مزایای پیام صوتی نسبت به پیام متنی چیست؟

مزایای پیام صوتی نسبت به پیام متنی چیست؟

پیام‌های صوتی با سرعت زیادی جایگزین پیامک‌های متنی شده‌اند. سال‌های زیادی از پیامک‌های متنی برای تبلیغات استفاده شده است اما با وجود مزایای پیام صوتی، دیگر کمتر کسب و کاری از پیامک‌های متنی استفاده می‌کند. همه افراد برای برقراری ارتباط فوری به خلاقیت‌های تازه علاقه دارند. پیامک صوتی یکی از خلاقیت‌های تازه‌ای است که به کمک کسب و کارها آمده تا نتیجه مطلوبی از تبلیغات و خدمات را رقم زد.

برای اینکه با مزایای پیامک صوتی نسبت به پیام متنی بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه مدیانا باشید.

پیام‌های صوتی چیست؟

پیام صوتی، یک پیام کوتاهی است که افراد به جای تایپ متن، فایل‌های صوتی را ضبط کرده و ارسال می‌کند. حتماً از پیام‌های صوتی که از طریق برنامه‌های پیام رسان‌های مختلف مانند: iMessage و WhatsApp به عنوان فایل‌های صوتی کوچک ارسال می‌شوند استفاده کرده‌اید؛ اما نوع دیگری از پیام صوتی وجود دارد که شما برای مشتریان‌تان ارسال می‌کنید و با به صورت تماس برای کاربر ارسال می‌شود.

تفاوت پیام صوتی با یک تماس تلفنی در این است که پیام‌های صوتی را راحت‌تر می‌توان گوش داد و نیازی به برقراری ارتباط دو طرفه نیست. در حقیقت پیام‌های صوتی نوعی از پیام‌ها هستند که روی صفحه کلید تایپ نمی‌شوند، بلکه شخصی، صدای خود را ضبط می‌کند و آن را به صورت یک فایل ارسال می‌کند. عملکرد ارسال پیام‌های صوتی از طریق پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است و اکنون بیشتر مردم در سراسر جهان از پیام صوتی استفاده می‌کنند.

برای اطلاع از نحوه ارسال پیام صوتی، مقاله «راهنمای ارسال پیام صوتی» را مطالعه کنید.

پیامک‌های متنی چیست؟

پیام‌های متنی یکی از رایج‌ترین راه‌های ارتباط بین افراد در سال‌های گذشته است. با روی کار آمدن فضای مجازی و گسترش اینترنت، افراد بدون برقراری ارتباط تلفنی از طریق ارسال پیامک متنی با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. همچنین کسب و کارهای مختلف از روش پیامک متنی برای تبلیغات استفاده می‌کردند. اما با تغییرات تکنولوژی، کاربرد پیامک‌های متنی کمتر شده است.

انواع پیام صوتی

از پیام صوتی می‌توان برای خدمات، تبلیغات و اطلاع رسانی‌های مختلف استفاده کرد. دقت کنید که پیام‌های صوتی هم مانند پیام‌های متنی تاثیر‌گذاری زیادی دارند و در برخی از موارد مزایای پیامک صوتی بیشتر از پیامک متنی است. در اینجا انواع پیام صوتی را توضیح خواهیم داد.

 

پیام صوتی تبلیغاتی

تبلیغات یکی از ارکان مهم در پیشرفت و شناخت هر کسب و کاری است. تمام برند‌های مطرح دنیا برای اینکه خدمات و محصولات خود را به عرصه نمایش بگذارند، از تبلیغات استفاده می‌کنند. در حقیقت تبلیغات به سود مخاطب است. اگر شما به درستی پیام تبلیغات خود را بررسی کنید، می‌توانید مخاطب‌های جدیدی را اضافه کنید. از طرف دیگر، مخاطب می‌تواند نیاز خود را از طریق خدمات و محصولات شما برآورده کند.

ارسال پیام صوتی تبلیغاتی یکی از روش‌هایی که است که به تازگی با استقبال زیادی روبه رو شده است.

همچنین استفاده از پیام صوتی تبلیغاتی در یک کسب و کار مزیت‌هایی دارد که عبارتند از:

  • بهبود فرایند برند سازی
  • رشد و توسعه کسب ‌و کار
  • اطلاع ‌رسانی در خصوص حراج‌های فصلی یا تخفیفات مناسبتی برای افزایش فروش و جذب مشتریان وفادار

پیام صوتی خدماتی

پیام‌های صوتیِ خدماتی بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارند. بانک‌ها، شرکت‌های خدماتی و اداره‌های مختلف مانند: مخابرات، اداره برق، گاز و پست از این روش برای یادآور‌های مختلف استفاده می‌کنند اما به طور حتم، پیام صوتی برای تمام کسب و کارها کاربرد و جذابیت خواهد داشت چرا که شما به جای ارتباط متنی، با تمام مشتریان خود می توانید به صورت صوتی ارتباط برقرار کنید، با آن‌ها تماس بگیرید و با بهره گیری از لحن و احساس در صدای خود، پیامتان را انتقال دهید. اگر ارسال پیامک متنی و صوتی را باهم ادغام کنید، حتماً اثربخشی پیام‌تان را افزایش داده‌اید و با این کار حتی یه روش تبلیغاتی متمایز از رقبایتان را امتحان کرده‌اید.

دقت کنید در برخی از مواقع مخاطب به دلیل دریافت پیام‌های متنی بیش از حد، ممکن است که حوصله باز کردن پیام متنی را نداشته باشد یا پیام متنی ارسالی شما را بین پیام‌های دیگر گم کند، اما این عدم توجه برای پیام صوتی به طور تقریبی محال است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای ارائه خدمات خود حتماً از پیام صوتی استفاده کنید.

پیام صوتی به عنوان دعوتنامه

به طور معمول شرکت‌ها، تولید کننده‌ها، کارآفرین‌ها و افراد دانشگاهی برای دعوت از افراد از روش پیام صوتی استفاده می‌کنند و یک پیام شنیداری را از طریق پنل پیامک صوتی ارسال می کنند.

مزایای پیام صوتی نسبت به پیام متنی

کسب و کارها با توجه به دلایل مختلف از پیام‌های صوتی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. در اینجا برخی از مزایای پیامک صوتی را توضیح خواهیم داد.

تفسیر صحیح از پیام

اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار می‌خواهید خدمات خود را به افراد معرفی کنید، بهتر است که از پیام صوتی به جای پیام متنی استفاده کنید، زیرا ویس تبلیغاتی اجازه می‌دهد که پیام ارسال شده به درستی تفسیر شود. اما وقتی پیام متنی ارسال می‌کنید، ممکن است که ناخوانایی وجود داشته باشد و مفهوم تبلیغات شما زیر سوال برود. در حقیقت در پیام‌های متنی احتمال زیادی وجود دارد که آن را با لحن اشتباه بخوانید و در نتیجه، ایده را اشتباه تفسیر کنید.

ارسال سریع پیامک تبلیغاتی

ارسال سریع یکی دیگر از مزایای پیام صوتی است. در حقیقت پیام‌های صوتی سریع‌تر ارسال می‌شوند، زیرا مجبور نیستید متن را تایپ کنید و به دنبال استفاده درست از علائم نگارشی باشید تا متن شما اشتباه برداشت نشود. در پیام صوتی کافی است که موضوع تبلیغات خود را یکبار تمرین کنید و با لحن صحیح و صمیمی آن را ادا کنید.

افزایش جذابیت پیام

گیرنده می‌تواند مانند یک متن معمولی، هر زمان که بخواهد به پیام صوتی شما گوش دهد. اما این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که تبلیغات شما مفهوم درست داشته باشد تا شنونده را به گوش دادن تا انتهای ویس ترغیب کند. در حقیقت با افزایش جذابیت در لحن و کلام، می‌توانید کاری انجام دهید که گیرنده پیام صوتی را تا انتهای ویس گوش کند.

احساسات در ویس

پیام‌های صوتی به طور معمول صمیمی ‌هستند که این موضوع می‌تواند هم یک مزیت و هم یک عیب باشد. شاید شنیدن برخی اطلاعات از یک فرد بهتر از خواندن آن به صورت متن باشد، زیرا صدا به احتمال زیاد حاوی احساسات است. در عین حال، صدای شما می‌تواند بیش از آنچه که می‌خواهید بیان کنید، احساس داشته باشد.

به عنوان مثال: اگر در کسب و کار خود از مزایای ویس تبلیغاتی استفاده می‌کنید، ممکن است که شنونده در مورد سن، جنسیت، خلق و خوی فرد ویس دهنده، حدسیاتی داشته باشد که این شرایط در ارسال پیامک متنی وجود ندارد.

به طور کلی هدف از تبلیغات از طریق ویس و صدا، تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب است. شما می‌توانید یک گوینده ماهر که در جان بخشیدن به کلمات تبحر دارد، استخدام کنید تا تبلیغات شما را با احساسات مورد نیاز در کلام و صدا ضبط کند.

در حقیقت مزایای پیام صوتی بیشتر از پیام‌های متنی است. تمام اطلاعات مورد نیاز را می‌توان با لحن مناسب در یک ویس جای داد و متناسب با مخاطب هدف خود، پیام را ارسال کرد.

اهمیت دانستن مزایای پیامک صوتی

به طور کلی مزایای پیام صوتی، موضوعی بحث برانگیز است. نتیجه‌گیری که می‌توانیم داشته باشیم این است که پیام‌های صوتی برای برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و سایر افراد نزدیک در زندگی شما مناسب‌تر هستند، اما اینکه شما در کسب و کار یا تبلیغات خدمات و محصولات خود از این روش استفاده کنید یا نه، با توجه به استراتژی‌های شما ممکن است. دقت کنید که بیشتر افراد به پیام‌های صوتی نسبت به پیام‌های متنی، علاقه بیشتری دارند. با ارسال پیام صوتی می‌توانید کلمات را به خوبی بیان کنید و درک مناسبی از پیام خود را به گوش مخاطب برسانید. به طور حتم شما هم در برخی از پیام‌های متنی، مفهوم پیام را درک نکرده‌اید و همین موضوع باعث شده که پیام را اسپم بدانید، اما مفهوم واضح در ویس یکی از مزایای پیام صوتی است.

به طور کلی ما در این متن سعی کرده‌ایم که درباره اهمیت مزایای پیام صوتی و مزایای ویس تبلیغاتی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا پاسخ شما در زمان کوتاهی داده شود.

 

 

 

 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .