شخصی سازی متن پیامک

شخصی سازی پیامک

تحقیقات نشان داده 67% از مشتریان در هنگام برقراری ارتباط با کسب و کارهای محبوب خود، شخصی سازی در ارتباطات را ترجیح می­دهند. به این معنا که پیامک ها و ایمیل هایی که با متون شخصی سازی شده برای مخاطب ارسال می­شوند بسیار موفقیت آمیزتر از متون عمومی و همگانی عمل می­کنند. امروز در این مقاله به روش های شخصی سازی پیامک می­پردازیم.

شخصی سازی پیامک چیست؟

پیامکی که در متن آن اسم مخاطب قرار گرفته، روشن ترین و ساده ترین مثالی است که می­توان در این مورد مثال زد. شخصی سازی پیامک یعنی متن پیامک شما به منطقه ، شغل، شخصیت و یا سابقه خرید مشتری از شما مرتبط باشد یا بر اساس آن نگارش شده باشد.

حتما می­پرسید که این اطلاعات درباره مشتری را از کجا می توان به دست آورد؟ خیلی ساده است، کافیست از قبل برنامه ریزی کنید و کسب و کار خود را به ابزارهای ساماندهی اطلاعات مشتریان (CRM) مانند پنل اس ام اس مجهز کنید و اطلاعات مشتریان را در آن یکبار برای همیشه وارد کنید. پروفایل های آنلاین در سایت ها هم یکی از قسمت هایی هستند که می­توانید اطلاعات مشتریانتان را دریافت کنید. از طریق فرم های نظرسنجی نیز می­توانید اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. نکته مهم اینجاست که در اولین ارتباط یا خرید مشتری باید از آن ها بخواهید که اطلاعات خود را تکمیل کنند تا بتوانید به بهترین نحو از آن اطلاعات برای برقراری ارتباط و بازاریابی استفاده کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که چرا پیامک‌ها را باید شخصی سازی کرد؟

در ابتدا بهتر است که به آمار منتشر شده در سایت notifyer درخصوص اهمیت شخصی سازی پیامک‌ نگاهی بیندازیم:

  •       72% مشتریان فقط پیامک‌هایی را باز می‌کنند که شخصی سازی شده باشند.
  •       80% مشتریان فقط از برندها یا فروشگاه‌هایی خرید می‌کنند که برایشان پیام کوتاه‌ شخصی سازی شده ارسال کرده باشند.
  •       63% مشتریان از برندهایی که اس ام اس های شخصی سازی ضعیف ارسال می‌کنند، خرید نمی‌کنند. در واقع همان پیامک‌هایی که فقط با نام شروع شده و متن پیامک هیچ ارتباطی با ویژگی و نیازهای آن‌ها نداشته باشد.
  •       66% مشتریان ادعا کرده‌اند که خرید خود را از فروشگاه‌هایی که SMS شخصی سازی شده ارسال نمی‌کنند، متوقف کرده‌اند.

 

کاربردهای غیر تبلیغاتی بازاریابی پیامکی

چند سالی می­شود که سامانه های پیامکی پروسه ارتباط با مشتریان را راحت کرده اند اما هنوز تعداد زیادی از کسب و کارها هستند که از پنل پیامک استفاده نمی­کنند و در انتخاب آن مردد هستند. با دیدن پیامک هایی که از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به صورت روزانه برای شما ارسال می­شود باید به این نتیجه رسیده باشید که پیامک یک ابزار ضروری برای هر کسب و کار است که هنوز جایگزینی برای آن پیدا نشده است. فارغ از امکانات تبلیغاتی سامانه که به صورت ارسال پیامک انبوه و عمومی انجام می­شود، این سامانه کاربردهای غیرتبلیغاتی نیز دارد که اهمیت آن بیشر حفظ مشتری فعلی است

  • ارسال کد تخفیف با ذکر سابقه خرید مشتری
  •  “جناب آقای تهرانی، با 2 خرید دیگر در ماه خرداد و مجموع 3 خرید در این ماه، کارت هدیه 100 هزارتومانی ویژه خرید از مجموعه ما تقدیم شما می­شود”
  • تبریک مناسبت ها مانند تولد، سالگرد ازدواج، سالروز حضور در مجموعه
  • اطلاع رسانی محصولات جدید به گروه مشتریان مرتبط
  • هشدارهای و اطلاع رسانی های عمومی در شرایط خاص مانند زلزله و بحران های اجتماعی
  • ارسال لینک محصولات مورد علاقه هر مشتری، می­توانید محصولات را با گروه بندی های مختلف دسته بندی کنید و لینک آن را برای مشتریانی که علاقمند به آن محصولات هستند یا قبلا خرید کرده اند ارسال کنید
  • برگزاری مسابقات پیامکی و اهدای جوایز
  • نظرسنجی پیامکی از مشتریان، برای همکاری بیشتر در نظرسنجی می­توانید برای آن جایزه یا امتیاز در نظر بگیرید و از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را از مشتریان به دست آوردید.
  • ارتباطات داخلی در سازمان ها برای هماهنگی جلسات و همچنین اطلاع رسانی های درون سازمانی

ابزارهای شخصی سازی پیامک در پنل اس ام اس

ماهیت پیامک نفوذ به شخصی ترین و در دسترس ترین وسیله ارتباطی افراد است. بازاریابی پیامکی هم به همین دلیل می­تواند گزینه مناسبی برای ارتباط صمیمانه تر در کسب و کارها باشد. مثلا در بازاریابی ایمیلی (email marketing) هرچقدر هم از اصول شخصی سازی در متن ارسالی استفاده شود باز هم فیدبک مورد نظر دریافت نمی­شود، چرا که درصد احتمال دیده شدن ایمیل کمتر و فضای آن برای ارتباط نزدیک نامناسب است. در سامانه پیامک مدیانا ابزارهایی برای کمک به شخصی سازی هر چه بیشتر پیامک ها قرار داده شده که در ادامه به آنها اشاره می­کنیم:

گروه بندی مشتریان

گروه بندی

با استفاده از این امکان به راحتی می­توانید مشتریان خود را به گروه های متفاوت تقسیم کنید و پیامک های مرتبط با هر گروه را برای آنها ارسال کنید. در این صورت دیگر مشتریان جدید و مشتریان قدیمی یک پیامک مشابه دریافت نمی­کنند و پیشنهاد کارهای خاص به گروه مشتریان خاص می­تواند فیدبک بهتری برای شما و برای مشتریان داشته باشد.

ارسال پیامک نظیر به نظیر

ماژول ارسال متناظر در سامانه مدیانا یک امکان است که بتوانید با استفاده از آن پیامک های متفاوت را به افراد متفاوت ارسال کنید. این نوع ارسال پیامک، نشان از شخصی سازی شدن پیامک به نسبت مخاطب دارد و قابلیت ویژه ای برای کسب و کارها به شمار می­رود. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی مقاله نظیر به نظیر را مطالعه کنید.

نمونه متن پیامک نظیر به نظیر:

….عزیز

ریمل اسنس در فروشگاه اینترنتی خانومی شارژ شد.

لینک خرید

ارسال پیامک با کلمات کلیدی

پیامک هایی که دریافت می­کنید و در آن اسم شما نوشته شده با استفاده از ماژول ارسال کلمات کلیدی انجام می شود. این ماژول بزرگترین کمک را در شخصی سازی پیامک می­کند.

نمونه متن ارسال پیامک با کلمات کلیدی:

پریا عزیز

از تجربه خریدت برامون بنویس

فروشگاه نانی

مسابقات و نظرسنجی

مسابقات پیامکی که بارها شاهد تبلیغات آن از صدا و سیما بوده اید از طریق پنل اس ام اس انجام می­شود و با توجه به اینکه اطلاعات شخصی مخاطبان ارسال می­شود و طبق اطلاعات قرعه کشی و برنده ها اعلام می­شوند این روش در شخصی سازی پیامک موثر واقع می­شود.

نمونه متن ارسال پیامک نظرسنجی:

ارشیا عزیز

از ۰ تا ۵ ، به کیفیت غذا خاتون چه امتیازی می دهید؟

۱ = بسیار بد

۵ = بسیار علی

تبریکات و اخطاریه

در ماژول تبریکات و اخطاریه در هریک از متن پیامک به صورت جداگانه از نام و تاریخ استفاده می­شود. با این امکان می توانید به صورت خودکار به هر فرد تاریخ های مهم را مانند اخطاریه، تبریک تولد و… را یادآوری کنید.

نمونه متن پیامک اخطاریه:

نازنین عزیز، اشتراک به پایان رسیده است. لطفا برای تمدید از طریق سایت اقدام کنید.

لینک

 

مدیانا، ابزار کارآمد مشتری مداری

حالا که با اهمیت شخصی سازی پیامک در بازاریابی پیامکی آشنا شدید، زمان آن رسیده سامانه ای تخصصی را انتخاب کنید که با در اختیار گذاشتن کامل ترین ابزارها کمک کند ارتباط بین شما و مشتریان سریع، شخصی و هوشمندانه برقرار شود.

پنل اس ام اس مدیانا همان ابزاری است که به دنبال آن هستید، با استفاده از سامانه پیامکی مدیانا بدون نگرانی از مشکلات فنی می توانید به بازاریابی پیامکی بپردازید و با شخصی سازی کردن متن پیامک های خود ارتباط حرفه ای تری را با مشتریان خود برقرار کنید.

 

سوالات متداول

افزایش نرخ پاسخگویی: با ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی شامل اطلاعات شخصی و خاص برای گیرنده، احتمال برگشت پاسخ و تعامل بهتر افزایش می‌یابد.

ایجاد ارتباط احساسی: ارسال پیامک‌های شخصی‌سازی ( مثل اطلاعات فردی و توجه به جزئیات) رتباط احساسی و ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب را تقویت می‌کند.

افزایش قدرت تبلیغاتی: با استفاده از شخصی‌سازی پیامک، امکان تبلیغ محصولات و خدمات به‌شکل دقیق‌تر و هدفمندتر وجود دارد.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .