پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

تبلیغ آموزشگاه زبان: با 3 روش متفاوت + 9 تکنیک و ترفند جدید و موثر

راه های موثر تبلیغ آموزشگاه زیان

چه به تازگی یک آموزشگاه زبان را راه‌اندازی کرده باشید، چه بخواهید پذیرش در مدرسه زبان خود را افزایش دهید، استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغ برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم هستند. برای پیشی گرفتن از رقبا، تبلیغات شما باید به مشتریان بالقوه نشان داده شود و به آن‌ها بگوید که چرا آموزشگاه زبان شما بهترین انتخاب برای آنهاست. در این مقاله نشان می‌دهیم که چرا تدوین یک طرح تبلیغاتی برای کسب‌وکار آموزشی شما بسیار مهم است و چگونه و با کدام روش‌ها باید این طرح را ایجاد کرد.

چرا تدوین استراتژی تبلیغاتی برای آموزشگاه زبان مهم است؟

بهترین کیفیت‌ها بدون یک برنامه جامع برای تبلیغ و ارایه مناسب، بی‌معنا هستند. به همین قیاس، بهترین آموزشگاه زبان اگر دانش‌پذیر و دانش‌جو نداشته باشد، واجد ارزش نیست. یک استراتژی بازاریابی طرح یک کسب‌وکار را برای دستیابی به مصرف‌کنندگان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتری فراهم می‌کند. یک استراتژی بازاریابی و کمپین مناسب تبلیغاتی به شما در آموزشگاه کمک می‌کند تا با دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در ارتباط باشید، به دانشجویان یا مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید، بهترین محصولات یا خدمات را برای پایگاه مشتریان خود توسعه دهید، و هم‌زمان و پابه‌پای وضعیت موجود رشد کنید. بدون استراتژی تعریف‌شده، نمی‌دانید مشتریان آموزشگاه زبان شما چه کسانی هستند، چگونه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، یا می‌خواهید کانال‌های بازاریابی شما به چه چیزی دست پیدا کنند.

اهمیت تبلیغات برای آموزشگاه زبان

برای تبلیغ آموزشگاه زبان به سه روش کلی اشاره می‌کنیم و در ضمن آن به تکنیک‌های تبلیغ در این روش‌ها می‌پردازیم. همچنین در پایان به 9 ترفند برای بازاریابی و تبلیغ اشاره خواهیم کرد. اگرچه اس ام اس مارکتینگ یکی از تکنیک‌های مشخص در بازاریابی موبایلی است اما می‌تواند پوشش‌دهنده تمامی کانال‌ها و تکنیک‌های دیگر نیز باشد.

تبلیغات محیطی و مکتوب: تبلیغ در محلات و مجلات و برگزاری رویداد

تبلیغاتی که امروزه از آن در برابر شیوه‌های مدرن تبلیغی به عنوان تبلیغ سنتی نام برده می‌شود همچنان مخاطبان خاص خود را دارد. این تبلیغات به شیوه‌های محیطی، مکتوب و حضوری انجام می‌شود و همچنان با ارسال پیامک انبوه می‌توان تاثیر نفوذ این کانال‌ها را افزایش داد.

تبلیغات محیطی در نزدیک مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها

برای تبلیغ آموزشگاه‌های زبان یکی از بهترین روش‌ها نصب بنر در نزدیکی مکان‌های آموزشی است که از مشتریان اصلی آموزشگاه محسوب می‌شوند. در بنر به موضوع اصلی، تکنیک‌ها و متدهای ویژه و موفقیت‌ها یا گواهینامه‌های آموزشگاه اشاره کنید و به تخفیف یا هدایای ویژه نیز بپردازید.

تبلیغات مکتوب در آگهی‌نامه‌ها و مجلات و روزنامه‌ها

تبلیغ در نشریات و مجلات محبوب جوانان و دانشجویان همچنان کارکرد دارد. در آگهی‌نامه‌هایی که در محل اطراف آموزشگاه منتشر و پخش می‌شوند نیز آگهی بدهید. در این تبلیغات مهم‌ترین نکته محتوایی است که ارایه می‌دهید. حتما باید به مزیت اصلی آموزشگاه و تفاوتی که با نمونه‌های مشابه دارید بپردازید و مشتری جذب کنید.

تبلیغات حضوری با اسپانسرینگ و برگزاری رویداد

با مدیران مدارس و دبیرستان‌ها وارد مذاکره شوید و در مدارس ایونت‌های کوتاه برای معرفی آموزشگاه یا متد اصلی آموزش‌تان برگزار کنید. اسپانسر فعالیت‌های فوق درسی در مدارس شوید و خود را بیش از پیش به دانش‌آموزان و دانشجویان معرفی کنید. برای کلاس‌های ویژه کودکان با انجمن‌های اولیا و مربیان تماس بگیرید و با والدین صحبت کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی برای محله‌های اطراف آموزشگاه به جلب نظر والدین بسیار کمک می‌کند.

تبلیغات اینترنتی: وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها

امروز یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی فعالیت در پلتفرم‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از مشتریان شما در این بستر فعال هستند و آماده شنیدن، خواندن و دیدن تبلیغات شما خواهند بود.

ایجاد یا فعال‌سازی مجدد وب‌سایت آموزشگاه

راه اندازی سایت برای آموزشگاه زبان

هنگامی که بازاریابی کسب‌وکار آموزشی خود را شروع می‌کنید، یک مکان خوب برای شروع، ایجاد یا طراحی مجدد وب‌سایت آموزشگاه است. برخی از موارد اساسی که سایت شما باید داشته باشد از این قرار است: دعوت به اقدام، اطلاعات تماس به روز، اثبات اجتماعی (گواهینامه و تایید)، پیمایش و ناوبری آسان، و بهینه‌سازی موتورهای جستجو. ایجاد محتوا برای سایت راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است و به شما فرصت می‌دهد تا کلمات کلیدی را به نسخه خود اضافه کنید و در رتبه‌های بالاتر قرار گیرید.

طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای بازاریابی آموزشگاه زبان، ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است. این یک راه عالی برای دستیابی به چندین مشتری بالقوه به طور همزمان است و همچنین به شما امکان می‌دهد به سرعت محتوای ارزشمند و پیشنهادهای مرتبط را به مشترکین ارایه دهید. درصد زیادی از مخاطبان ترجیح می‌دهند از طریق ایمیل با آن‌ها تماس گرفته شود که این خبر خوبی برای آموزشگاه زبان شما است.

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

به این واقعیت فکر کنید که در حال حاضر بیش از 45 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام در ایران وجود دارد. گنجاندن عناصر شبکه اجتماعی در کمپین بازاریابی و تبلیغات به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا روابط بهتری با مشتریان خود ایجاد کنند، به بهبود آگاهی از برند منجر می‌شود و به دسترسی بیشتر به مشتریان بالقوه جدید می‌انجامد. برای اینکه بازاریابی شبکه اجتماعی برای آموزشگاه زبان شما موثر باشد، باید محتوای شخصی‌سازی شده برای مخاطبان هدف خود نیز ایجاد کنید. فعالیت مداوم، تولید محتوای جذاب، ایجاد سرنخ و استفاده از کانال‌های پوششی مانند ارسال پیامک که هزینه ارسال برای تبلیغ آموزشگاه ضرورت دارد.

فعالیت مداوم در پیام‌رسان‌ها

پیام‌رسان‌ها اکنون به یکی از پرمخاطب‌ترین کانال‌های ارتباطی در ایران تبدیل شده‌اند. تلگرام همچنان محبوب‌ترین پیام‌رسان است که شما می‌توانید با ایجاد کانال در آن و نشر محتوای آموزشی و ارایه نمونه‌هایی از کلاس‌ها و نوع آموزش خود مخاطبان فعالی را جذب کنید. همچنین می‌توانید از امکان تبلیغ پست‌ها در سایر کانال‌ها استفاده کنید و با صرف هزینه‌های معقول، دوره‌های آموزشی آموزشگاه را در کانال‌های مرتبط تبلیغ کنید.

انجام تبلیغات کلیکی و بازدیدی در انواع پلتفرم‌های اینترنتی

آموزشگاه‌های زبان می‌توانند با تبلیغ صحیح و هدف‌گذاری استراتژیک، ورودی‌های بیشتری را از تبلیغات پولی در رسانه‌های اینترنتی برای رسیدن به بازار هدف خود ایجاد کنند. اینجا جایی است که شما هزینه می‌کنید تا تبلیغات آموزشگاه زبان خود را برای تعداد زیادی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نمایش دهید. تبلیغ در گوگل و اینستاگرام ورودی‌های بیشتری جذب می‌کند. همچنین در سایت‌های معتبر بنرهای جذاب ایجاد کنید و مطالبی نیز به عنوان رپورتاژ در سایت‌ها تبلیغ کنید.

تبلیغات پیامکی: ارسال پیام متنی و صوتی

تبلیغ پیامکی موثرترین شیوه تبلیغ در میان کانال‌های بازاریابی و تبلیغات است که می‌توان از طریق پنل پیامکی طیف وسیعی از مخاطبان را هدف تبلیغات هوشمندانه قرار داد.

استفاده از ارسال لینک در پیامک برای تبلیغ آموزشگاه زبان

یکی از بهترین ابزارها برای آموزشگاه زبان، خرید پنل پیامک و استفاده از قابلیت‌های آن برای ارسال پیامک‌های هدفمند بر اساس منطقه، سن و جنس، کدپستی و ارسال به بانک شماره موبایل مشاغل است. از پیامک می‌توان برای فعال کردن مشتریان قبلی و جذب مشتری جدید سود برد. می‌توان برنامه‌های جدید و دوره‌های محبوب را به مخاطبان اعلام کرد و باشگاهی وفادار از زبان‌آموزان ساخت. همچنین از طریق پنل می‌توان پیام صوتی فرستاد و ورودی‌های جدید ایجاد کرد.

9 ترفند برای جذابیت و گستردگی کمپین تبلیغات آموزشگاه زبان

  1. کمپین‌های تخفیف فصلی و هدایای ویژه برای شرکت در دوره‌های مجازی برگزار کنید.
  2. مسابقات فردی و گروهی با اطلاعات عمومی تخصصی زبان با جوایز جذاب برای شرکت‌کنندگان ترتیب دهید. می‌توانید از قابلیت ارسال لینک در پیامک برای دعوت افراد به مسابقه استفاده کنید.
  3. دوره‌های آموزشی با صحنه‌های فیلم‌ها و سریال‌های معروف برگزار کنید و بخش‌هایی از آن را در شبکه‌های اجتماعی خود نمایش دهید.
  4. مدرسان ممتاز خود را معرفی کنید و با آنان درباره متد خاصی که در آموزشگاه شما تدریس می‌کنند مصاحبه داشته باشید و منتشر کنید.
  5. پادکست‌های آموزشی با موضوعات مختلف زبان تولید کنید و در پلتفرم‌های معتبر پادکست انتشار دهید.
  6. با دعوت از دانش‌آموزان و مخاطبان هدف، پنل‌های گفتگو با اساتید و افراد برجسته در حوزه آموزش زبان ترتیب دهید.
  7. دوره‌های تخصصی مانند آموزش زبان برای مسافرت یا مصاحبه‌های کاری برگزار کنید.
  8. دوره‌های فشرده برای تسلط به زبان عمومی و مکالمه در مدت زمان کم برگزار کنید.
  9. طرح‌های بازاریابی و تبلیغ خود را به طور مداوم اندازه‌گیری و بررسی کنید و در پایان هر فصل نتایج را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

آموزشگاه‌های زبان می‌توانند طرح‌های مختلف تبلیغاتی خود را با سه روش تبلیغات محیطی و حضوری، اینترنتی و پیامکی تدوین کنند و کانال‌های متنوع بازاریابی و تبلیغات را به خدمت بگیرند. این کانال‌ها در حوزه اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ورودی‌های بسیاری بگیرد و همچنین با تبلیغات محیطی در مکان‌های آموزشی به جذب مشتریان جدید کمک کند. بازاریابی پیامکی نیز در بهبود و تثبیت چهره برند و ساختن ارتباط و تعامل پایدار، همچنین در زمینه اطلاع‌رسانی به آموزشگاه‌ها بسیار کمک می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .