اگر تصمیم به استفاده از اس ام اس پنل را دارید باید با موارد مرتبط با آن از جمله خطوط آشنایی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم تا به صفر تا صد دریافت خط خدماتی و نحوهی خدماتی کردن خطوط بپردازیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
خط خدماتی چیست؟
بر اساس شرکت ارتباطات سیار، سرشماره های ارسال پیامک در اس ام اس مارکتینگ ایران، به دو شاخه خطخدماتی و خطتبلیغاتی تقسیم میشود.
خط خدماتی متعلق به شرکتها، دفاتر و سازمانی هایی است که مخاطبان با آنها آشنا هستند و تمایل به دریافت پیامک از این مجموعه ها را دارند ( مانند کدOTP، کدهای فعالسازی، کد اعتبارسنجی،…)، به جهت اهمیت پیامک ها و تمایل مخاطبان به دریافت آن، این خط قابلیت عبور از لیست سیاه مخابراتی را دارد و به تمامی شمارهها پیامک ارسال میکند.
این پیام ها در راستای تعامل با مشتریانی که اجازه ارسال پیامک ها را داده اند صورت میگیرد. پیامک خدماتی با عملکرد بازاریابی شرکت درجهت هدف قرار دادن مشتریان جدید تفاوت دارد و بیشتر برای تعامل با مشتریان سابق صورت میگیرد. پیامکهای ارسالی با خطوط خدماتی معمولا محتوای مشخصی دارند. این محتوا ها ( کد فعالسازی، تاییدیه شماره تلفن همراه و… ) و بیشتر ماهیت اطلاع رسانی دارند. به این دسته از پیامک ها، پیامک های عملیاتی نیز میگویند.
خط تبلیغاتی
در مقابل، هرگونه پیامی که بدون رضایت صاحب تلفن ارسال شود، پیامک تبلیغاتی محسوب میشود. پیامکهای تبلیغاتی نیاز به خط تبلیغاتی دارند.
در این دسته از پیامکها به دلیل عدم اطلاعات کافی برخی از تبلیغ کنندگان در نحوه و زمان مناسب برای ارسال پیامک،باعث شده تا برخی از افراد اقدام به مسدود کردن دریافت پیامک های تبلیغاتی کنند و شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار دهند. از این رو ارسال پیامک تبلیغاتی و قابلیت ارسال تبلیغات به لیست سیاه مخابرات امکان پذیر نیست.
خطوط پیامک عمومی
خطوط خدماتی نیز به نوبهی خود به دو دستهی خطوط پیامک عمومی و خط اختصاصی پیامک تقسیم میشوند.
خطوط عمومی به صورت مشترک در اختیار کاربران قرار میگیرد. از این خطوط برای ارسال پیامک انبوه استفاده میشود. خطوط عمومی قابلیت دریافت پیامک را ندارند. این دسته از خطوط با پیش شماره هایی مثل ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰، ۰۲۱ و ۰۲۶ در اختیار کاربران قرار میگیرند.
در سامانه پیامک مدیانا ۵ خط پیامک عمومی رایگان برای کاربران قابل استفاده است.
خط اختصاصی پیامک
خطوط اختصاصی پیامک مشابه سیم کارت های تلفنی هستند که خریداری میکنید.
با خرید خط اختصاصی پیامک به صورت انحصاری، شما قادر خواهید بود تا پیامک ارسال و دریافت کنید. در پنل اس ام اس مدیانا بابت دریافت پیامک هزینه ای از کاربران گرفته نمیشود. از این خطوط میتوان در بخش ارسال تکی و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده کرد. اپراتورهای ارائه دهنده این شماره ها متفاوت هستند. ولی در اغلب موارد می توان گفت کیفیت ارسال و دریافت در تمامی اپراتورها برابر هستند.
شرایط استفاده از خط خدماتی چیست؟
از خطوط خدماتی تنها باید برای ارسال پیامک به مشتریان استفاده شود. ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی( ارسال پیامک به بانک مشاغل) به هیچ عنوان از خطوط خدماتی نباید صورت بگیرد، در صورت ارسال، مجموعه توسط اپراتور جریمه خواهد شد.
شرکت ها، دفاتر و سازمانها می توانند از خطوط خدماتی برای ارسال پیامکوب سرویس ( کد فعال سازی )، ارسال کد رهگیری مرسولات پستی، یادآوری بدهی افراد، تمدید قرارداد، تبریک روز تولد، اطلاع رسانی در مورد لغو کلاسها و… از خطوط خدماتی استفاده کنند.
برای دریافت خط خدماتی کسب وکار خود با ما تماس بگیرید.
شرایط دریافت خط خدماتی
برای تبدیل نوع خط خود از تبلیغاتی به خدماتی، شما میبایست شرکت حقوقی، شناسه ملی و شماره ثبت داشته باشید.
برای تغییر خطوط به خط خدماتی، نیازمند ارائه مدارکی از جمله:
- فرم درخواست خدماتی
- تعهدنامه خدماتی
- یک فقره چک یا سفته (بر اساس اپراتور)
- گواهی امضا مدیر عامل
- و بانک شماره مشترکین هستید.
برای سهولت روند دریافت خط خدماتی به موارد زیر پیش از ارسال مدارک دقت کنید:
- آدرس ايميل درج شده در تعهدنامه حتما بايد سازماني بوده و ايميل هاي yahoo ،gmail و… مورد قبول نخواهند بود.
- ارائه آدرس سایت سازمانی در فرم تعهد نامه الزامی میباشد.
اپراتورها و خطوط پیامکی
همانطور که برای تلفن همراه اپراتورهای متفاوتی مثل همراه اول و ایرانسل وجود دارد، در پنل پیامکی نیز انواع مختلفی از خطوط پیامکی مثل ۱۰۰۰ ،۲۰۰۰ ،۳۰۰۰ ،۵۰۰۰ وجود دارد که بایکدیگر متفاوت هستند. از تفاوت های این اپراتورها میتوان به نوع اپراتور ارائه دهنده، سرعت ارسال پیامک، دریافت گزارش ارسال پیام، عودت هزینه های مربوط به پیامک های ناموفق، نحوه ارائه خطوط اختصاصی پیامک، نوع سیاست کاری خطوط پیامکی و . . .اشاره کرد. برای مقایسه خطوط به روی لینک کلیک کنید.
در ادامه به نکاتی که پیش از خرید اپراتور خط خدماتی خود باید بدانید خواهیم پرداخت.
نکاتی که پیش از خرید اپراتور خط خدماتی خود باید بدانید!
- پیش از خرید خط خدماتی، تعرفه خطوط را مطالعه کنید.
- مزایای هر یک از خطوط را بخوانید.
- پروسه استعلام خطوط اختصاصی، احتیاج به مدت زمان بیشتری دارد. از این رو باید شکیبایی کنید.
- از زمان واریز هزینه تا فعال شدن خط اختصاصی شما حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت لازم است.
از آنجایی که هر کسب وکاری نیازمند تعامل با مشتریان است دریافت خطوط خدماتی میتواند این نوع تعاملات را تسهیل و به آن سرعت بخشد.
اگر علاقهمند به ارسال پیامک خدماتی، برای کسبوکار خود هستید، حتماً به صفحهی اصلی مدیانا اس ام اس سری بزنید و از نسخه دموی آن دیدن کنید.
امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. نظرات و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.