شاید شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که از تبلیغات پیامکی دلخوشی ندارید! پیامکهایی که بدون رضایت و اجازه شما به شماره تلفنتان ارسال میشوند. خیلی از افراد برای حل این موضوع، قابلیت دریافت تبلیغات پیامکی را در تلفن همراه خود مسدود میکنند. اما با توجه به اهمیت دریافت اس ام اس در برخی از نیازهای روزمره مانند اس ام اس قبض آب وبرق، اس ام اس تاییدیه سازمانهای دولتی و…، افراد نیازمند باخبر شدن به وسیله پیامک در مقابل سایر روشهای اطلاع رسانی از قبیل وبسایتها و شبکههای اجتماعی هستند. شاید شما به عنوان صاحب یک کسبوکار نیازمند ارسال پیامک به روشی ساده و قابل عبور از این موانع هستید تا تمامی مشتریانتان حتی افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کردند را از اطلاعات کسبوکار خود با خبر کنید. پیامک سفید همان چیزی است که به دنبال میگردید. در این مقاله قصد داریم تا به پیامک سفید و نحوهی ارسال آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
پیامک سفید
پیامک سفید در واقع همان پیامک با خط خدماتی است. به واسطهی خط خدماتی و ماژول پیامک سفید شما قادر خواهید بود تا به مخاطبینی که با شما آشنایی دارند پیامک ارسال کنید. این پیامکها قابلیت عبور از لیست سیاه مخابرات را دارد. شاید به همین دلیل است که به آن، پیامک سفید گفته میشود.
پیامک سفید تنها قابلیت اطلاعرسانی به مشتریان را دارد. صاحبان کسبوکارها به هیچ عنوان نمیتوانند برای تبلیغات از آن استفاده کنند. در صورت مشاهده تبلیغات با خط خدماتی، مجموعه توسط اپراتور جرایمه خواهد شد. در این دسته از ارسالها، دریافت کننده پیامک، ارسال کننده پیامک را میشناسد و مشتاق به دریافت اطلاعات مربوط به آن از طریق پیامک است. ارسال پیامک کد فعالسازی (OTP)، پیامکهای مناسبتی، ارسال تخفیفات، یادآوری پرداخت بدهی، پیامکهای تراکنشی برای اطلاع از مراحل ارسال محصولات و … جزء پیامکهای سفید میباشند.
مخاطبان شما میتوانند دریافت پیامک های سفید از سوی شما را به راحتی فعال و یا غیر فعال کنند. مخاطبان شما در هر زمان که بخواهند با ارسال کد لغو می تواند عضویت خود را از سیستم باشگاه مشتریان غیر فعال کنند.
پیامک خدماتی چیست؟
پیامک خدماتی یا پیامک شرکتی نوعی پیامک است که توسط سازمانها، شرکتها و سرویسدهندگان برای ارتباط با مشتریان، مشترکان یا کاربران خود ارسال میشود. این نوع پیامکها به منظور ارسال اطلاعیهها، اعلانها، بهروزرسانیها، تاییدیهها و سایر اطلاعات مهم مورد استفاده قرار میگیرند.
پیامک خدماتی اغلب به صورت اتوماتیک و بهصورت دستهجمعی ارسال میشود. شرکتها میتوانند از این نوع پیامکها برای:
- ارسال اطلاعات مربوط به فروش
- پیشنهادهای ویژه
- تخفیفها
- اعلانهای سیستمی
- تغییرات در خدمات
- کدهای تایید و سایر اطلاعات مشابه استفاده کنند.
از مزایای استفاده از پیامک خدماتی میتوان به سرعت ارسال، راحتی استفاده، قابلیت رسیدن به مخاطبین در هر زمان و هر مکان و هزینه کمتر نسبت به روشهای دیگر ارتباطی اشاره کرد. همچنین، این نوع پیامکها به عنوان یک وسیله ارتباطی مؤثر در بهبود روابط با مشتریان و ارتقای تجربه کاربری مورد استفاده قرار میگیرند.
مزایای استفاده از پیامک سفید
همانطور که پیش تر در مقدمه عنوان شد، صاحبان برخی از کسبوکارها به دلیل عدم اطلاع از روشهای بازاریابی پیامکی با ایجاد مزاحمت و ارسال بی موقع و بی اندازه پیامکها باعث شدند تا برخی از افراد تصمیم به مسدود کردن دریافت پیامکهای تبلیغاتی خود کنند. استفاده از پیامک سفید باعث می شود تا به مشتریان خود با رضایت پیامک ارسال کرده و از بلک لیست عبور کنید.
با بکارگیری این روش به راحتی میتوان مواردی مانند جابهجایی، شعبات جدید، ساعت کاری، محصولات جدید را به مشتریان خود اطلاع رسانی کرد و از رسیدن پیام به مشتریان خود اطمینان حاصل کرد. با توجه به این که مخاطبان شما مایل به دریافت پیامک از سوی شما هستند در ارسال پیامک به آن ها میتوان نتیجه و بازخورد بهتری به دست آورد.
پیامک سفید از طریق خطوط خدماتی به مشتریان شما ارسال خواهد شد. تنها شرط استفاده از پیامکهای سفید اجازه و آشنایی با مخاطبین با کسبوکار شما و در راستای تعامل با آن ها میباشد.
پیامک سفید مناسب چه مشاغل و افرادی است؟
تمام فروشنده ها و صاحبین کسب و کارها در ایران میتوانند از این نوع ارسال برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند.
- فروشگاه های کوچک و بزرگ
- کلینیک های روانشناسی
- قالیشویی
- هیات ها، مساجد و حسینیه مذهبی
- دفتر وکالت
- آتلیه ها و عکاسی ها
- باشگاه ورزشی
- طلا فروشی ها
- فروشگاه های لوازم خانگی
- موسسات فرهنگی
- مدارس و آموزشگاه ها
- شرکت های هواپیمایی
- آژانس های مسافرتی
- مراکز تفریحی
- عمده فروشی ها
مجلات و… به طور کلی تمامی مشاغلی که قصد ارتباط، تعامل و اطلاع رسانی به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و حتی سالانه با مخاطبین و مشتریان خود دارند.
برای راه اندازی کمپین های پیامکی و یا ارسال پیامک در سامانه پیامکی مدیانا نیازی به خرید پنل اس ام اس نیست و پنل پیامکی، رایگان در اختیار شما قرار می گیرد برای دریافت پنل کافی است وارد صفحه سفارش پنل پبامکی شوید.
راهنمای فعالسازی ماژول پیامک سفید در پنل مدیانا اس ام اس
پیش از هر اقدامی ابتدا باید لیست مخاطبین و شماره تماس تلفن مشتریان خود را وارد نمایید. به دلیل نیاز به اجازه صاحبان تلفن همراه در این نوع ارسال نمیتوان از بانکهای شماره موبایل استفاده نمود. و تنها به افرادی که شما را میشناسند و شماره موبایل خود را به شما داده اند میتوانید پیامک ارسال کنید. با اضافه کردن شماره موبایل مشتریان خود در باشگاه مشتریان و تایید آن ها برای دریافت اس ام اس از طرف شما، میتوان با آنها تعامل برقرار کرده و پیامک ارسال نمود. در این نوع ارسال نام و مشخصات ارسال کننده و نحوهی لغو دریافت پیامک اعلام میشود.
جمع بندی
پیامک سفید در واقع روشی از ارسال پیامک است که با خطوط خدماتی صورت میگیرد. به وسیله خطوط خدماتی میتوان از لیست سیاه مخابرات عبور کرده و برای تمامی افرادی که با برند و کسبوکار شما آشنایی دارند پیامک اطلاع رسانی ارسال کرد. در این نوع ارسال، اجازه مخاطبان برای ارسال پیامک لازم است. چرا که شما برای وارد شدن به حریم خصوصی آنها و عبور از بلک لیست برخی از آن ها نیازمند دریافت اجازه مخاطبین خود هستید.
در این صورت اگر دریافت کننده پیامک (مشتری یا مخاطب شما) مخالف دریافت اس ام اس تبلیغاتی باشد به راحتی میتواند درخواست لغو پیام را ارسال کند تا دیگر پیامکی برای او ارسال نشود.