در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳

یکی از مهم‌ترین عناصر در مدیریت کسب‌وکارها، مدیریت تبلیغات و بازاریابی است و از مهم‌ترین اصول در بازاریابی و تبلیغات موفق، به‌روز بودن و پیش‌رفتن هم‌سو با آخرین جریانات است. تبلیغات باید متناسب با رشد کسب‌وکارها پیش رود و به‌تناسب ورود تکنولوژی به انواع مشاغل اجرا شود تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشدو به مخاطب این باور را القا کند که برند مدنظر از استانداردهای روز دنیا بهره‌مند است. درهمین راستا مدیران تبلیغات باید هرساله اطلاعات و آگاهی‌های کافی را از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی رایج در جهان کسب کرده و در کار خود مورد استفاده قرار دهند. در ادامه تعدادی از موثرترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۲ را در اختیار شما قرار خواهیم داد. روش‌هایی که می‌توانند با کمی خلاقیت به بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ برای شما تبدیل شوند.

مهمترین و اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی مدرن

در امر بازاریابی و تبلیغات، باید این حقیقت را همواره در نظر داشت که امروزه موثرترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغاتی، حضور مستمر و موثر در شبکه‌های اجتماعی است. بازاریابی دیجیتال و تبلیغات در فضاهای مجازی، مهم‌ترین بخش از استراتژی‌های بازریابی و تبلیغات برندها را به خود اختصاص داده است و این نقش، هرسال پررنگ‌تر و جدی‌تر از قبل می‌شود.

با توجه به آن‌چه گفته شد، باید به‌دنبال بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ دربین استراتژی‌های تبلیغاتی مجازی و دیجیتالی بود. این روش‌ها را می‌توان با بررسی آمار تبلیغات در سال ۲۰۲۲ به راحتی پیدا کرد. به‌طور قطع، روش‌های درحال‌رشد و با قابلیت تغییرات خلاقانه، نسخه‌های بهتر و مناسب‌تری محسوب می‌شوند. همچنین استفاده از ابزار و تجیزات به‌روز جهت تسهیل در امر تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ، امری ضروری و لازم است. تجهیزاتی مانند تلفن ابری می‌تواند بسیاری از مراحل تبلیغات مدرن را ساده‌تر کرده و روند کار را تسریع بخشد.

اینفلوئنسرها و تبلیغات شفاهی

بررسی آمار تبلیغات در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که اینفلوئنسرها، به عنوان افرادی تاثیرگذار در جوامع مختلف و اشخاصی که مردم آن‌ها را می‌شناسند و به آن‌ها باور دارند، یکی از اصلی‌ترین بازیگران روش‌های نوین تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شوند. در بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ حضور اینفلوينسرها می‌تواند پررنگ‌تر از قبل باشد اما شاید روش‌ها و شیوه‌های معرفی محصول توسط آن‌ها را بتوان خلاقانه‌تر و متفاوت‌تر از روش‌های مرسوم تبلیغات در سال ۲۰۲۲ ارائه نمود. باید تبلیغات اینفلوئنسر در راستای شخصیت و هویت برند، شعار اصلی آن و افزایش آگاهی از محصولات برند و وجه تمایز آن‌ها صورت گیرد. برقراری ارتباط مستقیم و شفاهی بین برند و مخاطب، مسیر دستیابی به مخاطبان هدف را ساده‌تر کرده و در آن‌ها ایجاد اعتماد و اطمینان می‌کند.

تولید محتوای ویدیویی به‌روز و مدرن

بررسی تبلیغات در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که تولید محتوای تبلیغاتی، ساختار و شاکله بازاریابی برند است. این روزها، محتواهای ویدئویی حاوی معرفی برند، بسیار رایج و متداول شده. محتواهایی که در شبکه‌های مجازی پخش می‌شوند، درصورت داشتن استانداردهای لازم به یک ویدئوی پرمخاطب و پربازدید (وایرال) تبدیل خواهند شد. نکته مهم درمورد محتوای ویدئویی، داشتن داستان، ماجرا و قصه‌ای است که بیانگر شعار اصلی برند باشد. ویدیو باید باکیفیت، جذاب و متناسب با سلیقه عمومی در زمان خود ساخته شود. این محتوا باید باورپذیر و صادقانه به‌نظر برسد و انگیزه خرید را در مخاطب ایجاد کند. محتوای ویدیویی در شبکه‌های مجازی به چند شکل منتشر می‌شود که عبارتند از:

  • لایو‌های اینستاگرامی
  • ویدیوهای تبلیغاتی یوتوب
  • ریلزهای تیک‌تاکی
  • ویدیوهای تبلیغاتی که در تمامی شبکه‌های اجتماعی قابل انتشارند

دقت کنید که اگر ویدیویی با یک گروه کارشناس و بازیگر طراحی و ساخته می‌شود، باید زمان آن کوتاه باشد. ویدیوهای طولانی به‌دلایل متعدد، بازخورد کمتری پیدا می‌کنند. لایو‌های اینستاگرامی از رویدادهای برند، مراحل ساخت و توضیع محصول، معرفی محصول توسط کارشناسان و … نیز می‌تواند در جلب اعتماد مخاطب بسیار موثر باشد. ریلزهای تیک‌تاکی از نحوه استفاده از محصول و کیفیت عملکرد آن نیز معمولا بازخورد خوبی دارند. همچنین اگر ویدیو برای یوتوب آماده می‌شود بهتر است ورود و شروع چنان جذاب و گیرایی داشته باشد که مخاطب را به تماشای آن تا انتها و شناخت محصول و برندی که تبلیغ می‌شود دعوت کند.

تولید محتوا توسط کاربران

این روش از بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۲ است و شاید بتوان آن را موثرترین و کارآمدترین روش تبلیغات دانست. محتوایی که توسط کاربر محصول ساخته و منتشر شود، قطعا نسبت به محتواهای ساخته‌شده توسط سازنده محصول و گروه تبلیغاتی آن، تاثیری چند برابر خواهد داشت. باید از کاربران خواست تا عضوی از کمپین‌های تبلیغاتی برند شوند. این دعوت می‌تواند به اشکال مختلف صورت گرید. دعوت به ثبت نظر در صفحات مجازی برند و سایت آن، یا بیان تجربه خود درمورد استفاده از محصولات برند و انتشار آن در صفحات شخصی برای مخاطبان‌شان، نوعی از تولید محتوا توسط کاربر محسوب می‌شود. می‌توان با محتواهای ساخته‌شده توسط کاربران، کمپین‌های تبلیغاتی ترتیب داد و جوایزی ارزنده را برای بهترین و پربازدیدترین محتوا درنظر گرفت. این محتواها وقتی از سوی کاربران و مشتری‌های وفادار و ثابت ساخته شوند،‌ موثرتر نیز خواهند بود، چرا که می‌توانند تجریبات متعددی از محصولات برند را به کاربران جدید منتقل کنند.

دقت به مفاهیم مدرن در بازاریابی

برای دریافتن و پیدا کردن بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ باید به برخی از مفاهیم عمیق و ثابت‌شده در علوم و فنون بازاریابی بیشتر توجه کرد. مفاهیمی که، با توجه به نتایج بررسی‌های انجام‌شده در آمار تبلیغات در سال ۲۰۲۲ ، توانسته‌اند با تغییر عالم بازاریابی، به‌روز شده و از گذشته تا امروز فضای لازم برای ایده‌پردازی کارشناسان تبلیغات را فراهم کنند. مفاهیمی مانند قیف فروش که مسیر مشتری و سفرش را ابتدای آشنایی تا پایان خرید دنبال می‌کند تا بتواند در بزنگاه‌های مناسب، از مخاطبان بالقوه مشتریان بالفعل بسازد. قیف فروش خود از مجموعه استراتژی‌های متعدد و کارآمدی مانند ریتیشن مارکتینگ تشکیل می‌شود. ریتنشن مارکتینگ که درواقع به معنای بازاریابی جذب و حفظ مشتری، در راستای نگهداری مشتری و با رویکرد ایجاد تکرار خرید از سوی مشتری است، درسال‌های اخیر با تغییر شیوه‌های موثر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ یکی از مباحث جذاب و پرکاربرد بازاریابی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

درنهایت باید گفت، بررسی موثرترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که، برای برخورداری از بازاریابی موثر و کارآمد که در راستای اهداف برند حرکت کند، لازم است از شیوه‌ها و روش‌های به‌روز و مدرن مانند بهترین روش‌های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ استفاده نمود. در این بین استفاده از روش‌هایی مانند بازاریابی پیامکی می‌تواند مکمل این روش‌ها باشد و تاثیرگذاری آن‌ها را چندیدن برابر کند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .