برندینگ چیست؟ اهمیت برندینگ در کسب درآمد چیست؟

برندینگ-چیست؟-اهمیت-برندینگ-در-کسب-درآمد-چیست؟

آیا به دنبال افزایش فروش و هویت بخشیدن به کسب و کار خود هستید؟ اگر جواب شما مثبت است، در این صورت باید بدانید که برندینگ (branding) می‌تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. با برندینگ، می‌توانید مخاطبان را با کسب‌وکارتان آشنا کنید، اعتماد آن‌ها را به دست بیاورید و در نهایت، فروش خود را افزایش دهید. در این مقاله، ما به شما توضیح خواهیم داد که برندینگ چیست؟ برای کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ انواع برندینگ را به شما معرفی می کنیم و در نهایت مراحل پیاده‌سازی استراتژی برند را به شما آموزش می دهیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

برندینگ چیست؟

برندسازی (Branding) فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات در ذهن مشتری است. کسب و کارها برای آگاهی از برند به ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی، بیانیه ماموریت و یک عناصر ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی نیاز دارند تا برند خود را به سر زبا‌ن‌ها بیندازند. برندینگ به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خود را از رقبایشان متمایز کرده و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.

فقط کافیست به شرکت‌های بزرگ دنیا نگاه کنید، برای مثال اپل از طریق عناصر بصری و متنی توانسته ساختاری یکپارچه بین لحن برند و محصولات خود ایجاد کند. هر فردی در هر جای دنیا وقتی به لوگوی اپل نگاه می‌کند، یاد شعار «متفاوت بیندیشید!» می افتد. وقتی مردم به اپل فکر می‌کنند، فقط به یک شرکت فناوری نمی‌اندیشند بلکه با فکر کردن به اپل می‌توانند دیدگاه‌های خلاقانه خود را زنده کنند.

برندسازی ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی است که به افراد کمک می‌کند درباره یک شرکت، یک محصول یا یک شخص به روشی خاص فکر کنند. در حقیقت، تمرکز بر برند به همان اندازه که برای دیزنی، آمازون و فیسبوک ضروری است برای موفقیت و رشد کسب و کار شما نیز اهمیت دارد. توجه به برندینگ را می‌تواند نتایج را رقم بزند:

  • آگاهی از برند را تقویت می‌کند.
  • شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.
  • شرکت شما را تعریف می‌کند.
  • به ارتباط با مشتریان در سطح عمیق‌تر کمک می‌کند.
  • معرفی خدمات و محصولات جدید را آسان می‌کند.

تعریف برندینگ از نظر کار‌ آفرینان بزرگ دنیا

به طور کلی برندینگ یا برندسازی (Branding)، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد،بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر مخاطبان افزایش می‌یابد.

 

  • اَل ریس، لورا ریس در کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی برندسازی را اینگونه معرفی می کنند:

“برندینگ (Branding) محصول پیام‌ها و گزارش‌های رسانه‌ها است.هر چه تعداد این پیام‌ها بیشترباشد محتوای آن‌ها مطلوب تر می شود و در نهایت نام تجاری کسب‌وکار قوی تر خواهد شد.” 

 

  • جف بزوس(Jeff Bezos)، بنیانگذار سایت آمازون برندینگ: 

” برندها توسط مخاطبان آن  تعریف خواهند شد نه صاحبان کسب و کار. در واقع برند چیزی  که شما صاحب کسب‌وکار می گویید نیست، برند بلکه چیزی است که مخاطبان درباره‌ی شما می گویند.”

 

  • ایلان ماسک (Elon Musk)، کارآفرین فناوری و مدیر عامل شرکت تسلا موتورز:

” برند تنها یک احساس است و این احساس با گذشت زمان با واقعیت مطابقت پیدا خواهد کرد.” 

 

  •  ست گادین (Seth Godin)، کارآفرین و سخنران:

“به مجموعه انتظارات، خاطرات، داستانها و ارتباطی که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان خدمات یا محصولات شما را دریافت کنند برندسازی گفته می‌شود.” 

برندینگ چه اهمیتی در کسب‌وکارها دارد؟

برندینگ به معنای ایجاد و شناساندن نام و تصویر یک کسب و کار در ذهن مخاطبان است و با ایجاد یک ارتباط عاطفی، آن ها را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند.

6 دلیل برای اهمیت به برندینگ در کسب و کارها: 

  1. جذب مشتریان: برندینگ با ایجاد تصویری متمایز از کسب و کار شما، می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و اعتماد آنها را به دست آورد.
  2. حفظ مشتریان: یک کسب‌وکار  با شناخته شدن در بازار و همچنین ارائه خدمات و محصولات با کیفیت می‌تواند به حفظ مشتریان خود در برابر رقبا کمک کند.
  3. افزایش ارزش کسب و کار: برندینگ باعث افزایش ارزش کسب و کار و قیمت‌گذاری محصولات می‌شود.
  4. ایجاد تمایز: با تمرکز بر برندینگ، کسب و کارها می‌توانند خود را از رقبا متمایز کند و نقاط قوت خود را به واسطه آن برجسته و به مشتریان نمایش دهند. 
  5. جلب سرمایه‌گذاری: یک برند قوی، می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری و افزایش اعتبار کسب و کارها کمک کند.
  6. توسعه کسب‌وکار: با ایجاد یک برند قوی، کسب و کارها می‌توانند در صورت نیاز به توسعه و گسترش فعالیت‌های خود، از سرعت بیشتری برخوردار باشد.

بنابراین، برندینگ برای کسب و کارها بسیار مهم است و می‌تواند به افزایش فروش، جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی و افزایش ارزش کسب و کار کمک کند.

اهمیت برندینگ در کسب درآمد

7-aban-dakheli-برندینگ-چیست؟-اهمیت-برندینگ-در-کسب-درآمد-چیست؟

یک برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبایش و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه‌ی بسیار کمتر، تاثیر زیادی بر درآمدزایی شرکت بگذارد. در تجارت الکترونیک جایی که شرکت‌های جدید هر روز ظهور می‌کنند، یک برند شناخته شده می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و ایجاد سود باشد. صرف نظر از اینکه چقدر زمان و تلاش خود را صرف ایجاد یک برند جذاب می‌کنید، کسب و کار شما از زمان شروع پتانسیل تبدیل شدن به یک برند را دارد.

برای ساخت یک برند باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید به درآمد مورد نیاز خود برسید. شما از طریق داستان گویی، ایجاد روابط و کمپین‌های تبلیغاتی مختلف مانند بازاریابی پیامکی این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و یک پیوند قوی با آنها ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش است. در حقیقت، شما ابتدا باید به دل و ذهن مخاطبان خود رسوخ کنید و سپس آنها را به خرید تشویق کنید. بدون برندسازی نمی‌توانید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید و درآمدزایی کنید. نکته‌ای مهمی که برای ارسال پیامک انبوه به مشتریان وجود دارد این است که این روش کم هزینه‌ترین راه برای برندسازی است.

درباره نقش پیامک در برندسازی و تاثیر آن در رشد کسب و کارتان چه می دانید؟ در مقاله ای جداگانه اهمیت این موضوع می پردازیم. 

4 نمونه موفق در برندینگ

1. برند اپل (Apple):

یکی از مثال‌های موفق در برندینگ، برند Apple است. Apple با طراحی محصولات با کیفیت بالا، طراحی ساده و خلاقانه، توانسته است نام خود را به عنوان یکی از برندهای موفق در دنیای فناوری و الکترونیک ثبت کند. برند اپل با استفاده از یک نام تجاری ساده و قابل حفظ، یک نماد سیب سیاه و سفید به عنوان نماد برند، و استفاده از تبلیغات موثر، توانسته است تعدادی از محصولاتی را که هیجان و تمایل مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کند، ارائه دهد. برند Apple به دلیل استفاده از این استراتژی‌های برندینگ، به یکی از برندهای پرطرفدار در سراسر جهان تبدیل شده است.

2. برند نایک (Nike):

 برند Nike بر اساس شعار “Just Do It” و با تمرکز بر ورزش و تلاش برای بهبود عملکرد فردی، یک برند معتبر و مشهور شده است. این برند تلاش کرده است با استفاده از تبلیغات خلاقانه، همکاری با ورزشکاران معروف و ارائه محصولات با کیفیت بالا، تصویر خود را در بین مشتریان پایدار کند.

3. برند کوکاکولا (Coca-Cola):

برند Coca-Cola به عنوان یکی از برندهایی که در بیشتر کشورهای جهان شناخته شده است، می‌تواند به عنوان یکی از موفق‌ترین برندهای دنیا نام برده شود. کوکاکولا با تمرکز بر روی شعار “taste the feeling” تلاش کرده است تا به مشتریان خود تجربه احساسی (بازاریابی حسی) ارائه دهد و تصویر خود را به عنوان یک برند سرگرمی و تفریحی ثابت کند.

4. برند Amazon:

برند Amazon به عنوان یکی از برندهای پیشرو در بازار آنلاین، موفق به ایجاد تصویری از خدماتی کامل و راحت برای مشتریان خود شده است. با ارائه خدماتی همچون خرید آنلاین، ارسال سریع، خدمات پرداخت و دریافت آسان و برنامه Prime خود، Amazon توانسته است اعتماد مشتریان خود را به دست آورده و به یکی از برندهای معتبر و مشهور در جهان تبدیل شود.

انواع روش های برندینگ

1. برندینگ مکان:

روشی از بازاریابی است که امکان ایجاد هویت منحصر به فرد برای شهر، استان یا کشور خاصی را می‌توان با استفاده از آن به وجود آورد. برای درک بهتر بیاید نگاهی به مکان های مشهور بیندازیم شما این مکان ها را تحت چه عنوانی به یاد می آورید؟ شهر پاریس: به عنوان شهر عاشق‌ها و فشن – کشور هند: کشور رنگ و رقص.

2. برندینگ داخلی(Internal branding):

برندسازی همیشه از درون کسب و کارها آغاز می شود؛ هدف این روش برندسازی، افزایش تعامل کارکنان با اهداف شرکت و تقویت حمایت از برند است.

3. نوسازی برند (Rebrand):

ریبرندینگ یا بازسازی برند (Rebrand) فرایند تغییر کامل در کل برند است که مواردی مانند لحن صدا، طرح رنگ، هویت بصری و شخصیت برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد

4. برندینگ سازمان:

برندسازی سازمانی روشی از برندسازی است که در آن تلاش می شود تا از طریق کارمندان، منابع انسانی، مدیریت استعدادها و امکانات سازمانی یک کسب و کار بتواند توجه بازار هدف را بیشتر به سمت خود جلب کند.

5. برندینگ مشارکتی(Co-branding):

برندینگ مشارکتی (Co-branding) یک از روش های برندسازی است که در آن برندها برای به دست آوردن نتایج مطلوب با یکدیگر همکاری می کنند.

6. برندینگ دیجیتال(Digital branding):

فرایند برندسازی در فضای انلاین برندینگ دیجیتال نام دارد که مشابه بازاریابی دیجیتال، کانال های مختلفی برای اجرای آن وجود دارد.

7. برندینگ محصول(Product Branding):

اگر محصولی را تولید یا ارائه می دهید مهم ترین دغدغه شما آشنایی مشتریان و همچنین برقراری ارتباط با آن است. برندینگ محصول در واقع استراتژی از برندینگ است که با بهره گیری از هویت برند سعی به معرفی محصولی خاص یا توسعه آن دارد.

8. برندینگ جغرافیایی(Geographical Branding):

بسیاری از کسب و کارهای از این روش برندسازی استفاده می‌کنند تا خدمات خود را  در منطقه ای خاص به مشتریان هدفشان معرفی کنند.

9. پرسونال برندینگ:

دنیای امروز با توجه به ظهور شبکه های مجازی بیشتر این روش بازاریابی به چشم میخورد. پرسونال برندینگ تبلیغ و برندسازی فردی است؛ اشخاص از برندسازی شخصی برای متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنند.

عناصر برندینگ ( Branding Elements ) چیست؟ 

عناصر برندینگ (Branding Elements) شامل همه عواملی است که برای ساختن شناخت و تمایز برند از سایر برندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساختن یک برند موفق، نیاز به استفاده از این عناصر است.

5 عنصر اصلی برندینگ

1- نام برند (Brand Name): این عنصر از مهمترین عناصر برندینگ است و نامی است که برای برند انتخاب می‌شود و باید قابل حفظ و قابل تلفظ باشد تا به راحتی در ذهن مخاطب جا پیدا کند. معمولا برندهایی که حاوی داستانی برای نامگذاری برند دارند در ذهن مخاطبان بیشتر ماندگار می‌شوند. 

2- لوگو (Logo): لوگو نماد و علامت برند است که به عنوان یک شناسه برند استفاده می‌شود. به زبان ساده، لوگوی تصویری است است که مخاطبان با دیدن آن به یاد شما بیوفتند. این نماد معمولاً با رنگ‌ها و شکل‌های خاصی طراحی می‌شود تا ارتباط ذهنی با برند ایجاد کند. اشتباهات رایج در طراحی لوگو باعث می‌شود تا کسب‌وکارها پس از شناخته شدن مجبور به تغییر لوگوی و برندینگ مجدد شوند به همین منظور در طراحی لوگو بسیار دقت کنید. 

3- هویت برند (Brand Identity): این عنصر شامل تمامی خصوصیات و ویژگی‌های بصری برند است که باعث شناخت آن توسط مخاطبان می‌شود. هویت برند برند شامل رنگ‌ها، فونت‌ها، لحن، تصاویر و سبک‌های گرافیکی می‌شود.

4- شعار برند (Brand Slogan): شعار برند جمله‌ای است که مفهوم و فلسفه برند را خلاصه می‌کند و برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شود. احتمالا شعار‌های برند زیادی را به یاد می‌آورید اما برای لمس بیشتر این بخش نمونه شعارهای برند ایرانی را برای شما مثال می‌زنیم.

  • پاکشوما: ” پاکشوما به سلامت خانواده می‌اندیشد”
  • سایپا: ” سایپا، مطمئن”
  • سن ایچ: “سن ایچ و دیگر هیچ”
  • همراه اول: ” هیچکس تنها نیست! همراه اول”
  • مدیانا: ” ارتباط بسازید” 

5- صدا (Sound): صدا عنصر مهمی در برندینگ است که با استفاده از موسیقی و صداهای خاصی ساخته می‌شود و به عنوان یک شناسه برند به کار می‌رود.

برندسازی چگونه انجام می‌شود؟

برندهای مطرح دنیا

برندسازی به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک شرکت یا محصول به یک برند مشخص تبدیل می‌شود. برندسازی یک فرایند گسترده است که شامل مراحل زیادی می‌شود. در زیر به مراحل اصلی آن اشاره می‌‌کنیم اما در مقاله مراحل برندینگ به طور کامل تمامی گام‌های برندینگ را عنوان کردیم.

  • بررسی بازار: این مرحله شامل بررسی بازار و تحلیل رقبا، تحلیل نیاز مشتریان و بررسی روند بازار است.
  • تعیین هویت برند: در این مرحله، باید هویت برند تعیین شود. این شامل تعیین نام، شناسه بصری و صدا برای برند است.
  • طراحی نماد و لوگو: طراحی نماد و لوگو برای برند یکی از مهمترین مراحل برندسازی است. این مرحله شامل طراحی یک نماد منحصر به فرد و یک لوگوی شناخته شده برای برند است.
  • تدوین استراتژی بازاریابی: در این مرحله، استراتژی بازاریابی برای برند تعیین می‌شود. این شامل تعیین بازار هدف، پوشش محصول، قیمت‌گذاری و تبلیغات است.
  • اجرای استراتژی بازاریابی: در این مرحله، استراتژی بازاریابی اجرا می‌شود. این شامل تبلیغات، روابط عمومی، فروش، خدمات مشتریان و مدیریت برند است.
  • ارزیابی عملکرد برند: در این مرحله، عملکرد برند بررسی می‌شود. این شامل بررسی بازخورد مشتریان، پاسخ به انتقادات و بهبود عملکرد برند است.

این مراحل بر اساس شرایط و نیازهای هر برند ممکن است متفاوت باشد. آشنایی با دلایل اصلی شکست یا پیروزی استراتژی برندینگ به شما کمک می‌کند تا موفق‌تر در بازار رقابت ظاهر شوید.

پیاده سازی استراتژی برندسازی

برندسازی فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکردی حساب شده است. ابتدا باید استراتژی برندسازی خود را تعریف کنید. برای این کار باید به بررسی نیازهای کسب و کار و سپس تقاضای بازار بپردازید. ما برای کمک به شما جهت برندینگ و دریافت حمایت از برند ، نکات مهمی را در ادامه آورده‌ایم:

1- مشتریان خود را درک کنید

برای برقراری ارتباط موثر، باید عناصری که بر مشتریان هدف شما تأثیر می‌گذارند را شناسایی کنید و بر روی استفاده صحیح از آنها متمرکز شوید. از خود بپرسید: «کاربران هدف ما چه چیزی می‌خواهند؟ چه چیزی باعث انگیزه آنها می‌شود؟ آنها چه چیزی را در مورد برند ما دوست دارند؟ آنها در چه جمعیت سنی قرار دارند؟ چه مشکلاتی دارند؟ و سوالات بیشتر.» شما با ایجاد «پرسونای مخاطب» می‌توانید گام اول در برندسازی را انجام دهید.

2- شخصیت برند خود را تعریف کنید

ماهیت برند تداعی کننده شخصیت کسب و کار شماست که در آن تجربیات مشتری را ارائه خواهید کرد. این شخصیت به شدت تحت تأثیر اطلاعاتی است که شما در مورد مشتریان هدف خود جمع آوری می‌کنید. «چه لحن صدایی برای کاربران هدف شما مناسب است؟ کدام نوع زبانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت؟ چه تصاویری توجه آنها را جلب خواهد کرد؟ مخاطبان هدف ما چه رنگی را دوست دارند؟ و سوالات بیشتر.» شخصیت برند به مانند استایل یک خانم خوش پوش با موهای پرپشت و چتری است!

3- به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانید

«وعده نهایی که به مشتریان خود می‌دهید چیست؟ چگونه محصولات یا خدمات شما زندگی آنها را بهتر می‌کنند؟ چگونه می‌خواهید به وعده‌های خود عمل کنید؟» شفاف بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های برندینگ است. هر وعده که می‌دهید را عملی کنید زیرا این کار نشان دهنده شفافیت و احترام شما به کاربران است. اگر می‌گویید: «خدمات ما کم هزینه است!» حتماً مقرون به صرفه بودن خدمات خود را در عمل نشان دهید. وعده الکی دادن بزرگترین ضربه را به کسب و کار شما می‌زند.

4- به دارایی‌های بصری خود توجه کنید

خریداران (چه آنلاین و چه آفلاین) محصولاتی که می‌خرند را لمس و احساس کنند، بنابراین تجربه بصری برای آنها بسیار مهم است. دارایی‌های بصری یک برند مانند طراحی وبسایت، فونت‌ها و تایپوگرافی، پالت رنگ‌ها، لوگو و همچنین تجربه بسته بندی و جعبه گشایی (انباکسینگ) اثر شگفت انگیز بر مخاطب دارند. معمولا برای هر یک از این موراد در برند بوک قواعد و قوانینی تعریف شده است. دارایی‌های بصری ابزارهای قدرتمندی برای برندسازی هستند زیرا در خاطر مخاطبان باقی می‌مانند.

برای مثال، روسری آبی نیلی معشوقه شما که به دوربین لبخند زده است، دارایی بصری او محسوب می‌شود که شما را از خود بی‌خود می‌کند!

5- با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید

اکنون آماده هستید تا برندی را که با دل و جان ساخته‌اید را به مخاطبان هدف خود معرفی کنید. این مرحله نیز خود به تنهایی به استراتژی و هدف گذاری نیاز دارد. همچنین باید بودجه مورد نظر خود را تنظیم کنید تا ببینید در کدام کانال‌های بازاریابی توانایی ورود دارید (بازاریابی برند). برای ارتباط موثر با مشتریان و تعامل با آنها از راه‌های زیر اقدام کنید:

  • ساخت وبسایت و ارائه خدمات و محصولات
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام و غیره)
  • تولید محتوا در قالب پست‌های وبلاگ
  • تبلیغات رسانه‌ای چاپی و بازاریابی محیطی
  • دکوراسیون و چیدمان مدرن محل کار
  • بسته بندی شکیل و مناسب برای محصولات
  • راه‌های ارتباطی مانند سیستم پنل پیامکی، تلفن ابری، ایمیل، واتساپ و غیره

6- از مشتریان خود تشکر کنید

چیزی به سادگی تشکر از مشتریان وفادارتان نمی‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. با اجرای برنامه‌های مختلف برای تشکر از مشتریان وفادار خود از آنها قدردانی کنید. برای مثال، تخفیفات ویژه در نظر بگیرید یا به آنها هدیه دهید. با استفاده از خدمات «ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی» از کلیه مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند، تشکر ویژه کنید. قدردانی کردن از مشتریان راهی عالی برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و برندینگ است.

اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ

  • برند و برندینگ دو مفهوم متفاوت هستند که بسیاری از افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. در ادامه برخی از اشتباهات رایج در مفهوم برند و برندینگ را بررسی می‌کنیم:
  • تصور اینکه برند فقط یک لوگو یا نام است: برند بیشتر از یک علامت تجاری است و شامل تمام جوانب محصول یا خدمات شما است. برند شامل نام، لوگو، الگو، سبک، تصویر سازی، رنگ‌ها، بسته‌بندی، ارتباطات با مشتری و بسیاری دیگر از جنبه‌های مربوط به شناسایی ویژگی‌های محصول یا خدمات شما است.
  • فکر کردن اینکه برند فقط برای شرکت‌های بزرگ است: برندینگ برای همه انواع شرکت‌ها و کسب و کارها اهمیت دارد، بدون توجه به اندازه و مقیاس آن‌ها. همه کسب و کارها به یک برند نیاز دارند تا ارتباطاتشان با مشتریان بهتر شود و به یک هویت مشترک برای برند سازی بپردازند.
  • تصور اینکه برندینگ فقط یک استراتژی بازاریابی است: برندینگ یک فرآیند جامع  و جدا است که باید در تمام جوانب کسب و کار شما مورد توجه قرار گیرد. برندینگ از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک، طراحی، تحلیل و ارزیابی بازار، بازاریابی برند و ارتباطات با مشتریان بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد.

ارزش برندهای مهم جهان در سال 2022

482,215 $m

  اپل (Apple) 1

278,288 $m

مایکروسافت (Microsoft)

2

274,819 $m

آمازون (Amazon)

3

251,751 $m

گوگل (Google)

4

87,689 $m

سامسونگ (Samsung)

5

57,535 $m

کوکاکولا (Coca-Cola)

6

56,103 $m

مرسدس بنز (Mercedes-Benz)

7

50,325 $m

دیزنی (Disney)

8

50,289 $m

نایک (Nike)

9

48,647 $m

مک دونالد (McDonald’s)

10

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) چیست؟

مسئولیت اجتماعی شرکت به سازمان‌هایی اشاره دارد که مسئولیت کارهای خود را نسبت به جامعه بر عهده می‌گیرند. CSR مفهومی است که به موجب آن شرکت‌ها به نگرانی‌های اجتماعی و محیطی در جریان اصلی عملیات تجاری خود اهمیت می‌دهند. مسئولیت اجتماعی شرکت یک مفهوم داوطلبانه است که مسیر تجارت هدایت می‌شود. این مهم فرآیندی است ارزش مشترک را از طریق همکاری با همه ذینفعان به حداکثر می‌رساند و تضمین می‌کند که منافع شرکت‌ها و منافع جامعه در یک مسیر قرار دارند.

کلام آخر

احتمالاً نام شرکت‌های بزرگ را شنیده‌اید اما وجه اشتراک همه آنها چیست؟ پاسخ ساده است: «آنها اهمیت برندینگ را درک می‌کنند.» سازمان‌های بزرگ در ابتدا برندهایی مشهوری در دنیای تجارت نبودند اما توانستند به غول‌های بازار امروز تبدیل شوند زیرا درک کردند که چرا برندسازی به ویژه در مراحل اولیه مهم است.

شما می‌توانید برندسازی برای استارتاپ خود را از همین امروز شروع کنید اما برای ماندن در مسیر به استراتژی، برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز دارید. برندسازی یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه در طول زمان و با آزمون خطا به سرانجام می‌رسد. به همین دلیل ارتباط سازی با مخاطبان بسیار ضروری است. برای این منظور می‌توانید از خدمات پنل پیامک تبلیغاتی مدیانا برای تعامل و ارتباط موثر با مشتریان خود بهره ببرید.

سوالات متداول

برندینگ به فرایند ساختن، تعریف هویت و شناخت یک محصول، خدمت یک سازمان با استفاده از نام، شعار، طرح، رنگ و علامت تجاری مشخص اشاره دارد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .