پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

سوزاندن سیم کارت همراه اول با ۳ روش قطعی و سریع

روش سوزاندن سیم‌کارت همراه ‌اول

امروزه سیم‌کارت چیزی فراتر از یک ابزار کوچک برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام است. گاهی حساب‌های مالی و اعتباری ما به سیم‌کارت پیوند خورده و شبکه‌های اجتماعی ما به آن لینک شده است. بنابراین، از دست دادن سیم‌کارت، دارایی و سرمایه و همچنین حریم خصوصی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. پس اولین و ضروری‌ترین اقدام بعد از گم شدن خط و سرقت گوشی سوزاندن سیم‌کارت است. برای سوزاندن سیم کارت همراه اول راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

راه‌های سوزاندن سیم‌کارت همراه اول

شرکت همراه اول میزبان بیشترین تعداد کاربران موبایل در کشور است و 70 درصد سهم بازار تلفن همراه در ایران را در اختیار دارد. از این پوشش گسترده در کمپین‌های پیامک تبلیغاتی می‌توان به بهترین نحو و با برنامه‌ریزی‌های به‌روز و موثر استفاده کرد. در ادامه با سه روش مختلفی که کاربران همراه اول می‌توانند از طریق آن سیم‌کارت خود را بسوزانند آشنا می‌شویم.

نحوه سوزاندن سیم‌کارت اعتباری و دائمی همراه اول به صورت حضوری

برای مسدود کردن سیم‌کارت همراه اول به صورت حضوری می‌توانید به دفاتر خدمات ارتباطی و نمایندگی‌های اپراتور همراه اول مراجعه کنید. همچنین در تهران مراکز تلفن ثابت و در شهرستان‌ها اداره امور مشترکین تلفن همراه خدمات مرتبط با قطع سیم‌کارت را نیز انجام می‌دهند. برای سوزاندن سیم‌کارت، مالک یا وکیل قانونی وی با همراه داشتن وکالت‌نامه، مدارک زیر را با خود داشته باشند:

  • فرم تکمیل شده درخواست سوزاندن سیم‌کارت
  • اصل و تصویر کارت ملی متقاضی
  • برگه مشخصات سیم‌کارت
  • اصل قبض پرداختی دوره آخر برای مشترکین دایمی

نحوه سوزاندن سیم‌کارت اعتباری و دایمی همراه اول از طریق اینترنتاطلاعاتی که روی سیم کارت ذخیره می‌شود کدام است

سریع‌ترین روش برای سوزاندن سیم‌کارت استفاده از خدمات اینترنتی همراه اول است. سایت همراه اول و اپلیکیشن همراه من امکانات متعددی مانند مسدود کردن سیم‌کارت را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. برای سوزاندن یا مسدود کردن سیم‌کارت همراه اول در سایت وارد بخش خدمات سیم‌کارت شوید و گزینه قطع را انتخاب کنید. از طریق اپلیکیشن همراه من نیز مراحل زیر را انجام دهید:

  • از قسمت منوی پایین گزینه خدمات را انتخاب کنید.
  • در بخش خدمات، روی خدمات سیم‌کارت کلیک کنید.
  • گزینه مدیریت سیم‌کارت را انتخاب کنید.
  • روی گزینه اقدام به قطع کلیک کنید.
  • در کادر مرکز صفحه علت مسدودی را مشخص و دکمه تایید را کلیک کنید.
  • سیم‌کارت شما قطع می‌شود.

نحوه سوزاندن سیم‌کارت اعتباری و دایمی همراه اول از طریق تماس تلفنی

یکی دیگر از روش‌های قطع و سوزاندن سیم‌کارت همراه اول از طریق برقراری تماس تلفنی و استفاده از کد دستوری است. در زیر شماره‌های تماس و کد دستوری برای قطع سیم‌کارت معرفی شده است.

  • برای سوزاندن سیم‌کارت اعتباری همراه اول با سامانه 444 تماس بگیرید.
  • برای سوزاندن سیم‌کارت اعتباری و دایمی همراه اول با سامانه 9990 تماس بگیرید.
  • از خطوط غیرهمراه اول با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرید.

پس از تماس، درخواست مسدود کردن سیم‌کارت را ثبت کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات مربوط به احراز هویت و برگه شناسایی سیم‌کارت را در دسترس خود داشته باشید.

چگونه با تماس تلفنی سیم‌کارت همراه اول را بسوزانیم

امروزه تقریباً اکثر افرادی که از گوشی همراه استفاده می‌کنند کدهای دستوری یا USSD را می‌شناسند و از آن استفاده کرده‌اند. جهت سوزاندن خط دایمی و اعتباری همراه اول، امکان ارسال کد دستوری زیر وجود دارد:

# ۲*۱۳۱*

در چه مواردی سیم‌کارت را باید سوزاند؟

سوزاندن آخرین مرحله در مراحل اجباری نابودسازی سیم‌کارت است. اما گاهی چاره‌ای جز آن نیست. وقتی گوشی ما به سرقت می‌رود، وقتی سیم‌کارت‌مان را گم می‌کنیم، وقتی چندین سیم‌کارت داریم و مطمئنا به برخی از آنها احتیاجی نداریم، وقتی متوجه می‌شویم که چند سیم‌کارت به نام ما ثبت شده است، و در چنین مواردی پس از اطمینان از عدم دستیابی به سیم‌کارت باید آن را بسوزانیم. امروزه اکثر ما تمایل داریم شماره تلفن خود را به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن، حساب‌های بانکی خود پیوند دهیم. افتادن سیم‌کارت ما با چنین قابلیت‌هایی به دست هکرها و مهاجمان دیجیتال خطرات بسیاری در پی دارد.

یکی از موثرترین روش‌هایی که امروزه برای بازاریابی در دسترس صاحبان کسب‌وکارها قرار دارد پنل ارسال پیامک است که در آن می‌توان از خطوط اشتراکی و اختصاصی و شماره‌های مجازی برای ارسال پیام استفاده کرد.

نکاتی که باید قبل از سوزاندن سیم‌کارت همراه اول بدانیم

مهم‌ترین نگرانی درباره سوزاندن سیم‌کارت از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده روی آن است. امروز می‌توان با قطعیت گفت که سوزاندن، اطلاعات روی خط را نابود نمی‌کند و شما با تعویض و فعال‌سازی سیم‌کارت می‌توانید اطلاعات ذخیره شده خود را همچنان روی سیم‌کارت جدید داشته باشید.

در سیم‌کارت‌های دایمی بعد از قطع سیم‌کارت تنها ۲۰ روز فرصت دارید تا سیم‌کارت جدید دریافت کنید. اگر سیم‌کارت را بسوزانید و برای دریافت خط جدید مراجعه نکنید، از شماره شما سلب مالکیت خواهد شد. در سیم‌کارت‌های اعتباری بعد از سوزاندن، امکان تعویض وجود دارد.چگونه سیم‌کارت همراه اول را بسوزانیم

در هر دفتر خدمات ارتباطی که سیم‌کارت خود را سوزاندید برای تعویض نیز باید به همان دفتر مراجعه کنید. همچنین اگر در یک شهر اقدام به سوزاندن خط کنید برای تعویض باید به ادارات مشترکین مرکز استان مراجعه کنید.

هزینه تعویض و دریافت سیم‌کارت جدید از میزان اعتبار مشترک در خطوط اعتباری کسر و در خطوط دایمی روی قبوض ماهانه اضافه خواهد شد.

قابلیت ارسال و دریافت پیامک در سیم‌کارت آن را به یکی از ابزارهای مفید در تبلیغات بدل کرده است. در میان انواع بازاریابی‌ها در جهان امروز ارسال پیامک، هم به دلیل تاثیر سریع آن و هم به خاطر مناسب بودن تعرفه پیام کوتاه جز محبوب‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود.

 

با توجه به درجه اهمیت و حساس بودن اطلاعات مرتبط با سیم‌کارت‌ها، سوزاندن سیم‌کارت باید آخرین اقدامی باشد که به سراغ آن می‌رویم. این اقدام نیز با توجه به راه‌هایی که در این مقاله معرفی شده است باید به شیوه قانونی و درست انجام گیرد. شرکت همراه اول روش‌های مختلف حضوری، اینترنتی و تلفنی را در دسترس مشترکان خود قرار داده است تا کاربران در صورت نیاز و با توجه به وضعیت خود از هر یک استفاده کنند. بدیهی است با توجه به احراز هویت در تمامی مراحل، این روش‌ها از نظر قانونی تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها اگر نیاز به سرعت عمل وجود دارد حتما راه‌های اینترنتی و تلفنی در شرایط اضطراری مفیدتر خواهند بود.

3.7/5 - (108 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .