پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

داستان برند (Brand Story) چیست؟ شامل چه مواردی‌ست؟

داستان برند (Brand Story) چیست؟ شامل چه مواردی‌ست؟

برند استوری چیست و چگونه از اس ام اس مارکتینگ برای بیان آن استفاده کنیم؟ چگونه می‌توان از پنل پیامکی در راستای اهداف بیان داستان برند استفاده کرد؟ آیا استفاده از پنل اس ام اس تأثیرگذار است؟ اگر برند استوری به درستی تعریف شود، باعث می‌شود تا شناخت مشتریان از کسب وکارتان بیشتر و حتی عمیق‌تر شود. روش‌های زیادی برای بیان برند استوری وجود دارد که ارسال اس ام اس یکی از آن‌هاست. در این مقاله مدیانا، علاوه بر معرفی برند استوری، چگونگی استفاده از پیامک برای بیان داستان برند را هم نوشته‌ایم.

برند استوری چیست؟

برند استوری چیست و چگونه از اس ام اس مارکتینگ برای بیان آن استفاده کنیم؟ برند استوری یا داستان برند نوعی روایت است که تاریخچه، ارزش‌ها و مأموریت یک کسب‌وکار را بیان می‌کند. در واقع شرکت‌ها با به اشتراک گذاشتن داستان پشت برندشان می‌توانند با مخاطبان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار ‌کنند. یک داستان برند خوب می‌تواند تصویر منحصر به فردی از کسب‌وکار و اهمیت آن را به مشتریان نشان دهد.

البته دقت داشته باشید برند استوری با تاریخچه شرکت فرق دارد. در برند استوری شما با هدف همراهی کاربران،  به دنبال تحریک احساسات آن‌ها هستید؛ اما تاریخچه فقط سیری از روند فعالیت شرکت را نشان می‌دهد.

اهمیت داستان برند چیست؟

داستان برند به دلیل اینکه باعث ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان می‌شود، اهمیت زیادی دارد. وقتی مردم احساس می‌کنند که داستان پشت یک کسب‌وکار را می‌دانند، به آن اعتماد کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین یک داستان برند قوی می‌تواند یک شرکت را از رقبای خود متمایز کند، زیرا ویژگی‌ها و ارزش‌های منحصربه‌فرد آن کسب وکار را نشان می‌دهد.

عناصر کلیدی داستان برند

داستان برند چیست؟

در نوشتن برند استوری یا داستان برند، باید چند عنصر کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

  1.   با تاریخچه شرکت خود شروع کنید: داستان برند شما باید با تاریخچه شروع کسب‌وکار شما آغاز شود. تاریخچه اولیه می‌تواند شامل اطلاعاتی در مورد بنیان‌گذاران، روزهای اولیه کسب‌وکار و چالش‌های آن در هنگام شروع باشد. البته دقت کنید که تاریخچه نباید طولانی باشد فقط در حد معرفی اولیه بنویسید.
  2.   ارزش‌های خود را برجسته کنید: داستان برند شما باید ارزش‌های کسب‌وکارتان را بیان کند. ارزش‌های کسب وکار می‌تواند شامل: پایداری، نوآوری یا خدمات مشتری باشد.
  3.   شخصی سازی کنید: از زبانی استفاده کنید که مخاطب شما آن را متوجه شود. یعنی باید داستان برند شما با زبان، فکر و فرهنگ مخاطبتان مطابقت داشته باشد تا بتواند با شما ارتباط عمیقتری برقرار کند.
  4.   طولانی ننویسید: با اینکه داستان برند شما باید جذاب باشد، اما نباید خیلی طولانی باشد. سعی کنید در حداقل‌ترین مقدار ممکن بنویسید و روی مهم‌ترین جزئیات تمرکز کنید.

مثالی از برند استوری

در اینجا مثالی از داستان برند Acme Coffee آورده شده است:

در Acme Coffee، ما معتقدیم که قهوه باید چیزی بیش از یک نوشیدنی باشد. به همین دلیل است که ما کسب‌وکار خود را 20 سال پیش با یک مأموریت ساده آغاز کردیم: ارائه بهترین فنجان قهوه متفاوت به مشتریان خود.

از ابتدا می‌دانستیم که کیفیت مهم است. ما فقط بهترین دانه‌ها را از سرتاسر جهان تهیه کردیم و تکنیک‌های برشته کردن خود را برای نشان دادن طعم‌های منحصر به فرد توسعه دادیم. باگذشت زمان، محصولات جدیدی را به مجموعه خود اضافه کردیم، از دمنوش سرد گرفته تا لاته های طعم دار؛ اما مهم نیست که چه خدماتی عرضه می‌کنیم. ما همیشه کیفیت و ثبات را در اولویت قرار می‌دهیم.

اما آنچه واقعاً Acme Coffee را متمایز می‌کند تعهد ما نسبت به جامعه است. ما مفتخریم که یک کسب‌وکار محلی هستیم و برای حمایت از سایر کسب‌وکارهای کوچک در منطقه سخت کار می‌کنیم. چه میزبانی رویدادهای جمع‌آوری کمک مالی یا مشارکت با خیریه‌های محلی باشد، ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای بازپرداخت هستیم.

ما می‌دانیم که کافی‌شاپ‌های زیادی در آنجا وجود دارد؛ اما در Acme Coffee، ما معتقدیم که چیزی واقعاً خاص را عرضه می‌کنیم. از شما دعوت می‌کنیم که وارد شوید، قهوه ما را امتحان کنید و تفاوت را خودتان تجربه کنید.

استفاده از بازاریابی پیامکی در بیان داستان برند

بازاریابی پیامکی می‌تواند راهی مؤثر برای به اشتراک گذاشتن داستان برند شما با مشتریان بالقوه باشد؛ اما چگونه باید از پیامک استفاده کرد؟ در اینجا چند نکته برای استفاده از داستان‌سرایی برند در بازاریابی پیامکی آورده شده است:

کوتاه بنویسید

پیام‌های SMS دارای تعداد کاراکتر محدودی هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که داستان برند شما در آن محدودیت قرار دارد. برای برطرف کردن چنین چالشی، روی مهم‌ترین جزئیات داستان برند خود تمرکز کنید. این جزئیات حتی می‌تواند فقط تاریخ شروع باشد.

از انواع دیگر محتوا استفاده کنید

در حالی که پیام های SMS از تصاویر یا ویدیوها پشتیبانی نمی‌کنند، اما می‌توانید URL های کوتاه شده‌ای را در پیام های خود قرار دهید تا با ورود به صفحات سایت، کاربر بتواند اطلاعات دیگری در قالب‌های عکس و ویدئو را مشاهده کند. همچنین می‌توانید از کلیپ‌های صوتی، گیف‌های متحرک یا ایموجی‌ها استفاده کنید تا پیام خود را برجسته کنید. برای اینکار باید از پنل هایی استفاده کنید که از چنین قابلیت‌هایی نیز پشتیبانی می‌کنند. استفاده از لینک ترکر مدیانا به شما در بررسی چگونگی تعامل کاربران با پیامک‌های حاوی لینک کمک زیادی خواهد کرد. البته متن باید به صورتی باشد که کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک کند. شما داخل متن پیامک، لینک سایت یا صفحات سوشال مدیای خود را قرار میدهید و با امکان لینک ترکر مدیانا متوجه خواهید شد که چه کسی روی لینک شما کلیک کرده است. درنتیجه میتوانید برای افرادی که روی شما کلیک کرده اند یا کلیک نکرده اند، کمپین های متفاوتی ایجاد کنید.

پیامک شخصی سازی کنید

گیرندگان خود را با نام خطاب کنید و سعی کنید پیام خود را با علایق، مکان یا تعاملات قبلی آن‌ها تنظیم کنید. این تکنیک باعث ایجاد ارتباط عاطفی قوی‌تر با مخاطبان خواهد شد.

از اصول داستان‌سرایی استفاده کنید

داستان‌سرایی درباره ساختن روایتی است که توجه خواننده را به خود جلب کند. از اصول داستان‌سرایی مانند محیط، شخصیت‌ها و تضاد برای جذب مخاطب و علاقه‌مند نگه داشتن آن‌ها به پیام خود استفاده کنید.

یک CTA در آن قرار دهید

همیشه یک CTA واضح در پیام اس ام اس خود بگنجانید که گیرنده را تشویق به انجام یک اقدام خاص می‌کند. این می‌تواند بازدید از وب سایت شما برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان و حتی لینک خرید مستقیم باشد.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از داستان‌سرایی برند در پیامک آورده شده است:

سلام [نام] عزیز،

شرکت ما بیش از 50 سال پیش توسط یک کارآفرین پرشور با هدف تغییر طرز فکر مردم در مورد غذا تأسیس شد؛ اما چگونه؟ اینجا [لینک] کلیک کنید تا درباره داستان ما بیشتر بدانید.

همراه با 20% تخفیف برای خرید بعدی

نام شرکت

نتیجه‌گیری

برند استوری در حقیقت داستان شیرین یا تلخ شکل گیری کسب و کار شماست. شما می توانید در سالگرد تاسیس شرکتتان، با ایجاد یک کمپین بازاریابی، درباره داستان برندتان با مشتریان صحبت کنید یا لندینگ پیج سایتتان را برای آن ها از طریق پیامک ارسال کنید. برای ارسال پیامک می توانید از پنل اس ام اس مارکتینگ مدیانا استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر ارسال پیامک زمانبندی شده به مشتریانتان، به بانک شماره‌ای که تارگت شما هستند (باتوجه به سن، جنسیت، منطقه زندگی، شغل و اپراتور تلفن همراه) پیامک ارسال کنید.

 

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .