پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

چگونه یک کمپین بازاریابی پیامک صوتی موفق پیاده سازی کنیم؟

چگونه یک کمپین بازاریابی پیامک صوتی موفق پیاده سازی کنیم؟

قبل از راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق، باید یک صدای برند جذاب و قابل ارتباط ایجاد کنید. بازاریابی پیامکی ابزاری موثر برای صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند به مخاطب‌های هدفمندی دست یابند. کمپین بازاریابی پیامک صوتی یکی از جدیدترین روش‌های پیامکی است که در بازاریابی دیجیتال بسیار موثر بوده و قابل اعتماد است. به طور حتم هدف اصلی بیشتر کسب و کارها، صرف نظر از صنعت یا فعالیتی که انجام می‌دهند، گسترش پایگاه مشتری‌ها است. هر صاحب کسب و کاری که به افزایش مشتری‌های خود اهمیت می‌دهد باید با روش‌های بازاریابی متعدد و با اهداف تجاری آشنا باشد. با این حال، اگر در بازاریابی دیجیتال تازه کار هستید و می‌خواهید بدانید که آیا استراتژی پیامکی کار می‌کند یا خیر؟ در یک کلام بله! اما فقط در صورتی که بدانید چگونه یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق را اجرا کنید. برای آشنایی با تبلیغات پیامک صوتی و نحوه راه‌اندازی کمپین بازاریابی پیامک صوتی تا انتهای متن همراه ما باشید.

نکات مهم در کمپین بازاریابی پیامک صوتی

برای اینکه بتوانید خیلی سریع یک کمپین بازاریابی پیامک صوتی را راه‌اندازی کنید نیاز است که نکات مهم و موثر در کمپین را بدانید. برای انتخاب اهداف و چگونگی راه اندازی پیامک صوتی نیاز است که یک چک لیست را بررسی کنید. در اینجا نکاتی را خواهیم گفت که برای تبلیغات پیامک صوتی نیاز است.

استراتژی بازاریابی پیامکی خود را مفهوم سازی کنید

بازاریابی پیامکی، فرصت‌ خوبی برای خرید و تعامل مجدد با مشتری‌ها است. برای اینکه بتوانید خدمات جدید خود را به مشتری‌های قدیم یا مشتری‌های جدید معرفی کنید، می‌توانید کمپین بازاریابی پیامک صوتی را پیاده سازی کنید که یکی از روش‌های جدید در بازاریابی پیامکی است که با روی کار آمدن فضای مجازی روز به روز توسعه پیدا کرده است.

برای اینکه بتوانید تبلیغات پیامک صوتی موفقی داشته باشید، نیاز به یک نقشه راه دارید.

 اهداف و عملکرد کمپین را تعیین کنید

تنظیم هدف SMART در مارکتینگ به طور گسترده برای کمپین‌های موفق استفاده می‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد، همه می‌دانند که چگونه اهداف SMART را تعیین کنند و به آن‌ها دست یابند، یادآوری ارزش این معیارها مفید است.

SMART مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Relevant and Timely است.

اهداف اسمارت smart

Specific:

افزایش فروش، ثبت‌نام‌های بیشتر و بهبود آگاهی از برند فقط یک آرزو هستند. هیچ وضوحی در مورد معنای واقعی افزایش، بیشتر یا بهبود وجود ندارد. با این حال، افزایش فروش به میزان 15 درصد، 500 ثبت نام جدید بیشتر یا افزایش آگاهی از برند با دستیابی به 2000 کاربر بیشتر چارچوب هدف مشخصی را اضافه می‌کنند.

Measurable (قابل اندازه گیری):

اگر در کمپین بازاریابی پیامک صوتی نتایج خود را ردیابی نکنید، چگونه می‌دانید کمپین‌های شما موفق هستند؟ استفاده از ابزارهایی مانند: تجزیه و تحلیل وب سایت به ارزیابی دامنه بازاریابی شما کمک می‌کند.

قابل دستیابی:

دریافت 1000 خرید تکراری یک هدف خاص است، اما اگر تبلیغات پیامک صوتی خود را فقط برای 1000 مشترک ارسال کنید، ممکن است غیرواقعی باشد. تعیین میانگین نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند تا بفهمید که برای رسیدن به تعداد مورد نظر خود، چه تعداد بازدید یا پیشنهاد باید ایجاد کنید.

Relevant  (مرتبط):

هدف شما باید با اهداف کلی کسب و کارتان هماهنگ باشد. اگر منابعی را برای تولید و انتشار تبلیغات پیامک صوتی با کیفیت سرمایه‌گذاری نمی‌کنید، افزایش ثبت نام‌ یا فروش نخواهید داشت.

Timely (به موقع):

کمپین بازاریابی پیامک صوتی را بدون تاریخ پایان در ذهن خود شروع نکنید. اگر از نتایج ناراضی هستید، همیشه می‌توانید طول کمپین خود را افزایش دهید یا دوباره اجرا کنید، اما تعیین مدت زمان اولیه به تعیین منابع و تعیین انتظارات معقول کمک می‌کند.

یک پیشنهاد ایجاد کنید

هنگامی ‌که هدف شما از نحوه راه اندازی کمپین بازاریابی پیامک صوتی، تعیین شد و منابع لازم برای دستیابی به آن را در اختیار دارید، ایجاد یک پیشنهاد بازاریابی جذاب، گام بعدی در جذب مشتری‌ها است.

دقت کنید که شما به عنوان یک کسب و کار نباید در تمام کانال‌های ارتباطی خود یک پیشنهاد ارائه دهید. به عنوان مثال: فرض کنید تبلیغات پیامک صوتی شما در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل تفاوتی نداشته باشند، به طور حتم از این کمپین،نتیجه ایده آلی دریافت نمی‌کنید. زیرا هر یک از فضاهای تبلیغاتی مخاطب‌های متفاوتی دارند.

CTA‌های خود را شفاف کنید

شما به عنوان یک کسب و کار از مشتری‌های خود توقع انجام چه کاری را دارید؟ ایجاد یک فراخوان مختصر و قابل فهم به مشتری‌ها کمک می‌کند تا خدمات شما را بهتر شناسایی کنند. نمونه‌هایی از CTA‌های واضح عبارتند از:

  • هم اکنون خریداری کنید
  • ثبت نام
  • اینجا سفارش دهید
  • اشتراک در
  • رایگان امتحان کنید

اطمینان حاصل کنید که دکمه‌های CTA به صورت استراتژیک قرار گرفته‌اند و به راحتی روی صفحه دسکتاپ و موبایل کلیک می‌شوند.

فرض کنید که یک محصول زیبایی را در فضای تلگرام به صورت پیامک صوتی برای مخاطب‌های خود ارسال می‌کنید. بعد از گذراندن مراحل قبلی، باید CTA موفق ایجاد کنید. به طور کلی مراحل یک تبلیغات پیامک صوتی عبارتند از:

  • صدای گوینده تبلیغات پیامک صوتی باید رسا و گیرا باشد.
  • زمان کوتاهی را برای تبلیغ خدمات خود در نظر بگیرید.
  • همان چند کلمه اول پیام صوتی باید به خدمات یا هدف کسب و کار شما اشاره شود.
  • هنگام ارسال پیام صوتی از CTA خوب مانند: تنها امروز فرصت دارید استفاده کنید.

مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید

صرف نظر از جایگاه شما، بعید است که همه مشتری‌های شما با مشخصات مشابهی مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال: مشتری‌های شما به احتمال زیاد به گروه‌های سنی و جنسی متفاوتی تعلق دارند، همچنین در اولویت‌های خود منحصر به فرد هستند یا در مکان‌های مختلف زندگی می‌کنند.

تقسیم بندی مخاطب‌ها به شما این امکان را می‌دهد که پیشنهادات شخصی ایجاد کنید تا مشتری‌ها حس بهتری از پیام تبلیغاتی صوتی داشته باشند.

به طور مثال: اگر یک پیام صوتی طولانی برای 2000 نفر ارسال کنید، ممکن است تعامل کمتری نسبت به زمانی که یک پیام هدفمند را فقط برای 500 نفر ارسال می‌کنید، داشته باشید.

ارسال پیامک‌های نامربوط یا عمومی‌ به مخاطب‌ها می‌تواند به بازگشت سرمایه شما آسیب برساند و مشتری‌های شما را ناامید کند.

نظارت و اقدام کنید

هنگامی ‌که کمپین بازاریابی پیامک صوتی شما راه اندازی شد، می‌توانید ردیابی تجزیه و تحلیل را شروع کنید تا ببینید پیام شما چگونه عمل می‌کند. شما باید معیارهای نرخ باز، نرخ کلیک (اگر پیام شما دارای لینک باشد) و لغو اشتراک را تجزیه و تحلیل کنید. مشارکت مشترک افراد، نشان می‌دهد که آیا پیشنهاد شما با مخاطب‌های هدف منجر به اقدام شده است یا خیر!

مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است

اگر قصد دارید از طریق پیام صوتی به وب سایت خود لینک دهید، مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. به یاد داشته باشید که ماهیت تبلیغات پیامک صوتی بیشتر زمانی قابل اجرا است که مخاطب، پیام را در تلفن همراه خود باز کند. در نتیجه هنگامی ‌که نحوه راه اندازی کمپین بازاریابی پیامک صوتی را بررسی می‌کنید باید به لینکی که از تبلیغات پیام صوتی دریافت می‌کنید دقت داشته باشید.

اگر وب سایت یا هر لینک خروجی که نیاز دارید با نمایش در موبایل همخوانی نداشته باشد، نتیجه تبلیغات و کمپین شما بی‌فایده خواهد بود.

بازارایابی پیامک صوتی

دقت کنید که مشکلاتی مانند: اندازه متن ناخوانا، دکمه‌های غیرقابل کلیک و صفحات با بارگذاری آهسته می‌توانند یک کمپین را در عرض چند ثانیه از بین ببرند. بنابراین قبل از راه‌اندازی کمپین خود، مطمئن شوید که نسخه موبایل وب سایت شما کار می‌کند و بر تجربه کاربر تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

پاسخ‌های مشترک را مدیریت کنید

کمپین شما ممکن است شامل درخواست، پاسخ‌های کوتاه یا بازخورد از مشتری‌های شما باشد. این یک راه عالی برای درگیر کردن آن‌ها و درخواست یک اقدام کوچک است که می‌تواند به یک مرحله نهایی مهم‌تر منجر شود.

به عنوان مثال: در مقیاس 1 تا 10، چقدر احتمال دارد که محصول ما را توصیه کنید؟

 داده محور باشید

هیچ کمپینی را بدون داشتن آمار بی‌طرفانه و قابل اعتماد شروع نکنید. درست مانند استفاده از اهداف SMART، از داده‌ها برای تفسیر نتایج به جای حدس و گمان استفاده کنید. تجزیه و تحلیل نتایج کمپین و اجرای تست‌های A/B به بهبود کمپین‌های آینده و تعامل کاربرها کمک می‌کند.

پیام‌های خود را با استراتژی بازاریابی کلی خود هماهنگ کنید

در حالی که شما نباید یک پیشنهاد را در تمام کانال‌های بازاریابی خود تبلیغ کنید، لحن صدای شما، ارزش پیشنهادی و تصویر برند شما باید یکسان باشد.

هر کمپین بازاریابی پیامک صوتی که راه اندازی می‌کنید، باید در عین حمایت از چشم انداز بازاریابی شما، تداوم ایجاد کند.

پیام‌های خود را شخصی کنید

شخصی سازی محتوای پیام‌های شما بسیار مهم است. با این حال، برای جذب مخاطب‌های خود به موارد بیشتری نیاز است. برای مثال: مخاطب قرار دادن افراد با نام و ارائه چیزی که به آن‌ها نیاز دارند، باعث می‌شود مخاطب احساس کند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

می‌توانید پیام صوتی خود را با نام مخاطب (سلام آقای احمدی) شروع کنید.

مخاطبان خود را اسپم نکنید

آیا مخاطب خود را جذب می‌کنید یا مخاطب خود را عصبانی می‌کنید؟ این سوالی است که باید هنگام تبلیغات پیامک صوتی به آن توجه کنید.

اشتباه رایج بسیاری از کسب‌وکارهایی که تازه وارد کمپین‌های پیامک صوتی شده‌اند، این است که برای مشتری‌های خود هرزنامه ارسال می‌کنند. هرزنامه به این معنا است که پیام‌ها، حاوی اطلاعاتی است که برای مخاطب جذاب نخواهند بود.

ارسال هرزنامه به مشتری‌ها با این تصور که هرچه تعداد پیام‌های بیشتری ارسال کنند، نرخ باز شدن لینک‌ها بیشتر خواهد بود. اما اگر می‌خواهید از کمپین بازاریابی پیامکی خود بیشترین بهره را ببرید، از تحت فشار قرار دادن مخاطب‌ها، خودداری کنید. خود را جای آن‌ها بگذارید و تصور کنید که اگر به طور دائم از همان فرستنده پیام دریافت می‌کردید چه احساسی خواهید داشت؟

واقعیت این است که اگر تبلیغات پیامک صوتی شما زیاد باشد، مردم کسب و کار شما را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل است که اولین گام در دستیابی به نرخ باز شدن پیامک، این است که پیام صوتی با شرایط مخاطب و نیاز او مرتبط باشد.

ایجاد پیام‌های جذاب

اگر لحن پیام صوتی شما کسل کننده یا نامربوط باشد، بیشتر مردم حتی به خود زحمت شنیدن آن را نمی‌دهند یا بدتر از آن، اشتراک پیامک‌های شما را لغو می‌کنند.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مختصر و دقیق است و اطلاعاتی را درج کنید که جذاب و مرتبط با وضعیت فعلی آن‌ها باشد.

هزینه پیامک صوتی چقدر است؟

تعرفه پیامک صوتی برای تبلیغات با توجه به حجم پیامک صوتی، مدت زمان صوت و مقصد تماس‌ها بررسی و مشخص می‌شود. کسب و کار‌ها باید هزینه پیامک صوتی را پرداخت کنند تا این پیامک برای مشتری‌ها رایگان باشد و هزینه ای برای آن‌ها نداشته باشد. دقت کنید که در بیشتر سامانه‌های پیامکی صوتی، اگر پیام به مخاطب ارسال نشود، هزینه برآورد می‌شود و به حساب بازمی‌گردد.

با توجه به اینکه پیامک صوتی نسبت به پیامک‌های متنی شخصی‌سازی‌تر هستند در نتیجه تعداد انبوه آن کمتر از تعداد انبوه پیامک‌های متنی خواهد بود.

حجم پیام هم یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت ارسال پیامک صوتی است و بر هزینه تاثیر خواهد گذاشت. همچنین مقصد تماس برای هزینه پیامک صوتی متفاوت است. اگر پیام صوتی در فضای مجازی یا برای کشور‌های دیگر ارسال شود، به طور حتم قیمت متفاوتی دارد.

مدت زمان پیام صوتی هم بر هزینه تاثیر خواهد گذاشت. شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات تبلیغات پیامک صوتی هستند، با توجه به ثانیه یا دقیقه هزینه‌های پیام صوتی را محاسبه می‌کنند. همچنین برای اطلاع از چگونگی ارسال این نوع پیام مقاله «نحوه ارسال پیام صوتی» را مطالعه کنید.

در زمان اشتباه پیامک صوتی ندهید

در کمپین بازاریابی پیامک صوتی، زمان‌بندی همه چیز است. در میان تمام کانال‌های ارتباطی که پیام‌ها را به صورت بلادرنگ تحویل می‌دهند، پیامک فوری‌ترین است. تعداد کاربرهای فضای مجازی بسیار زیاد است و برای اینکه بتوانید از رسانه‌های اجتماعی بیشتر استفاده کنید، نیاز است که دقت بیشتر کنید و در زمان مناسب، پیامک ارسال کنید.

درست است که شما می‌توانید در هر لحظه، با یک مشتری بالقوه مواجه شوید اما به این معنی نیست که در هر لحظه ای از روز برای مخاطب خود پیامک ارسال کنید. برخی از زمان‌های ارسال پیامک مؤثرتر از زمان‌های مختلف هستند.

اهمیت راه اندازی کمپین بازاریابی پیامک صوتی

با توجه به اینکه بیشتر کسب و کار‌ها در فضای آنلاین در حال فعالیت هستند، نیاز است که از نحوه راه اندازی کمپین بازاریابی پیامک صوتی اطلاع داشت. همچنین پیامک صوتی یکی از روش‌های جدید در تبلیغات است که برای بهبود عملکرد کسب و کار و جذب مخاطب طراحی شده است. اهمیت بازاریابی پیامک صوتی با توجه به توسعه فضای مجازی و اپلیکیشن‌های جدید بیشتر شده و مدیر هر کسب و کار باید به این موضوع اهمیت دهد.

به طور کلی ما سعی کرده‌ایم که درباره کمپین بازاریابی پیامک صوتی توضیحاتی ارائه کنیم، اما اگر سوال یا ابهامی‌ دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های ما در زمان کوتاهی به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

 

 

 

سوالات متداول

برای اینکه بتوان هزینه پیامک صوتی را مشخص کرد باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت که این موارد عبارتند از:

حجم پیامک صوتی

مخاطب پیامک

تعداد پیامک

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

  1. ممنون از مقاله خوبتون، اینکه باید پرسونای مشتری رو تعریف کنیم رو من توی مجله افق اقتصادی هم خونده بودم، ولی نفهمیدم چطوری باید این کارو انجام بدیم!

    1. خوشحالیم که این مقاله تونست به شما کمک کنه. ممنون که مدیانا رو دنبال می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .