با دادن هدیه، در ذهن ها ماندگار شويد

دادن هدیه به مشتری چه مزیتی برای کسب و کار شما دارد؟

در دنیای کار و تجارت، داشتن رابطه قوی بین کسب و کار و مشتریان نکته بسیار مهمی است. یکی از روش های ایجاد این رابطه قوی، دادن هدیه به مشتری ها است. با در نظر گرفتن هدایا و ایجاد حس خوشایند در مخاطبان خود، مشتریان وفادارتری را برای کسب وکار خود جذب کنید. در این مقاله به اهمیت در نظر گرفتن هدیه برای مشتری و تاثیری که بر کسب و کارها می گذارد پرداختیم با ما در این مقاله همراه باشید.

احساس مشتری

اگر هنوز به اهمیت دادن هدیه به مشتری در کسب و کار خود پی نبردید، بیاید دریافت هدیه را از منظر مشتریان بررسی کنیم:
تصور کنید مشتری یک برند خاص هستید و در یک ایونت که برند محبوب شما برگزار کرده است یک هدیه جذاب دریافت میکنید، چقدر حس مثبت از این هدیه دریافت میکنید و تا چه زمانی این موضوع در ذهن شما باقی میماند؟

مهم نیست که ارزش مادی هدیه چقدر باشد، مساله اصلی ایجاد ارزش برای مشتری است که توسط برند ایجاد شده است.

در شرایط سخت و بحرانی کنونی با توجه به افزایش قیمت هایی که دست صاحبان کسب و کار نیست، باید نگاهی متفاوت به رضایت مشتری انداخت و بیشتر برای حفظ آن کوشید. اقداماتی که در روزهای عادی انجام می دادید در زمانی که مشتریان شما از هر نظر تحت فشار هستند کافی نیست و شما نیازمند تلاش بیشتری هستید.

دادن هدیه هرچند کوچک می تواند باعث حس ارزشمندی در مشتریان شده و نشان دهد که به حضور آن ها در کسب و کار خود اهمیت می دهید.

ارسال کد هدیه از طریق پنل اس ام اس

پنل اس ام اس نه تنها یک ابزار تبلیغات تاثیر گذار و هدفمند است، بلکه یک راهکار عالی برای ارتباط با مشتریان است. یکی از امکانات پیشرفته پنل اس ام اس که ارتباط با مشتریان را برای شما فراهم می کند ارسال کد هدیه پیامکی است. با توجه به این قابلیت میتوانید از طریق ارسال کد هدیه حس خوشنودی ماندگاری را در  مشتریان خود ایجاد کنید.

فرقی ندارد هدیه به مشتریان شما فیزیکی و یا آنلاین باشد با استفاده از پنل اس ام اس می توانید به راحتی این موضوع را به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید.

دادن هدیه به مشتری چه مزیتی برای کسب و کار شما دارد؟

امروزه، بیشتر کسب و کارها از هدایا به عنوان وسیله ای برای افزودن ارزش، ریتنشن مارکتینگ و مزیت رقابتی نسبت به سایرین، استفاده می کنند. هدایای شما می توانند پیش از اولین خرید، پس از هر خرید، به صورت مناسبتی و … در اختیار مشتریان شما قرار گیرد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. نتیجه  ایجاد حس رضایت و ارزشمندی در مشتریان پیامدهای مثبت زیادی برای کسب و کار شما دارد. که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

میل به خرید

ارزش آفرینی یکی از روش هایی است که شما را از سایر رقبا متمایز می کند و حس تمایل به خرید و یا دریافت خدمات از شما، به جای خرید از سایر رقبا را در ذهن مشتری پر رنگ می کند.

افزایش فروش

هدیه دادن و در نظر گرفتن کد تخفیف و هدیه در قبال خرید تا سقف x تومان یک روش ساده برای اضافه کردن محصولات بیشتر به سبد خرید مشتریان شما است.

تشویق به خرید مجدد

“آن ها قدردان حضور من هستند” این اولین تصویری است که مشتریان پس از دریافت هدیه در ذهنشان نقش می بندد. بنابراین احتمال خرید مجدد از کسب و کار شما افزایش می یابد. آنها برای بارهای بعدی هم به شما مراجعه می کنند چون احساس میکنند با همان هزینه که از رقبای شما خرید می کنند از شما خدمات بیشتری را دریافت می کنند.

مشتری وفادار

وفادارسازی مشتریان یک روش کم هزینه و پر سود برای تمامی کسب و کارها است. با در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان تجربه و حس خوبی را از دریافت خدمات و محصولات برای مخاطبان خود ایجاد کنید و از این طریق آن ها را به مشتریان دائمی و بلقوه کسب و کار خود تبدیل کنید.

سوالاتی که پیش از دادن هدیه به مشتری باید از خود بپرسید!

آیا هدیه شما کاربردی است؟

هدیای شما می تواند هر چیزی باشد، شارژ حساب، هدایای مجازی مانند کتاب های انلاین و هدیه های فیزیکی مانند سر رسید و….

در واقع شما هر چیزی را می توانید به عنوان هدیه به مشتری خود دهید و با ارسال پیامک، آن ها را شگفت زده کنید!

فروش نکنید که هدف شما از دادن هدیه به مشتری خلق ارزش به آن ها است نه صرفا دادن خدمات!

هدیه باید مرتبط با کسب و کار شما باشد تا احساس بهتری را در مخاطبان ایجاد کند. بیاید با مثالی بیشتر به این موضوع بپردازیم.

فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و تصمیم دارید به مشتریانی که از شما ماکروفر تهیه می کنند هدیه ای بدهید. چه هدیه ای مناسب است؟ می توانید به مشتریانی که از شما ماکروفر خریداری می کنند یک کتاب آشپزی مخصوص هدیه دهید که طرز پخت غذاها را در ماکروفر آموزش می دهد. در واقع محصول شما به نوعی با هدیه کامل می شود.

دلیل هدیه دادن شما به مشتریان چیست؟

ارزش کارتان را پایین نیاورید و بی دلیل هدیه ندهید. حتی اگر تصمیم دارید که به تمامی مشتریان خود هدیه دهید یک دلیل برای آن پیدا کنید هدیه تابستانه، هدیه به مناسبت اعیاد و…  دلایل خوبی برای هدیه دادن به مشتریان هستند. برای هدیه دادن دلیل بسازید و با این کار ارزش بیشتری به کسب و کار و مشتریان خود ببخشید.

مشتریان شما به چه چیزی نیاز دارند؟

هدف شما در هدیه دادن تنها ارائه محصولات رایگان به مشتریان نیست. شما این هدایا را بايد به عنوان تاکتیک بازاریابی و فروش در نظر بگیرید و با رفع نیاز مخاطب از رقبای خود جلو بزنید.

روش شما برای اعلام هدایا به مشتریان از چه طریقی است؟

یکی از مهم ترین دلایل در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان تاکتیک های بازاریابی و فروش است. از این رو باید برای دادن هدایا به مشتریان نیز تبلیغات کنید تا علاوه بر برقراری ارتباطی نزدیک با مشتریان سابق، مشتریان جدیدی را برای کسب و کار خود جمع کنید.

آیا شیوه تبلیغات شما صحیح است؟

هنگام تبلیغات اطمینان حاصل کنید که جزئیات و نحوه دریافت هدیه را به درستي به مشتریان منتقل کردید و مشتریان مي دانند كه در ازای چه خریدی چه هدیه ای دریافت می کنند.

آیا هدایای که در نظر گرفته اید به اندازه کافی موجود هستند؟

تصمیم دارید به چه تعداد به مشتریان خود هدیه دهید پیش از هر چیزی تعداد هدایا و مشتریان را محاسبه کنید. فرقی ندارد چه نوع هدیه ای برای مشتریان خود در نظر گرفته اید ابتدا از کم و کیف آن اطلاع پیدا کنید و سپس به مشتریان خود ارائه دهید.

چه زمانی برای هدیه دادن به مشتری مناسب است؟

برای ارسال کد هدیه تقویم اثر گذار را فراموش نکنید. زمان مناسبی را برای هدیه دادن به مشتری انتخاب کنید. پیامک کد هدیه را به صورت مناسبتی برای مشتریان ارسال کنید. مناسبت های شما می توانند هر چیزی باشند، اعیاد، سالگرد بازگشایی کسب و کار شما، تولد مشتریان، سالگرد ازدواج آن ها یا هر مناسبت دیگری که می تواند مناسب کسب و کار شما باشد.

تصور کنید که یک فروشگاه لباس زنانه تصمیم دارد هدایايي به مشتريان خود بدهد. چه زمانی برای دادن هدیه به مشتریان این کسب و کار مناسب است؟

سالروز تولد مشتریان، روز مادر، روز دختر، سال نو از بهترین زمان ها برای در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان این کسب و کار است.

بنا به فعالیت کسب و کار خود مناسبت ها را بیابید. و با در نظر گرفتن هدایا ارتباط نزدیک تری را با مشتریان خود برقرار کنید.

جمع بندی

ارائه هدیه به مشتری، یک راه عالی برای کسب و کارهاست که به واسطه ی آن مشتریان خود را افزایش دهند، از رقبای خود پیشی بگیرند و فروش بیشتری داشته باشند. همه افراد عاشق گرفتن هدیه هستند و از این طریق می توان مشتریان وفادارتری را برای کسب و کارها ایجاد کرد. در این مقاله به اهمیت دادن هدیه به مشتری پرداختیم و مزایای آن را بازگو کردیم. برای اطلاع رسانی از نحوه ی دریافت هدیه به مشتریان خود به راحتی می توانید از پنل اس ام اس مدیانا استفاده کنید و با ارسال پیامک آن ها را مطلع کنید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .