بازار جهانی لوازم آرایشی با رشدی چشمگیر روبروست و پیشبینی میشود تا سال 2024 به 750 میلیارد دلار برسد. این رشد به ویژه در بخش تجارت آنلاین مشهودتر است. ایران نیز به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ لوازم آرایشی در خاورمیانه، از این رونق بینصیب نمانده و فرصتی عالی برای کسبوکارهای فعال در این حوزه ایجاد کرده است. با این حال، رقابت در این بازار نیز بسیار شدید است و برای موفقیت، نیاز به ایده تبلیغ لوازم آرایشی و تبلیغات خلاقانه لوازم آرایشی برای نتیجه در این بازار پر سود دارید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
اهمیت تبلیغات برای فروشگاه لوازم آرایشی
در دنیای رقابتی امروز تبلیغات نقش حیاتی در موفقیت هر فروشگاه لوازم آرایشی ایفا میکند. مفهوم تبلیغات برای اکثر کسبوکارها، اطلاعرسانی از محصولات یا خدماتشان به مخاطبان هدف است. در حوزه رقابتی لوازم آرایشی، استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی برای دستیابی به بهترین نتیجه، امری ضروری است.
روشهای مختلفی در تبلیغات لوازم آرایشی وجود دارند تا شما محصول آرایشی خود را معرفی کنید و بتوانید برندسازی انجام دهید، اما مهم است که استراتژیهایی را بهکار بگیرید. باید به جایگاه تبلیغات در حوزه کاری خود اهمیت دهید و روشهای مختلف تبلیغات را برای صنعت خود بررسی و اجرا کنید.
10 روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی
قبل از اینکه تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی خود را انجام دهید یا تبلیغات لوازم آرایشی داشته باشید باید با استراتژیهای مختلف آشنا شوید و در نهایت با ترکیب این استراتژیها، محصولات خود را به مشتری و مخاطب معرفی کنید. در حقیقت مهم است که چشمانداز و هدفسازی داشته باشید تا با توجه به برنامهریزیهای مختلف، بهترین عملکرد را انتخاب کنید. همچنین مهم است که فروشگاه آرایشی شما در حوزه آنلاین فعالیت دارد یا برای حوزه آفلاین به دنبال استراتژی هستید؟
1- برند شخصی بسازید
یک برند شخصی قوی میتواند اعتبار فروشگاه لوازم آرایشی و زیبایی شما را بیشتر کند و به شما کمک کند تا بهعنوان یک متخصص شناخته شده در این صنعت معرفی شوید. هنگامی که صحبت از بازاریابی لوازم آرایشی به میان میآید، نمونههایی از برندسازی شخصی را در همه جا میبینیم. به طور مثال: برای اینکه شما بتوانید برند خود را معرفی کنید شاید نیاز به این باشد که از روشهای مختلف تبلیغاتی در کنار هم استفاده کنید که این موارد عبارتند از:
- وبلاگ و مقاله بنویسید
- در مورد آنچه الهام بخش شما برای راهاندازی خط لوازم آرایشی است، صحبت و تبلیغات کنید.
- داستان، چالشها، دانش، برنامههای آینده خود را به اشتراک بگذارید.
- اهداف کسبوکار را به اشتراک بگذارید.
اجرای این تاکتیکها میتواند رهبری شما را در کسبوکار تقویت کند و در عین حال باعث میشود مشتریهای شما احساس بهتری نسبت به خرید داشته باشند.
2-در رسانههای اجتماعی فعالیت کنید
هنگامی که صحبت از روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی و استراتژیهای بازاریابی برند به میان میآید، داشتن صدای قوی و ثابت در رسانههای اجتماعی به عنوان یک گزینه شناخته نمیشود، بلکه یک ضرورت است. به طور خاص برای محصولات زیبایی و لوازم آرایشی، طیف وسیعی از راهها برای موفقیت در رسانههای اجتماعی وجود دارد که باید تمام آنها را بررسی کرد و متناسب با شرایط برند خود، در رسانههای اجتماعی فعالیت داشت.
با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مبتنی بر بصری، میتوانید نتایج دقیق استفاده از محصولات خود را به نمایش بگذارید. قبل از اینکه بیشتر به موارد خاصی بپردازیم که میتوانید برای تبلیغ لوازم ارایشی خود در رسانههای اجتماعی انجام دهید، در اینجا سه دستورالعمل ضروری برای حضور قوی آنلاین عنوان خواهیم کرد:
- مطالب پست یا بلاگها را به طور مرتب ارسال کنید. این کار به حفظ ذهنیت، حفظ صدای آنلاین شما کمک میکند.
- به سوالات مشتریها پاسخ دهید و تعامل کنید. وقتی با مخاطبهای خود تعامل میکنید، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما ارتباط برقرار کنند. تعامل، یک جامعه را میسازد و جنبه انسانی را در پشت کسبوکار زیبایی نشان میدهد.
- کانالهای خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید. اتصال پروفایلهای شما میتواند باعث افزایش تعامل در همه پلتفرمهای شما شود. مخاطبان اینستاگرام خود را با تلگرام خود معرفی کنید، برای مثال: محتوای انحصاری را در قالب دیگری به آنها نشان دهید. این موضوع باعث میشود تا مشتریهای بالقوه راحتتر فضایهای آنلاین شما را که در آنها فعالیت میکنید، بشناسند.
به طور کلی هنگامی که متن تبلیغ لوازم آرایشی خود را آماده میکنید، باید به این توجه داشته باشید که در رسانههای مختلف آنلاین مرتبط باشند. در نتیجه مهم است که چگونه از متن تبلیغ لوازم آرایشی استفاده کنید.
3-از اینفلوئنسرها در اینستاگرام استفاده کنید
استفاده از اینفلوئنسر یا میکرو اینفلوئنسر در فضای مجازی باعث میشود که بازدیدکنندهها و مشتریهای بیشتری را جذب کنید. در حقیقت کافی است که محصولات آرایشی و فروشگاه لوازم آرایشی خود را در اختیار افراد تاثیرگذار در اینستاگرام قرار دهید، این موضوع میتواند یک سرمایهگذاری کوچک با پاداش بسیار بالا باشد.
به عنوان مثال: با ارائه محصولات رایگان یا تخفیفدار و شاید مقداری پول نقد، برند شما میتواند هزاران تعامل را از یک پست اینستاگرام یک میکرو اینفلوئنسر دریافت کند.
در نتیجه مهم است که روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی خود را در اینستاگرام بررسی کنید و با بهترین اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید.
4-محتوای ویدیویی بسازید
محتوای ویدیویی روز بهروز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و ویدیوهای استفاده از محصولات زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از ویدیوهایی که باعث بازدید و افزایش مخاطب میشوند عبارتند از:
- آموزشهای آرایشی یا آرایشی
- کلیپهای کوتاه استفاده از محصول
- فیلمهای پشت صحنه
نمونه بارز دیگر، تصاویر قبل و بعد است که در مورد تبلیغ محصولات زیبایی بسیار کاربرد دارند. در حقیقت این تصاویر، تاثیر یک محصول را به روشی بسیار ساده نشان میدهند.
استفاده از همان استراتژی «قبل و بعد» در محتوای ویدیویی میتواند به همان اثر تصویر برسد. در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است از استراتژی محتوای ویدیویی به جای تصویر استفاده کنید که این موارد به شرح زیر هستند:
مدل، بازیگر یا نماینده شما در ویدیو ممکن است صدای شخصیشده خود را اضافه کند که برند شما را بهتر معرفی خواهد کرد.
اگر مخاطب ببیند که مدل یا فرد خاصی از محصول استفاده میکند، ممکن است اثر قبل و بعد را قابل اعتمادتر بداند.
ممکن است به نظر برسد که یک ویدیو بیشتر از یک عکس ثابت دارای عنصر انسانی است.
در نتیجه هنگام پیادهسازی استراتژی برای روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی، نیاز است که از قبل بررسیهای لازم را انجام دهید تا در حد امکان از ویدئوهای موفق به جای تصویر استفاده کرد.
5-با سالنها همکاری کنید
یک استراتژی عالی حضوری برای بازاریابی برند زیبایی شما این است که محصولات خود را در مکانهای قابل اعتمادی قرار دهید که در آن محصولات زیبایی ارائه میشوند. حضور در سالنها، هتلها و نمایشگاههای مختلف آرایشی و بهداشتی باعث میشود تا علاوه بر همکاری با سایر برندها بتوانید محصولات خود را در معرض دید قرار دهید و کسبوکار خود را گسترش دهید. در حقیقت با همکاری سالنها و نمایشگاههای مختلف لوازم آرایشی، میتوانید مخاطبهای بیشتری را جذب کنید و در کنار آن برند خود را معرفی کنید.
6-از تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید
اگر وب سایت مخصوص لوازم آرایشی خود را دارید کافی است از تبلیغات ریتارگتینگ که یک روش جذب مشتری لوازم آرایشی است بهرهمند شوید. به طور کلی از بین همه کاربرهای وب سایت شما، شاید تنها یک یا دو درصد از مشتریها در اولین بازدید از وب سایت خرید موفق انجام دهند و مابقی کاربرها به وب سایتهای دیگر مراجعه کنند. شما میتوانید از طریق تبلیغات ریتارگتینگ، کاربرهایی که بعد از بازدید از وب سایت شما رفتهاند، ردیابی کرده و تبلیغات هدفمند برای این افراد انجام داد.
7-ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
مهمترین ایده برای انلاین شاپ ارایشی ایجاد سایت است. ترافیک وب سایت همان رتبهگیری کلمه کلیدیهایی است که برای لوازم آرایشی خود در نظر میگیرید. دو راه برای جذب افراد به وب سایت شما وجود دارد، تبلیغات پولی و تاکتیکهایی که ترافیک ارگانیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک شما ایجاد میکند.
شما میتوانید از طریق متن تبلیغ لوازم آرایشی در بسترهای مختلفی مانند: گوگل یا فضای مجازی تبلیغات انجام دهید. همچنین تبلیغات پولی یک راه مستقیم و سریع برای افزایش بازدید از وب سایت و پستهای رسانههای اجتماعی شما است. در نتیجه مهم است که برای افزایش ترافیک وب سایت آرایشی خود، هزینه کنید و از تبلیغات بهرهمند شوید.
قبل از اینکه از این روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی استفاده کنید، مطمئن شوید که گزینههای هدفگذاری تبلیغات خود را برای اینستاگرام، گوگل و کانالهای دیگر بررسی کردهاید. بهتر است که تاثیر تبلیغات وب سایت خود را از طریق ابزارهای مختلف گوگل بررسی کنید تا بهترین نتیجهگیری را از استراتژیهای خود داشته باشید.
8- ترافیک ارگانیک ایجاد کنید
دیگر ایده برای لوازم آرایشی ساخت فروشگاه اینترنتی است. ترافیک ارگانیک باید منبع اصلی ترافیک وب سایت شما باشد. برای ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر، این توصیهها را امتحان کنید:
بازاریابی ایمیلی: این ممکن است شامل محتوای وب سایت، رسانههای اجتماعی، بهروزرسانی محصولات جدید، تبلیغات، تخفیفها و خبرنامههای برند باشد.
وبلاگها: محتوا باید پیام برند شما را بازتاب دهد. وبلاگها ممکن است شامل دستور العملهای رایگان و آموزشهای ویدیویی جذاب باشد.
وب سایت بهینه شده برای سئو: هر صفحه در سایت شما و ساختار وب سایت شما باید به دنبال رتبه بندی خوب در گوگل باشد.
9- تبلیغات بنری انجام دهید
تبلیغات بنری نیاز به متن تبلیغ لوازم آرایشی مناسب دارد تا بتوان چشم بیننده را به آن جذب کرد. در حقیقت تبلیغات بنری همان قالبهای گرافیکی متحرک و ثابت هستند تا بیان کننده پیامی از سوی برند لوازم آرایشی شما باشند.تبلیغ برای لوازم ارایشی به ویژه بنر بیشتر با اهداف مختلفی مانند: آگاهسازی مخاطب از برند، تبلیغات برای محصول جدید، ارائه تخفیفها و آفرهای مختلف و ایجاد ترافیک وب سایت طراحی و اجرا میشوند.
برای اینکه بتوانید از تبلیغات بنری بهرهمند شوید باید از بازاریابها و استراتژیستهای حرفهای کمک بگیرید تا از موثرترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی بهرهمند شوید.
10- برای تبلیغات پیامک ارسال کنید
به طور حتم یکی از موثرترین و بهترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی را میتوان تبلیغات از طریق پیامک دانست. این روش پاسخگوی نیاز تبلیغاتی بسیاری از کسبوکارها و فروشگاههای لوازم آرایشی است. در حقیقت تبلیغات پیامکی را میتوان هدفمندتر و بهصورت شخصیسازی انجام داد. فرقی ندارد که شما فروشگاه آنلاین لوازم آرایش دارید یا به صورت آفلاین و سنتی فعالیت میکنید، در هر دو صورت شرایط ارسال اس ام اس پیامکی تبلیغاتی برای شما فراهم شده است. با استفاده از سامانه ارسال پیامک انبوه مدیانا میتوانید در هر زمانی برای تبلیغات پیامکی خود برنامهریزی داشته باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیتهای بسیار مهم پنل پیامکی برای لینکسازی به وب سایت یا شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید. کافی است که متن تبلیغ لوازم آرایشی خود را کوتاه، مختصر و مفید ارائه کنید تا مخاطب شما، به کلیک برروی لینک ارسالی شما ترغیب شود.
30 نمونه متن تبلیغ لوازم آرایشی در تبلیغ پیامکی
همانطور که اشاره شد در تبلیغ لوازم آرایشی، پیامک موثرترین و ارزانترین روش تبلیغات فروشگاهها اینترنتی است. اما مهم است که متن تبلیغ لوازم آرایشی خود را به گونهای طراحی کنید تا مخاطب بیشتری را جذب کنید. در اینجا نمونههایی از تبلیغ لوازم آرایشی را عنوان خواهیم کرد تا با توجه به آنها ایده برای پیامک تبلیغاتی داشته باشید.
پیامک مناسبی
برای اینکه بتوانید مشتریهای خود را به مشتریهای وفادار تبدیل کنید میتوانید با استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری، اطلاعات مشتری را جمعآوری و در ادامه به آنها پیامکهای مناسبتی ارسال کنید. مانند:
سهیلا عزیز تولدت مبارک! به مناسب تولدتان 20 درصد بر روی تمام لوازم آررایشی تخفیف دارید. مهلت استفاده تا آخر هفته/ فروشگاه آرایشی الف
لوازم آرایشی و با 20 درصد تخفیف بخر! تخفیف عید تا عید فروشگاه آرایشی الف/ کد تخفیف: GUYG20
سالگرد ازدواجتان مبارک! با خرید یک پک آرایشی در قرعه کشی خودروی 206 ما شرکت کنید./فروشگاه آرایشی الف/ لینک: COM
روز مادر مبارک! برای مادرت، همسرت و دخترت لوازم آرایشی با 10 درصد تخفیف بخر! شماره فروشگاه آرایشی بهداشتی الف: 1234567
در شب یلدا بدرخش! با لوازم آرایشی الف زیباتر شو! ارسال رایگان برای خرید اول/ لینک: COM
تخفیفات عیدانه! 100 کالای آرایشی با تخفیف 50 درصد/ فرصت ویژه:COM/فروشگاه الف
تبلیغات بر اساس مشاغل و جنسیت
شما میتوانید در بانک اختصاصی شمارهها جنسیت و مشاغل را مشخص و تفکیک کنید. تبلیغات پیامکی با توجه به شغل افراد و جنسیت آنها باعث میشود، شخصیسازی بیشتری انجام دهید و منجر به خرید بیشتر شود. نمونههای زیر قابل اجرا هستند:
الان بخر پاییز پرداخت کن! فروشگاه آرایشی الف/ لینک خرید اقساطی: com
کرم مرطوب کننده برند ب آقایان با تخفیف 50 درصد/ همین الان بخر لینک: com
سبد خریدت آماده است؟ امروز تا آخر هفته 20 درصد تخفیف برای اولین خرید خانمها/ لینک: com
از تابستان لذت ببر! ضد آفتاب مخصوص خانمها با 30 درصد تخفیف/فروشگاه الف com
خبرنامه پیامکی
شما میتوانید برای اینکه با مخاطبهای خود بیشتر در ارتباط باشید، خبرنامههای ماهانه یا هفتگی را برای آنها ارسال کنید. نمونههای زیر قابل اجرا هستند:
افتتاح بزرگترین فروشگاه آرایشی و بهداشتی در منطقه 3/ زمان برگزاری 20 اردیبهشت ساعت 18/ اطلاعات بیشتر تماس با شماره 123466
به افتتاحیه امروز برس! تخفیف 20 درصدی به مناسب آغاز فعالیت فروشگاه آرایشی الف/ آدرس: تهران خیابان ب پلاک 3
رژ لب ایدهآل شما، خرید آنلاین در همه رنگها، همه مارکها، همه کیفیت و قیمت ویژه در فروشگاه آرایشی الف/ شماره تماس:123456
به مناسبت افتتاح فروشگاه آنلاین آرایشی الف، 20 درصد تخفیف بگیرید/ لینک: com
ارائه تخفیفها و آفرهای آرایشی
برای اینکه بتوانید مشتریهای بیشتری را جذب کنید، بهتر است که از اس ام اسهای تخفیفات برای تبلیغاتی پیامکی استفاده کنید. نمونههای زیر قابل اجرا هستند:
یکی بخر، دومی رو هدیه بگیر! فروشگاه لوازم آرایشی الف/ لینک:com
با خرید از سایت آرایشی الف 20 درصد تخفیف بگیر! لینک:com
با خرید 200 هزار تومان، یک کیف لوازم آرایشی هدیه بگیرید/ لینک: com
فروش عمده لوازم آرایشی با 10 درصد تخفیف! تاریخ اعتبار تا 20 مرداد/ شماره تماس: 12345678
فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فانتزی، جذاب و دوست داشتنی با تخفیف 20 درصد در فروشگاه الف/ لینک:com
فروش انواع لوازم آرایشی با قیمت ارزان بهصورت عمده و تک! در خرید اول 10 درصد تخفیف بگیرید/ شماره تماس: 13234566
خریدهای بالای 300 هزار تومان، ارسال رایگان/ فروشگاه لوازم آرایشی الف/ لینک: link .com
آخر هر ماه تخفیف 30 درصدی روی کالاهای آرایشی سایت/ لینک: com
امروز تخفیفها را از دست نده! تا آخر هفته تمام لوازم آرایشی 20 درصد تخفیف دارند./ فروشگاه الف com
توضیح محصول لوازم آرایشی
ارسال پیامک یک روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی است تا بتوان محصولات خود را معرفی کرد. برای اینکه بتوانید از این استراتژی استفاده کنید، نیاز است که از متن تبلیغ لوازم آرایشی به بهترین شکل استفاده کنید. نمونههای زیر قابل اجرا هستند:
پوست آینه روح ما است! پس از جدیدترین مجموعه کرمهای آرایشی ما استفاده کنید تا همیشه در جمع بدرخشید. لینک: com
هر هفته یک رژ جدید داشته باش! با خرید بسته 7 تایی رژ برند ب، هر روز یک رژ داشته باش/فرصت ویژه لینک: com
محصولات آرایشی برندهای مختلف را در فروشگاه آرایشی ما جستوجو کنید./ لینک:com
خرید لوازم آرایشی باکیفیت در فروشگاه اینترنتی آرایشی الف/ لینک: com
همیشه برای زیباتر شدن وقت هست! با خرید محصولات آرایشی الف زیباتر شوید./ فروشگاه لوازم آرایشی الف لینک: com
فروش مستقیم و بدون واسطه لوازم آرایشی در ایران/ فرصت ویژه تماس با شماره 1234564
ناخن زیبا مانند جواهری در دستان شما است! فرصت استثنایی خرید پک لاک ژل برند ب/ لینک:com
نکات بازاریابی پیامکی تبلیغ فروشگاه لوازم آرایشی
اگر شما هم بهعنوان یک فروشگاه لوازم آرایشی از تبلیغات پیامکی که یک روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی است استفاده میکنید، باید بدانید که برای راهاندازی این استراتژی، نیاز به بررسی و رعایت برخی از نکات دارید. مهم است که این نکات را بدانید و در متن تبلیغ لوازم آرایشی خود استفاده کنید. این نکات به شرح زیر هستند:
تیتر ابتدایی پیامک خود را جذاب و متمایز بنویسد، طوری که مخاطب را ترغیب به بازکردن پیامک کند.
از کلمات جذابی مانند: تخفیف، فروش فوق العاده، محصولات اصل و فرصت ویژه استفاده کنید.
متن پیامک شما باید خلاصه و مفید باشد و در عین حال باید پیام شما را به مخاطب برساند.
در متن به مواردی مانند: نام فروشگاه، شماره تماس آدرس و لینک وب سایت اشاره کنید.
به مشتریهای خود پیشنهادات خاص و تخفیفهای مختلف ارائه کنید.
به طور کلی مهم است که در کنار سایر روشهای تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی از تبلیغات پیامکی هم بهرهمند شوید تا مخاطبهای بیشتری را جذب کنید.
سامانه ارسال پیامک انبوه بهترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی
ارسال پیامک انبوه یکی از روشهای بهصرفه و سریع است که باعث جذب مشتری و مخاطب در تمام حوزههای مختلف و کسبوکارها میشود. سامانه ارسال پیامک انبوه مدیانا در کنار شما است تا بتوانید تبلیغات پیامکی خود را برای فروشگاه لوازم آرایشی انجام دهید. همچنین شما میتوانید با هزینه بسیار کم از بانک شمارههای تماس استفاده کنید و متنهای کوتاه و مختصر در عین حال تبلیغاتی را برای افراد مختلف ارسال کنید. ما در این مطلب، نمونه متنهای مختلفی را قرار دادهایم تا بتوانید ایده دریافت کنید و متناسب با شرایط خود بهترین متن تبلیغاتی را طراحی کنید.
به طور کلی مدیانا برای ارسال پیامک تبلیغاتی در کنار شما است تا در اسرع وقت و بدون اتلاف هزینه، بهترین تبلیغات پیامکی را انجام دهید. ارسال پیامک lbs، ارسال پیامک از کدپستی، از روی نقشه، به تفکیک سن و جنسیت، شماره تلفن مشاغل و ارسال انبوه منطقهای جزو خدماتی است که مدیانا برای کاربرها خود در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر از قیمت پنل پیامکی با کارشناسهای مدیانا در ارتباط باشید.
جمعبندی
در این متن سعی کردهایم که مهمترین و موثرترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم آرایشی را بررسی کنیم تا راحتتر استراتژیهای تبلیغاتی خود را انجام دهید. اما اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، کافی است که در انتهای این متن با ما در ارتباط باشید تا کارشناسهای مدیانا به شما پاسخ دهند.