پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

افزونه کنکاش: راهکاری برای خرید مجدد مشتریان قدیمی 

11-mehr-افزونه-کنکاش-راهکاری-برای-خرید-مجدد-مشتریان-قدیمی

اگر بتوانید مشتریان خود را راضی نگه‌دارید و حفظ کنید، تا مدت‌های زیادی می توانید سود ببرید و دیگر نیاز نیست تا برای فعالیت‌های بازاریابی هزینه کنید. یکی از روش های حفظ مشتری و ریتنشن مارکتینگ که امروزه جز روش های محبوب بازاریابی است ارائه هدایای جذاب و مورد نیاز مشتری و ترغیب آن ها برای خزید مجدد است. با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما اموزش دهیم که چگونه با افزونه کنکاش می توانید مشتریان سابق کسب و کار خود را ترغیب به خرید دوباره کنید. 

مشتریان بزرگترین سرمایه‌ی هر کسب و کاری هستند وحفظ آن ها علاوه بر وفاداری، بازاریابی دهان به دهان، سود و فروش زیادی را به همراه خواهد داشت. 

یکی از روش های ارائه تخفیفات و هدایای به مشتریان برای جلب نظر مجدد آنها ارسال پیامک تخفیفات و کد تخفیف است. مهم ترین دلیل استفاده از پیامک برای اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان هزینه اندک ارسال پیامک نسبت به سایر روش ها مانند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی تلفنی است. جدا از موضوع هزینه، سرعت ارسال پیام و نرخ باز شدن پیامک در کسری از ثانیه نیز در انتخاب این کانال قدرتمند بی تاثیر نیست. 

افزونه کنکاش چیست؟ 

افزونه ووکامرس کنکاش به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا مشتریانی را که در گذشته از سایت خرید کرده اند به صورت از طریق انواع مختلفی از ارسال پیامک به خرید دوباره تشویق کنند. 

نحوه کار افزونه کنکاش

دسته بندی یا به اصطلاح سگمنت کردن مشتریان به کسب و کارها کمک می کند تا با هدفمندی بیشتر پیامک ها را برای مشتریان شخصی سازی و اثرگذاری بازاریابی پیامکی را افزایش دهید.  با استفاده از افزونه کنکاش و تنظیم زمان و مدت می توانید به صورت خودکار گزارش و بررسی از سفارشات تکمیل شده، تحویل داده شده، در حال ارسال، در انتظار بررسی و افزونه حمل و نقل داشته باشید و بر اساس بازده زمانی انتخابی خود به هر دسته پیامک ارسال کنید. 

برای مثال شما می توانید تنظیم کنید که اگر این مشتری شما که تازه سفارش خود را تکمیل کرده تا 3 ماه آیند از سایت شما خریدی نکرد به صورت خودکار پیامکی با متن و در ساعت y به آن ارسال شود.  

امکانات افزونه دعوت مشتریان قدیمی کنکاش

  • قابلیت ارسال پیامک و ایمیل 
  • تنظیم ساعت و زمان ارسال ایمیل و پیامک 
  • قابلیت تنظیم و ارسال پیامک دوره ای
  • پشتیبانی از پترن برای ارسال پیامک 
  • قابلیت تعریف تعداد روز مشخص برای بررسی سفارشات
  • امکان ارسال کد تخفیف سفارشی برای مشتریان قدیمی 
  • افزایش ورودی سایت و بهبود سئو
  • هماهنگ با افزونه پیامک ووکامرس فارسی (دارای شورتکد های اختصاصی)

اتصال پلاگین کنکاش به پنل اس ام اس مدیانا 

افزونه کنکاش به تنهایی قابلیت اتصال به سامانه پیامکی را ندارد و باید در کنار افزونه اسال پیامک ووکامرس مورد استفاده قرار گیرد.

از منوی اصلی سایت وردپرسی خود بر روی گزینه “دیجیتال مارکتینگ” کلیک کنید تا به افزونه ارسال کد تخفیف کنکاش دسترسی پیدا کنید. 

تنظیم و راه‌اندازی افزونه

برای راه اندازی پلاگین کنکاش ابتدا باید افزونه ارسال کد تخفیف کنکاش را خریداری کنید تا بتوانید بر اساس لایسنس ارائه شده آن را فعال کنید. 

بعد از وارد کردن لایسنس در افزونه، سراغ تنظیمات اصلی افزونه بروید. 

مطابق تصویر روی گزینه “تنظیمات افزونه” کلیک کنید.

تمام تنظیمات لازم برای استفاده از افزونه ارسال پیامک کنکاش در همین بخش انجام می شود. 

تنظیمات کنکاش

زمان‌بندی در افزونه کنکاش

در این قسمت شما انتخاب می کنید که پیامک های ریتنشن و تشویقی برای خرید مجدد به مشتریان که به صورت خودکار ارسال میشود در چه بازده زمانی ارسال شود. 

تنظیمات افزونه

ساعت ارسال: پیامک خودکار کسب و شما به مشتریان سابق، باید در ساعت مشخصی ارسال شوند تا مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکند. ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. دقت کنید که فرمت ساعت بصورت 24 ساعت می‌باشد.

تعداد ماهی که باید سفارشات آن دوره بررسی شوند: همانطور که از نام این قسمت مشخص است تعداد ماه‌هایی که سفارشات باید به صورت دوره‌ای بررسی شوند را باید وارد کنید. برای مثال سفارشاتی که در 4 ماه اخیر ثبت شده‌اند.

تعداد ماهی که باید از ثبت سفارش گذشته باشد و در این مدت تا الان سفارشی ثبت نکرده باشد: چقدر فرصت برای بازگشتن مشتریان به کسب و کار خود لازم دارید؟ و از چه زمانی به بعد قصد دارید  اقدام برای بازگرداندن آن ها کنید. در نظر داشته باشید که مقداری که در این فیلد وارد خواهید کرد از فیلد بالایی کمتر است. 

تعداد پیامکی که در روز باید ارسال شوند: تعداد پیامک هایی که در روز باید از سایت شما ارسال شود را مشخص کنید. 

ارسال پیامک در افزونه ووکامرس کنکاش

متن پیامک کنکاش

در این قسمت از پلاگین کنکاش می توانید متن پیامکی که قرار است برای مشتریان ارسال کنید را تنظیم و وارد کنید. 

توجه داشته باشید که اگر گزینه “فعالسازی ارسال پیامک” در پلاگین فعال نباشد، ارسالی صورت نخواهد گرفت. 

در بخش متن پیامک، متن دلخواه خود را که قرار است به مشتریان قدیمی ارسال شود را وارد نمایید. برای نگارش بهتر پیامک ها، مقاله نکات کلیدی نگارش و ارسال پیامک را مطالعه کنید.

برای استفاده و مشاهده شورت کدهای ارائه شده در افزونه روی متن آبی رنگ که در تصویر کلیک کنید.

شورت کدهای ارائه شده در افزونه ووکامرس کنکاش به شرح زیر است:

{name} = نام مشتری

{family} = نام خانوادگی مشتری

{coupon} = کد تخفیف 

فعالسازی سیستم کوپن 

کوپن تخفیف

در این مقاله به شما آموزش دادیم که با ارائه کد تخفیف در متن پیامک می تواند بازاریابی بازگشتی داشته باشید و مشتریان قدیمی خود را ترغیب به خرید از سایت کنید. 

در این بخش از پلاگین کنکاش که برای همین موضوع ایجاد شده امکان فعالسازی سیستم کوپن، کد تخفیف و…استفاده از شورت کد ارائه شده در افزونه کنکاش فراهم است. 

فعالسازی: برای استفاده از امکان ارسال کد تخیف در متن پیامک باید ایتدا به روی گزینه فعالسازی کلیک کنید. 

مقدار تخفیف: مقدار تخفیف (بر اساس درصد یا تومان) را مشخص و وارد نمایید. 

نوع کد تخفیف: در این قسمت می توانید انتخاب کنید تخفیفات شما به صورت درصدی یا قیمت ثابت باشند. 

مثال: اگر در بخش کد تخفیف، مقدار 30 را وارد کنید و نوع کد تخفیف را روی درصدی قرار دهید، کد تخفیف 30 درصدی برای شما ایجاد میشود. 

اما اگر در بخش کد تخفیف مقدار 30000 را وارد کنید و نوع کد تخفیف را روی قیمت ثابت قرار دهید، یک کد تخفیف 30000 تومانی برای شما ایجاد می شود.  

مدت اعتبار کد تخفیف: مشخص کنید کد تخفیف ارسالی شما تا چه تاریخی اعتبار داشته باشد. 

در انتها با کلیک روی گزینه ذخیره تمامی تنظیمات را ذخیره کنید. 

کلام آخر 

اگر تصمیم دارید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید و با وفادارسازی آن ها به کسب و  کار خود رونق ببخشید برای سایت فروشگاهی خود افزونه کنکاش را خریداری کنید فراموش نکنید که برای ارسال پیامک ابتدا باید سایت خود را به ابزار قدرتمند پیامک مجهز کنید تا بتوانید با انواع افزونه های متفاوت پیامک های مختلف را برای مشتریان خود ارسال کنید. با استفاده از پنل اس ام اس مدیانا می توانید تبلیغات کنید، با مشتریان در ارتباط باشید و اطلاع رسانی های مهم کسب و کار خود را به سرعت به دست مشتریان برسانید. برای دریافت رایگان پنل پیامکی مدیانا فرم سفارش را پر کنید. 

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .