اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو

اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو

از سرویس‌های پیامکی در بازارهای مختلف و صنعت‌های متنوع استفاده می‌شود. بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو یکی از مواردی است که در روزهای اخیر بیشتر شاهد آن بوده‌ایم. با آغاز ثبت نام‌های خودرو و قرعه‌کشی‌هایی که پیش رو داریم، می‌توان به اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو اشاره کرد. به طور کلی اس ام اس مارکتینگ بخشی از تبلیغات در صنایع خودرو را به خود اختصاص می‌دهد. برای اینکه با این بازاریابی و تاثیرات تبلیغات از طریق پیامک بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو

کارخانه‌های تولید کننده خودرو و نمایشگاه‌های خودرو جزو صنف‌هایی هستند که از بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو استفاده می‌کنند. اما آیا اس ام اس مارکتینگ در صنعت خودرو تاثیر دارد؟

به طور حتم جواب این سوال بله است. با توجه به آمارها و تحقیقاتی که انجام شده است، حدود 37 درصد از افرادی که خودرو جدید خریداری کرده‌اند، از طریق پیامک از خدمات مطلع شده‌اند. این آمار نزدیک به جامعه آماری 50 درصد است پس باید آن را جدی گرفت.

اما بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه بعد از جذب مشتری و فروش خدمات و محصولات همچان می‌توان از اس ام اس مارکتینگ در صنعت خودرو استفاده کرد. به طور حتم افرادی جزو مشتری‌های وفادار شما می‌شوند که از خدمات پشتیبانی و پاسخگویی شما بهره‌مند شوند. در نتیجه شما می‌توانید از طریق بازاریابی پیامکی ارتباط دو طرفه‌ای را با مشتری‌های خود برقرار کنید.

به طور کلی استفاده از پنل پیامکی برای نمایندگی‌های خودرو تنها به خدمات فروش منتهی نمی‌شود، بلکه می‌توان از آن برای اطلاع رسانی‌های مختلف هم استفاده کرد.

مزیت‌های بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو چیست؟

صنعت خودرو یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در جامعه است که بیشتر افراد به آن اهمیت می‌دهند. همچنین کارخانه‌های تولید کننده خودرو به صورت مداوم در تلاش هستند که با ارائه خودروهای استاندارد و ایمن، میزان رضایت مشتری‌ها و افراد را افزایش دهند.

اس ام اس مارکتینگ در صنعت خودرو
اس ام اس مارکتینگ در صنعت خودرو

با توجه به توضیحاتی که داده شد، صنعت خودرو نیاز دارد که یک استراتژی عالی را در زمینه بازاریابی داشته باشد. در حقیقت اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو یکی از برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است که باعث رشد کسب و کار و افزایش رضایت مشتری می‌شود. از این رو استفاده از سرویس‌های پیام کوتاه و پنل‌های اس ام اس در کاهش فشارهای رضایت و مدیریت آن به این کسب و کارها و صنعت خودرو کمک می‌کند.

به طور کلی با استفاده از پنل‌های پیامکی و بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو می‌توان در زمان کوتاهی نتایج عالی را دریافت کرد. در حقیقت می‌توان مزیت استفاده از بازاریابی پیامکی را در صنعت خودرو به دسته‌بندی زیر تقسیم کرد:

  • ارسال پیام اطلاع رسانی در زمان کوتاه
  • قابلیت برنامه ریزی برای مخاطب هدف
  • اعلام تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و شرایط فروش اقساطی
  • تعامل با مشتری
  • برقراری ارتباط موثر
  • مقرون به صرفه

کاربرد اس ام اس مارکتینگ در صنعت خودرو

همانطور که می‌دانید ارسال اس ام اس یکی از روش‌های موثر در صنعت تبلیغات است. با توجه به اینکه بیشتر افراد تلفن‌های همراه دارند، ارسال پیامک یک استراتژی فوق العاده است تا آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد و خدمات خود را معرفی کرد. به طور کلی کاربرد پنل اس ام اس و تاثیر بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو عبارتند از:

  • اطلاع رسانی از جدیدترین روش‌های فروش محصولات به مشتریان
  • اطلاع رسانی در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه
  • ارسال پیامک برای تاریخ رسید دعوتنامه تحویل خودرو با اعلام تاریخ تحویل خودرو به مشتری
  • ارائه تخفیفات، کوپن‌ها و پیشنهادات در مدت برگزاری جشنواره‌های صنعت خودرویی
  • اطلاع رسانی جزئیات در رابطه با عرضه محصولات جدید
  • یادآوری مواردی مانند: خدمات خودرو با ارسال پیام کوتاه
  • یادآوری مسائل مالی مرتبط با موعود پرداخت بیمه، خدمات و عوارض
  • قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه جهت برقراری ارتباط با مشتری‌ها
  • توانایی بررسی بازخورد و نظرات مشتریان
  • دسترسی آسان و راحت به شکایات و پرسش‌ها
  • ارسال پیامک با توجه به مناسب‌های ملی و مذهبی
  • انجام طرح نظرسنجی در مورد خدمات ارائه شده در نمایندگی در خصوص مواردی همچون گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش
  • ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات پیامکی
  • منشی آنلاین و پیامکی برای پاسخگویی به سوالات متداول مشتری‌ها
  • پاسخگوی 24 ساعته در مورد خرید نقدی و به روز هر مدل خودرو

اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو

تا به اینجای متن متوجه شده‌ایم که از پنل اس ام اس و بازاریابی پیامکی می‌توان در صنعت خودرو بهره‌مند شد. اما نکته مهم این است که هنگام ارسال پیامک باید به نکات مهم توجه داشت تا نیاز مخاطب و مشتری برطرف شود.

با توجه به اینکه تعداد مجاز کاراکتر برای ارسال پیام متنی در پیامک حدود 160 کاراکتر است، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که به شرح زیر هستند:

  • متن ارسالی برای مشتری‌های باید کوتاه باشد.
  • متن ارسال شده باید دارای مفهوم و معنا باشد.
  • برنامه ریزی برای زمان بندی ارسال پیام داشته باشید.
  • با توجه به نیاز مشتری، تخفیف‌های متنوعی را در نظر بگیرید.
  • پشتیبانی 24 ساعته داشته باشید.
  • از لینک در انتهای متن پیامک استفاده کنید تا درصد مشارکت افراد را تخمین بزنید.
  • لیست مخاطب‌های هدف خود را شناسایی و بررسی کنید.
  • از متن‌های تبلیغاتی گیرا استفاده کنید.
  • اطلاعات صحیح در اختیار کاربر قرار دهید.

به طور کلی ما در این متن سعی کرده‌ایم که شما را با اهمیت بازاریابی پیامکی در صنعت خودرو و مزایای آن آشنا کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ داده شود.

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول

در صنعت خودرو و در بخش بازاریابی پیامکی می‌توان از پنل اس ام اس بهره‌مند شد و با توجه به نیاز و مخاطب‌های هدف برنامه‌ریزی کرد تا استراتژی ارسال پیامک انبوه انجام شود.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .