پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

پرسونال برندینگ،نحوه ایجاد یک برند شخصی قوی

پرسونال-برندینگ

جف بزوس می‌گوید:”برندینگ تصویری است که مردم در غیاب شما از شما دارند.” در دنیای امروز، هر فردی می‌تواند با استفاده از پرسونال برندینگ، داستان خود را به اشتراک بگذارد و به شهرت و ثروت برسد. شما تنها از طریق برندسازی شخصی می‌توانید مشهور شوید و پولساز باشید. اگر نمی‌دانید پرسونال برندینگ یعنی چی و چگونه پرسونال برندینگ کنید این مقاله مخصوص به شما است. 

پرسونال برندینگ چیست؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی (Personal Branding) یک روش بازاریابی برای تبدیل شدن افراد معمولی به یک برند است. برند شخصی شما نحوه تبلیغ خودتان است! این ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها، تجربه و شخصیت شما است که می‌خواهید دنیا شما را با این خصوصیات ببینند. به عبارتی، پرسونال برند بیان داستان شما است.

شما از برندسازی شخصی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید. در دنیای امروز، هر اقدام کوچک شما در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود تا کم‌کم شناخته شوید. اگر برندینگ شما به خوبی انجام شود، این امکان را دارید تا کسب‌وکار خود را راه اندازی کنید. زمانی که کسب‌وکار خود را توسعه دادید، برای حفظ مخاطبان هدف باید به سراغ راه‌های بازاریابی موثر و کاربردی باشید.

اهمیت پرسونال برندینگ

داشتن یک پرسونال برندینگ به معنای داشتن ویژگی منحصربه‌فرد است که دیگران آن را ندارند. این ویژگی می‌تواند تخصص، تجربه یا دستاوردهای خارق‌العاده شما باشد. ایجاد یک برند شخصی به ویژه در میان اینفلوئنسرهایی که از قبل عشق و اعتماد مشتریان خود را دارند، بسیار محبوب است. اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی از نام و تخصص خود برای راه‌اندازی برندهای شخصی خود استفاده کنند. سلنا گومز، شارلوت تیلبری و کایلی جنر از محبوبیت و نفوذ خود برای ایجاد برندهای آرایشی به نام خود استفاده کردند و این‌ها نمونه برند شخصی هستند که به طور حتم شما با آن‌ها آشنا هستید. باید در نظر داشته باشید که هر یک از این برندها که توسط اینفلونسر‌ها و افراد مشهور محبوب شده‌اند تنها با پرسونال برندینگ شکل نگرفته و برندینگ محصول هم در آن تاثیرگذار بوده است. 

چرا پرسونال برندینگ اینقدر مهم است؟ 

بدین دلیل که برندهای شخصی را می‌توان به راحتی تشخیص داد و به خاطر آورد. کاربران عادی می‌توانند به‌ طور خودکار به مشتریان بالقوه تبدیل شوند زیرا یک فرد تاثیرگذار را به خوبی می‌شناسند و از تخصص و دانش آن شخص قدردانی می‌کنند. در نتیجه، اینفلوئنسرها از دسترسی گسترده و اعتماد مردم برخوردار هستند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه وبلاگ چگونه برندینگ می‌تواند بر ادراک مشتریان تاثیر بگذارد؟ را مطالعه کنید. 

از مزایای پرسونال برندینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک پایگاه بزرگ از مخاطبان
  • جلب اعتماد مشتریان برای خرید
  • افزایش فروش محصولات یا خدمات
  • نفوذ قوی در حوزه تخصصی خود
  • افزایش ثروت و فرصت‌های بازاریابی

پرسونال برندینگ و پیامک

اگر اولین بار است که در مورد تاثیر پیامک بر پرسونال برندینگ می‌شوید، ممکن است شگفت زده شوید! اما برای افراد تاثیرگذار یا اینفلونسرها که از گوشی همراه برای تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند، استفاده از اس ام اس مارکتینگ راهی ارزان و موثر است. به دلیل که نرخ باز شدن پیامک‌ها به 97 درصد می‌رسد. کاربرانی که در بیشتر ساعت روز در اینستاگرام هستند، حتماً پیامک‌های جدید را مشاهده می‌کنند. هدف اصلی از ارسال پیامک این است که افراد بیشتری را برای مشاهده ویدیوها، سمینارها، کنفرانس‌ها یا وبینارها خود جلب کنید و با آن‌ها در تعامل باشید.

اگر تصمیم دارید تا در یک محدود خاص شما را بشناسند و با خودتان یا محصولات شما آشنا شوند می‌توانید از تبلیغات پیامکی منطقه‌ای نیز استفاده کنید.

-پرسونال-برندینگ،نحوه-ایجاد-یک-برند-شخصی-قوی

نحوه ایجاد پرسونال برندینگ یا ساختن برند شخصی 

هر کسی می‌تواند یک برند شخصی برای خود بسازد، اما مرحله اول ساخت برند شخصی، دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. اینستاگرام، تیک تاک، فیسبوک و توییتر به شما امکان می‌دهند تا برندی را ایجاد کنید که در تمام این سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اید. تصویری از خود ایجاد کنید که در تمام محتوای شما در آن وایرال شود. پرسونال برندینگ نیازمند طی کردن مراحل استراتژی برندسازی است که ما در ادامه به این آن می‌پردازیم: 

1- انتخاب یک ایده ناب

موفقیت و ثروت نصیب افرادی می‌شود که به کار خود علاقه‌مند هستند. این افراد در حوزه تخصصی خود صاحب نظر هستند و محصولات باکیفیت را به مشتریان ارائه می‌کنند. این افراد همیشه برای چیزهای جدید و نوآورانه آماده هستند. برای ایجاد یک برند شخصی بزرگ، به سراغ کارهایی بروید که به آن‌ها علاقه‌مند هستید و تخصص لازم را دارید. به عنوان مثال، اگر اطلاعات بسیار خوبی در مورد نحوه مراقبت از گیاهان و رشد دارید و فکر می‌کنید ایده خوبی محسوب می‌شود، یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید.

2- شناسایی مخاطب هدف

برای جذب مخاطبان هدف خود، باید از طریق پنل پیامکی یک نظرسنجی انجام دهید تا درباره آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورید. سن، شغل، علایق و نیازهای مخاطبان هدف خود را برای ارائه اطلاعات مرتبط و شخصی بررسی کنید. هنگامی که کاربران هدف خود را شناسایی کردید، ببینید چه ویژگی‌هایی شما را مهم نشان می‌دهد. به یاد داشته باشید که مردم به افراد منحصر به فرد که محتوای جدید ارائه می‌دهند، توجه می‌کنند. نقاط قوت خود را شناسایی کنید تا بتوانید پیشنهادی منحصر به فرد را به کاربران هدفتان ارائه دهید.

3- ساخت سایت و شبکه‌های اجتماعی

وبسایت‌ها یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ارتباطی هستند. برای ساختن یک وبسایت می‌توانید از سایت ‌سازهای رایگان استفاده کنید. اما برای داشتن یک سایت خاص به خدمات شرکت‌های طراحی سایت نیاز خواهید داشت. وبسایت شما باید دستاوردهایتان را برجسته کند و دارای لوگو، طراحی زیبا، لینک شبکه‌های اجتماعی و دکمه‌های CTA (اقدام برای عمل) باشد. یوتیوب، توییتر و اینستاگرام را برای برندینگ در نظر بگیرید تا احتمال موفقیت برندتان را افزایش دهید.

4- ایجاد استراتژی محتوا

ارائه محتوای باکیفیت و ارزشمند، نه تنها تخصص شما را به اثبات می‌رساند، بلکه نشان‌دهنده‌ی تعهد شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای و موثر است. با تولید محتوای خاص و جذاب، می‌توانید اعتماد و اعتبار خود را در میان مخاطبان افزایش دهید.

دانش و تجربه شما در محتوای تولیدیتان نمایش داده می‌شود و کاربران را ترغیب می‌کند تا شما را به اطرافیان خود معرفی کنند. در این صورت، نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات نخواهید داشت، زیرا مخاطبان شما به صورت خودجوش، شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. ارزیابی برند را فراموش نکنید! معیارها و جایگاه خود را دائما بررسی و تحلیل کنید. 

استفاده از پیامک برای پرسونال برندینگ

زمانی که می‌خواهید تعامل خود را با مشتریان و طرفدارانتان افزایش دهید، استفاده از بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی دیگر از نقاط تماس موثر در توسعه برند شخصی باشد. پیامک به شما این امکان را می‌دهد که جمعیت طرفداران خود را افزایش دهید. این بدان معناست که افراد بیشتری پیام شما را می‌بینند و در نهایت در معرض هویت برندتان قرار می‌گیرند. بازاریابی مناسبتی یکی از راهکارهایی است که در پرسونال برندینگ با استفاده از پیامک می‌توانید از آن بهرمند شوید. یک قدم جلوتر بروید و پیام‌های متنی خود را با نام، نام خانوادگی، تولد و سایر موارد به کاربران هدف خود ارسال کنید. برای مثال، متن زیر ارسال کنید:

“سلام ساناز نازنین، مریم فرشته‌ام. میکاپ آرتیست روز عروسیت.

پیام دادم تا سالگرد عروسیتو بهت تبریک بگم.

پیج جدیدم زدم خوشحال میشم فالوم کنی: لینک” 

«سلام مریم عزیز، از اینکه پیج ما دنبال می‌کنی ممنونت هستیم. آخرین پست ما در پیچ (لینک پیج) ببین و در قرعه کشی یک دستگاه پلی استیشن 5 شرکت کن.»

از آنجایی که این پیام متنی بسیار شخصی است و پاداش و اقدام به عمل دارد، کاربر به سرعت از خود واکنش مثبت نشان می‌دهد. حتی بسیاری از افراد پا را فراتر می‌گذارند جدا از خرید پنل پیامکی از یک سیستم پیام صوتی و پیام متنی یکپارچه استفاده می‌کنند تا آزادی بیشتری در تعامل با مخاطبان خود داشته باشند.

کلام آخر

در دنیای امروز، موفقیت، تخصص و تمایز حرف اول را می‌زنند. افراد موفق به خوبی می‌دانند که چگونه با برندسازی شخصی نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و جایگاه خود را در دنیای رقابتی امروز تثبیت کنند. ایلان ماسک نمونه بارز یک برند شخصی قدرتمند است. کافی است نام او را بشنوید تا به طور خودکار به خودروهای برقی تسلا و موشک‌های فضایی اسپیس‌ایکس فکر کنید. شما هم می‌توانید با الهام از افراد موفق، برند شخصی خود را بسازید. در این مقاله به پرسونال برندینگ، آموزش پرسونال برندینگ و ساخت برند شخصی پرداختیم. ما در مدیانا در کنارتان هستیم تا با مخاطبان خود در هر نوع روش برندینگ از جمله برندینگ داخلی، پرسونال برندینگ و… ارتباط برقرار کنید، آن‌ها را درگیر و وفادار نگه دارید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .