پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

دایورت پیامک چیست؟ نحوه دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف

نحوه دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف

دایورت تماس‌های دریافتی از یک سیم‌کارت به سیم‌کارتی دیگر روش شناخته‌شده‌ای است که عموم مردم با آن آشنا هستند و از این قابلیت در گوشی‌ها استفاده کرده‌اند. اما شاید خیلی‌ها ندانند که مانند تماس، پیامک را نیز می‌توان از یک خط به خط دیگر دایورت کرد. در این مقاله دایورت اس‌ام‌اس و روش دایورت را در اپراتورهای مختلف و گوشی‌های اندروید و ios معرفی و کاربری آن را در بهبود تجربه‌های کسب‌وکار و کمپین‌های پیامکی بررسی می‌کنیم.

 دایورت اس‌ام‌اس چیست؟

وقتی گوشی در حال خاموش شدن است و ابزار شارژ آن را در اختیار نداریم و یا وقتی وارد منطقه‌ای می‌شویم که خطوط سیم‌کارت ما را پشتیبانی نمی‌کند و ما منتظر دریافت پیام مهمی هستیم، بهترین راه برای مدیریت پیامک، دایورت آن روی خط و گوشی دیگر است. در دایورت تماس، تماس‌های ورودی سیم‌کارت الف به سیم‌کارت ب منتقل می‌شود و فرد می‌تواند تمامی تماس‌ها با خط الف را از طریق خط ب پاسخ دهد. یا می‌توان دایورت تلفن ثابت از راه دور را انجام داد. به همین ترتیب دایورت پیامک نیز به معنی انتقال پیامک‌ها از خط الف به خط ب است و هر پیامکی که به خط الف برسد در خط ب دریافت می‌شود.

روش دایورت اس ام اس همراه اول و ایرانسل و رایتل

امکان دایورت پیامک میان اپراتورهای متفاوت در حال حاضر وجود ندارد. افراد نمی‌توانند پیامک خطوط همراه اول را روی خطوط ایرانسل و بالعکس دریافت کنند. قابلیت دایورت تنها برای کاربران هم‌خط که از یک شبکه ارتباطاتی استفاده می‌کنند، فعال است. البته همچنان که توضیح داده خواهد شد، این امکان از طریق نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های فوروارد پیامک مهیا شده است.

انواع روش‌های دایورت پیامک در اپراتورهای مختلف

راه‌های مختلفی برای دایورت پیام در گوشی‌ها و اپراتورهای مختلف وجود دارد که هر کدام را به طور جداگانه معرفی می‌کنیم.

دایورت پیامک از طریق تنظیمات گوشی

در میان سیستم‌عامل‌ها تنها ios قابلیت فوروارد پیامک را به طور پیش‌فرض در خود دارد. برای این کار تنها کافی است تنظیمات گوشی آیفون را به روش زیر تغییر دهید:

  • وارد بخش (Settings) شوید.
  • گزینه (Messages) را انتخاب کنید.
  • وارد (Text Message Forwarding) شوید.
  • شماره مقصد را در کادر وارد و سپس تأیید کنید.

دایورت پیامک با استفاده از کدهای دستوری (USSD)

با استفاده از کد دستوری نیز می‌توان پیامک‌ها را روی خطی که به عنوان مقصد معرفی می‌شود دریافت کرد. در زیر کدهای دستوری در شبکه‌های پوشش‌دهنده خطوط تلفن همراه در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

روش دایورت اس ام اس همراه اول با کد دستوری

از طریق کد دستوری به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توان پیامک خطوط همراه اول را روی گوشی دیگری دریافت کرد.

دایورت مستقیم پیامک همراه اول با کد دستوری:

ستاره، 21، ستاره، شماره مقصد، مربع (#شماره مقصد*21*)

نکته: در هنگام استفاده از کدهای دستوری، حتما به شماره مقصد توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن را بازبینی کنید تا پیامک‌های شما به اشتباه برای فرد دیگری ارسال نشود.

دایورت غیرمستقیم پیامک همراه اول با کد دستوری:

کد ستاره، 10، ستاره، 31، مربع  (#31*10*) را در گوشی خود وارد کنید.

به شما اعلام می‌شود که قصد انتقال پیامک دارید یا کپی پیامک؟

انتقال پیامک 1

کپی پیامک 2

با ارسال عدد 1 وارد مرحله‌ی بعد شوید و شماره تلفن مقصد را وارد و سپس تایید کنید.

اگر قصد دارید که علاوه بر دریافت پیامک روی خط اصلی یک کپی از آن به خط دیگری ارسال شود، عدد 2 را ارسال و شماره مقصد را انتخاب و تایید کنید.

این روش رایگان نیست و برای استفاده از این قابلیت باید به طور ماهانه مبلغی را بپردازید.

کد دستوری لغو دایورت اس ام اس همراه اول:

مربع، 21، مربع (#21#)

اپلیکیشن‌های دایورت و فوروارد پیامک

کد دستوری دایورت اس ام اس ایرانسل

کد دستوری برای دایورت پیامک در ایرانسل شبیه همراه اول است.

ستاره، 10، ستاره، 31، مربع (#31*10*)

کد لغو نیز مربع، 21، مربع (#21#)

 

دایورت اس ام اس رایتل

تا این لحظه شرکت رایتل امکان دایورت پیامک را در شبکه تلفن همراه خود پوشش نداده است.

 دایورت پیامک از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دایورت و فوروارد پیامک

راه دیگر برای دایورت پیامک، استفاده از اپلیکیشن‌های اس‌ام‌اس فورواردر است. این برنامه‌ها در اصل پیامک را دایورت نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را دریافت و سپس به شماره‌ مقصد ارسال می‌کنند. درواقع این اپ‌ها کار مدیریت پیامک را انجام می‌دهند. در دایورت از طریق گوشی و کد دستوری شما به اپراتور فرمان می‌دهید که به جای یک شماره خاص، پیامک را به شماره دیگر ارسال کنند و این هزینه ارسال مجدد ندارد، اما این هزینه در برنامه‌های فوروارد دریافت می‌شود.

این اپ‌ها به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌توان از طریق آن‌ها پیامک خطوط مختلف را در یک گوشی در دسترس قرار داد. همچنین در ایران که امکان دایورت پیامک اپراتورهای مختلف به یکدیگر وجود ندارد، استفاده از این روش برای ارسال پیامک از خط همراه اول به ایرانسل و بالعکس راهگشاست. همچنین از طریق این اپلیکیشن می‌توان پیامک را برای ایمیل نیز ارسال کرد.

نرم‌افزار دایورت پیامک SMS Divert و اپلیکیشن SMS Forwarder دو برنامه و اپ معروف و پرکاربرد برای دایورت پیامک است که هر دو از قابلیت و کارایی یکسانی برخوردارند. هر دو برنامه به شما امکان می‌دهند تا به آسانی قابلیت دایورت را فعال و قطع کنید. از طریق این برنامه‌ها شما می‌توانید برخی شماره‌ها را بلاک و یا با ایجاد فیلتر، تنها پیامک برخی شماره‌ها را دریافت کنید، یا بر اساس شماره‌ها پیامک‌ها را دسته‌بندی کنید. هر دو برنامه امکان ارسال پیامک به ایمیل را نیز دارند و در مدیریت کمپین‌های sms مارکتینگ نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

یکی از امکانات این روش دایورت پیامک مخفی است که بدون اینکه کسی متوجه نصب این نرم‌افزار روی گوشی افراد شود می‌توان از آن استفاده کرد و نسخه‌های دایورت شده پنهان می‌شوند.

دایورت پیامک با استفاده از پنل اس ام اس

دایورت پیامک با استفاده از پنل اس ام اس

کسب‌وکارها با خرید پنل پیامکی می‌توانند از قابلیت‌ها و امکانات ویژه آن برای بازاریابی و تبلیغات و مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی استفاده کنند. از طریق دایورت پیامک در پنل پیامکی می‌توان متن‌ها را به اشتراک گذاشت و نظرات مختلف تیم را برای پاسخ‌دهی مناسب کسب کرد، می‌توان یکی از اعضای تیم را مسئول پاسخگویی قرار داد و بر کار او نظارت کرد، و نیز می‌توان سوابق ارسال و دریافت‌ها را نگاه داشت و در موقع لزوم به آن رجوع کرد. در پنل پیامکی همچنین می‌توان پیامک‌ها را به یک شماره خاص، به ایمیل و نیز به یک url دایورت کرد.

 

در این مقاله دایورت پیامک و نحوه‌ فعال‌سازی آن را در اپراتورها و برنامه‌های مختلف معرفی کردیم. اکنون می‌توانید به راحتی و بنا بر امکاناتی که در دست دارید با تغییر تنظیمات گوشی یا استفاده از کد دستوری و نیز دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن مورد نیاز پیامک خود را دایورت کنید. همچنین به صاحبان کسب‌وکارها پیشنهاد شد که با استفاده از پنل پیامکی و قابلیت دایورت پیامک در آن پیامک‌های دریافتی خود را به بهترین نحو مدیریت کنند.

 

3.6/5 - (19 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

  1. سلام یه سوال داشتم آیا میشه پیام های دریافت شده از یه شماره خاص رو فقط دایورت کنیم یعنی مثلا من فقط پیامک هایی که از یه فرد دریافت میکنم فقط همون پیامک های برای یکی دیگه شماره بره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .