پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

نکات مهم بازاریابی پیامکی هدفمند

بازاریابی پیامکی هدفمند

یکی از سوالات متداول در بحث بازاریابی پیامکی این است که چگونه بازاریابی پیامکی می تواند بازاریابی دیجیتال شما را بهبود دهد؟ بدیهی است که توسعه روابط با مشتری، تاثیر بسزایی در موفقیت کسب وکار شما دارد. اگر می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، نباید صبر کنید تا آنها به شما مراجعه کنند. شما باید پیش قدم باشید در جاهایی حضور پیدا کنید که آن هستند حتی تلفن های همراه آن ها، اگر در انتخاب زمان و متن هوشمند باشید، تعداد زیادی از آن‌ها را به خرید مجدد ترغیب خواهید کرد. در ادامه به عمق بیشتری از مفاهیم و کاربردهای این روش بازاریابی ( بازاریابی پیامکی هدفمند ) می‌پردازیم.

SMS Marketing

طبق تعریف، بازاریابی پیامکی، استفاده از اس ام اس ( پیامک ) به صورت تکی یا ارسال پیامک انبوه برای تبلیغات و همچنین ارتباط با مشتریان است. در اس ام اس مارکتینگ، پیامک‌ بیشتر به منظور ارسال پیام‌هایی است که محدودیت زمانی دارند، مثل کد تخفیف‌هایی که در روز‌های مشخصی فعال هستند. به‌روزرسانی‌های سرویس/اپلیکیشن و هشدارهایی که باید کاربران در زمان مشخص دریافت کنند، نیز از کاربردهای همین روش بازاریابی است.

با وابستگی بیشتر مردم به تلفن های همراهشان‌، پیامک‌ها مستقیم‌ترین خط ارتباطی به افراد محسوب می‌شوند. این امر باعث شده است که اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به یکی از موثرترین اشکال برقراری ارتباط با مشتری در صورت انجام صحیح باشد.

اصول بازاریابی پیامکی

این روش بازاریابی نیز مثل سایر روش‌ها اصول و قواعد خاص خودش را دارد، مخصوصا که در کشور ما محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد و به راحتی نمی‌توان به افراد پیامک تبلیغاتی فرستاد.

۱. مطمئن شوید که مشتری با تمایل خود، شماره موبایل‌اش را در اختیار شما قرار داده است.

در هنگام ثبت‌نام، پس از خرید، در وب‌سایت یا هر جای دیگری که امکانش را دارید فرمی قرار دهید و از مشتری بخواهید تا در ازای یک هدیه مناسب مثل لینک کتاب یا فیلم، تخفیف در استفاده از سرویس یا شارژ اعتبار شماره‌اش را وارد کند.

۲. به زمان‌بندی ارسال توجه ویژه کنید.

اینکه شما ساعت ۲ شب کد تخفیف سفارش غذا بفرستید، فقط باعث شدید که تصویر بدی از شما در ذهن مشتری ثبت شود و دیگر از شما خرید نکند. پس بهتر است که به زمان ارسال توجه کنید چرا که بر خلاف ابزارهایی مثل ایمیل، کاربران معمولا بلافاصله پیامک را باز می‌کنند.

۳. حتما نام تجاری یا برند خود را در متن اس ام اس درج کنید.

این کار باعث می‌شود در کنار جذابیت متن، اگر مخاطب تمایلی باز کردن لینک پیامک کند، بداند که چه سرویسی ارایه می‌دهید و آیا قبلا از شما خرید کرده است یا نه. این موضوع خصوصا در پیامک انبوه بسیار اهمیت دارد.

۴. پنل پیامک با امکانات بالا تهیه کنید.

قطعا مدیریت ارسال و دریافت این حجم از پیامک‌ها نمی‌تواند به صورت دستی رخ دهد. لذا شما لازم است تا از سامانه پیامکی برای مدیریت اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید.

۵. در مسیر دیجیتال مارکتینگ از پیامک غافل نشوید.

ویژگی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنید. همه این کانال‌ها بهم پیوسته و یک سیستم ارتباطی بازاریابی ایجاد می‌کنند که کسب و کار شما را قادر می‌سازد تا با مشتری ارتباط برقرار کند.

بازاریابی پیامکی و بازاریابی از طریق ایمیل ( ایمیل مارکتینگ ) دو کانال هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. می توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، از طریق ایمیل برای درج اطلاعات دقیق‌تر و پیام کوتاه برای برقراری ارتباط با محتوای زمان‌دار یا اضطراری و کوتاه استفاده کنید.

بازخورد تبلیغات پیامکی

پیام کوتاه به دلایل مختلف یکی از کانال‌های بازاریابی بسیار مفید و اثربخش با بازخود بالا است. دلایل متعددی برای بازخورد مناسب این روش وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند:

پیامک راهی عالی برای دستیابی مستقیم برندها به مشتریان است. شما می‌توانید با درج لینکی در متن پیامک، به صورت آنلاین مشتری را به سایت یا اپکلیکیشن‌تان که درواقع درب ورود به کسب و کارتان است، برسانید.

حلقه بازاریابی از طریق ایمیل را می بندد:

اگرچه بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه در اجرای استراتژی شباهت‌های زیادی دارند‌، اما در استفاده همزمان، به بهترین شکل عمل می‌کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید از پیام کوتاه برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید‌، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است و زمان‌بندی مطالعه آن هم تفاوت دارد.

نرخ تعامل بالا:

نرخ تعامل پیامکی در مقایسه با ایمیل بسیار زیاد است و ۹۰ درصد پیامک‌ها در طی ۳ دقیقه از دریافت آن خوانده می‌شوند و این باعث می شود پیامک برای ارائه اطلاعات مهم با درصد موفقیت بالا بسیار مفید باشد.

جمع بندی

در این مقاله به نکات مهم بازاریابی پیامکی هدفمند پرداختیم و دلایل اهمیت بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار شما عنوان کردیم اگر برای کسب و کار هنوز اقدام به خرید پنل اس ام اس نکردید می توانید پنل پیامکی خود را به صورت رایگان از سامانه پیامکی مدیانا دریافت کنید. کافیست به صفحه اصلی مراجعه کنید و با مقایسه های بسته های موجود مناسب ترین پنل را انتخاب کنید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .