نقش ارتباطات در کسب و کار

چکیده

مردم تنها می‌توانند از طریق ارتباطاتی که با آنها برقرار می‌کنید، پی به ماهیت درونی سازمان شما ببرند. براساس گزارش فوربس، کسب و کارها به دلیل پشتیبانی ضعیف از مشتری سالانه ۶۲ میلیارد دلار از دست می‌دهند. هنگامی سازمان با مشتری ارتباط قوی و موثری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت. در چنین وضعیتی می‌بایست به «ارتباطات در کسب و کار» توجه شود.

ارتباطات در کسب و کار چیست؟

ارتباطات در کسب و کار شامل ارتباطات داخلی، ارتباطات خارجی، نحوه انعقاد معاملات تجاری یا شرایط بازاریابی شرکت باشد. کسب و کارهای موفق این توانایی را دارند تا ارتباطات خوب و قوی برقرار کنند. یک کسب و کار زمانی می‌تواند با مشتریان خود پیوند عاطفی ایجاد کند که نوع برقراری ارتباط مناسب را درک کنند. 

بگذارید یک مثال بیاوریم:

«شما ممکن است با پنل اس ام اس از مشتریان خود بابت خرید تشکر کنید. لحن صدا و استفاده درست از کلمات در متن پیامک بسیار مهم است. وقتی در پیامک می‌گوید: «احسان عزیز! نه تنها از خرید تو سپاسگزارم بلکه می‌خواهم به خاطر وجود ارزشمندت، یک هدیه خاص به مناسبت تولدت ارسال کنم. تولدت مبارک!»
یکی از کاربردهای مهم پنل‌های پیامکی، ارسال پیامک انبوه برای اطلاع‌رسانی یا تبلیغات است. این قابلیت به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را به تعداد زیادی از مخاطبان در کمترین زمان ممکن ارسال کنند. ارسال انبوه می‌تواند بر اساس منطقه جغرافیایی، سن، جنسیت یا رفتار مشتریان هدف‌گذاری شود و در کمپین‌های بازاریابی بسیار مؤثر باشد.

انواع ارتباطات در کسب و کار

چند نوع اساسی از ارتباطات تجاری وجود دارند که اغلب به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • ارتباط رو به پایین: انتقال جریان اطلاعات از سطح بالاتر (مدیران) به سطح پایین‌تر (کارکنان) سازمان
  • ارتباطات رو به بالا: انتقال جریان اطلاعات از سطح پایین‌تر (کارکنان) به سطح بالاتر (مدیران) سازمان
  • ارتباط افقی یا جانبی: انتقال جریان اطلاعات از سطوح همه رده (مدیران با مدیران و کارکنان با کارکنان) سازمان
  • ارتباط خارجی: انتقال جریان اطلاعات از سازمان به مشتریان و بالعکس

همچنین طیف گسترده‌ای از کانال‌ها و منابع ارتباطی وجود دارند که عبارتند از:

  • تماس و ملاقات حضوری
  • تماس‌های ویدئو کنفرانس
  • تماس‌های کنفرانس تلفنی
  • پادکست‌ها
  • ارتباطات مکتوب سنتی مانند نامه‌ها، یادداشت‌ها، گزارش‌ها و غیره
  • پست الکترونیک (ایمیل)
  • ارسال پیامک 
  • پست صوتی
  • وبلاگ‌ها و مقالات
  • شبکه‌های اجتماعی
  • نظرسنجی‌ها

در این بررسی به طور کامل در مورد موضوع ارتباطات تجاری صحبت می‌کنیم.

مزایای ارتباطات در کسب و کار

به گفته متخصصان، ارتباطات موثر ابزاری حیاتی برای هر کسب و کاری است. ارتباطات تجاری می‌تواند هم برای کارکنان و هم مشتریان مزایای مهم زیر را به سازمان‌ها ارائه دهد:

12-azar-dakheli-نقش-ارتباطات-در-کسب-و-کار

۱- بهبود در مشارکت کارکنان

در حال حاضر سازمان‌ها برای ارتباطات در کسب و کار ارزش زیادی قائل هستند. شرکت‌هایی که بیش از حد ارتباط برقرار می‌کنند، مشکلات را درک می‌کنند و مسائل را به روش‌هایی حل می‌کنند که نتیجه خوبی در پی خواهند داشت.

ماهیت ارتباطات تجاری این است که افزایش بازده و مشارکت سرمایه انسانی رابطه مستقیمی با نحوه ارتباط گرفتن با نیروهای کاری دارد. هر چه رهبر سازمان و مدیران ارشد با منابع انسانی رابطه‌ای پویا برقرار کنند، نیروهای کاری در همه زمینه‌های تجاری مشارکت قوی خواهند داشت.

۲- افزایش احساس ارزشمند بودن

توجه به منابع انسانی باید با بازخورد مناسب همراه باشد. این تکنیک ارتباطی کارکنان را تشویق می‌کند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. بازخورد می‌تواند یک جو مثبت و باز برای کارکنان شما ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهند که مهارت‌های ارتباطی خوب به رونق کسب و کارهای کوچک کمک زیادی خواهد کرد.

ارتباط خوب باعث می‌شود کارکنان احساس ارزشمند بودن و موفقیت کنند. این کار نه تنها به آنها کمک می‌کند تا بهره‌ روی بالایی داشته باشند بلکه به آنها کمک می‌کند تا با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند. موفقیت یک کسب و کار ارتباط مستقیمی با عملکرد کارکنان آن دارد. اگر کارمندان احساس کنند مورد قدردانی و قرار گرفته‌اند، بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهند.

۳- کسب اعتماد و وفاداری مشتری

ارتباطات عالی به شهرت و رشد یک شرکت کمک می‌کنند. ارتباط شفاف به شما امکان می‌دهد بازخورد بگیرید و از آن برای بهبود فرآیندهای سازمانی خود استفاده کنید. علاوه بر این، ارتباطات در کسب و کار باعث می‌شود مشتریان شما احساس کنند که برایشان ارزش قائل هستید و از آنها مراقبت می‌کنید. این مهم به شما امکان می‌دهد نیازهای آنها را پیش بینی کرده تا تعاملات موثری با آنها برقرار کنید. در نهایت، ارتباطات عالی به شهرت برند و رشد یک کسب و کار کمک زیادی می‌کند.

ارتباط در کسب و کار با ارسال پیامک

در دنیای ارتباطات دیجیتال، استفاده از پنل پیامکی برای کسب و کارها به یک ضرورت تبدیل شده است. این ابزار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا پیام‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و خدماتی را به‌صورت هدفمند و سریع برای مخاطبان خود ارسال کنند. با پنل پیامکی می‌توان ارتباطات داخلی و خارجی را به‌صورت مؤثر مدیریت کرد و تجربه ارتباطی حرفه‌ای‌تری برای مشتریان ایجاد نمود.
پیامک اغلب به عنوان یک شکل غیررسمی ارتباط تلقی می‌شود اما در شرایط مناسب می‌تواند برای اهداف تجاری بسیار موثر باشد. برای مثال، اگر نیاز دارید که سریع با یک همکار یا مشتری که می‌دانید سرش شلوغ است و احتمالاً زمانی برای تماس تلفنی ندارد، ارتباط برقرار کنید، ممکن است پیامک بهترین راه برای جلب توجه آنها باشد. پیامک همچنین می‌توانند در مواقعی که نیاز به انتقال اطلاعات ساده یا پرسیدن سوالات بله یا خیر دارید مفید باشند.

پیام‌های متنی به دلایل مختلفی نقش مهمی در ارتباطات تجاری ایفا می‌کنند. اول اینکه امکان برقراری ارتباط سریع و آسان بین کارمندان و مشتریان را فراهم خواهند کرد. دوم اینکه پیامک‌ها می‌توانند روشی کارآمدتر برای برقراری ارتباط نسبت به ایمیل یا تماس‌های تلفنی باشند زیرا به راحتی و با سرعت بیشتر خوانده می‌شوند. پس اگر می‌خواهید از پیامک نهایت استفاده ببرید، داشتن پنل پیامکی برای مدیریت پیام‌ها از نظر زمان ارسال اس ام اس، تعیین موقعیت مکانی کاربران و بسیاری تنظیمات دیگر، یک ضرورت برای کسب و کار شما خواهد بود.
برای بهره‌برداری کامل از قابلیت‌های پیامک در ارتباطات تجاری، خرید پنل پیامکی اولین قدم است. این پنل‌ها امکاناتی مانند زمان‌بندی ارسال، گزارش‌گیری دقیق، دسته‌بندی مخاطبان و اتصال به وب‌سایت یا اپلیکیشن را فراهم می‌کنند. با خرید پنل مناسب، کسب‌وکارها می‌توانند تعاملات خود را به سطح بالاتری ارتقا دهند و ارتباطی پایدار با مشتریان برقرار کنند.

کلام آخر

ارتباطات به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا عملیات خود را ساده کرده و بهره‌وری را افزایش دهند. تحقیقات نشان می‌دهند که اکثر کارکنان تنها حدود سه ساعت در روز بازدهی دارند. در یک روز معمولی هشت ساعته، این بدان معناست که پنج ساعت تلف می‌شود. با این حال، با ارتباطات مناسب، کسب ‌و کارها می‌توانند با ایجاد انگیزه در کارکنان به افزایش سطوح بهره‌ وری آنها کمک کنند. بنابراین اگر ارتباطات در کسب و کار درون سازمان به درستی برقرار شود، امیدها برای ایجاد یک تعامل قوی با مشتریان قوی‌تر می‌شود. برای بهبود سطح ارتباطات خود با مشتریان می‌توانید از خدمات وب سرویس پیامکی مدیانا بهره‌مند شوید.

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عنوان‌ها

آخرین مطالب در این دسته

خدمات مدیانا