پلتفرم جامع ارسال پیامک، پیام صوتی و تلفن ابری مدیانا

نکات کلیدی نگارش و ارسال پیامک تبلیغاتی

نکات-کلیدی-نگارش-و-ارسال-پیامک-تبلیغاتی

اگر تصمیم دارید که کسب‌وکار خود را به وسیله پیامک تبلیغاتی به مخاطبان خود معرفی کنید، پیش از اقدام برای ارسال پیامک باید با نکات کلیدی نگارش پیامک تبلیغاتی آشنا شوید. چرا که بر اساس تحقیقات،طراحی و اجرای اصولی، از مهم ترین فاکتوری هایی است که باعث می‌شود تا خواننده تصمیم بگیرد که پیامک شما را باز کند و یا آن را نادید بگیرد! توجه به زمان ارسال، نحوه ی شروع پیامک، پایان بندی، تعداد کارکتر موجود در پیامک، ایموجی های به کار رفته و محتوای آن و…. از جمله مواردی است می‌تواند خوانده شدن پیامک تبلیغاتی شما را تضمین کند.

چه زمانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنم؟

یکی از نکاتی که حتما لازم است در زمان ارسال اس ام اس تبلیغاتی و شروع کمپین های تبلیغات پیامکی رعایت کنید، زمان مناسب ارسال است. اما زمان مناسب دقیقا چه موقع است؟ و چرا اهمیت دارد؟

پیامک تبلیغاتی شما باید در زمانی به دست مشتری و مخاطبان شما ارسال شود که به آن نیازمند هستند و علاوه بر آن در زمانی باشد که مشکل و یا دردسری برای دریافت کنندگان پیامک ایجاد نکند.

فرض کنید ساعت 12 شب در حال آماده شدن برای خواب هستید و شاید هم تازه به خواب رفتید و با صدای زنگ پیامک از خواب بیدار می‌شوید! مطمئنا در این شرایط بدترین و نگران کننده ترین افکار در ذهن شما نقش میبند و مضطرب می‌شوید؛ اما زمانی که پیامک خود را باز می‌کنید با اس ام اس تبلیغاتی خرید کولر گازی با قیمت مناسب از بانه مواجهه می‌شوید! چه احساسی در آن لحظه خواهید داشت؟

ایجاد دردسر و ارسال بی موقع پیام یکی از مهم ترین دلایل مسدود کردن تبلیغات پیامکی و قرار دادن خطوط در بلک لیست است. با ارسال پیامک به موقع و تاثیرگذار می‌توان از مزاحمت یا ایجاد دردسر و مشکل برای مخاطبان جلوگیری نمود.

ارسال به موقع تبلیغات پیامکی می تواند اثر بخشی تبلیغ را بالاتر ببرد!

تصور کنید مدیریت یک مکان تفریحی ، قصد دارد جهت تبلیغات از پنل ارسال پیامک خود استفاده کند تا خانواده ها را به عنوان مخاطب هدف، جذب کند.

اکثر افراد یک خانواده در طول هفته، درگیر کار و مشغله های روزمره خود می باشند و زمانی برای تفریح ندارند.در نتیجه ارسال اس ام اس درمورد این کسب‌وکار، در طول هفته اثربخشی زیادی نخواهد داشت.

زمان مناسب ارسال اس ام اس تبلیغاتی
پیام تبلیغاتی درست را، در زمان درست برای افراد درست بفرستید.

اما می دانیم که خانواده ها اکثراً، آخر هفته ها زمانی را برای تفریح اختصاص می‌دهند. پس زمان مناسب برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی در این دسته از مشاغل می تواند پنجشنبه و جمعه ها باشد.

زیرا در این زمان معمولا افراد یک خانواده دور هم جمع می شوند و برای استراحت و دور شدن از فضای کار و همچنین تنش های روزمره، احساس نیاز به تفریح و گشت وگذار میکنند.

این زمان بهترین و تاثیرگذارترین زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی برای کسب و کارهای تفریحی خواهد بود.

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی برای پزشکان

تصور کنید یک دندانپزشک می خواهد برای مطب خود از تبلیغات به روش ارسال پیامک انبوه استفاده کند.

برای این شغل بهتر است که در طول هفته ارسال پیام تبلیغاتی انجام شود. چون بازدهی بیشتری دارد و افراد در طول هفته بیشتر تمایل دارند که تمامی کارهای خود را به اتمام برسانند و معمولا این دسته از امور را به آخر هفته موکول نمی‌کنند.

آیا ساعت ارسال پیامک تبلیغاتی می‌تواند در سرعت ارسال آن تاثیر گذارد؟

یکی از نکات کلیدی نگارش پیامک تبلیغاتی، توجه به زمان ارسال پیام است. در ارسال پیام تبلیغاتی انبوه ساعت هایی وجود که اپراتورها در آزاد ترین زمان ممکن خود هستند و ترافیک کمتری وجود دارد.

ارسال پیامک انبوه در این زمان ها، سبب می شود پیامک شما سریع تر به دست مخاطبان هدف خود برسد.

در ساعت های حوالی عصر یعنی ساعت ۱۷ به بعد تا حدود ۲۱ شب بهترین زمان برای ارسال تبلیغات پیامکی از طریق سامانه پیامکی می باشد.

اما باید دقت کنید ساعاتی مانند ۲۲ شب به بعد زمان مناسبی برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نیست.

در این ساعات خانواده ها در حال استراحت هستند و ممکن است پیامک شما بار و انرژی منفی برای آن ها داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید  افرادی هستند که به آن ها پیامک ارسال می‌کنید. باید بدانید بازار هدف کسب‌وکار شما و مخاطبان آن چه کسانی هستند برای مثال ارسال پیامک تبلیغاتی در ساعات اداری برای کارمندان یک کار بیهوده خواهد بود.

با ذکر مثال های بالا به این نتیجه می رسیم که انتخاب ساعت ارسال پیامک انبوه با توجه به نوع مشتری و کسب و کار آن ها متفاوت است و می تواند نتیجه منفی یا مثبت در روند تبلیغات شما بگذارد.

چه روزهایی از هفته برای ارسال پیام تبلیغاتی مناسب تر است؟

همانطور که پیش تر در این مقاله عنوان شد، ساعت های ارسال پیامک تبلیغاتی برای هر مشاغل بنا بر نیاز مخاطبان و بازار هدف آن ها متفاوت است. با استناد به آن می‌توانیم نتیجه بگیریم که روزهای ارسال پیامک انبوه نیز برای هر کسب و کاری متفاوت است.

اگر شما صاحب سینما یا پارک تفریحی یا سالن تئاتر هستید، برای ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی خود، بهتر است در روزهای آخر هفته اقدام کنید.

اما اگر پزشک هستید و می خواهید برای مطب خود تبلیغات پیامکی ارسال نمایید، باید در روزهای کاری و اواسط هفته این پیام را ارسال کنید.

با درک این تفاوت ها می‌توان نتیجه گرفت که روزها و ساعت های ارسال متن تبلیغاتی، قانون و ویژگی هایی دارد که اگر می خواهیم پیام های ما نتیجه بخش باشد باید آن را رعایت کنیم.

پیامک تبلیغاتی خود را چگونه بنویسیم؟

50 کارکتر اول پیامک تبلیغاتی شما کلید موفقیت شماست. باید بدانید، زمانی که پیامک شما به دست بازار هدف کسب‌وکار شما می‌رسد تنها 50 کارکتر اول آن به صورت نوتیفکیشن به روی تلفن همراه مخاطبات قابل مشاهده است. آن زمان است که با توجه به نوع نگارش شما در 50 کارکتر اول مخاطب تصمیم می‌گیرد پیامک شما را باز کند و یا از خواندن آن صرف نظر کند. در ادامه به نکات کلیدی نگارش پیامک تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

تعداد کاراکتر ارسالی در اس ام اس تبلیغاتی باید چه تعداد باشد؟

  1. تعداد برای پیامک های فارسی:
  • صفحه اول: ۷۰ کاراکتر
  • صفحه دوم: ۶۴ کاراکتر
  • صفحه سوم: ۶۷ کاراکتر
  • صفحه چهارم: ۶۷ کاراکتر
  • از صفحه چهارم به بعد: ۶۷ کاراکتر
  1. تعداد برای پیامک های لاتین:
  • صفحه اول: ۱۶۰ کاراکتر
  • صفحه دوم: ۱۴۶ کاراکتر
  • صفحه سوم: ۱۵۳ کاراکتر
  • صفحه چهارم: ۱۵۳ کاراکتر
  • از صفحه چهارم به بعد: ۱۵۳ کاراکتر

آیا ساعت ارسال، در سرعت ارسال پیامک تاثیر دارد؟

برای ارسال پیام تبلیغاتی انبوه، ساعاتی وجود دارد که ترافیک کمتری در اپراتورها وجود دارد.

ارسال پیامک انبوه در این زمان ها، باعث می شود پیامک شما سریع تر به دست مخاطب برسد.

سرعت ارسال پیامک

در ساعاتی حوالی عصر یعنی ساعت 17 به بعد تا حدود 21 شب بهترین زمان برای تبلیغات پیامکی از طریق پنل پیامکی می باشد.

اما باید دقت کنید ساعاتی مانند 22 شب به بعد زمان مناسبی برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی نیست.

در این ساعات خانواده ها در حال استراحت هستند و ممکن است پیامک شما بار و انرژی منفی برای آن ها داشته باشد.

مورد بعدی که حتما باید رعایت شود این است که دقت کنید برای چه کسانی پیام می فرستید. مثلا در ساعات اداری برای کارمندان پیام تبلیغاتی نفرستید.

با ذکر مثال های بالا به این نتیجه می رسیم که انتخاب ساعت ارسال پیامک انبوه با توجه به نوع مشتری و کسب و کار آن ها متفاوت است و می تواند نتیجه منفی یا مثبت در روند تبلیغات شما بگذارد. پس به این موارد بیشتر دقت کنید.

6 نکته کلیدی در نگارش پیامک تبلیغاتی

کپی رایتینگ، یاهمان طراحی متن تبلیغ، در ارسال پیامک، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. باید سعی کنید از تعداد کاراکتری که در اختیار دارید بهترین استفاده را کنید. در تبلیغات پیامکی این محتوا است که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و آن ها را راضی به دریافت خدمات و یا محصولات شما می‌کند پس تا جایی که ممکن است در محتوای آن باید دقت شود. در ادامه به برخی از نکات کلیدی نگارش پیامک تبلیغاتی می پردازیم.

1- متن پیامک تبلیغاتی باید محترمانه و دوستانه باشد!

این جمله به این معناست که در یک پیام تبلیغاتی نحوه بیان و نوشتن متن، باید طوری باشد که خواننده احساس صمیمیت و امنیت داشته باشد.

در این صورت است که مخاطب می‌تواند به شما، برند و کسب و کارتان اعتماد کند و در نهایت منجر به خرید و یا دریافت خدمات ازکسب‌وکار شما شود.

2- بسیار مهم است که پیام تبلیغاتی خود را چگونه شروع کنید!

جملات اولی که در ارسال پیامک انبوه به کار می برید یکی از مهمترین جملات هستند. شما در ابتدای پیام این را تعیین می کنید که آیا مخاطب به ادامه پیام شما توجه کند و یا از خواندن پیامک شما صرف نظر کند.

اگر جملات اول پیام شما پرانرژی و جذاب باشد احتمال اینکه پیام کامل خوانده شود زیاد است.

کلمات و جملات زیادی هستند که باعث می شود توجه مخاطب به پبام شما جلب شود. عباراتی مثل: توجه!! تخفیف فوق العاده، ارسال رایگان، جشنواره و… از موارد تاثیرگذار در ابتدای پیامک تبلیغاتی می‌باشند. این جملات می توانند در خواندن پیام شما موثر واقع شوند.

3- متن پیامک را مختصر و کوتاه بنویسید

سعی کنید کل مطلب را در چند جمله کوتاه و هدفمند به مخاطب منتقل کنید. از حاشیه رفتن در متن پیامک خودداری کنید چون با توجه به محدودیت کارکتر در ارسال پیامک نسبت به سایر روش‌های تبلیغات باید به صورت مستقیم و صریحا مطلب خود را منتقل نمایید.

در ابتدای متن پیامک میتوانید از نام برند استفاده کنید، سپس توضیحات را مختصر و مفید بنویسید و در آخر متن شماره تماس یا لینک وبسایت را درج کنید.

4- قرار دادن لینک داخل پیامک

اگر تمایل دارید تا مخاطبان خود را به بخشی از سایت و یا صفحات خود هدایت کنید، باید به لینکی که در پیامک خود قرار می‌دهید توجه نمایید.

بعد از اینکه متن تبلیغاتی پیامک توسط کاربر خوانده شد و کاربر تصمیم به کلیک کردن روی لینک درج شده کرد، مسئله مهم بعدی کیفیت صفحه فرود یا لندینگ پیجی است که به آن هدایت میشود.

صفحه های فرود( لندینگ پیج) را با دقت بررسی کنید، این صفحات باید کاملا کاربرپسند باشند تا از خروج و ریزش کاربران از سایت تا حد ممکن جلوگیری کند.

تجربه کاربری یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در طراحی صفحات وبسایت، مخصوصا صفحاتی که به عنوان لندینگ پیج انتخاب میشوند، در نظر گرفته شود.

5- فوریت را در متن اس ام اس به کاربر منتقل کنید

ممکن است یک پیامک تبلیغاتی را برای بازار هدف خاصی ارسال نمایید، اما به فوریت آن اشاره نکنید، در این صورت طبق آمار تعداد زیادی از افراد، این کار را به بعد موکول میکنند و احتمالا مشتریان بالقوه زیادی را ازدست خواهید داد.

فوریت را در متن اس ام اس به کاربر منتقل کنید

6- توجه به چگونگی به پایان رساندن متن تبلیغاتی

شروع و پایان در هر کاری بسیار مهم است توجه به شروع پیام و نحوه نگارش آن را عنوان کردیم اما پایان پیامک نیز مرحله بسیار مهمی است که باید به آن توجه نمایید. اگر پیامک شما تا آخر خوانده شود، یعنی شما در معرفی و تبلیغات خود ۹۰درصد موفق عمل کرده اید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که، در پایان متن تبلیغاتی خود راه ارتباطی با کسب‌وکار خود عنوان نمایید. ارسال پیامک تبلیغاتی بدون مشخص کردن راه ارتباطی مشتریان با کسب‌وکار شما یک پیامک بیهود خواهد بود. مشتری باید بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.

با بکارگیری تمامی این نکات ساده اما ضروری در نگارش محتوای پیامک تبلیغاتی، شناسایی زمان درست و مخاطبان هدف برای ارسال می‌توانید موفقیت خود را در بازاریابی پیامکی تضمین نمایید.

در صورت هرگونه سوال و یا راهنمایی درباره‌ی نگارش متن پیامک تبلیغاتی و یا نحوه راه اندازی و خرید خطوط  آن می توانید با سامانه پیامکی مدیانا اس ام اس در تماس باشید و از پشتیبانی 24 ساعته آن استفاده نمایید.

نتیجه گیری 

دلایل زیادی وجود دارد که مخاطبان شما تصمیم میگیرند پیامک ارسالی کسب و کارها را روی تلفن همراه خود باز کنند. در این مقاله به نکات کلیدی نگارش پیامک تبلیغاتی مانند استفاده از کلمات و ایموجی، انتخاب زمان مناسب ارسال، تعداد کارکتر و… پرداختیم. امیدواریم با رعایت این نکات بر تاثیرگذاری متن پیامک خود بیفزایید و تجربه خوبی را از بازاریابی پیامکی برای کسب و کار خود رقم بزنید. شما از تجربه نگارش متن پیامکی خود برایمان بنویسید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .