ارسال پیامک؛ بهترین راه برای افزایش وفاداری مشتریان

روزانه کسب و کارهای جدید فارغ از ارائه ایده ای جدید یا تکرار کسب و کارهای قدیمی شروع به فعالیت می­کنند و کار را برای جذب مشتری سخت تر می­کنند. هرچقدر این کسب و کارهای جدید در عرصه بازاریابی بهتر عمل کنند، مشتریان بیشتری خواهند داشت و بازار را برای دیگران اشباع می­کنند. به همین دلیل در این بین شرکت هایی که از مشتریان خود به خوبی مراقبت کرده و از آنها مشتری وفادار ساخته اند موفقیت چشمگیری خواهند داشت. در واقع مهمترین دارایی یک کسب و کار مشتریان وفادار آن هستند زیرا که پیشنهادی که از سمت یک مشتری وفادار به دیگران می­شود، از هر تبلیغات دیگری موثرتر است.

این کار نیازمند رصد مداوم بازار مورد نظر و به روز بودن از اخبار آن حوزه است. هر چقدر هم مشتریان به برند شما وفادار باشند، یک خدمت یا محصول جانبی که شما از اهمیت آن غافل مانده اید و رقیبان به سمت آن رفته اند می­تواند مشتری را به سمت رقیبان هدایت کند. این روزها حفظ و وفادارسازی مشتریان به یکی از مباحث روز در بازاریابی تبدیل شده است و کسب و کارها مشتاق هستند از روش هایی با بازدهی بالا برای این کار استفاده کنند. در این مقاله به ارائه روش هایی در این زمینه و اعلام بهترین روش می­پردازیم.

وفادارسازی مشتریان به چه معناست؟

لویالیتی به چه معناست؟ وفاداری یا لویالتی (Loyalty)به معنای حمایت مداوم یک شخص از دیگری است. دیگری می­تواند شخص یا یک کسب و کار باشد که در این مقاله موضوع ما وفاداری مشتریان نسبت به کسب و کارها می­باشد. وجود یک رابطه عاطفی بین مشتریان و سازمان ها که منجر به حمایت مشتریان می­شود “وفادارسازی مشتریان” نام دارد. مشتری وفادار محصولات و خدمات شما را به سایرین ترجیح می­دهد و شما را انتخاب می­کند. خرید نکردن از یک فروشگاه و فقط دنبال کردن آن یا حتی خرید کردن مداوم نمی­تواند صرفا از وفاداری مشتری خبر دهد، مشتری وفادار علاوه بر پول، قلب خود را با سازمان به اشتراک می­گذارد و با افتخار آن را به دیگران معرفی می­کند.

چه عواملی در وفادارسازی مشتریان مؤثرند ؟

شاید فکرکنید تعرفه مناسب در برابر کیفیت مناسب می­تواند باعث وفادارسازی مشتریان شما شود. درست فکر می­کنید؛ ایجاد این شرایط برای مشتریان لازم است اما کافی نیست، چرا که تمامی کسب و کارها سعی دارند کمترین قیمت در برابر بالاترین کیفیت را ارائه دهند و این باعث برتری شما نمی­شود. شما باید کاری کنید که مشتریان با احساسشان از شما خرید کنند نه با عقلشان، باید با لذت از شما خرید کنند نه با تخفیف های گذرا. باید کاری کنید که چنان با لذت از شما خرید کنند که برای دیگران هم با اشتیاق تعریف کرده و آنها را هم جذب برند شما کنند. می­توان گفت احترام و لذت 2 عنصر بسیار موثر در وفادارسازی مشتریان به شمار می­روند که باید رد پای آن ها را در عوامل مختلف پیدا کرد و از آن روش ها استفاده کرد.

1. وفادارسازی مشتریان با استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه حضور در شبکه های اجتماعی از رفع نیازهای ضروری عبور کرده و برای گذراندن اوقات فراغت (لذت) هم استفاده می­شود. دیگر به سختی می­توانید کسی را پیدا کنید که حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی عضو نباشد. این حضور حداکثری کار را برای ارتباط کسب و کارها با مشتریانشان راحت تر کرده و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را، از حالت بالقوه به مشتریان وفادار تبدیل کرده است. انتشار پست هایی از رضایت مشتریان در شبکه های اجتماعی می­تواند به اعتمادسازی دیگر کاربران کمک کرده و منجر به خرید سایرین شود. انتشار پست هایی که فعالیت کاربران را می­طلبد مثل نظرسنجی درباره نحوه فعالیت، مسابقات، پیش بینی ها و … نقش به سزایی در جایگاه شرکت و احترام به مشتریان دارد و می­تواند به وفادارسازی مشتریان کمک کند.

2. وفادارسازی مشتریان با استفاده از باشگاه مشتریان

عضویت در باشگاه مشتریان یکی از موثرترین روش های وفادارسازی مشتریان به برند است. در نظر گرفتن تخفیف هایی ویژه اعضای باشگاه مشتریان، می­تواند یک پیشنهاد جذاب برای خرید مجدد باشد. یکی دیگر از تکنیک های مورد استفاده در باشگاه مشتریان، سیستم امتیازدهی و اعلام آن به صورت مداوم از طریق پیامک است. به این صورت که پس از هر بار خرید، رتبه مشتری در بین سایرین علاوه بر مبلغ خرید و امتیاز او اعلام شود. امتیاز بندی باید به صورتی باشد که رسیدن به آن دست نیافتنی نباشد تا انگیزه لازم برای رسیدن به آن در مشتری ایجاد شود. پاداش امتیازها می­تواند بن تخفیف در خرید بعدی یا خرید رایگان تا مبلغ تعیین شده باشد.

3. وفادارسازی مشتریان با استفاده از گیمیفیکیشن (بازی کاری)

گیمیفیکیشن به معنای استفاده از بازی در زمینه هایی مثل کسب و کار است که ماهیت بازی ندارند. گیمفیکیشن این امکان را در اختیار شما می­گذارد که کاربران خود را تحریک به اقدام های بازیگونه کرده و طی فرآیند بازی به آنها پاداش و امتیاز دهید. روحیه انسانی مشتریان بسیار مشتاق توجه و تشویق و تصدیق است و با این روش می­توانید پاسخی به این نیاز طبیعی داده و آنها را سرگرم خود کنید. گیمیفیکیشن می­تواند در نحوه امتیازدهی در خریدها اتفاق بیفتد، همچنین ایجاد مسابقات چند مرحله ای در شبکه های اجتماعی که احساس رقابت را بین کاربران تحریک می­کند می­تواند در برندسازی نقش ویژه ای داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود مقاله بازاریابی با تبلیغات گیمیفیکیشن را مطالعه کنید.

4. پیامک چگونه مشتریان شما را به برندتان وفادار می­کند؟

  • وفاداری از طریق خبرنامه پیامکی

خبرنامه پیامکی رایج ترین و به صرفه ترین نوع خبرنامه است، اطلاع رسانی مناسب اخبار می­تواند راهی برای حفظ ارتباط مداوم با مشتریان باشد. برای ارسال خبرنامه علاوه بر دقت به زمان ارسال، باید به لیست مخاطبان ارسالی هم دقت شود. در قسمت دفترچه تلفن در پنل پیامک می­توانید مخاطبین خود را گروه بندی کرده و پیامک ها را به طور مجزا ارسال کنید.

  • وفاداری از طریق باشگاه مشتریان

حتما به تاثیر فوق العاده باشگاه مشتریان در وفادارسازی مشتریان پی برده اید، باید بگوییم که هیچ ابزاری مناسب تر از پیامک برای باشگاه مشتریان نخواهد بود. پیامک های خودکار که به صورت تنظیم شده از طریق پنل پیامک ارسال می­شوند راحت ترین ابزار برای ارتباط سریع با مخاطب در باشگاه مشتریان است. فرض کنید مشتری از شما خرید کرده و می­خواهید مجموع امتیازات او را در لحظه اعلام کنید و تخفیفی که شامل حال او می­شود را محاسبه کنید، چه سیستمی می­تواند به غیر از پیامک این پیام را ارسال کند؟ قطعا پنل پیامک با استفاده از وب سرویس پیامک که در اختیار شما قرار می­دهد به بهترین نحو این کار را برای شما انجام می­دهد.

  • برندینگ همراه با وفادارساطی مشتریان با پیامک

یکی از تاثیرات برند در ذهن مشتری، ایجاد حس اعتماد و اطمینان خاطر و در نتیجه وفاداری است. یکی از موثرترین روش ها در برندسازی که با هزینه معقول انجام می­شود ارسال پیامک با پنل های ارسال اس ام اس است. با استفاده از سامانه پیامکی برندسازی و وفادارسازی مشتریان به صورت توامان انجام می­شود. برای نتیجه گیری بهتر از این روش بهتر است از ارسال با نام تجاری استفاده شود تا پیامک ها به صورت اختصاصی با نام برند ارسال شود.

  • وفاداری با حفظ ارتباط و شخصی سازی آن

پنل پیامک با ارائه خدمات مشتری محور تمامی امکانات لازم برای حفظ ارتباط با مشتریان را فراهم می­کند، یکی از نکات مهم در ارتباط با مشتریان که منجر به شخصی سازی روابط شرکت ها و مشتریان می­شود ذکر نام مشتری در متن پیامک های ارسالی است. پنل ارسال پیامک مدیانا با قرار دادن ارسال پیامک با کلمات کلیدی این امکان را به کاربران می­دهد که پیام های مشترک را برای هر مشتری با نام شخصی آنها ارسال کنند. نوشتن نام مخاطب می­تواند در پیامک های تبریک، تخفیف، اطلاع رسانی ها مورد استفاده قرار گیرد.

  • ایجاد حس وفاداری با توجه به مناسبت های مهم مشتریان

هیچ تاریخی به اندازه تاریخ تولد افراد برای آنها مهم نیست. حتما برای شما هم پیش آمده در روز تولدتان تبریکی از یک بانک یا فروشگاه دریافت کرده اید و هرگز آن را از یاد نبرده اید! تبریک مناسبت هایی مثل تولد، سالگرد ازدواج ، سورپرایزهای شخصی اقداماتی هستند که احساسی وصف نشدنی به مخاطبان می­دهد و ثابت می­کند مشتریان برای شما ارزشی خاص دارند. ماژول تبریکات در پنل پیامک مدیانا برای این کار در نظر گرفته شده و با 1 بار تنظیم کردن تاریخ های مهم مشتریان، هر سال در همان تاریخ برای آنها پیامک تبریک ارسال می­شود.

مدیانا ابزاری برای وفادارسازی مشتریان از طریق پیامک

وقتی می­توانید با وفادارسازی مشتریانی که 1 بار از شما خرید کرده اند تا 9 برابر کمتر برای جذب مشتری جدید هزینه کنید چرا از بهترین راه برای این کار استفاده نکنید؟ سامانه مدیانا به عنوان با سابقه ترین سامانه پیامکی در کشور با 12000 نماینده و 120.000 کاربر، امکانات منحصر به فرد پیامکی برای ارتباط با مشتریان را در اختیار کاربران می­گذارد و با صرفه جویی در هزینه تبلیغات کمک می­کند هزینه شما صرف وفادارسازی مشتریان شود. برای اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره کارشناسان به سایت http://medianasms.com/ سر بزنید و درخواست مشاوره رایگان بدهید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .