پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

افزایش تعرفه پیامک در سال 1402

تعرفه ارسال پیامک

طبق اعلام اپراتورها در سال 1402 هزینه ارسال پیامک 100% افزایش پیدا کرده است، به ناچار از ابتدای اردیبهشت 1402 تمامی سامانه‌های ارائه دهنده‌ی سرویس پیامکی، مجبور به افزایش تعرفه پیامک هستند. این افزایش تعرفه پیامک امری غیر قابل اجتناب است و تمامی سامانه‌های پیامکی ملزم به پیروی از آن هستند. لازم به ذکر است سامانه پیامکی مدیانا در این قیمت‌گذاری نقشی نداشته و ملزم به رعایت قوانین اپراتورها است.

اگر برای شما سوال است که هزینه ارسال پیامک چگونه محاسبه میشود؟ و افزایش تعرفه پیامک چه تاثیری بر هزینه‌های بازاریابی پیامکی شما خواهد گذاشت! در مقاله‌ای جداگانه به آن پرداختتیم. پیشنهاد میکنیم مطالعه آن را از دست ندهید. 

افزایش تعرفه پیامک در سال 1401

افزایش تعرفه پیامک از سوی مجلس تصویب و از اردیبهشت 1401 اجرایی می شود.

بر اساس بند « ط » تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است؛ در سال 1401 به قیمت هر پیامک، ۳۰ ریال اضافه می شود. بخش عمده افزایش تعرفه پیامک، صرف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات می شود.

از سایر هزینه های باقی مانده، بخشی صرف حمایت از حقوق معلولان و باقی‌مانده ی آن برای حمایت از کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

در این مصوبه اپراتورهای تلفن همراه و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی باید علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ریال ( 3تومان ) از کاربران خود دریافت و آن را به حساب درآمد عمومی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

با توجه به ابلاغیه اپراتورها و تغییرات لایحه بودجه 1401، از ابتدای اردیبهشت 1401 سامانه های ارائه دهنده ی سرویس پیامکی مجبور به افزایش تعرفه پیامک خواهند بود.

افزایش تعرفه ارسال پیامک امری غیر قابل اجتناب و از سوی مخابرات است؛ تمامی سامانه های ارسال کننده ی پیامک و اپراتورهای تلفن همگی ملزم به پیروی از آن هستند و پنل اس ام اس مدیانا در این قیمت گذاری نقشی نداشته است.

متن لایحه بودجه 1401 در خصوص افزایش تعرفه

متن بند « ط » تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱:

“سکارور(اپراتور)های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی، علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ سی (۳۰) ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۵۴ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند. درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف یک هزار میلیارد(۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت اجرای مواد(۵)، (۶) و (۸) قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی(ردیف ۱۳۱۵۰۰) و پنج هزار میلیارد(۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال مابقی از محل ردیف ۲۷- ‌۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون صرف شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق پیمانکاران بخش غیردولتی و به صورت رقابتی صرف شبکه ملی اطلاعات شود”

این تغییرات از اول اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد، تا پایان فروردین ماه 1401 پیامک ها با تعرفه قدیم ارسال می شوند. در صورت نیاز به مشاوره با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .