پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

چگونه برندینگ می‌تواند بر ادراک مشتریان تاثیر بگذارد؟

برندینگ و رفتار مشتری

یکی از مهم‌ترین عوامل برای فروش بهتر محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد، استفاده از برند سازی است. برندینگ به مشتریان کمک می‌کند تا محصولات را بهتر بشناسند. به عبارت دیگر می‌توان گفت با استفاده از برندسازی می‌توان وجه تمایزی برای کسب و کارها به وجود آورد. عوامل مختلف درونی و بیرونی می‌تواند روی برندینگ تاثیر بگذارد و در نتیجه باعث تغییر رفتار مشتریان نیز شود. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در خصوص برندینگ و رفتار مشتری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما نیز کسب و کاری دارید که می‌خواهید از طریق برندسازی محصولات خود را معرفی کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مدیانا را از دست ندهید.

برندینگ و رفتار مشتری چه اهمیتی در کسب‌ و کار دارد؟

برای این که بفهمیم برندینگ چه اهمیتی در کسب و کارها دارد، باید به بررسی رفتار مشتریان پرداخت. منظور از رفتار مشتریان واکنش آن‌ها بعد از خرید است که آیا برای خرید دوباره ترغیب می‌شوند؟ یا محصول خریداری شده را به دیگران توصیه می‌کنند یا خیر. اما باید بگوییم که به طور کلی برندسازی در بازار روی خریدهای مصرف‌ کنندگان تاثیر مثبتی دارد و باعث افزایش بازدهی می‌شود. در نهایت استفاده درست و اصولی از برند سازی می‌تواند منجر به ایجاد یک کسب و کار موفق و بزرگ شود.

برای استفاده اصولی از برندینگ باید موارد مختلفی را مد نظر داشت. یکی از این موارد، انتخاب درست نام است. انتخاب نام درست، باعث ایجاد تمایز بین رقبا شده و در نتیجه، برند شما در بین مشتریان بیشتر شناخته می‌شود. شناخته شدن بیشتر، فروش بهتر را به دنبال دارد. از طرف دیگر باید گفت که برندها در قلب بازاریابی و استراتژی کسب‌وکار قرار دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت یك کسب‌وکار ارزش برند یا جایگاه‌سازی قدرتمند است.

نقش برندسازی بر ادراک و رفتار مشتریان

علاوه بر مواردی که گفته شد، برندسازی محصولات مزیت‌های دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

باعث افزایش شناخت محصولات می‌شود

برندینگ و تغییر عناصر مختلفی مانند رنگ، لوگو و غیره، باعث می‌شود که هویتی مجزا از محصولات تولید شده یک کمپانی در ذهن مشتریان نقش ببندد. در نتیجه این محصولات از دیگر محصولات مشابه موجود، وجه تمایز و هویت پیدا می‌کنند. بنابراین، کمپانی‌ها می‌توانند با استفاده از این تکنیک، افراد را ترغیب کنند تا مشتریان محصولات آن‌ها را خریداری کنند و در نتیجه نسبت به رقیبان خود برتری پیدا کنند.

باعث جذب مشتریان جدید می‌شود

بررسی تاثیرات برندینگ و رفتار مشتری نشان می‌دهد که باعث ایجاد احساس امنیت و مورد اعتماد بودن در افراد می‌شود. در نتیجه ارتباط خوبی بین مشتریان و کسب و کارهای مختلف به وجود می‌آید و باعث افزایش فروش خواهد شد. از طرف دیگر می‌توان گفت که ایجاد ارتباط قوی بین مشتریان یک نوع بازاریابی موثر نیز محسوب می‌شود که هیچ گونه هزینه اضافی برای کسب و کارها ندارد. لازم به ذکر است که تاسیس یک برند با ارائه‌ی کیفیت خوب مورد انتظار مصرف‌ کنندگان، باعث حفظ مشتریان موجود می‌شود.

باعث افزایش ارزش کسب‌ و کار می‌شود

ارزش یک کسب و کار زمانی افزایش پیدا می‌کند که یک کمپانی بتواند علاوه بر حفظ مشتریان فعلی، به طور مداوم مشتریان جدیدی نیز جذب کند. از دیگر تاثیرات برندینگ و رفتار مشتری، می‌توان به ایجاد یک ارتباط موثر بین دو طرف اشاره کرد.

می‌توانید با مخاطب هدف ارتباط موثر برقرار کنید

ایجاد ارتباط موثر از تاثیر برند بر رفتار مشتری محسوب می‌شود. این ارتباط موثر از طریق مطالعه‌ی بازار و جمع‌آوری داده‌ها به وجود می‌‌آید. لازم است بدانید که شناخت سریع محصولات کسب و کار شما توسط مشتریان باعث می‌شود که ارتباط بین شما عمیق‌تر و محکم‌تر شود.

عامل تعیین‌کننده‌ای برای مصرف‌کننده است

در سال 2015 تحقیقی که انجام شد نشان می‌داد بیشتر افراد «حدود 60 درصد» محصولاتی را می‌خرند که برند آن‌ها را بشناسند و حدود 20 درصد از افراد به علت علاقه‌ای که به یک برند خاص دارند، آن را خریداری می‌کنند. با توجه به این نظر سنجی می‌توان گفت که برندسازی بر ادراک و رفتار مشتریان تاثیر زیادی می‌گذارد.

باعث غرور و افتخار کارکنانتان می‌شوید

برند سازی علاوه بر تاثیر بر رفتار مشتری باعث به وجود آمدن یک سازمان خوش‌نام می‌شود و کارکنانتان از این که با شما همکاری می‌کنند، احساس غرور خواهند کرد. همچنین باعث می‌شود کمپانی‌ها بتوانند کارکنان قدرتمندی را برای کار استخدام کنند.

تاثیر برند بر رفتار مشتری - نقش برندسازی بر ادراک و رفتار مشتری

 برای برندسازی باید به چه مواردی توجه کرد؟

  • برندسازی باید دیدگاه استراتژیک داشته باشد.
  • برند باید بیانگر مدیریت یکپارچه یک سازمان باشد.
  •  برند محصول باید در رفتار مشتری اثر مثبت ایجاد کند.
  • از برندینگ می‌توان برای ایجاد فضای رقابتی استفاده کرد.
  •  برند باید با توجه به شخصیت و هویت کمپانی طراحی شود.
  • استراتژی‌های برند باید در قالب ارتباطات یکپارچه و براساس ارزش‌های ویژه، سازمان بندی شود.
  • در برندسازی باید برای مشتریان ارزش قائل شد و اصل را بر این گذاشت که مشتری نقش اساسی را ایفا می‌کند.

نکات مهم در برندسازی

  • برندسازی باعث ایجاد یک تصویر عمومی در ذهن مصرف کنندگان از محصولات یک کمپانی می‌شود. در نتیجه منجر به این می‌شود که کسب و کارها در نگاه مخاطبان، حرفه‌ای به نظر برسند.
  • بدون داشتن یک برند مناسب افراد نمی‌توانند در عرصه رقابت به طور موفق عمل کنند. این موضوع ربطی به کیفیت محصولات تولیدی ندارد.
  • برای افزایش اعتبار و ارزش یک کسب و کار، طراحی یک برند خوب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برندسازی می‌تواند کسب و کارهایی که نیاز به اسپانسر دارند را به افراد معرفی کند.
  • برندسازی عاملی برای افزایش بهره‌وری در سازمان‌های مختلف محسوب می‌شود.

جمع بندی: برندینگ و رفتار مشتری

برای این که کسب و کارها بتوانند برند موفقی داشته باشند، ابتدا باید نیاز مشتریان را به طور دقیق بشناسند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. برندینگ یک کمپانی باید نشان دهنده محصولات، خدمات ارائه شده، تجربه مشتریان و برداشت مشتریان از استفاده محصولات باشد. اگر شما نیز قصد ایجاد یک برند موفق و قابل اعتماد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق روش‌هایی مانند جمع‌آوری بازخوردها، انجام مطالعات در بازار و تحلیل داده‌های مرتبط با مشتریان اصول کار خود را بر اساس نیاز مشتریان برنامه ریزی کنید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن، برندینگ را به مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه اطلاع دهید، استفاده از اس ام اس است. با تهیه پنل اس ام اس مدیانا، این امکان را خواهید داشت تا پیام‌های خود را به صورت انبوه ارسال کرده و صدای خود را به گوش افراد زیادی برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .