بازاریابی نوین چیست؟ بهترین روش‌های آن در 1401

27-sh-بازاریابی-نوین-چیست؟-بهترین-روش‌های-آن-در-1401

در سالیان اخیر با رشد بازارهای تجاری، کسب و کارها برای جذب مشتریان به سراغ شیوه‌های بازاریابی متفاوتی رفته‌اند. در چنین شرایطی، برندی در بین رقبا موفق‌تر است که از جدیدترین شیوه‌های بازاریابی نوین استفاده کند.

بازاریابی نوین چیست؟

بازاریابی نوین (Modern Marketing) یک روش بازاریابی جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده‌آل مرتبط می‌کند تا نتایج متفاوتی را به دست آورند. در بازاریابی مدرن، اطلاعات از طریق شیوه‌های متعددی جمع‌آوری می‌شوند. این اطلاعات با کمک تفکر خلاقانه، استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر فناوری را تشکیل می‌دهند.

اهداف بازاریابی نوین

تقریبا می‌توان گفت که هر کسب و کاری با هر نوع رویکردی به دنبال یک چیز است: رشد(Growth)
این رشد در عوامل مختلفی قابل مشاهده است: تعداد مشتریان، گسترش سهم بازار، افزایش سودآوری، تعداد کارکنان زیاد و..
بازاریابی نوین با افزایش آگاهی از برند، سعی دارد تا درک بهتری از یک کسب و کار را در اختیار مخاطبان کلیدی قرار دهد.

انواع بازاریابی نوین در سال 1401

صنعت بازاریابی از جمله صنایعی است که تغییرات در آن به سرعت رخ می‌دهد. به همین دلیل کسب و کار های پیشرو باید همیشه به دنبال ترندهای روز در این حوزه باشند تا بتوانند با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها یا استراتژی‌ها به بازاریابی و تبلیغات محصولات یا خدمات خود بپردازند. در ادامه به انواع بازاریابی مدرن می‌پردازیم که در سال 1401 مورد توجه قرار گرفته‌اند:

1-استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی نوین

در سالیان اخیر علم هوش مصنوعی (AI) جهش‌های بزرگی را تجربه کرده است. هوش مصنوعی در بازاریابی کاربرد زیادی دارد، زیرا یک مدل علت-معلولی قابل درک از رفتار کاربران را عرضه می‌کند. هوش مصنوعی یک ابزار کاربردی برای پیاده‌سازی بازاریابی تعاملی و شخصی‌سازی شده (Personalize Marketing) است.

2-بازاریابی جستجوی صوتی

با افزایش محبوبیت دستگاه صوتی مانند دستیار صوتی آمازون وگوگل، بازاریابان به دنبال بهینه‌سازی روش‌های جستجوی صوتی رفته‌اند. بیش از 60 درصد از افراد در حال حاضر از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که قابلیت پشتیبانی از جستجوی صوتی را دارند.

سئو جستجوی صوتی یک شیوه متفاوت در بازاریابی نوین است که شرکت‌های پیشگام به سراغ آن رفته‌اند تا از مزایای آن برخوردار شوند.

3- استفاده از تجهیزات هوشمند در بازاریابی مدرن

اینترنت اشیا (IoT)، تلفن ابری، محیط کار مجازی، تکنولوژی‌های VR/AR، متاورس و.. از جمله فناوری‌های هوشمندی هستند که در بازاریابی نوین مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود تلویزیون‌های هوشمند یا گجت‌های هوشمند مانند ساعت‌ها یا عینک‌های واقعیت افزوده باعث شده است که شیوه‌های جدیدی در بازاریابی مطرح و مورد استفاده قرار گیرد.

تعامل بین اشیا مصنوعی با مردم باعث شده تا ایده‌های نوآورانه‌ای را بتوان برای بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار داد.

4-بازاریابی ژئوفنسینگ (Geofencing Marketing)

یک مرز جغرافیایی مجازی که برای برخی از اقدامات از پیش برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال از طریق پنل پیامک، کسب و کارها به مشتریان خود در هنگام ورود به فروشگاه، پیام خوشامدگویی ارسال می‌کنند. این یک تکنیک بازاریابی بسیار موفق است، زیرا نیاز به هزینه زیادی ندارد و بر روی جلب توجه و وفاداری مشتریان تاثیر زیادی می‌گذارد.

5- اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ به یک تاکتیک موثر در بازاریابی نوین تبدیل شده است. بیش از 34 درصد از متخصصان بازاریابی اعلام کرده‌اند که در سال 2022 از اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار ویدئو مارکتینگ در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده خواهند کرد. اعتماد عمومی که به اینفلوئنسرها در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد، باعث شده تا آن‌ها نقش موثری در افزایش تعامل مخاطبان با یک برند داشته باشند.

6- بازاریابی تجربی

در بازاریابی نوین به اهمیت تجربه مشتری و حس خوب آن‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. پلتفرم‌های AR/VR نقش مهمی در اجرای کمپین‌های تجربی دارند و این امکان را به مخاطبان می‌دهند که وارد تجربه همه جانبه فارغ از محیط فیزیکی مستقر در آن شوند.

7- توجه به سئو در بازاریابی مدرن

سئو (SEO) یک شیوۀ بازاریابی است که از دهه 90 میلادی و هم‌زمان با رشد موتورهای جستجو مورد توجه قرار گرفته است. هرچند در سالیان اخیر صفحات وب تغییرات زیادی پیدا کرده‌اند و زمزمه‌هایی از ورود وب 3 نیز شنیده می‌شود، اما همچنان سئو ترافیک قابل توجه و هدفمندی را به سمت کسب و کارها می‌فرستد.

در بازاریابی نوین بر روی استراتژی سئو تمرکز بیشتری شده است تا همراه با تکامل الگوریتم‌های گوگل، سئو چیزی فراتر از پست‌های وبلاگ باشد. سئو در بازاریابی مدرن به دنبال پاسخگویی به کاربران و آگاهی از برند و محصول است.

سخن پایانی

در بازاریابی نوین به تعامل بیشتر با کارمندان کاربران تاکید می‌شود. زیرا مخاطبان علاقه‌مند هستند پیام‌های بازاریابی را در قالب محتواهای شخصی‌سازی شده دریافت کنند. از همین‌رو، در کنار ابزارهای دیجیتال که در بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند، با تفکر خلاقانه شیوه‌های نوآورانه‌ای برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌شود.

مدیانا با ارائه راهکارهای یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتریان در کنار توجه به مسئولیت‌های اجتماعی برندها، شیوه‌های متفاوتی در بازاریابی تعاملی را در اختیار مشترکان خود قرار داده است تا آن‌ها به رشد حداکثری کسب و کارشان دست پیدا کنند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .