پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

پیامک زنده چیست؟ مزایای پیام رسانی مبتنی بر موقعیت مکانی (LBS)

پیامک زنده

کسب‌وکارها مدت‌هاست که به دنبال راه‌هایی برای بهبود تبلیغات مکان محور خود هستند. یکی از روش‌هایی که امروزه طرفداران مخصوص به خود را پیدا کرده است، «پیامک زنده» است. این راهکار مناسب آن دسته از کسب‌وکارهای ممکن است ندانید این نوع پیامک دقیقاً چیست و چگونه می‌تواند بر ارتباطات کسب‌وکار شما تأثیر مثبت بگذارد. ما در اینجا هستیم تا به شما در مورد ماهیت، مزایا و استراتژی پیامک زنده اطلاعات کاملی را ارائه دهیم.

پیامک زنده چیست؟

پیامک زنده یک سرویس پیام رسانی مبتنی بر موقعیت مکانی (LBS) است. از طریق این سرویس می‌توان مستقیماً به مخاطبان در محدوده جغرافیایی خاصی پیامک ارسال کرد. برای مثال، زمانی که در یک محل قرار دارید، یک اعلان پیامکی در مورد تبلیغات یک فروشگاه نزدیک به موقعیت خودتان دریافت می‌کنید که در آن نوشته است: «برای خرید عجله کنید! تمامی محصولات غذایی فروشگاه … با 10 درصد تخفیف ارائه می‌شوند.» در این روش وقتی گروهی از مردم وارد مکانی می‌شوند، به‌طور خودکار و توسط دکل اپراتورهای همراه اول (ارسال LBS)، ایرانسل (ارسال BTS) پیامک دریافت می‌کنند.

اهمیت استفاده از پیامک زنده

چیزی بیش از 3.5 میلیارد نفر در جهان صاحب تلفن همراه هستند. همین امر نشان می‌دهد که تبلیغات سنتی دیگر کاربرد ندارند، زیرا مردم در بیشتر زمان روز از گوشی همراه خود استفاده می‌کنند. بنابراین، زمانی که تبلیغات مبتنی بر مکان به‌درستی انجام شوند، بسیار ارزشمند خواهند بود، زیرا عمیقاً بر تجربه منحصربه‌فرد و مثبت مخاطبان میفزایند. پیامک زنده که در تبلیغات مبتنی بر مکان استوار است، یک تجربه در لحظه محسوب می‌شود که به دلیل وادار کردن مشتری به تصمیم‌گیری سریع، اغلب رویکردی مثبت دارد.

آمارها نشان می‌دهند که کمی بیش از هشت نفر از هر 10 بازاریاب (84 درصد) به‌نوعی از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند. اکثر این بازاریابان از تبلیغات مبتنی بر مکان برای شخصی‌سازی تجربه مشتری خود و فروش بیشتر بهره می‌برند. پیش‌بینی می‌شود که بازاریابان در سال 2022 تا 38.7 میلیارد دلار برای بازاریابی مبتنی بر مکان هزینه کنند. داده‌های MarTech نشان می‌دهند که ۸۳ درصد از بازاریابان احساس می‌کنند کمپین‌هایشان تبلیغاتی مبتنی بر مکان بسیار مؤثرتر هستند. از طریق آمارها می‌توان به اهمیت استفاده از پیامک زنده پی برد.

مزایای پیامک زنده

خدمات مبتنی بر مکان برای مشتریان، حس امنیت بیشتری را در مواقع اضطراری ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، آنها می‌توانند به‌راحتی به امداد خودرو دسترسی داشته باشند یا ا نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید محصولات مورد نیاز خود استفاده کنند. علاوه بر این، پیامک زنده به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تبلیغات شخصی و محتوای مرتبط را دریافت کنند تا بتوانند نیازهای خود را در زمان حال برطرف کنند.

چرا از پیامک زنده استفاده کنیم؟ 

مزایای پیامک زنده

دلایل مختلفی برای پذیرش پیام رسانی مبتنی بر موقعیت مکانی وجود دارند که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • تجربه مشتری با پیامک زنده بهبود پیدا می‌کند. شما می‌توانید به‌جای اینکه با تبلیغات عمومی و پیشنهاد‌ها بازاریابی سنتی، مخاطبان را آزار دهید، محتوا و خدمات مرتبط را به آنها ارائه دهید. همچنین می‌توانید به هدایت آنها به نزدیک‌ترین مکان خود کمک کنید. مشتری که دنبال یک غذای فوری در حوالی فلکه دوم صادقیه است، با پیامک شما می‌تواند به هدف خود برسد.
  • اطلاعات دقیقی در مورد رفتار مشتری دریافت خواهید کرد. خدمات مبتنی بر مکان می‌تواند به شما کمک کند الگوهای خرید مشتریان خود را درک کنید. برای مثال، بفهمید که چه تعداد از افراد از کسب‌وکار شما بازدید می‌کنند، چه زمانی بازدید می‌کنند و آیا از پیشنهاد‌ها شما استفاده می‌کنند یا خیر.
  • تلاش‌های بازاریابی خود را به حداکثر برسانید. به لطف پیام زنده می‌توانید مشتریان نزدیک به محل کسب‌وکارتان را از پیشنهاد‌ها فعلی و رویدادهای ویژه خود مطلع کنید. علاوه بر این، یک پنل پیامکی مبتنی بر مکان می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند، زیرا به خودکار به مشتریان نزدیک به محل کسب‌وکار شما، اس‌ام‌اس ارسال می‌کند.

کاربردهای پیامک زنده

درحالی‌که بسیاری از مشاغل می‌توانند از پیام رسانی مبتنی بر موقعیت مکانی استفاده کنند، برخی از صنایع شانس بیشتری برای جذب مخاطبان و افزایش فروش دارند. در ادامه به کسب‌وکارهایی که از پیام زنده می‌توانند بیشترین سود را ببرند، اشاره می‌کنیم:

  • صنعت گردشگری: سفرهای مبتنی بر مکان، مسیرهای بهینه‌شده، توصیه‌هایی برای مکان‌های دیدنی نزدیک، جاذبه‌ها، رویدادها و به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا و بسیاری موارد دیگر می‌توانند برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه گردشگری و آژانس‌های مسافرتی بسیار مفید باشند.
  • صنعت خرده‌فروشی: با پیامک زنده می‌توانید به هدایت مشتریان بالقوه به نزدیک‌ترین فروشگاه تلاش کنید. شما این امکان را دارید تا با یک پیام متنی تبلیغاتی جذاب، مخاطبان هدف را به سمت فروشگاه فیزیکی خود بکشانید. فروشگاه مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، بوتیک‌های لباس و سایر خورده فروشی‌ها از این قابلیت سود بسیاری خواهند برد.
  • صنعت مهمان‌نوازی: یک رستوران مجلل، هتل یا مسافرخانه می‌تواند از پیامک زنده برای جلب نظر مشتریان استفاده کند. ارسال اعلان‌های تبلیغاتی با ارائه پیشنهاد‌ها ویژه این امکان را برای کسب‌وکارهای فعال در صنعت مهمان‌نوازی به وجود می‌آورد که مخاطبان نزدیک به خود را جذب کند.
  • رویدادها و نمایشگاه‌ها: یکی از قابلیت‌های مهم پیامک زنده، ارسال SMS به مخاطبان داخل رویداد یا نمایشگاه است. این کار باعث می‌شود تا مخاطبان در یک نمایشگاه بزرگ بتوانند از رویدادها و برنامه‌های داخل نمایشگاه و خدمات شرکت‌های حضور یافته بهره‌مند شوند.

خدمات پیام زنده مدیانا

سرویس مبتنی بر موقعیت مکانی دکل LBS مدیانا این امکان را به شما می‌دهد تا مخاطبان را بر اساس جنسیت، سن و سایر موارد هدف قرار دهید. شما می‌توانید از این طریق به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و به برندسازی خود نیز کمک زیادی کنید. با استفاده از این سرویس ویژه می‎‌توانید برای مشترکین همراه اول بر اساس موقعیت فعلی آنها در منطقه پیامک هدفمند ارسال کنید. این سرویس در تمامی شهرهای ایران و مناطق پررفت‌وآمد کاربرد دارد.

مزایای ارسال پیامک از دکل LBS همراه اول

  • اجرای تبلیغات مکان‌محور
  • افزایش توجه به کسب‌وکارها
  • هدفمندسازی اطلاع‌رسانی‌ها
  • خوش‌آمد گویی گفتن
  • ارائه‌ی پیشنهاد‌ها لحظه‌ای
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی پیامکی

نمونه پیامک زنده

اگر دنبال یک تعمیرگاه دور و ور اتوبان طرشت میگردی 

زنگ بزن بیایم دنبالت 

امداد خودروی امین 

شماره تماس:

***

نزدیک‌ترین سوپر مارکت به شما هستیم 

آدرس:

شماره تماس:

***

اگر از دور دور کردن خسته شدی یک سر به کافه دلین در نیاوران بزن

آدرس:

شماره تماس:

***

به جزیره مرجانی کیش خوش آمدید

هتل کوروش اقامت خوشی را برای شما ارزو میکند 

رزرو هتل : ( لینک) 

تماس

**

داروخانه ساج به صورت 24 ساعته در محدود سعادت آباد اماده خدمت به شماست

آدرس:

***

همین بغلی یک سر به ما بزن 

جین وست شعبه میرداماد 

آدرس:

شماره تماس: 

کلام آخر

پیامک زنده راهی عالی برای جذب مشتریان در یک محدوده جغرافیایی خاص است. شما می‌توانید مشتریانی که در محدوده شما حضور دارند را هدف قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه به سراغ خدمات شما بیایند. با این کار می‌توانید در هزینه‌های بازاریابی خود صرفه‌جویی کنید و مشتریان مرتبط با کسب‌وکار خود را جذب کنید. برای کسب اطلاعات درباره خدمات پیامکی مدیانا با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .