میزبانی می شود و خدمات و امکانات آن تحت بستر اینترنت در دسترس قرار می گیرد. در واقع می توان گفت که مرکز تلفن ابری همان تلفن ابری است و بدون توجه به موقعیت جغرافیای شما امکان برقراری مکالمه را بر بستر اینترنت فراهم می کند.

مزایای تلفن ابری

تلفن ثابت ابری یا همان تلفن اینترنتی یکی از روش های نوین ارتباطی است که امکان برقراری تماس را برای صاحبین کسب و کارها راحت تر و آن ها را از داشتن محیط کار بی نیاز می کند. در این قسمت از مقاله به سایر مزایای تلفن ثابت ابری می پردازیم.

کاهش نیروی انسانی

کاهش نیروی انسانی و دورکاری یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تلفن ثابت ابری برای شما است که در کنار بی نیاز کردن شما به حضور در دفتر کار می تواند در کاهش نیاز به منشی یا نیروهای پاسخگو در شرکت موثر باشد.

مدیریت تماس و یکپارچگی

امکان مدیریت تماس ها و هدایت به بخش های مختلف در عین ارائه یک خط به مشتریان یک ویژگی عالی برای شرکت های بزرگ با بخش های مختلف است. قابلیت ضبط صدا، تلفن گویا و … ویژگی های مرکز تماس ابری است که ارتباط با مشتریان و مدیریت آن ها را راحت تر می کند.

به روز رسانی

انطباق با روش های نوین ارتباط و اتصال به اینترنت نشان دهنده ی قابلیت به روزرسانی این سرویس و انطباق آن با روش های جدید ارتباط است.

دفترکار مجازی چیست؟

هزینه‌ تاسیس یک دفتر بسیار پر هزینه است و شامل موارد بسیاری از جمله هزینه ملک، تجهیزات، ‌منابع انسانی و … می باشد. با فعالسازی سامانه تماس ابری مدیانا، از پرداخت بخش اعظمی از این هزینه‌ها بی‌نیاز خواهید شد.

امکانات پر کاربرد تلفن ابری برای کسب و کار شما

  • خط اختصاصی
  • (IVR) تلفن گویا
  • ارسال و دریافت فکس اینترنتی
  • صف تماس
  • تماس ورودی و خروجی
  • صندوق صوتی
  • ضبط مکالمات
  • امکان دایورت به موبایل
  • شماره داخلی
  • منوی تو در تو
  • گزارش گیری
  • تعریف شیفت کاری
  • کانال
  • امتیاز دهی
  • آوای انتظار
  • تله مارکتینگ
  • نظارت بر کیفیت پاسخگویی
  • قابلیت اتصال به سرویس پیامک
  • استفاده همزمان در چند دستگاه
  • تلفن گویا ( IVR )
  • صندوق صوتی

جمع بندی

مرکز تلفن ابری در حال حاضر در شرکت های بزرگ و حتی شرکت های کوچک با پرسنل کم در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این سرویس قابلیت های بی شماری در مقایسه با سرویس تلفن ثابت دارد. از لحاظ پایداری و کاهش هزینه ها گزینه مناسبی برای کسب و کارها است. مدیانا برای رفع نیاز کسب و کارها در برقراری تماس تلفنی با مشتریان اقدام به ارائه سرویس ابری کرده است و تا آخر هفته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر از طریق مشاوران مدیانا و یا ارسال نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

5/5 - (6 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیامک یکی از ده ها کانال ارتباطی است که برندهای بزرگ در استراتژی ارتباط با مشتریان…
مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ثبت نام
بسته مورد نظرتان را انتخاب کنید.
پایه
3043هزار تومان
قیمت هر پیامک:
پیامک هدیه:
تمدید سالیانه:
45٫2 تومان
600 پیامک
رایگان
اقتصادی
پرفروش ترین
79113هزار تومان
قیمت هر پیامک:
پیامک هدیه:
تمدید سالیانه:
۴4٫1 تومان
1600پیامک
رایگان
پیشرفته
149213هزار تومان
قیمت هر پیامک:
پیامک هدیه:
تمدید سالیانه:
42٫1 تومان
3000پیامک
رایگان
حرفه ای
345493هزار تومان
قیمت هر پیامک:
پیامک هدیه:
تمدید سالیانه:
39٫9 تومان
7000پیامک
رایگان