افزایش جمعیت و در راستای آن افزایش روز افزون نیاز مردم به سیستم های حمل و نقل باعث شده این صنعت گستردهتر شود. تاکسیهای اینترنتی، آژانسها و پیکهای موتوری تمامی در این حوزه قرار میگیرند و به علت تعدد رقبا به دنبال مزیتهای رقابتی ویژهای برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود هستند. در این مقاله به کاربرد سامانه پیامکی که موارد زیر است میپردازیم:
- نظرسنجی از مشتریان
- اعلام مدت زمان انجام خدمات
- ارسال پیامک با پنل پیامک پس از ثبت سفارش
- ارسال پیامک پس از رسیدن مرسوله یا اتمام سفر
- اطلاع رسانی تاخیر یا لغو خدمات حمل و نقل با پیامک
آنچه در این مطلب میخوانید:
شرکت های حمل و نقل و نیاز آن ها به سامانه پیامکی
تصور کنید یک خرید اینترنتی کرده اید و به شما گفتهاند که ارسال محصول شما به یک شرکت حمل و نقل واگذاری شده و در روز و ساعتی معین به دست شما می رسد. بعد از روزها انتظار بالاخره روز موعود میرسد و لحظه به لحظه انتظار شما بیشتر می شود. ترجیح می دادید که در این لحظه می دانستید محصول شما در چه نقطه ای قرار دارد.
آیا اصلا ارسال شده؟! یا مثل خیلی از مواقع باید با بدقولی های ارسال مواجه شوید! ساعت کاری تمام می شود و محصول شما به دستتان نمی رسد، قطعا به دنبال شماره تلفنی برای پیگیری محصول خود هستید. بعد از دقایقی سرچ، شماره تلفن را پیدا می کنید اما ساعت کاری تمام شده و کسی پاسخگوی شما نیست! فردای آن روز در بین تمام دغدغه های کاری وقتی برای تماس پیدا می کنید اما انقدر پشت خط می مانید که نا امید می شوید!
بهتر نبود با یک پیامک به مشتری اطلاع داده میشد بسته او کجاست و کی به دستش می رسد؟ آیا با این کار لبخند رضایت مشتری منجر به اعتماد او و استقبال بیشتر او از خریدهای اینترنتی نمیشد؟ یک پیامک چیزی حدود 100 تومان هزینه دارد اما اعتباری که به برندهای این چنینی میدهد ارزشی بسیار بسیار بالاتر دارد. انسان ها قدردان ارزشی که برای آنها و وقت آنها میگذارید هستند و با وفاداری خود به شما جبران خواهند کرد.
پیامک چگونه به انواع شرکت های حمل و نقل کمک می کند؟
حتما همگی می دانیم که رمز بقای هر کسب و کاری در رضایت مشتریان آن کسب و کار نهفته است. چرا که هر کسب و کاری برای ارائه خدمت به افراد یا مشاغل دیگر فعالیت می کند و اگر رضایت آن مخاطبان نباشد روز به روز باید برای جذب مشتریان جدیدی تلاش کند که هر کدام یکبار از خدمات آنها استفاده می کنند و به دلیل نارضایتی به رقیبان روی می آورند.
اهمیت زمان در کسب و کارهایی که در حوزه حمل و نقل به مردم خدمت رسانی می کنند مانند باربری ها، آژانس ها و پیک ها و تاکسیهای اینترنتی بیشتر احساس می شود، تنها راه حل آسان و به صرفه ای که می توان با استفاده از آن آرامش و اطمینان را به مخاطبان این سرویس ها هدیه کرد پیامک است.
استفاده از پنل اس ام اس یک ویژگی مثبت است که امروزه بسیاری از رقبا در زمینه حمل و نقل از آن استفاده می کنند و در صورت عدم استفاده از آن یک پله عقب خواهید بود. البته نباید نادیده گرفت که مجهز شدن به پنل پیامک چه تاثیر شگرفی در اطلاع رسانی و هماهنگی بین پرسنل مجموعه های حمل و نقل دارد و با استفاده از آن مشابه بسیاری از پیامک های ارسالی به مشتریان، به رانندگان نیز ارسال می شود.
کاربرد سامانه پیامکی برای شرکت حمل و نقل
در ادامه به تعدادی از کاربردهای ارسال پیامک به مخاطبین سرویس های حمل نقل از طریق سامانه پیامکی اشاره می کنیم.
1. ارسال پیامک با پنل پیامک پس از ثبت سفارش
ارسال پیامک پس از انجام یک عملیات، نشان از موفقیت آمیز بودن آن عملیات دارد. این عملیات می تواند یک پرداخت بانکی، یک خرید اینترنتی و یا درخواست خودرو باشد. با ارسال پیامک پس از ثبت یک درخواست به مخاطب خود اعلام می کنید که در حال پیگیری درخواست او هستید.
2. اعلام مدت زمان انجام خدمات حمل و نقل با پیامک
اگر مخاطب شما درخواست خودرو داده، بهتر است به او اطلاع دهید که چه مدت زمانی را باید منتظر بماند تا خودرو برای او اعزام شود. همچنین شخصی که درخواست ارسال یا دریافت بسته ای را می دهد، نیاز دارد از مدت زمان انجام آن اطلاع داشته باشد.
3. اطلاع رسانی پیامکی قبل از رسیدن مرسوله یا ماشین
نمی شود گفت ارسال این پیامک حیاتیست اما برای مواقعی مثل تحویل گرفتن کالا، مخاطب را برای حضور در محل و آماده سازی شرایط آماده می کند.
4. ارسال پیامک پس از رسیدن مرسوله یا اتمام سفر
شاید تصور کنید پس از انجام کار که دیگر نیازی به پیامک نیست، مسافر یا بار به مقصد رسیده دیگر اطلاع رسانی ندارد! اما این پیامک حکم یک سند از انجام به موقع کار از سمت شما را دارد. ممکن است که در این بین اشتباهی در آدرس پیش آمده باشد و مشتری اصلی مرسوله را تحویل نگرفته باشد!
5. اطلاع رسانی تاخیر یا لغو خدمات حمل و نقل با پیامک
همانطور که گفتیم اهمیت زمان برای مخاطبان در استفاده از سرویسهای حمل و نقل بسیار بالاست. اینکه در اسرع وقت به آنها اطلاع داده شود که سرویس موردنظر آنها لغو شده بسیار برای آنها ارزشمند است و پیامک سریعترین راه انتقال این پیام است.
6. نظرسنجی از مشتریان حمل و نقل با استفاده از پیامک
اگر به دنبال پیشرفت در کسب و کارتان هستید، نظرسنجی از مشتریان را فراموش نکنید. تنها با نظر مشتریان است که می-توانید نقاط قوت و ضعف مجموعه خود را بشناسید و در راستای بهبود آن قدم بردارید. زمان نظرسنجی از مشتریان درست پس از انجام سرویس است، با استفاده از پیامک نظرسنجی این کار را انجام دهید. مطالعه مقاله نظرسنجی پیامکی و راهکارهای آن را از دست ندهید.
7. مسابقه پیامکی و افزایش مشتری از طریق آن
شما از طریق پنل اس ام اس به شماره های تمام مشتریان خود دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این بانک ارزشمند می توانید کمپین های تبلیغاتی طراحی کنید و بخشی از آن را به مسابقه پیامکی اختصاص دهید. با این اقدام بخشی از مشتریان را مشتاق به استفاده از سرویس خود خواهید کرد.
8. یکپارچه کردن سابقه مشتریان و خریدهای آنها
با اتصال سامانه پیامک به نرم افزار حسابداری و نرم افزر مدیریت باربری، پرداخت ها و بسیاری از اموری که شما تعیین کنید با ارسال خودکار پیامک انجام می شوند و خیالتان از بابت رسیدهای پرداختی و اطلاع مشتریان و رانندگان از پرداخت ها راحت است.
جمع بندی
کاربرد سامانه پیامکی برای شرکت حمل و نقل می توان به آسان تر کردن فرآیند خدمت رسانی به مشتریان اشاره کرد در ادامه با در اختیار گذاشتن بانک جامع شماره تلفن اصناف، مانند شماره تلفن رانندگان ماشین سنگین و ارسال پیامک به رانندگان کامیون میتوان پرسنل بیشتری جذب کرد. با خرید سامانه پیامک مدیانا بانک شماره تلفن مشاغل و وب سرویس پیامک برای اتصال نرم افزار شما به پنل مدیانا به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید به راحتی رانندگان جدید و کاربران جدید جذب کنید و در جهت رضایت کاربران فعلی قدمی بردارید.