پیام صوتی
حرفه‌ای تر با مشتریان خود ارتباط بگیرید
10% تخفیف با کد: medianav 

چند نکته در مورد متن اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی

چند نکته درمورد متن اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی

اگر یک مغازه کتابفروشی در میدان انقلاب دارید یا یک وب‌سایت فروش کتاب را مدیریت می‌کنید، بازاریابی پیامکی می‌تواند اولین انتخاب شما برای ارتباط با مشتریان هدف باشد. با استفاده درست از اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی می‌توانید نتایج فوق‌العاده‌ای در بازاریابی پیامکی کارتان کسب بگیرید. به‌ویژه اینکه اگر متن‌های جالب و تأثیرگذار بنویسید، این امکان را دارید تا شانس خود را برای جذب مشتری، فروش بیشتر و برندسازی افزایش دهید. در این مطلب مدیانا به شما چند نکته در مورد متن اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی آموزش میدهیم.

ایده‌های خلاقانه در مورد متن اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی

پیام‌های متنی تا 98 درصد احتمال خوانده شدن دارند. به این معنی که اکثر متن‌هایی که ارسال می‌کنید، باز و خوانده می‌شوند. اما مهمترین موضوع در دیده شدن اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی، نوع متن و نگارش آن است. اگر بتوانید متن خوب، مناسب و جالبی را بنویسید، کاربر را به باز کردن SMS و اقدام به عمل تشویق می‌کنید. در ادامه به نکات و اصول تبلیغ کتاب و کتابفروشی برای نوشتن متن‌های جذاب و کاربردی اشاره می‌کنیم:

1- پیام‌های خوش آمدگویی

اگر مشتری برای اولین بار از کتابفروشی شما کتاب خریداری کرد، شماره تماس ایشان را بگیرید تا برایش پیام خوش آمدگویی بفرستید. مشتریانی که پیام‌های خوشامدگویی دریافت می‌کنند، تعامل بیشتری با برند شما برقرار می‌کنند. با پیامک خوش آمدگویی می‌توانید برندتان را به مشترکین معرفی کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید. برای کسب بهترین نتایج، یک فراخوان برای اقدام (CTA- Call To Action) در نظر بگیرید. برای مثال، لینک وب‌سایت یا شماره تماس را در متن قرار دهید. اما متن خوش آمدگویی شما باید دوستانه و محترمانه باشد. به نمونه متن خوش آمدگویی زیر دقت کنید:

«مرجان عزیز به کتابفروشی … خوش‌آمدید

به‌پاس ورود مبارک تو به باشگاه مشتریان ما، 20 درصد تخفیف برای خرید بعدی در نظر گرفتیم.

برای دیدن بهترین رمان‌های عاشقانه می‌تونی روی لینک زیر کلیک کنی:

www.yoursite.com

شماره تماس …»

 

2- پیام‌های تبلیغاتی

مهم‌ترین مزیت استفاده از اس ام اس برای کتاب و کتابفروشی، تبلیغات است. کسب‌وکارهای فعال در حوزه کتاب می‌توانند از پیامک برای معرفی کتاب، تخفیفات، رویدادها و سایر موارد استفاده کنند. برای مثال، شما قصد دارید به مناسبت پنج سالگی شروع فعالیت خود، یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید که در آن مشتریان با شرکت در مسابقه، تخفیف دریافت می‌کنند. متن تبلیغ کتاب و کتابفروشی می‌تواند برای هر مناسبت (شب یلدا)، روزهای خاص (تولد مشتری) و هر اتفاق منحصربه‌فرد استفاده شود. اما مهم است که لحن متن جذاب، ساده و حاوی اقدامی برای عمل باشد. به نمونه متن تبلیغاتی زیر دقت کنید:

«مسابقه بزرگ در راه است!

پریای عزیز با شرکت در مسابقه بزرگ کتابفروشی … می‌تونی تخفیف بگیری!

همین‌الان روی لینک زیر کلیک کن تا وارد مسابقه بشی:

www.yoursite.com

شماره تماس …»

3- پیام‌های آموزشی

متن اس ام اس تبلیغ کتابفروشی

از کاربردهای دیگر پنل اس ام اس برای کتاب و کتابفروشی می‌توان به بیان نکات آموزشی و راهنمایی برای خرید کتاب اشاره کرد. بسیاری از مشتریان شما ممکن است در مورد کتاب‌های جدید اطلاعاتی نداشته باشند یا به دنبال کتاب‌های خاص در بازار هستند. همچنین ممکن است برای انتخاب کتاب مناسب به راهنمایی نیاز داشته باشند. در چنین مواردی باید متن پیامک حاوی نکات آموزشی باشد. در اینجا خلاقیت و جذاب بودن متن مهم نیست، بلکه هدف باید آگاه کردن کاربر با کلمات درست باشد. به نمونه متن آموزشی و راهنمایی زیر دقت کنید:

«رمان جنایی خوب چی بخریم؟

چند تا رمان جنایی، معمایی و پلیسی خوب رو در ادامه معرفی کردیم:

      چه کسی این دختران را کشت؟ از بورلی لوری

      پژواک‌هایی در تاریکی از جوزف وامبا

      قاتلان گوسفند کوچک از داگلاس استار

      مرد بی‌گناه از جان گریشام

برای شناخت بیشتر این رمان‌ها روی لینک زیر کلیک کن:

www.yoursite.com

کتابفروشی …

شماره تماس …»

4- پیام‌های یادآوری

برای اینکه مشتریان برند شما را فراموش نکنند، بهتر است هرازگاهی یک پیام یادآوری برای آنها بفرستید. بهتر است در چنین پیام‌هایی به‌طور مستقیم وارد فروش و تخفیف نشوید، ابتدا باید حال و احوال مشتری را بپرسید یا کارهای خلاقانه دیگر بکنید. هدف این است که آنها را به ارتباط دوباره نزدیک کنید. لحن شما باید دوستانه و محترمانه باشد! حتماً متنی بدون غلط و با استفاده از کلمات مناسب بنویسید، زیرا شما فروشنده کتاب هستید و فرهنگ را تبلیغ می‌کنید. به نمونه متن یادآوری زیر دقت کنید:

«انسان همیشه عاشق کسی است که هرگز از رویاهایش بیرون نمی‌آید.

این متن بخشی از کتاب غروب پروانه نوشته بختیار عالی است. این کتاب رو با 20 درصد تخفیف به کیوان عزیز تقدیم می‌کنیم.

لینک خرید: www.yoursite.com

کتابفروشی …

شماره تماس…»

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغ کتاب و کتابفروشی

  • مطمئن شوید که پیام شما در زمان‌های نامناسب، مثلاً شب یا صبح زود، به مشتریان ارسال نمی‌شود. بهترین زمان معمولاً اواسط تا اواخر بعدازظهر در روزهای هفته است.
  • از اصطلاحات تخصصی در حوزه ادبیات و شعر خودداری کنید. متن اس ام اس باید ساده، روان و قابل‌فهم باشد. مشتریان شما شامل همه مردم در اقشار مختلف جامعه هستند.
  • خودتان را معرفی کنید، هدف را واضح بیان کنید و یک فراخوان برای اقدام در متن بگنجانید. از حاشیه رفتن دوری کنید و فقط بر روی هدف اصلی تمرکز کنید، زیرا کاربران کم‌حوصله هستند.
  • از کلمات جذاب مانند «فروش ویژه»، «هدیه»، «تخفیف»، «بهترین»، «پرفروش‌ترین»، «جدیدترین»، «رایگان» و سایر موارد استفاده کنید. کلمات معجزه می کنند و آدم‌های کتابخوان این را خوب می‌دانند، کلمات درست را در متن درست جایگذاری کنید.

کلام آخر

همه مردم در همه سنین به خواندن کتاب علاقه دارند و آن را بخش مهمی از زندگی خود می‌دانند. بنابراین، شما می‌توانید از طریق راه‌های تبلیغاتی مختلف، کتاب‌های خود را به فروش برسانید. ارسال اس ام اس تبلیغ کتاب و کتابفروشی راهی عالی برای ارتباط شخصی با مشتریان است. از طریق پیامک می‌توانید تبلیغات، نکات آموزشی و بسیاری موارد دیگر را با مشتریان خود در میان بگذارید. یک پیام متنی از یک ایمیل صمیمی‌تر و فوری‌تر است. برای استفاده از خدمات پیامکی به سایت مدیانا مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس 02194568000 بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره با کارشناس حرفه‌ای مدیانا
پس از ثبت درخواست مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.
Hidden
MM slash DD slash YYYY
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .