جمعه سیاه و سایبرماندی در حال حاضر از بزرگترین رویدادها و روزهای خرید در سر تا سر دنیا هستند. این روزها تا چند سال پیش تنها پدیدهای مخصوص به کشور آمریکا بود اما به تدریج به انگلستان سرایت کرده و اکنون به عنوان بزرگترین و بهترین زمان در تقویم حراجی ها غیر از کریسمس در سر تا سر دنیا شناخته میشود.
با توجه به شرایط ویروس کرونا و تغییراتی که این ویروس در نوع کسبوکارها ایجاد کرده است در این چند سال بیشتر شاهده آنلاین و الکترونیک شدن برخی از کسب و کارها بوده ایم همین موضوع نیز تغییرات چشمگیری در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری ایجاد کرده است و بازخورد فوق العادهای را برای فروشندگانی که فروشگاه های انلاین دارند به ارمغان اورده است.
آنچه در این مطلب میخوانید:
سایبر ماندی چیست؟
Monday که به دوشنبه سایبری در ایران شناخته می شود، اولین روز کاری بعد از عید شکرگزاری در فرهنگ آمریکاییان است. اگر بخواهیم از پیشینه این روز بگوییم، باید گفت که عمر زیادی ندارد و از سال 2005 سایتی به نام Shop.org این اصطلاح را به کار برد و از آن به بعد هر سال از این روز به عنوان یکی از پر فروش ترین روزهای خرید آنلاین یاد می شود. فروش آنلاین در این روز به حدی بوده است که در این 11 سال 22% رشد را تجربه کرده است.
سایبر ماندی چه تفاوتی با بلک فرایدی دارد؟
شاید اکنون در این لحظه و در این قسمت از تاریخ فرق زیادی بین این دو مناسبت وجود نداشته باشد. اما بلک فرایدی از ابتدا با حراجی خرده فروشی ها شروع شده بود و مردم عادت کرده بودند که در روزهای پایانی سال به کشورهای مختلف سفر کنند و از حراجی های بلک فرایدی و سال نو بیشترین استفاده را بکنند!
سایبرماندی همانطور که از اسمش مشخص است مرتب با کسبوکارهای اینترنتی و انلاین است و پدیدهای نو ظهورتر از بلک فرایدی است.
چند سالی می شود که جمعه سیاه هم مانند سایبر ماندی که از ابتدا مجازی بوده، به سمت آنلاین شدن رفته و از این طریق توانسته از سراسر دنیا فروش داشته باشد. اما در سال ۲۰۲۰ میتوان گفت که این دو مناسبت چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند و شاید نوع کالاهای ارائه شونده در این دو مناسبت با یکدیگر فرق داشته باشد.
سایبر ماندی که پدیده ای نوظهور تر از بلک فرایدی است، در سالهای اخیر توانسته فروشی چند برابر بلک فرایدی برای آمریکایی ها داشته باشد.
بلک فرایدی و دوشنبه سایبری(cyber Monday) آنلاین تر از همیشه!
بلک فرایدی و سایبر ماندی که هر سال به فاصله ۳ روز از یکدیگر برگزار می شوند، چند سالی می شود که تجربه برگزاری آنلاین را هم داشته اند. سال عجیب و غریب ۲۰۲۰ با ورود نا به هنگام ویروس کرونا، از ابتدای آن تمامی باورهای متعارف را بر هم زد و باعث آنلاین شدن رویدادهای بسیار زیادی شد.
از فاصله های اجتماعی و اجبار در زدن ماسک در فضاهای کاری گرفته تا تعطیلی بسیاری از فروشگاه هایی که لوازم اولیه مورد نیاز (خوراکی) را ارائه نمی کردند. امسال نیز مانند سالهای گذشته سایبر ماندی در کمپین های چند روزه از بلک فرایدی تا کریسمس گنجانده میشود و فروش خوبی از آن حاصل خواهد شد.
طبق داده های Adobe ، 57٪ از خریداران پیشنهادهای خرید را از رسانه های اجتماعی دریافت میکنند و 20٪ نیز براساس توصیه تأثیرگذار رسانه های اجتماعی چیزی خریداری کرده اند. برگزاری آنلاین سایبر ماندی یک منفعت بزرگ دیگر برای صاحبین برندها و فروشگاه ها دارد و آن جمع آوری لید است. همانطور که میدانید لید در دنیای بازاریابی بسیار ارزشمند است!
تغییر عادات خرید افراد با تجربه کرونا 2020
عادت خرید مردم در طی همه گیر شدن ویروس کرونا تغییر کرده است و ما انتظار داریم محصولات پیشنهادی برای همسویی با این تغییر رفتار را ببینیم. انتظار داشته باشید تخفیف زیادی برای لباس راحتی ، مبلمان اداری و تجهیزات ورزشی ببینید.
چرا که چیزی مانند تجهیزات ورزشی به دلیل بسته بودن باشگاه ها، امسال با افزایش رشد خرید مواجه بوده است. همچنین ممکن است انتظار داشته باشیم که امسال تخفیف های بیشتری را شاهد باشیم زیرا بسیاری از برندها مجبور به بستن مغازه های خود بوده اند و برای جبران عدم فروش ممکن است سیاست های تخفیفی متفاوتی را تدارک ببینند.
سایبرماندی 2021
دوشنبه پرتخفیف یا به اصطلاح سایبرماندی توانسته به عنوان یک رویداد آنلاین هر ساله جایگاه ویژهای را میان عاشقان خرید و حتی فروشندگان آنلاین به دست بیاورد.
امسال یعنی سال 2021 هم تخفیفات و پیشنهادهای ویژه و وسوسه کنندهای را از سوی برندها و فروشگاه های انلاین شاهد خواهیم بود که مشتریان را به خرید آنلاین در یک دوشنبه پر تخفیف دعوت میکنند. انتظار میرود با توجه به سال های گذشته و تغییر نوع کسبوکارها و روی آوردن کسبوهای بیشتری به دنیای مجازی شاهد رقابت بیشتری در این دوشنبه پر تخفیف در بین کسبوکارهای انلاین باشیم.
پیشنهادهای جذاب تخفیفی در این روز هر کسی را وسوسه میکند تا هر طور شده سری به فروشگاههای آنلاین بزند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهد و و هر آنچه را می خواهد با قیمتی بسیار کمتر از روزهای دیگر سال تهیه کند.
سایت های معتبری که عموما برای سایبر ماندی تخفیف میگذارند، این وبسایت ها هستند:
- Amazon.com
- Walmart.com
- Target.com
- Best Buy.com
- JCPenney.com
- Macys.com
- ToysRUs.com
چگونه از سایبر ماندی (دوشنبه سایبری) برای رونق کسب و کار خود استفاده کنیم؟
فرقی نمیکند که فروشگاهی به بزرگی آمازون داشته باشید، یا فروشگاهی اینستاگرامی با مخاطبان محدود در اینستاگرام، تخفیف خوب برای هر مخاطبی جذاب است! کافیست محصولات شما دارای کیفیت مناسبی باشد و برای معرفی آن محتوای خوبی را در نظر گرفته باشید، همین دو عامل سبب میشود که مخاطب مشتاق به خرید از شما شود.
پس مناسبت های مهم و پر بازدیدی مانند سایبر ماندی که امروزه بیشتر رقبای شما این روز را برای فروش از دست نمی دهند فراموش نکنید و از آن برای فروش آنلاین خود استفاده کنید. سعی کنید تمامی مناسبت هارا در ابتدای ماه پیدا کنید و آنهایی که به کسب و کار شما مربوط میشود را در برنامه تولید محتوای خود یادداشت کنید.
با این برنامه ریزی هیچ مناسبتی را از دست نخواهید داد و از قبل آمادگی لازم برای آن را خواهید داشت. برای استفاده از ظرفیت فروش سایبر ماندی کافیست بنری طراحی کنید و در آن به مقدار تخفیف خود روی دسته بندی گروهی از محصولات خود اشاره کنید، سپس در روز دوشنبه سایبری آن را منتشر کنید. فراموش نکنید که تخفیف های شما باید زمان محدود داشته باشد تا مخاطبان زودتر اقدام به خرید کنند.
سایبر ماندیدوشنبه پر تخفیف در مدیانا یک رویداد همیشگیست!
مدیانا اس ام اس سال گذشته با تخفیف ویژه به روی تمامی پکیج های از دوشنبه سایبری که مخصوص کسبوکارهای آنلاین است استفاده کرد تا خدمات خود را با تخفیف فوق العاده به کاربران عرضه کند. کمپینی که به مدت یک روز با استقبال کم نظیر کاربران روبرو شد! امسال هم به سنت سال گذشته بزرگترین کمپین تخفیفی خود را در روز سایبرماندی راه خواهد انداخت. برای اطلاعات بیشتر از این تخفیفات با ما در ارتباط باشید.