آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی

10-mehr-آشنایی-با-بهترین-اپلیکیشن‌های-ضبط-مکالمات-تلفنی

ضبط مکالمات تلفنی دارای کاربردهای بسیاری است. از ضبط و ذخیره مکالمات برای انجام مصاحبه‌های استخدامی یا کنترل عملکرد واحد ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی برای فراموش نکردن صحبت‌های ردوبدل شده در تماس‌های تلفنی کاربرد دارد. همچنین بعد از ضبط مکالمات، رجوع به فایل صوتی امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربرد ضبط مکالمات تلفنی

ضبط تماس‌های تلفنی همیشه ضروری نیست، اما در مواردی می‌توان از این مکالمات برای بهبود فرآیندهای کسب و کاری استفاده کرد:

  1. ضبط جلسات تلفنی: در برخی از جلسات آنلاین یا تلفنی، توجه درستی به جزئیات مطرح شده توسط طرفین نمی‌شود. ضبط مکالمات تلفنی در یک جلسه برای بررسی‌های آینده ضروری است؛
  2. بهبود ارتباط با مشتری: کنترل کیفیت مکالمات با مشتریان تنها از طریق تماس تلفنی امکان‌پذیر است؛
  3. آموزش به اعضای تیم: از برنامه‌های ضبط تماس برای آموزش به اعضای جدید تیم‌های پشتیبانی از مشتریان استفاده می‌شود؛
  4. انجام مصاحبه‌های استخدامی تلفنی یا آنلاین: استفاده از ابزارهایی مانند تلفن ابری برای تسریع در انجام مصاحبه‌های شغلی یک ابزار مناسب برای واحد HR در سازمان است؛
  5. حل و فصل اختلافات: نوشتن همه چیز برای کسب و کارها، بهترین روش در معاملات تجاری است. زیرا هیچ‌وقت از بین نمی‌رود و فراموش نمی‌شود. آن‌ها با خرید پنل پیامک یا ارسال ایمیل بسیاری از مکاتبات را به‌صورت کتبی انجام می‌دهند. اما در مواردی نیاز به تماس تلفنی است. برای حفظ صحبت‌های انجام شده با مشتریان در تماس‌های تلفنی باید امکان ضبط مکالمات وجود داشته باشد.

مزایای ضبط مکالمات تلفنی

تمامی شرکت‌هایی که دارای مرکز تماس هستند، به سیستم ضبط مکالمات تلفنی نیاز دارند؛ زیرا با کمک چنین ابزاری امکان بررسی عملکرد و نحوۀ تعامل کارکنان با مشتریان را به‌دست می‌آورند و به تقویت تجربه مشتری مداری خواهند پرداخت.

برخی از مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی:

  1. بهبود کیفیت مکالمات فروش بین مشتری و فروشندگان تلفنی؛
  2. امکان ضبط مکالمات برای بررسی در آینده و تهیۀ آرشیو؛
  3. استفاده از منشی تلفنی برای پاسخ‌گویی خودکار به تماس‌های دریافتی؛
  4. شناسایی عملکرد کارکنان و میزان موفقیت آنان؛
  5. ثبت دقیق آمار تماس‌های ورودی و خروجی؛
  6. بهبود رضایت مشتریان با بررسی نحوه مکالمات تلفنی؛
  7. شناسایی مشکلات رایج مشتریان از روی فایل‌های ضبط‌شده؛
  8. حذف تماس‌های بی‌مورد یا مزاحمت‌های تلفنی.

معرفی اپلیکیشن‌های ضبط مکالمات تلفنی

امروزه دسترسی به برنامه‌های ضبط مکالمات تلفنی آسان است. این نرم‌افزارها کاملا قابل‌اعتمادند و کیفیت پخش مناسبی را ارائه می‌دهند. برای ضبط مکالمات از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم:

اپلیکیشن Open Phone

این نرم‌افزار یک برنامۀ تجاری است که امکان ضبط انواع تماس‌های ورودی و خروجی را فراهم می‌آورد. از مزایای مهم این اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی برای گوشی‌های آیفون، اندرویدی، دسکتاپ و مرورگر است. به همین دلیل ضبط تماس با این نرم‌افزار، به معنای واقعی بدون دردسر است.

نرم‌افزار Open Phone یک برنامۀ VoIP است که امکان انتقال تماس از راه دور یا اشتراک‌گذاری مکالمات ضبط شده را برای کارکنان فراهم می‌آورد. برای در اختیار داشتن این برنامه باید هزینۀ ماهیانه پرداخت شود.

نرم‌افزار ضبط مکالمات تلفنی Cube ACR

Cube ACR یک اپلیکیشن ضبط مکالمات است که تماس‌ها را به‌صورت دستی یا خودکار ذخیره می‌کند. این نرم‌افزار تنها برای گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. همچنین با انواع نرم‌افزارها مانند اسکایپ و واتساپ نیز سازگار است.
حتی امکان انتخاب مخاطبین برای ضبط خودکار نیز وجود دارد. نقطه ضعف این اپلیکیشن، عدم امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها بر روی فضای ابری است.

نرم‌افزار Rev Call Rcorder

یک اپلیکیشن ضبط مکالمات تلفنی ساده و رایگان است. این نرم‌افزار هیچ محدودیتی برای مدت تماس یا تعداد ضبط‌ ندارد و امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های ضبط شده با ایمیل، پیام‌رسان‌ها یا بسترهای ذخیره‌سازی ابری وجود دارد. نرم‌افزار Rev Call Recorder تنها دارای نسخه آیفون است.

نرم‌افزار KeKu

این نرم‌افزار یک برنامه VoIP برای تماس‌های محلی و بین‌المللی است. با کمک این اپلیکیشن امکان راه‌اندازی یک خط تلفن ابری وجود دارد. برنامهKeKu   امکان ضبط مکالمات تلفنی را در بستر پلتفرم ارائه می‌دهد و نسخه‌هایی از آن برای آیفون و اندروید ارائه شده است.
در این نرم‌افزار فایل‌های ضبط‌شده به مدت یک ماه ذخیره می‌شوند و امکان دانلود و اشتراک‌گذاری آن‌ها وجود دارد.

اپلیکیشن Automatic Call Recorder

هر چند این نرم‌افزار دارای یک رابط کاربری قدیمی است، اما همچنان یکی از بهترین برنامه‌ها برای ضبط مکالمات تلفنی است. این نرم‌افزار امکان ضبط خودکار مکالمات را بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌دهد.
امکان یاداشت‌گذاری بر روی تماس‌ها موجب شده تا امکان جستجوی سریع فایل‌های صوتی در آینده وجود داشته باشد. همچنین امکان نگهداری فایل‌ها بر روی دراپ‌باکس و گوگل درایو نیز وجود دارد.

سخن پایانی

برای ضبط مکالمات تلفنی باید به قوانین مرتبط در این زمینه توجه داشت. ضبط مکالمه بدون اعلام قبلی غیرقانونی است. بنابراین در شروع مکالمه تلفنی به طرف مقابل باید اعلام شود که این تماس تلفنی به چه دلیلی در حال ضبط شدن است. در صورتی‌که یکی از طرفین رضایت به ضبط مکالمه نداشته باشد، باید ذخیره مکالمه متوقف یا تماس خاتمه داده شود.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .