پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

تلفن کلود چیست؟

23-mehr-تلفن-کلود-چیست؟

کسب و کارهای بسیاری هستند که دارای یک دفتر فیزیکی یا مکانی ثابت نیستند. چنین کسب و کارهایی برای پاسخگویی تلفنی به مشتریان خود با مشکل مواجهه می‌شوند. استفاده از تلفن کلود یا همان تلفن ابری یک راهکار مناسب برای حل این مشکل است.

تلفن کلود برای کسب و کارهایی که در دفتر اجاره‌ای مستقر هستند نیز مناسب است. زیرا قرارگیری تلفن بر روی بستر اینترنت موجب می‌شود تا آن‌ها دغدغه‌ای برای جابه‌جایی مکانی نداشته باشند.

آشنایی با تلفن کلود

تلفن کلود یا تلفن ابری که با نام‌هایی مانند تلفن مجازی یا تلفن اینترنتی نیز شناخته می‌شود، یک بستر مطمئن برای برقراری ارتباط با مشتریان است. در تلفن کلود به جای استفاده از خطوط تلفن سیمی آنالوگ از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم.

تلفن‌های ابری از یک یا چند مرکز داده برای میزبانی ارتباطات استفاده می‌کنند. به‌ جای استفاده از سیستم‌های پرهزینۀ VoIP و سرورهای PBX تمامی اطلاعات و داده‌ها بر روی فضای ابری ذخیره می‌شوند. این ویژگی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و بروزرسانی تجهیزات می‌شود.

آیا کسب و کار شما به تلفن کلود نیاز دارد؟

سیستم‌های تلفنی مبتنی بر فضای ابری نسبت به سیستم‌های تلفن سنتی ارزان قیمت هستند و نیازی به سخت‌افزار پیچیده‌ای ندارند. توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا به انتخاب یک سیستم تلفنی مناسب برای کسب و کار خود بپردازید:

1- تجهیزات

اگر یک کسب و کار نوپا دارید که تا به حال تجهیزاتی را تهیه نکرده‌اید، استفاده از خطوط تلفن ابری یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. تلفن‌های کلود به‌طور کامل روی رایانه یا تلفن همراه کار می‌کنند و نیازی به سخت‌افزار اضافه ندارند.

با این حال اگر از قبل تجهیزات سخت‌افزاری و سیستم‌های تلفن سنتی دارید، سازگاری این تجهیزات با ساختار تلفن ابری را بررسی کنید.

2-هزینه‌های نگهداری

سیستم‌های تلفن کلود هزینه زیادی برای نگهداری تجهیزات ندارد و امکانات جذابی مانند کنفرانس‌های ویدیویی را به شما ارائه می‌دهند. البته ویژگی‌هایی که یک تلفن ابری به کسب و کار ارائه می‌دهد، هزینه‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت. بنابراین قبل از تهیه چنین تلفنی به‌طور دقیق بررسی کنید که به چه امکاناتی نیاز دارید و چه هزینه‌ای برای آن خواهید کرد.

3- قابلیت اطمینان

تلفن‌های ابری برای اتصال همیشگی نیاز به اینترنت پایدار دارند. اگر شما اینترنت مناسب و قابل اعتمادی ندارید، بهتر است به سراغ سیستم‌های سنتی و کابل‌کشی بروید.

4- مدیریت داده

در  خدمات ابری (از هر نوعی مثلا در تلفن کلود) داده‌ها به جای نگهداری در سرورهای محل بر روی مراکز داده (یا سرورهای شخص ثالث) نگهداری می‌شوند. این ویژگی برای کسب و کارهای کوچکی مناسب است که توانایی مدیریت زیرساخت‌های فنی را ندارند. اما در کسب و کارهای بزرگ یا کسب و کارهایی که با داده‌های حساس سر و کار دارند یک ایراد بزرگ است.

مزایای و معایب تلفن کلود چیست؟

سیستم‌های تلفنی مبتنی بر ابر به‌طور فزآینده‌ای در حال محبوب شدن هستند، زیرا کسب و کارها به استفاده از خدمات دیجیتال و مبتنی بر اینترنت روی آورده‌اند.

مزایای تلفن کلود

  1. مقرون به صرفه بودن: مانند بسیاری از سرویس‌های ابری، تلفن کلود نیز دارای هزینۀ پایینی است. از آنجایی که تمامی تماس‌ها از طریق اینترنت متصل می‌شوند، کسب و کار تنها باید هزینه اتصال به شبکه را تامین کند؛
  2. قابل اعتماد: تلفن‌های کلود برای برقراری ارتباط از چندین سرور ابری استفاده می‌کنند. به همین دلیل خدمات آن‌ها بدون قطعی و با قابلیت اعتماد بالا ارائه می‌شود؛
  3. انعطاف‌پذیری: تلفن‌های ابری انعطاف‌پذیری بالایی دارند و برای کارمندان از راه دور یا کسب و کارهای بین‌المللی بسیار ایده‌آل هستند. عدم محدودیت جغرافیایی و زمانیی در این سیستم تلفنی و پشتیبانی از سیستم‌های VoIP آن را مناسب استفاده در مراکز تلفن می‌کند؛
  4. مقیاس‌پذیری: اگر شرکتی در حال رشد دارید که در آینده نیاز به ظرفیت‌های بیشتری خواهید داشت، تلفن کلود یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید به راحتی سرورهای ابری خود را ارتقا داده و سرویس تلفن ابری خود را گسترش دهید.

معایب تلفن کلود

  1. وابسته به اینترنت: از آنجایی که تلفن کلود مبتنی بر اینترنت است در معرض مشکلات اتصال و قطعی اینترنت قرار دارند. داشتن یک سیگنال اینترنت قوی و ثابت برای یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر ضروری است؛
  2. امنیت: سرویس‌های ابری نظیر تلفن کلود توسط شخص ثالث مدیریت می‌شوند، بنابراین توجه به امنیت در آن‌ها اهمیت دارد و باید اقدامات حفاظتی و امنیتی مدنظر قرار گیرد؛
  3. هدر رفت تجهیزات فنی: اگر کسب و کار شما از قبل تجهیزات سنتی دارد، خرید تلفن کلود باعث هدر رفتن این تجهیزات خواهد شد.

سخن پایانی

استفاده از فناوری‌های ارتباطی و تعاملی جدید مانند تلفن کلود، پنل اس ام اس، چت آنلاین، ایمیل مارکتینگ و.. بر روی رشد کسب و کارهای آنلاین تاثیر زیادی دارد. تمامی این ابزارها بر روی بهبود ارتباط با مشتریان، حذف مشتری و افزایش رضایت‌مندی آنان اثر مثبتی دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

4 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر.
    کیفیت تماس‌هایی که با تلفن ابری برقرار میشن با تلفن عادی یکسان هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      کیفیت تماس ها به مراتب بهتر از تماس با تلفن های عادی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .