پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

3 دلیل اصلی برای برندسازی یا ریبرندینگ

دلایل برندسازی مجدد

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا گاهی اوقات لوگوی برندها، اسم آن‌ها و حتی تصویر برندی که مدت‌ها در ذهن شما نقش بسته، تغییر می‌کند؟ به این تغییرات بازسازی برند یا ریبرندینگ (Rebranding) می‌گویند. اما چرا با وجود هزینه‌های سنگین ریبرندینگ، کسب و کارها مایل به انجام آن هستند؟ دلایل استفاده از بازسازی برند چیست؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی 3 دلیل اصلی برای ریبرندینگ بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از ریبرندینگ چیست؟

ریبرندینگ به معنای تغییر نام، طرح یا استراتژی برند، محصولات یا خدمات یک شرکت است تا با ایجاد تازگی و تغییر تصویر، هویت برند خود را در ذهن مشتریان و بازار، تغییر دهد. این فرآیند معمولاً به منظور تطابق با تغییرات بازار، رقابت بیشتر، جذب مشتریان جدید یا بازیابی اعتبار، انجام می‌شود.

در واقع، بازسازی برند را به این دلیل انجام می‌دهند که یک برند از تصویر قبلی و نقاط منفی خود دور شود و تصویر جدید و بهتری را در ذهن افراد به وجود آورد. توجه داشته باشید که تغییرات جزئی در شکل و رنگ لوگو به معنای ریبرندینگ یا بازسازی برند نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله «برندینگ چیست؟ اهمیت برندینگ در کسب درآمد چیست؟» را مطالعه کنید.

دلایل ریبرندینگ شرکت‌ها چیست؟

جالب است بدانید که دلایل بسیاری برای ریبرندینگ یا همان بازسازی برند وجود دارد؛ از جمله:

  • تغییر استراتژی کسب و کار
  • دستیابی به بازار هدف جدید
  • رفع نقص‌های قبلی
  • تجدیدنظر در هویت برند
  • ارتباط با نسل جدید مشتریان
  • یکپارچه‌سازی و به‌روزرسانی برند

انواع ریبرندینگ چیست؟

بازسازی برند به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  1. ریبرندینگ فعال

این نوع بازسازی برند، در شرایطی اتفاق می‌افتد که برند در حالت فعلی خود کارکرد خوبی دارد و توانسته ارتباط مناسبی با مشتریان خود برقرار کند. در چنین حالتی، بازسازی برند فرصت مناسبی است که یک شرکت یا بیزینس، بهتر از گذشته پیشرفت کرده و بتواند ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کند.

  1. ریبرندینگ واکنشی

ریبرندینگ واکنشی زمانی انجام می‌شود که تصویر فعلی برند مناسب نباشد و نتواند با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کند. بنابراین بهتر است بازسازی برند با هدف از بین بردن تصویر فعلی و ایجاد یک تصویر جدید و بهتر، صورت پذیرد.

مراحل ریبرندینگ را بشناسید!

اگر قصد دارید ریبرندینگ انجام دهید، مراحل زیر را طی کنید.

مراحل و اصول برندینگ و ریبرندینگ

  1. تعریف مجدد مخاطبان و بازار هدف

تعریف مجدد مخاطبان و بازار هدف، باعث می‌شود تا بازاریابی شما روی یک گروه مشخص متمرکز شود.

2. تجدید نظر در چشم انداز، رسالت و ارزش‌های برند

لازم است تا تجدید نظری در چشم انداز، رسالت و ارزش‌های برند خود داشته باشید. هر گونه تغییر در چشم انداز، سبب برقراری ارتباط با مخاطبان می‌شود. بنابراین پیش از انجام ریبرندینگ لازم است تا یک استراتژی مناسب، لیستی کامل از تغییرات پیش رو و میزان بودجه خود را آماده کنید. مد نظر داشته باشید که تغییرات مربوط به هر بخش باید توسط افراد متخصص مربوطه انجام شود.

3. از یک گروه نمونه از مشتریان خود شروع کنید

برخی از شرکت‌ها برای اینکه بازخورد اولیه از تغییرات انجام شده خود داشته باشند، یک گروه از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود را در یک جامعه آماری قرار می‌دهند. سپس محصولات جدید یا تغییراتی که انجام داده‌اند را ابتدا به آن‌ها نشان می‌دهند. از این طریق می‌توانید نقاط مثبت و منفی کار خود را شناسایی کنید. سپس ادامه کار را انجام دهید.

4. اصلاح شعار برند

برای این که هویت و رسالت شرکت شما مشخص شود، باید شعار مناسبی داشته باشید. این شعار باید ساده، جذاب و کوتاه باشد و در خاطر افراد باقی بماند.

5. احیا سازی ویژگی‌های ظاهری برند

ویژگی‌های ظاهری مانند لوگو، اشکال، تصاویر و رنگ‌ها را تغییر دهید. با ظاهری تازه و مدرن، می‌توانید مشتریان جدیدی را جذب کرده و توجه مشتریان فعلی را مجددا جلب کنید.

مزایای ریبرندینگ چیست؟

مزایای ریبرندینگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • تازگی و نوآوری: با تغییر هویت و شکل جدید برند، احساس تازگی و نوآوری در مشتریان و بازار به‌وجود می‌آید.
  • تطابق با تغییرات بازار: با ریبرندینگ، برند قادر خواهد بود با تغییرات روزمره بازار، نیازها و تمایلات مشتریان همگام شود.
  • جذب مشتریان جدید: یکی از مزایای اصلی ریبرندینگ دستیابی به مخاطبان هدف جدید است. شرکت‌ها باید بتوانند اهداف خود را به شغلی تغییر دهند که منجر به جذب مخاطبان جدید بیشتر شود.
  • افزایش اعتماد و ارتباط قوی‌تر: ریبرندینگ می‌تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به برند شود و به ارتقای روابط برند و مشتریان کمک کند. تغییر نام برند باعث می‌شود که بتوانید شرکت خود را به روز نگه دارید و ارتباطات قوی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید.

3 دلیل اصلی برای ریبرندینگ

اگر درباره ریبرندینگ مطمئن نیستید، دلایل زیر می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

1.  تطابق با تغییرات بازار

بازارها در طول زمان تغییر می‌کنند و نیازها و تمایلات مشتریان تحت تأثیر این تغییرات قرار می‌گیرند. ریبرندینگ به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا هویت و استراتژی خود را به‌روزرسانی کنند و با تغییرات بازار هماهنگ شوند. اگر بازاری که در آن فعالیت می‌کنید، تغییرات قابل توجهی در بازه‌های زمانی کوتاه داشته باشد و رقابت سنگینی بین شرکت‌ها در حال انجام باشد، ریبرندینگ می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییر استراتژی برند خود، به روزرسانی‌های لازم را انجام داده و در بازار رقابتی جایگاه بهتری بگیرید.

2.  جذب مشتریان جدید

ریبرندینگ برای شرکت‌ها فرصتی مناسب برای جذب مشتریان جدید است. با تغییر هویت و شکل برند، شرکت می‌تواند به نیازها و تمایلات مشتریان جدید پاسخ دهد و آن‌ها را به سمت خرید و استفاده از محصولات و خدمات خود سوق دهد. این امر منجر به رشد و توسعه شرکت خواهد شد و چنین شرکتی در آینده می‌تواند بازارهای جدید را در دست گیرد.

3.  اصلاح و بهبود شکل برند

شرکت‌ها از این طریق می‌توانند ایرادات قبلی را رفع کرده، نقاط قوت خود را تقویت و بهبود بخشند و تجربه بهتری به مشتریان ارائه دهند.

جمع بندی: دلایل برندسازی مجدد 

دلایل برندسازی مجدد عبارتند از:

  • تطابق با تغییرات بازار
  • جذب مشتریان جدید
  • اصلاح و بهبود شکل برند

با این حال، توجه داشته باشید که اصول برندینگ و ریبرندینگ را حتما در این فرآیند، به کار بگیرید تا بتوانید از سرمایه‌گذاری و تغییرات جدید، بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. 

یکی از کارهایی که بعد از ریبرندینگ باید انجام دهید، اطلاع رسانی به مشتریان است. شما با خرید پنل پیامکی مدیانا، این امکان را خواهید داشت تا به راحتی با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کرده و تغییرات جدید را به سرعت به گوش آن‌ها برسانید. در نتیجه بلافاصله، نتایج را مشاهده خواهید کرد. اگر در این زمینه سوالی دارید، از ما بپرسید. کارشناسان مدیانا، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .