در جشنواره تابستانی پنل‌های پيامڪی، همراه مدیانا باشید.
مهلت استفاده تا 31 شهریور 

پیامک سفید چیست؟+ نکات ارسال پیامک سفید

پیامک سفید چیست؟

شاید شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که از تبلیغات پیامکی دل خوشی ندارید! پیامک هایی که بدون اجازه شما به شماره تلفنتان ارسال می‌شوند. خیلی از افراد برای حل این موضوع، قابلیت دریافت تبلیغات پیامکی را در تلفن همراه خود مسدود کرده‌اند. اما با توجه به اهمیت دریافت اس ام اس در برخی از نیازهای روزمره مانند اس ام اس قبض آب وبرق، اس ام اس تاییدیه سازمان‌های دولتی و…، افراد نیازمند باخبر شدن به وسیله پیامک در مقابل سایر روش‌های اطلاع رسانی از قبیل وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که دسترسی به آن‌ها سخت تر است هستند. حتی شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار نیز نیازمند ارسال پیامک به روشی ساده و قابل عبور از این موانع هستید. پیامک سفید همان چیزی است که به دنبال می‌گردید. در این مقاله قصد داریم تا به پیامک سفید و نحوه‌ی ارسال آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

پیامک سفید

پیامک سفید در واقع همان پیامک با خط خدماتی است. به واسطه‌ی خط خدماتی و ماژول پیامک سفید شما قادر خواهید بود تا به مخاطبینی که با شما آشنایی دارند پیامک ارسال کنید. این پیامک‌ها قابلیت عبور از لیست سیاه مخابرات را دارد. شاید به همین دلیل است که به آن، پیامک سفید گفته می‌شود.

پیامک سفید تنها قابلیت اطلاع‌رسانی به مشتریان را دارد. صاحبان کسب‌وکارها به هیچ عنوان نمی‌توانند برای تبلیغات از آن استفاده کنند. در صورت مشاهده تبلیغات با خط خدماتی، مجموعه توسط اپراتور جرایمه خواهد شد. در این دسته از ارسال‌ها، دریافت کننده پیامک، ارسال کننده پیامک را می‌شناسد و مشتاق به دریافت اطلاعات مربوط به آن از طریق پیامک است. ارسال پیامک کد فعالسازی (OTP)، پیامک‌های مناسبتی، ارسال تخفیفات، یادآوری پرداخت بدهی، پیامک‌های تراکنشی برای اطلاع از مراحل ارسال محصولات و … جزء پیامک‌های سفید می‌باشند.

مخاطبان شما می‌توانند دریافت پیامک های سفید از سوی شما را به راحتی فعال و یا غیر فعال کنند. مخاطبان شما در هر زمان که بخواهند با ارسال کد لغو می تواند عضویت خود را از سیستم باشگاه مشتریان غیر فعال کنند.

 

مزایای استفاده از پیامک سفید

همانطور که پیش تر در مقدمه عنوان شد، صاحبان برخی‌ از کسب‌وکارها به دلیل عدم اطلاع از روش‌های بازاریابی پیامکی با ایجاد مزاحمت و ارسال بی موقع و بی اندازه پیامک‌ها باعث شدند تا برخی از افراد تصمیم به مسدود کردن دریافت پیامک‌های تبلیغاتی خود کنند.

استفاده از پیامک سفید باعث می شود تا به مشتریان خود با رضایت پیامک ارسال کرده و از بلک لیست عبور کنید.

با بکارگیری این روش به راحتی می‌توان مواردی مانند جابه‌جایی، شعبات جدید، ساعت کاری، محصولات جدید را به مشتریان خود اطلاع رسانی کرد و از رسیدن پیام به مشتریان خود اطمینان حاصل کرد. با توجه به این که مخاطبان شما مایل به دریافت پیامک از سوی شما هستند در ارسال پیامک به آن ها می‌توان نتیجه و بازخورد بهتری به دست آورد.

پیامک سفید از طریق خطوط خدماتی به مشتریان شما ارسال خواهد شد. تنها شرط استفاده از پیامک‌های سفید اجازه و آشنایی با مخاطبین با کسب‌وکار شما و در راستای تعامل با آن ها می‌‌باشد.

 

مزایای پنل اس ام اس

پیامک سفید مناسب چه مشاغل و افرادی است؟

تمام فروشنده ها و صاحبین کسب و کارها در ایران می‌توانند از این نوع ارسال برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند.

فروشگاه های کوچک و بزرگ

کلینیک های روانشناسی

قالیشویی

هیات ها، مساجد و حسینیه مذهبی

دفتر وکالت

آتلیه ها و عکاسی ها

باشگاه ورزشی

طلا فروشی ها

فروشگاه های لوازم خانگی

موسسات فرهنگی

مدارس و آموزشگاه ها

شرکت های هواپیمایی

آژانس های مسافرتی

مراکز تفریحی

عمده فروشی ها

مجلات و… به طور کلی تمامی مشاغلی که قصد ارتباط، تعامل و اطلاع رسانی به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و حتی سالانه با مخاطبین و مشتریان خود دارند.

برای راه اندازی کمپین های پیامکی و یا ارسال پیامک در سامانه پیامکی مدیانا نیازی به خرید پنل اس ام اس نیست و پنل پیامکی، رایگان در اختیار شما قرار می گیرد برای دریافت پنل کافی است وارد صفحه سفارش پنل پبامکی شوید.

 

پیامک سفید نمونه

 

راهنمای فعالسازی ماژول پیامک سفید در پنل مدیانا اس ام اس

پیش از هر اقدامی ابتدا باید لیست مخاطبین و شماره تماس تلفن مشتریان خود را وارد نمایید. به دلیل نیاز به اجازه صاحبان تلفن همراه در این نوع ارسال نمی‌توان از بانک‌های شماره‌ موبایل استفاده نمود. و تنها به افرادی که شما را می‌شناسند و شماره موبایل خود را به شما داده اند می‌توانید پیامک ارسال کنید. با اضافه کردن شماره موبایل مشتریان خود در باشگاه مشتریان و تایید آن ها برای دریافت اس ام اس از طرف شما، می‌توان با آن ها تعامل برقرار کرده و پیامک ارسال نمود. در این نوع ارسال نام و مشخصات ارسال کننده و نحوه‌ی لغو دریافت پیامک اعلام می‌شود.

جمع بندی

پیامک سفید در واقع همان ارسال پیامک با خطوط خدماتی است. به وسیله خطوط خدماتی می‌توان از لیست سیاه مخابرات عبور کرده و برای تمامی افرادی که با برند و کسب‌وکار شما آشنایی دارند پیامک اطلاع رسانی ارسال نمود. در این نوع ارسال، اجازه مخاطبان برای ارسال پیامک لازم است. چرا که شما برای وارد شدن به حریم خصوصی آن‌ها و عبور از بلک لیست برخی از آن ها نیازمند دریافت اجازه مخاطبین خود هستید.

در این صورت اگر دریافت کننده پیامک (مشتری یا مخاطب شما) مخالف دریافت اس ام اس تبلیغاتی باشد به راحتی می‌تواند درخواست لغو پیام را ارسال نمود تا دیگری پیامکی برای او ارسال نشود. پیامک های سفید ارسال شده به مخاطبین در پیامک سفید باید دارای کد لغو دریافت پیامک باشد تا در صورت لزوم مخاطب شما به آن دسترسی پیدا کند و ارسال پیامک مزاحمتی برای او ایجاد نکند.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .