پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

اهداف تبلیغات چیست؟ قدم به قدم تا رسیدن به قله اهداف

هدف تبلیغات

کسب‌وکارها از تبلیغات برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند. از آن‌جا که این کسب‌وکارها با هم تفاوت دارند و اولویت‌هایشان در طول زمان تغییر می‌کند، نمی‌توان اهداف مشابهی را برای همه برشمرد. اما مجموعه‌ای از اهداف وجود دارد که به طور کلی در اکثر کمپین‌های تبلیغاتی درنظر گرفته می‌شوند. در این مقاله، به نمونه‌هایی از اهداف بازاریابی می‌پردازیم و هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در آخر به یکی از بهترین ابزارها برای رسیدن به این اهداف اشاره می‌کنیم.

اهداف تبلیغات چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

اهداف تبلیغات نتایج مشخص و واقع‌بینانه‌ای هستند که شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌خواهند با کوشش‌های بازاریابی خود در یک دوره زمانی معین به آن‌ها دست یابند. این اهداف هستند که همچون چراغ راهنما شرکت‌ها را در مسیرهای مختلف و متفاوت هدایت می‌کنند. کسب‌وکارها با تدوین استراتژی‌های بازاریابی مشخص می‌کنند که باید برای رسیدن به آن اهداف روی چه مواردی تمرکز کرد و هزینه و وقت خود را چگونه  و روی چه فعالیت‌هایی معطوف ساخت. اهداف اصلی تبلیغات شامل معرفی محصول یا خدمات، ایجاد آگاهی از برند، جذب مشتری، ایجاد ارزش و تمایز از رقبا است. تبلیغات همچنین بر ساخت برند برای افزایش ارزش برند تمرکز دارد. در نهایت، هدف تبلیغات ایجاد تمایل برای خرید محصول یا استفاده از خدمات در مشتریان است.

چند مورد از اهداف تبلیغات

در ادامه به 10 هدف که می‌تواند مجموعه تبلیغات را در یک سازمان پیرامون خود شکل دهد می‌پردازیم. همچنین به بهترین پنل پیامکی و قابلیت‌های آن برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

آگاهی از برند؛ شناساندن نام تجاری به مشتریان

آگاهی از برند نشان‌دهنده سطح آشنایی برند شما در بین مخاطبان هدف شماست. به عنوان مثال، برندی که اولین بار وقتی به خودروهای الکتریکی فکر می‌کنید به ذهن‌تان می‌رسد، احتمالا تسلا است. به این دلیل که تسلا از سطح آگاهی بالاتری از برند در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است. بسیاری از شرکت‌ها به جای بازاریابی یک محصول یا خدمت خاص، ترجیح می‌دهند برند خود را در بازار تبلیغ کنند تا محصولات‌شان تحت عنوان کلی تجاری آن‌ها شناخته شود. شناخت برند مارکتینگ به شیوه صحیح تبلیغ برند کمک می‌کند.

جذب مشتری جدید؛ استراتژی‌هایی برای به دست آوردن مخاطب

یکی از اهداف اصلی تبلیغات و شاید اولین هدف بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی، جذب مشتریان بیشتر است. برخی شرکت‌ها به دلیل ارایه محصول و خدماتی که تفاوتی با نمونه‌های دیگر ندارند، می‌کوشند با تبلیغات، مشتریان جدید و بیشتری جلب کنند. به عنوان نمونه، شرکت‌های مخابراتی محصول مشابهی را می‌فروشند، یا بانک‌ها خدمات مشابهی را ارایه می‌دهند، به همین دلیل، برنامه‌ها و استراتژی‌هایی را فقط برای به دست آوردن مشتریان راه‌اندازی می‌کنند.

حفظ مشتریان قدیمی و ساختن باشگاه مشتریان وفادار

مهم‌تر از جذب مشتری جدید، حفاظت از مشتریان قدیمی است. یکی از اهداف تبلیغات حفظ مشتریان و اطمینان دادن به آنان است برای این که بدانند همچنان مشتری بهترین برند در حوزه مورد تقاضای خود هستند. بازار مفهوم سیالی است و ذهن مشتریان هر لحظه می‌تواند با داده‌ها و اطلاعات جدید به سمت و سوی دیگری برود. با تبلیغات می‌توان با مشتری به تعامل پرداخت و اعتماد او را همچنان حفظ کرد. یکی از ابزارهایی که برای افزایش تعامل با مشتریان و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای ایجاد رابطه با مشتریان موثر است ایجاد خبرنامه پیامکی است که در حفظ مشتریان اهمیت بسیاری دارد.

معرفی محصولات و خدمات جدید و اطلاع‌رسانی به مشتریان

یکی از دلایل استفاده از تبلیغات، معرفی یک محصول جدید در بازار است. این می‌تواند از سوی برندهای موجود و همچنین برندهای جدید انجام شود. نگاهی به آخرین آیفون موجود در بازار یا گوشی هوشمند سامسونگ بیندازید، تبلیغات زیادی برای این محصولات جدید پیدا خواهید کرد. هدف از تبلیغات در اینجا این است که محصول جدید را به مشتریان معرفی کند و آنان را به سوی خرید محصول سوق دهد.

افزایش سهم صدا؛ گسترش سطح حضور تبلیغاتی در بازار

سهم صدا (SOV) به طور سنتی معیاری از سهم تبلیغات در مقایسه با رقبا است. با این حال، با توجه به اینکه اکثر برندها اکنون برای دیده شدن در کانال‌هایی مانند شبکه‎های اجتماعی و جستجوگرها تلاش می‌کنند، می‌توان این تعریف را به میزان قابل مشاهده بودن برند در بازار گسترش داد. این یک هدف برجسته برای تبلیغات است، زیرا رابطه‌ای معنادار میان سهم صدا و سهم بازار وجود دارد. هنگامی که صدای شما به واسطه تبلیغات افزایش پیدا کند، سهم بالاتری از بازار نیز از آن شما خواهد بود.

تمایز و ارزش‌آفرینی برای برند در عرصه رقابت

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تبلیغات، متمایز ساختن محصول یا خدمات از محصولات رقیب است. یک مشتری فقط می‌تواند بین خدمات بر اساس ارزشی که شرکت‌ها نسبت به رقبا ارایه می‌دهند تفاوت قائل شود. اگر یک رقیب فقط ویژگی‌های محصول را تبلیغ کند، اما شما علاوه بر ویژگی، گواهی، تاییدیه، پشتیبانی و هدایا را تبلیغ کنید، طبیعتا مشتریان بیشتری به برند شما نسبت به رقیب اعتماد خواهند کرد. به همین دلیل است که تبلیغات معمولا برای ایجاد ارزش و متمایز کردن یک برند از برند دیگر استفاده می شود.

فراخوانی محصول و برند در ذهن مشتری

یکی از عوامل کلیدی در خرید واقعی یک محصول، فراخوانی محصول و فراخوانی برند در زمان خرید است. در میان اهداف تبلیغات، یکی از اهداف این است که برند را به درستی در ذهن مشتری قرار دهد. به عنوان مثال می‌توان به مارک‌های ممتازی اشاره کرد که به وضوح در جایگاه برتر در حوزه محصولات خاص قرار دارند. تبلیغات مکرر باعث ایجاد یک یادآوری محصول و برند بالا در ذهن مشتریان می‌شود و در نتیجه، به محض احساس نیاز به محصول، نام برند در ذهن مشتری بالا می‌آید.

افزایش فروش؛ نتیجه یک کمپین تبلیغاتی موفق

با کمپین تبلیغاتی مناسب فروش را افزایش دهید

بدون شک یکی از اهداف تبلیغات افزایش فروش است و اغلب اوقات این هدف از طریق تبلیغات محقق می‌شود. با این حال، اگر کمپین نامناسب باشد یا مخاطب به درستی مورد هدف قرار نگیرد، تبلیغات ممکن است در هدف خود شکست بخورد. بسیاری از محصولات فصلی وجود دارند که به دلیل تبلیغات، فروش فوری آن‌ها افزایش می‌یابد. تبلیغات برندهای بستنی در تابستان و پوشاک گرم در پاییز و زمستان بلافاصله بر آمار فروش آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

افزایش سود؛ تبلیغات در جایگاه سرمایه‌گذاری

شکی نیست که تبلیغات می‌تواند کمک زیادی به افزایش سود کند. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به تبلیغات هرگز به عنوان یک هزینه یا بدهی نگاه نمی‌کنند. در واقع، این یک سرمایه‌گذاری درازمدت برای یک شرکت و برند است. برندهای معتبر در حوزه محصولات صنعتی با آن که فروش قابل توجهی دارند، اما از تبلیغات برای اعتبار دادن بیشتر به برند و در نتیجه، افزایش سودآوری محصولات و سهام خود بهره می‌گیرند.

دعوت به اقدام؛ فراخوان برای جذب لید و افزایش ترافیک

یکی از رایج‌ترین اهداف تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ، فراخوانی برای اقدام است. برندها روی تبلیغات بنری، تبلیغات لینک و همچنین تبلیغات اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا مشتریان بالقوه خود را به اقدامی دعوت کنند. این اقدام می‌تواند پر کردن فرم ایمیل، کلیک کردن بر روی یک لینک، تماشای یک ویدیو، شرکت در نظرسنجی یا هر چیز دیگری باشد. کال تو اکشن یکی از اهداف تبلیغات است که برای جذب لید، افزایش ترافیک، گرفتن فالوئر و سابسکرایبر در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی

یکی از موثرترین ابزارها و کانال‌های تبلیغاتی اس ام اس مارکتینگ است که برای رسیدن به تمامی اهداف تبلیغاتی کاربرد دارد. در ضمن اشاره به اهداف، به برخی از امکانات و قابلیت‌های سامانه پیامکی در اجرای تبلیغات هدفمند اشاره شد.

چرا تبلیغات پیامکی در رسیدن به اهداف بازاریابی

در ادامه به برخی از مزایای تبلیغات پیامکی و پنل اس ام اس مدیانا به عنوان قدیمی‌ترین و پرکاربرترین پنل‌ها در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

  • سرعت بالای ارسال پیامک
  • دارای بانک شماره تلفن‌های مشاغل
  • عدم محدودیت در ذخیره‌سازی شماره تماس مخاطبان
  • ارسال پیامک با خطوط رند و اختصاصی
  • امکان تنظیم پیام‌های نظرسنجی و قرعه‌کشی
  • امکان تنظیم منشی پیامکی برای پاسخگویی خودکار
  • امکان شخصی‌سازی خودکار متن پیامک با اسم و مشخصات مخاطبان
  • امکان ارسال پیامک زنده
  • قابلیت ارسال رمز یک‌بارمصرف و کد اعتبارسنجی یا otp
  • امکان ارسال بر اساس سن و جنس مخاطبان
  • امکان ارسال پیامک به مناطق بر اساس کدپستی و از روی نقشه گوگل

اهمیت تبلیغات در چشم‌انداز کسب‌وکار مدرن قابل انکار نیست. تبلیغات نقش مهمی در ایجاد آگاهی از برند، جذب مشتری، تولید درآمد و گسترش بازار ایفا می‌کند. در این مقاله به توضیح مفهوم اهداف تبلیغاتی پرداختیم و به اهمیت تدوین این اهداف و طراحی استراتژی‌های بازاریابی برای دستیابی به آن‌ها اشاره کردیم. همچنین بخشی از قابلیت‌های پنل پیامکی و اس ام اس مارکتینگ را در رسیدن به اهداف مورد بررسی قرار دادیم.

1/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .