اگر دوست ندارید هیچ یک از تماس های خود را از دست دهید این مقاله مخصوص شماست. شاید تا به حال برای شما پیش آمده که به هر دلیلی به تلفن همراه خود دسترسی نداشته یا حتی خارج از محدوده پوشش اپراتور بوده اید و به همین دلیل تماس های زیادی را از دست داده اید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با قابلیت پیامگیر صوتی و نحوه فعال و غیر فعالسازی آن برای همه اپراتورها آشنا کنیم تا هیچ تماس دریافتی را از دست ندهید. با ما در این مقاله همراه باشید.
آنچه در این مطلب میخوانید:
پیامگیر صوتی چیست؟
اپراتورهای تلفن همراه مانند سایر سرویس دهندگان به دنبال راهی برای رفع دغدغه مشتریان و همچنین جلب رضایت آن ها هستند. یکی از دغدغه های مشتریان عدم امکان برقراری تماس در خارج از محدود پوشش اپراتورها است از این رو اپراتورها اقدام به ارائه قابلیتی به نام سرویس پیامگیر صوتی یا Voice Messaging Service کرده اند. شاید شما این پیامگیر صوتی را با پیام صوتی اشتباه بگیرید اما این دو کاملا از نظر کاربرد متفاوتی هستند. پیام صوتی روشی از ارسال پیامک انبوه است که کسب و کارها با ارسال صدای ضبط شده ای پیام خود را به گوش مخاطبان خود می رسانند و می توان گفت که این نوع سرویس روشی برای بازاریابی تلفنی است.
اما پیامگیر صوتی سرویسی است که نقش منشی تلفنی را برای شما ایفا می کند که در زمان عدم پاسخگویی امکان گذاشتن پیام را برای تماس گیرندگان به تلفن همراه شما فراهم می کند.
در ادامه روشهای فعال سازی و غیر فعال سازی این سرویس را در اپراتورهای مختلف به شما آموزش می دهیم.
چگونه پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف را فعال یا غیر فعال کنیم؟
کاربران اپراتورها معمولاً میتوانند این امکان را با شماره گیری یک کد دستوری ویژه و مخصوص به هر اپراتور ، فعال و غیر فعال کنند.
سرویس پیامگیر صوتی همراه اول
اگر از مشترکین دائمی یا اعتباری اپراتور همراه اول هستید، می توانید با 3 روش این امکان را در تلفن همراه خود فعال کنید.
- شماره گیری کد دستوری *241*10*
- ارسال عدد 241 به سرشماره 10
- سامانه همراه من
بعد از فعال سازی سرویس پیامگیر صوتی، همه ی تماسهای بی پاسخ شما به شماره 09910009912 منتقل میشود. در ادامه همراه اول با ارسال پیامک از همین سرشماره، شما را از وجود پیام صوتی جدید مطلع می کند. با تماس به 09910009912 می توانید پیام ها دریافتی خود را گوش دهید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
- قابلیت تعیین کلمه عبور برای پیامگیر
- قابلیت دریافت پیامک در زمان دریافت یا عدم دریافت پیام صوتی
- امکان تماس با سرشماره پیامکی برای شنیدن پیام ها
- در صورتی که به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، قادر هستید تا با سایر خطوط اپراتور همراه اول با شماره 9910009913 تماس بگیرید و بعد از وارد کردن کلمه عبور، پیامهای خود را بشنوید.
فعال سازی پیامگیر صوتی ایرانسل
در صورتی که از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید کافیست تا کد دستوری #1*5*4*555* برای فعالسازی این سرویس با تلفن همراه خود شماره گیری کنید.
برای لغو اکد #3*5*4*555* را شماره گیری نمایید. برای شنیدن پیامهای دریافتی می توانید با شماره 710 تماس و از طریق تلفن خود پیامهای موجود در صندوق پیامگیر صوتی خود را بشنوید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی ایرانسل
- قابلیت ذخیره 30 پیام 120 ثانیهای
- عدم نیاز به تلفن هوشمند
- مدت زمان ذخیره پیامهای شنیده نشده 2 روز و پیامهای شنیده شده 7 روز است.
سرویس پیامگیر صوتی رایتل
این اپراتور هنوز سرویس پیامگیر صوتی را برای مشترکین خود فعال نکرده است.اگر صاحب خطوط رایتل هستید میتوانید از سرویس انتقال تماس و یا سرویس تماسهای از دست رفته به جای این سرویس استفاده کنید.
سرویس انتقال تماس
به کمک سرویس انتقال تماس میتوانید تماسهای دریافتی خود را در زمانی که به هر دلیل قادر به پاسخگویی به تماسهای خود نیستید؛ به شماره دیگری منتقل نمایید. از قابلیت های این امکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- انتقال همه تماسها
- انتقال تماسها در صورت مشغول بودن خط
- انتقال تماسها در صورت عدم پاسخگویی
- انتقال تماسها هنگام عدم دسترسی
سرویس تماس های از دست رفته
اگر تلفن همراهتان خاموش باشد،خارج از محدوده آنتندهی رایتل یا مشغول به مکالمه باشید یا حتی تماس ورودی دیگری داشته باشید در این قابلیت رایتل با ذخیره تماس های دریافتی در سامانه، پس از قرارگیری در ناحیه تحت پوشش اپراتور رایتل یا روشن کردن تلفن همراه جزئیات تماس را برای شما پیامک می کند.
جمع بندی
اولین شیوه ارتباطی بعد از ارتباط مستقیم، تماس تلفنی است. افراد معمولا روزانه به هر دلیلی مجبور به پاسخ ندادن به تلفن های همراه خود هستند و اپراتورها برای رفع این موضوع اقدام به ارائه سرویس پیامگیر صوتی کرده اند. با پیام گیرصوتی پیام تماس گیرندگان ذخیره می شود و شما در هر زمانی قادر به شنیدن آن هستید. در این مقاله با صرف نظر از نوع تلفن همراه شما به انواع روش های فعالسازی این ویژگی در اپراتورهای مختلف کردیم. تجربه خود را پس از فعالسازی این سرویس با ما از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.
7 پاسخ
چرا رایتل پیام گیر صوتی نداره؟ علت خاصی داره؟
دوست عزیز سلام،
علتی از سوی این اپراتور عنوان نشده اما به جای آن میتوانید از مواردی که در متن عنوان شده استفاده کنید
سلام من میخوام پیام صوتی رو لغو کنم خیلی مسخرس به نظرم چطوری میتونم این کارو کنم؟
سلام دوست عزیز
برامون بنویسید که از چه اپراتوری استفاده می کنید؟ در مقاله نحوه لغو را هم توضیح دادیم
سلام من محمد هستم از تهران از شما میخوم کد فعال سازی پیامگیر صوتی رایتال را ذکر کنید
اگر هر زمان در دریافت کد فعالسازی با مشکل روبهرو شدید با شماره 54968000 021 و همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.
سلام اپراتور من همراه اول است میخوام پیام گیر صوتی رو لغو کنم گوشیم شیامی است لطفاً ارشاد بفرمائید