پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

محتوای قفل دار (Gated Content) چیست؟

19-azar-محتوای-قفل-دار-(Gated-Content)-چیست؟

ممکن است به محتوای خاصی نیاز داشته باشید اما وبسایت مربوطه قبل اجازه دسترسی به محتوا از شما اطلاعات کاربری می‌خواهد. چنین محتوایی معمولاً محتوای قفل دار نامیده می‌شود. بسیاری از کسب و کارها از این نوع محتوا برای تولید سرنخ، فروش محصولات و معرفی خدمات خود استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌ها از انواع روش‌های بازاریابی مانند بازاریابی پیامکی بهره می‌برند تا استفاده از محتوای قفل دار بتوانند شماره مشتریان را جمع‌آوری کنند. اگر می‌خواهید در مورد این نوع محتوا بیشتر بدانید، ما در این بررسی به طور مفصل در مورد آن صحبت می‌کنیم.

محتوای قفل دار چیست؟

اصطلاح محتوای قفل دار (Gated Content) در زمینه استراتژی‌های بازاریابی محتوای B2B برای اشاره به محتوایی استفاده می‌شود که مشتری فقط با پر کردن یک فرم یا ارسال پیامک و ایمیل می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. بنابراین، استفاده از محتوای قفل شده این امکان را فراهم می‌آورد که یک بازدیدکننده ناشناس به یک کاربر شناسایی شده و واجد شرایط تبدیل شود. شناسایی شدن کاربر با پر کردن فرم و ارسال اطلاعات شخصی مانند نام، نام کاربری، شماره تماس، ایمیل و غیر صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال، ممکن است از یک کاربر خواسته شود قبل از دانلود یک کتاب الکترونیکی، یک فرم خاص را تکمیل کند. این کار به شما کمک می‌کند تا علاقه کاربر به موضوعات خاص را درک کنید و مطبق با نیازهای کاربر هدف خود رفتار کنید. اگر کاربر فرمی را تکمیل کند یا اشتراکی را برای دسترسی به محتوای قفل دار خریداری کند، احتمالاً علاقه زیادی به آن موضوع خاص دارد. به طوری که کاربر حاضر می‌شود اطلاعات شخصی خود را به شما بدهد.

اهمیت استفاده از محتوای قفل دار

محتوای قفل شده یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند از کاربران و تولید سرنخ است. برای مثال، از طریق محتوا قفل دار می‌توانید شماره تماس مشتریان خود را جمع آوری کنید تا در زمان مناسب، پیام برند خود را به سمع و نظر برسانید.

با این حال، بسیاری از بازاریابان ممکن است به شما توصیه کنند که با حذف قفل از روی محتوا منجر به افزایش بازدید و دانلود می‌شود. اینجاست که این پرسش ایجاد می‌شود که :«آیا از محتوای قفل دار استفاده کنیم یا خیر؟»

همانطور که قبلاً گفتیم، یک محتوا قفل دار منبع بسیار ارزشمندی است. اگر بخواهیم آن را به صورت رایگان تقدیم کنیم، بسیاری از مردم آن را دوست خواهند داشت و آن را با دوستان خود به اشتراک خواهند گذاشت. حتی ممکن است محتوا ویروسی شود! اگر بخواهیم روی آن قفل بیندازیم، افراد کمتری آن را می‌بینند. اما قفل دار کردن یا نکردن محتوا هر دو بسته به شرایط می‌توانند مزایای و معایب داشته باشند.

تصمیم در مورد استفاده یا عدم استفاده از یک فرم اغلب به ماهیت محتوا و مخاطب هدف مرتبط است. برای مثال، اگر محتوایی یونیک دارید که در هیچ جای وب وجود ندارد، قفل دار کردن محتوا به شما در تولید سرنخ و افزایش درآمد کمک زیادی می‌کند زیرا مخاطبان زیادی محتوای شما را می‌خواهند. یک مقاله علمی می‌تواند در این دست قرار گیرد. اگر محتوای شما در جاهای دیگر قابل دسترس است، نیازی نیست به قفل دار کردن آن ندارید یرا به ضرر وبسایت شما تمام می‌شود.

انواع محتوای قفل دار

19-azar-dakheli-محتوای-قفل-دار-(Gated-Content)-چیست؟

اگر می‌خواهید از محتوای قفل شده برای رشد کسب و کار خود و تعامل با کاربران استفاده کنید، اکنون زمان آن است که در مورد مدل های مختلف محتوای قفل شده اطلاعت خود را افزایش دهید. در ادامه به انواع محتوای دارای قفل اشاره می‌کنیم:

1- وایت پیپرها (White Papers)

احتمالاً یکی از رایج‌ترین انواع محتوا قفل دار برای شرکت‌های B2B وایت پیپرها هستند. وایت پیپر یک سند اطلاعاتی است که توسط یک شرکت یا سازمان برای ترویج یا برجسته کردن ویژگی‌های یک راه‌حل، محصول یا خدمات به مشتریان ارائه می‌شود. به عنوان مثال، شرکتی به کسب و کارها در جذب کارمندان جدید کمک می‌کند. بنابراین، آنها یک وایت پیپر ارائه می‌دهند که در آن نکات مهم در یافتن کارمندان مناسب را مورد بحث قرار می‌دهد.

2- وبینارها (Webinars)

وبینارها نوع خوبی از محتوای قفل دار هستند که برای تولید سرنخ کاربرد زیادی دارند. برای اجرای این نوع محتوا می‌توانید از فیلم‌های از پیش ضبط شده یا نرم افزار وبینار استفاده کنید. شما می‌توانید در طول وبینار به هر پرسشی پاسخ دهید و در پایان در مورد مراحل بعدی کسب و کار خود مانند هزینه کردن برای محصولات یا خدمات یک فراخوان قوی برای اقدام (CTA) ارائه دهید. برای معرفی وبینارهای خود می‌توانید از پیامک انبوه تبلیغاتی استفاده کنید و به کاربران مورد نظر خود اس ام اس بفرستید.

3- کتاب‌های الکترونیکی (ebooks)

راهنماها یا کتاب‌های الکترونیکی که در قالب فایل‌های PDF عرضه می‌شوند، روشی بسیار محبوب برای استفاده از محتوای قفل شده هستند. نکته مهم در مورد کتاب‌های الکترونیکی این است که می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید. برای مثال، چندین مقاله مرتبط را جمع آوری کنید و اطلاعات مهم هر کدام را در قالب یک کتاب الکترونیکی ترکیب کنید. سپس می‌توانید روی محتوای خود قفل بیندازید. اگر در زمینه کاری خود متخصص هستید، محتوای قفل دار با استفاده از کتاب‌های الکترونیکی یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب و کسب درآمد است.

4- نمایش محصولات (Product Demos)

اگر محصولی دارید که مردم می‌توانند آن را به صورت آنلاین امتحان کنند، باید از نسخه نمایشی محصول به عنوان محتوای قفل دار استفاده کنید. این یک راه فوق العاده برای ارائه محصول در مقابل مشتریان و در عین حال دریافت اطلاعات از آنهاست. شما می‌توانید یک نسخه نمایشی زنده ارائه دهید یا حتی به مخاطبان اجازه دهید از محصول شما برای مدت زمان مشخصی استفاده کنند. توجه داشته باشید که این روش برای لندینگ پیج‌ها عالی عمل می‌کند زیرا در نهایت به نرخ تبدیل بالا منجر می‌شوند.

5- دوره‌های آموزشی (Courses)

محبوبیت دوره‌های آموزشی آنلاین همچنان در حال افزایش است. شما می‌توانید از آنها به عنوان محتوای قفل شده استفاده کنید. پس توصیه می‌کنیم شرایط عضویت در وبسایت خود را فعال کنید. با این استراتژی بازاریابی می‌توانید پتانسیل درآمدی خود را افزایش دهید. با ارائه دوره‌های آموزشی این امکان را دارید به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کرده و اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. برای مثال، یک دوره را به صورت رایگان ارائه دهید تا نظر مخاطب جلب شود، سپس دوره‌های دیگر را قفل دار کنید.

از دیگر انواع محتوای قفل دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  تست‌ها و کوئیزها
  •  آمارها و گزارش‌ها
  •  تمپلیت‌ها و نمونه‌ها

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله به شما اطلاعات خوبی از محتوای قفل شده داده باشد. به یاد داشته باشید که محتوایی که قفل دارد تنها باید زمانی استفاده شود که مخاطب هدف تمایل زیادی به محتوا دارد. همچنین، مطمئن شوید که بازدهی را که از سرنخ‌های خود دریافت می‌کنید در مسیر تولید درآمد انجام می‌شود. دریافت اطلاعات کاربر به تنهایی کفایت نمی‌کند، شما باید جریان مالی ایجاد کنید تا مزد زحمات خود را ببینید. در هر صورت، می‌توانید از پنل اس ام اس مدیانا برای دعوت از کاربران هدف برای معرفی محتوای منحصر به فرد خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .