پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

کپی رایتینگ چیست و کپی رایتر کیست؟

11-aban--کپی-رایتینگ-چیست-و-کپی-رایتر-کیست؟

تا به‌ حال شده خواندن یک بیلبورد یا دیدن پیامی تبلیغاتی شما را میخکوب‌ و ذهنتان را درگیر کند؟ اگر به دنبال پیدا کردن چنین تبلیغاتی برای کسب و کار خود هستید باید با مفهوم کپی رایتینگ آشنا شوید. 

کپی رایتینگ راهکار ایجاد پیام تبلیغاتی برای تشویق مخاطبان به خرید یا برندسازی است. برای مثال، ممکن است رستورانی از طریق «پنل اس ام اس» خود یک پیامک به شرح زیر برای شما ارسال کند:

«برگرهای غول پیکر ما به راحتی داخل جیب شما جای می‌گیرند!»

ممکن است مجذوب پارادوکس این جمله شده باشید و برایتان سوال پیش بیاید که چطور برگر غول پیکر تو جیب آدم جا می‌شود! به همین دلیل برای کنجکاوی بیشتر روی لینک موجود در پیامک کلیک می‌کنید. بعداً می‌فهمید که منظور این بود که برگرهای این رستوران در عین حال که بزرگ هستند، قیمت کمی دارند. اینجاست کپی رایتینگ معنا پیدا می‌کند.

11-aban-dakheli-کپی-رایتینگ-چیست-و-کپی-رایتر-کیست؟

کپی رایتینگ چیست؟

 به کنار هم قرار دادن کلمات با هدف تاثیرگذاری بر تصمیم افراد برای خرید، کپی رایتینگ گفته می شود. همچنین می‌توان گفت که این اصطلاح فرآیند نوشتن یکی از انواع بازاریابی محتوایی است که افراد را به انجام اقداماتی مانند خرید یک محصول، استفاده از خدمات، ثبت نام در دوره یا حتی برنامه ریزی جلسات مشاوره تشویق می‌کند.

کپی‌رایتینگ همچنین نوشتن برای متقاعد کردن کردن افراد است. نویسنده تلاش می‌کند تا خواننده را از نقطه A به نقطه B برساند. یک جمله جذاب می‌تواند کاربر را به کلیک کردن روی دکمه خرید متقاعد کند. 

این شیوه نویسندگی به درک اصول استراتژی محتوایی، روانشناسی، روش‌های بازاریابی و شناخت پرسونای مخاطب نیاز دارد.

کپی ‌رایتینگ با نوشتن محتوا برای مقالات، شبکه‌های اجتماعی یا هر نوع محتوای دیگری متفاوت است. هدف اصلی این نوع محتوای متنی سرگرمی نیست! بلکه جلب نظر مخاطبان هدف و تأثیرگذاری بر تصمیم‌ آنها در خرید است. پس وقتی شما در حال نوشتن برای بازاریابی یک محصول هستید، مخاطبان خود را وادار به انجام اقداماتی می‌کنید که در نهایت منجر به فروش و درآمدزایی می‌شود.

کپی رایتینگ

اهمیت کپی رایتینگ

کپی ‌رایتینگ ابزار بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال است که به شما کمک می‌کند تا فروش بیشتری داشته باشید. هر کسب‌ و کاری باید روی کپی ‌رایتینگ سرمایه‌ گذاری کند یا باید آن را بخشی از استراتژی‌های بازاریابی خود قرار دهد. بنابراین صاحبان کسب ‌و کارها با استخدام کپی ‌رایتر درصدد این هستند که بتوانند از مزایای این شیوه نویسندگی برای فروش بیشتر بهره‌مند شوند.

به طور کلی، اهمیت کپی رایتینگ را می‌توانیم در موضوعات زیر مشاهده کنیم:

1- به ایجاد آگاهی از برند شما کمک می‌کند.

2- به شما اطلاعات خوبی نسبت به مخاطب هدفتان می‌دهد.

3- به ایجاد پیوند عاطفی بین مشتریان و برند کمک می‌کند.

4- توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می‌کند و آنها را به اقدام وا می‌دارد.

5- به افزایش فروش و کسب درآمد کمک می‌کند.

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کسی است که وظیفه نوشتن محتوای متنی برای فروش محصولات، خدمات، آموزش و جذب مصرف کنندگان از طریق محتوای صفحات سایت، مقالات وبلاگ، توضیحات محصول، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. درحقیقت، کپی رایتر کسی است که برای فروش می‌نویسد. این بدان معناست که هر چیزی که شخص می‌نویسد یا خلق می‌کند باید محصولات یا خدمات خاصی را هدف قرار دهد.

هیچکس به عنوان یک کپی رایتر حرفه‌ای به دنیا نمی‌آیند! بلکه از طریق علاقه، آموزش و تمرین می‌توان در این موقعیت شغلی موفق شد. اگر شما باید جزئی از این حرفه جذاب باشید، باید خلاقیت و هنر بازی با کلمات را داشته باشید و اصول بازاریابی را درک کنید. بنابراین وظیفه یک کپی ‌رایتر نوشتن محتوا با هدف تبلیغات است و برای رسیدن به این هدف، مهارت‌های خاصی مورد نیاز است.

یک کپی رایتر باید در مورد نگارش و دستور زبان مهارت داشته باشد تا بتواند متناسب با مخاطب هدف، از کلمات و لحن مناسب استفاده کند. او باید درک خوبی نسبت به بازار، محصولات و خدمات کسب و کار داشته باشد تا ارتباط بین برند و مخاطب را ایجاد کند. یک کپی رایتر عالی سوالات زیادی در مورد مخاطبان هدف خواهد پرسید. او باید به ذهن مشتری نفوذ کرده و سپس سؤالات زیر را طرح کند:

  • نیازهای فوری مشتری چیست؟
  • چگونه محصول یا خدمات نیازهای مشتری را برآورده می‌کند؟
  • چه چیزی مشتری را به تصمیم گیری جهت خرید سوق می‌دهد؟

کلام آخر

کپی رایتینگ عمل نوشتن متن به منظور فروش یا بازاریابی یک محصول، کسب و کار یا ایده‌ای خاص است. اگرچه این اصطلاح اغلب به جای تولید محتوا استفاده می‌شود اما در واقع بسیار متفاوت است. تولید محتوا نوشتن محتوای آموزشی مانند پست‌های وبلاگ، خبرنامه‌های ایمیل و محتوای شبکه‌های اجتماعی برای آگاه سازی خواننده است. اما کپی رایتینگ به معنای نشان دادن ارزش یک محصول یا خدمات برای افزایش تبدیل و فروش است.

شما از طریق این روش نویسندگی می‌توانید به طور خاص روی فروش در کسب درآمد تمرکز کنید. برای شروع این امکان را دارید تا از خدمات «اس ام اس مارکتینگ» مدیانا شروع کنید و با نوشتن متون جذاب و تاثیرگذار، مخاطبان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید.

 

 

 

4.4/5 - (5 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .