پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

بهترین نرم‌افزار ارسال پیامک طولانی چیست؟

بهترین نرم‌افزار ارسال پیامک طولانی

به طور معمول، پیامک دارای محدودیت ۱۶۰ کاراکتر است که در برخی موارد اصلاً کافی نیست. گاهی برای ارسال پیام‌های شخصی و به‌ویژه پیام‌های تبلیغاتی و تجاری نیاز به کاراکتر بیشتری داریم و می‌خواهیم کل پیام را در یک پست ارسال کنیم. این‌جاست که فناوری‌های ارتباطی جدید به کمک ما می‌آیند. در این مقاله با راه‌های ارسال و ابزارهای مناسب انتقال پیام طولانی آشنا می‌شویم.

چرا پیام‌های متنی محدودیت کاراکتر دارند؟

در سال ۱۹۸۵ به فریدهلم هیلبراند، رئیس کمیته خدمات غیرصوتی در سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) مأموریت داده شد تا تعداد کاراکترها را در یک پیام متنی مشخص کند. او برای انجام این کار پشت ماشین تحریر خود نشست و جملات و سوالات تصادفی را روی یک برگه تایپ کرد تا ببیند میانگین تعداد کاراکترهایی که استفاده می‌کند چقدر است. او دریافت که هر مجموعه از جملات، کمتر از ۱۶۰ کاراکتر طول دارد. سپس کارت پستال‌هایی که در طول چندین سال دریافت کرده بود را بررسی کرد و متوجه شد که اغلب آنها کمتر از ۱۵۰ کاراکتر دارند. با این یافته، او برای اطمینان ۱۰ کاراکتر نیز اضافه کرد و تا امروز تصمیم او همچنان در سیستم جهانی ارتباطات محترم شمرده شده است.

روش‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ارسال پیام طولانی

در قدم نخست باید یک مسأله را حل کرد. عنوان SMS از Short Message/Messaging Service به معنای سرویس پیام کوتاه گرفته شده و ابزاری است که برای ارسال پیام‌های کوتاه به تعداد ۱۶۰ کاراکتر طراحی شده است. پس ارسال پیام طولانی با ماهیت این سرویس در تضاد است و به هیچ عنوان امکان ارسال پیام طولانی از طریق این ابزار وجود ندارد. اما یک مسالة دیگر این است که کار نشد ندارد. وقتی این نیاز ایجاد شد که برای موارد مهم شخصی و به‌ویژه در حوزة پیامک تبلیغاتی ارسال پیام طولانی لازم است، راه‌های جایگزین و تکمیلی و کمکی نیز ایجاد شدند. در زیر به این موارد به شکل خلاصه اشاره می‌شود.

mms چیست

پیام چندرسانه‌ای؛ ابزار تکمیلی پیام کوتاه

به هدف تکمیل پروتکل پیام‌رسانی متنی، پیام چندرسانه‌ای یا MMS (Multimedia Messaging Service) ایجاد شد که ماهیت انعطاف‌پذیرتری نسبت به اس‌ام‌اس دارد. تفاوت این دو ابزار در فرم و محتوایی است که می‌خواهید ایجاد و ارسال کنید. پیامک یک متن سادة کوتاه است، اما ام‌ام‌اس به شما امکان می‌دهد که به پیام‌تان تصویر، کلیپ، گیف، صوت و ایموجی‌های متعدد پیوست کنید. با این حال در تعداد کاراکتر mms نیز اپراتورها سقفی قرار داده‌اند که گاه تا ۱۶۰۰ کاراکتر را شامل می‌شود. همچنین پیام چندرسانه‌ای چندین برابر پیامک هزینه دارد و استفاده از آن برای ارسال‌های به تعداد بالا و به‌ویژه در اس‌ام‌اس مارکتینگ توصیه نمی‌شود؛ کاری که با قابلیت سامانه ارسال پیامک انبوه می‌توان به بهترین نحو انجام داد.

چرا SMS به MMS تبدیل می‌شود؟

گاه در برخی از گوشی‌ها به دلیل سیاست‌های شرکت و یا قدیمی بودن آن، پیام‌های متنی به پیام چندرسانه‌ای تبدیل می‌شود و هزینه‌های بیشتری به کاربر تحمیل می‌کند. این مشکل در قدم نخست با تغییر تنظیمات گوشی و غیرفعال کردن mms حل می‌شود. برای حل مشکل، این مسیر را پیگیری کنید: وارد بخش پیامک شوید و در منو، Settings را لمس کنید و سپس یکی از گزینه‌های Input Mode یا Encoding را انتخاب کنید. حالا تیک گزینه Unicode یا Automatic را بردارید و گزینه GSM را انتخاب کنید. از آنجا که این حالت پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های سامسونگ وجود دارد با این تغییرات مشکل حل می‌شود. اما اگر چنین نشد، بهترین کار استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کمکی است که تعدادی از آن‌ها در ادامه معرفی می‌شوند.

پیام‌رسان‌های آنلاین؛ ابزارهای محبوب انتقال پیام

شاید همین نیاز به انتقال پیام طولانی به همراه تصویر و فیلم و فایل بود که انقلابی در عرصة فناوری‌های ارتباطی ایجاد کرد و محبوب‌ترین اپ‌ها و برنامه‌ها را پایه گذاشت. این برنامه‌ها عموماً شکل و شمایلی ساده و کاربرپسند دارند و به دلیل مقرون به صرفه بودن انتخاب‌هایی مناسب‌تر از پیام‌های چندرسانه‌ای هستند. به‌ویژه کسب‌وکارها نیز برای ارسال پیام تبلیغاتی و ایجاد کمپین در شبکه‌های اجتماعی از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند. در زیر به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌شود:

هر آنچه برای ارسال پیامک طولانی نیاز دارید

واتساپ  (WhatsApp): واتساپ یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان در جهان است. شما می‌توانید به راحتی پیام‌های طولانی ارسال و همچنین از قابلیت ارسال عکس‌ها، ویدئوها و اسناد نیز در آن به آسانی استفاده کنید.

تلگرام (Telegram): تلگرام یک نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب در ایران و جهان است. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌های طولانی با انواع پیوست‌ها را ارسال کنید. همچنین، امکان ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها برای ارتباط با افراد مختلف نیز در آن وجود دارد.

مسنجر فیس‌بوک (Facebook Messenger): مسنجر فیس‌بوک نیز یک نرم‌افزار پیام‌رسان معروف است که از طریق آن می‌توانید پیام‌های طولانی را به دیگر کاربران ارسال کنید. همچنین، این نرم‌افزار امکان تبادل عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های مختلف را فراهم می‌کند.

نرم‌افزار پیام‌رسان رویا (Roya): این یک نرم‌افزار پیامک ایرانی است که امکان ارسال پیامک‌های متنی و چندرسانه‌ای را داراست. شما می‌توانید به واسطة آن پیام‌های طولانی را برای دیگر کاربران ارسال کنید.

بله (Bale): بله یک نرم‌افزار پیام‌رسان ایرانی است که از طریق آن می‌توانید پیام‌های متنی و صوتی را ارسال کنید. این نرم‌افزار امکان ارسال پیام‌های طولانی را داراست.

هر یک از این نرم‌افزارها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. شما می‌توانید بهترین نرم‌افزار را بر اساس نیازها و سلیقه خود و با توجه به امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزارها انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌های ارسال پیام طولانی

محدودیت‌های sms و هزینه‌های بالای mms موجب رشد و گسترش اپلیکیشن‌هایی شد که می‌توان از طریق آن‌ها کل فرایند ارسال و دریافت پیام را در گوشی مدیریت کرد. از طریق این پلتفرم‌ها به راحتی می‌توانید تمام پیام‌های ورودی و خروجی خود را مدیریت کنید و همچنین با قابلیت سیستم پشتیبان‌گیری، از پیامک‌های خود در بازه‌های زمانی مختلف بکاب بگیرید، تا در زمان مورد نیاز قادر به بازبینی پیامک‌های خود باشید. در زیر به چند نمونه از این برنامه‌ها اشاره می‌شود:

اپلیکیشن پیامک گوگل Google Messages

این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌های پیامک برای سیستم اندروید به شمار می‌رود. این برنامه با یک محیط ساده و کاربرپسند، مورد توجه مردم در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. چت گروهی، اشتراک‌گذاری فیلم، عکس، موسیقی و فایل از جمله قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن به شمار می‌روند.

برنامه مدیریت پیام‌های  Handcent Next SMS

این برنامه که به صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته، یکی از بهترین برنامه‌های پیامکی است که امکاناتی مانند محافظت از پیام‌ها، ارسال ایموجی و شکلک‌های مختلف، تم‌های زیبا و جذاب، ارسال پیام به صورت زمان‌بندی شده، پشتیبانی SMS و MMS، فونت‌های متنوع و… را پشتیبانی می‌کند.

برنامه پیامکی Pulse SMS

این برنامه نیز از جمله برنامه‌های کاربردی، پرطرفدار و رایگان در زمینه مدیریت پیام‌های ارسالی و دریافتی برای گوشی‌های اندروید است که از طریق آن امکان همگام‌سازی پیام‌ها در سایر دستگاه‌ها، ارسال پیام به صورت زمان‌بندی شده، افزودن شماره‌های تبلیغاتی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان را داراست.

اکثر این اپلیکیشن‌ها قابلیت نصب روی ویندوز را نیز دارند و همزمان می‌توان روی گوشی و وب از آنها استفاده کرد. برخی از این برنامه‌ها به قدری کامل و منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که با داشتن آن، به احتمال زیاد از برنامه پیش فرض پیامک در گوشی خود خداحافظی خواهید کرد. به‌ویژه از این اپلیکیشن‌ها می‌توان برای sms مارکتینگ در کسب‌وکارهای خرد استفاده کرد.

پنل پیامکی؛ ابزار ویژه کسب‌وکارها برای ارسال پیام‌های متنوع

پنل پیامکی ابزاری برای ارسال پیام به مشتریان

معمولا در تبلیغات توصیه می‌شود پیام‌ها موجز و کوتاه ارسال شود، چرا که مخاطب چندان حوصله و وقتی برای پیام‌های طولانی ندارد. اما گاهی اتفاقاً لازم است پیام به شکل جامع و کامل نوشته شود و به جای پیام‌های کوتاه متعدد، یک یا چند پیام بلند و کامل ارسال شود. این‌جاست که پنل پیامکی به عنوان سامانه‌ای بی‌رقیب در اس ام اس مارکتینگ مطرح می‌شود. پنل پیامکی در کنار خدمات و قابلیت‌های ویژه‌ای مانند تبلیغات مکان‌محور، ارسال کد تایید به شماره موبایل، ارسال پیامک به مشاغل مختلف، ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت و استفاده از بانک شماره موبایل به تفکیک شهر، استان و منطقه و ارسال پیام صوتی، قابلیت ارسال پیام طولانی را دارد. شما می‌توانید از پنل اس ام اس برای ارسال پیام‌های طولانی بدون مشکل تبدیل SMS به MMS استفاده کنید.

 

در این مقاله به معرفی و بررسی برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی پرداختیم که از طریق آن‌ها میتوان پیام‌های طولانی ارسال کرد. انتخاب بهترین نرم‌افزار ارسال پیام طولانی به عهده خود فرد است تا با توجه به نیازها، سلایق و باورهای شخصی خود و با اطلاع از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این برنامه‌ها بتواند گزینه‌ای مناسب برای خود انتخاب کند. صاحبان کسب‌وکارها نیز بنابر ویژگی‌های پنل پیامکی می‌توانند از آن جهت بهبود ارتباط خود با مشتریان‌شان بهره بگیرند.

2.5/5 - (13 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .